[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yv_

Re: [HK]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 13:36

Ahh thanks Mootje, wat lief :D. Ik dacht echt wel dat ik een vrij bijzondere smaak had qua kleurgebruik enzo (meubels zijn bijv. eiken met een aubergineachtige gloed eroverheen, nog nooit bij iemand anders gezien), maar tot nu toe komt echt iedereen (op 2 personen na, maar "toevallig" zijn dat mn vriend en vader :') ) komt met complimenten van het kleurgebruik, de mix/matches enzo. Echt zo leuk om te horen :D. Terwijl roze best een uitgesproken kleur is :').

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 13:39

Ik heb over roze heen gelezen denk ik?

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 13:42

Nicolletje schreef:
doom schreef:
Ik heb niks te verliezen, maar als ik een huis zou verkopen zou ik ook zeker geen info op het internet plaatsen nee haha

Nou ik bedoelde jou :P

Misschien ben ik wel degene die dat huis verkoopt :+ Je staat met foto en al op Bokt :D
Zie ik jou hier zulke berichten plaatsen. Nou dan zou ik ook denken ja daaag :wave:
Althans, mits ik die ruimte zou hebben, ja. Dat zou ik doen. ( :o )

Maar je zal maar het huis snel verkocht willen hebben, dan maakt het mij niet uit aan wie ik iets verkoop :D

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 14:03

Scheelt dat als je een bezichtiging hebt met een makelaar dat de koper dan toch niet weet hoe je eruit ziet en meestal ook niet hoe je heet.
Je kan ook te paranoia worden ;) :D
Alsof mensen op bokt gaan zoeken naar kijkers van hun huis :+

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 14:24

Joh zolang je een woning niet met naam en toenaam noemt valt dat echt niet zo gemakkelijk te traceren.

Wij zijn net terug van het tekenen van de koop- en huurcontracten, gelijk de oude eigenaren ontmoet, en we mochten van hun snel nog even binnen kijken (manlief had de woning nog niet gezien). Beiden direct weer laaiend enthousiast en we hebben nu echt het 'WAUW' gevoel te pakken, heerlijk gewoon.... Verkopende partij ook zo ontzettend lief en meelevend "Amai jullie zijn nog zo jong, en dan met een kindje... Zeg maar wat je wilt hebben, al onze meubeltjes zijn uit 2010 en amaaaai misschien kunnen wij jullie daar gelukkig mee maken he? Wij willen toch kijken naar nieuwe spulletjes voor ons nieuwe huis"
Ik heb gezegd dat ze alles zelf mochten houden maar dat we hun aanbod zeer apprecieerden.

Uiteindelijk krijgen we hun elektrische zonnescherm erbij, laat ze nog een splinternieuw wasmeubel plaatsen in de badkamer (zit een scheurtje in de oude), laten ze de splinternieuwe koelkast in de schuur achter, wascarroussel en een giga-parasol. "Weten jullie zeker dat jullie onze bank en kasten niet willen hebben? We hoeven er niets voor hoor". <3
En of we zin hadden om volgend weekend een borreltje te komen doen; Kunnen jullie alvast actief met jullie huisje bezig zijn he" :)

Joepieeeeeeeee :D *\o/*

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 14:25

wat superlief zeg!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 14:26

Wat leuk, PD :D Aan dat 'Amai' te lezen komen ze van origine niet uit de regio, of wel?

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 14:27

Nee Mootje, het is een belgisch echtpaar van 70. Echt zulke lieverds :)

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 14:36

Yv_ schreef:
Saskiaatje: Misschien een hele stomme vraag, maar is het wel zo handig om een koophuis te nemen als jullie allebei geen werk hebben? Want buiten de hypotheekkosten zitten er natuurlijk nog veeeeel meer kosten aan. Jullie zullen vast jullie redenen hebben hoor, maar die vraag borrelde gewoon bij me op.

Mag je vragen hoor. :D We moeten nu kiezen uit huren of kopen, als we gaan huren kost dit ons minimaal 800 euro per maand. Als m'n vriendin het huis in één keer afbetaalt is er dus geen sprake van maandelijkse hypotheekkosten. De kosten die overblijven zijn dus VvE, verzekeringen, afval, riool, waterschap, enz. Dit allemaal bij elkaar blijft veel voordeliger dan de kosten die er zouden zijn bij huren.
Daarnaast ga ik (hopelijk) vanaf september fulltime werken, dan wordt het voor mij een stuk makkelijker, al is het nu nog prima te doen. M'n vriendin krijgt maandelijks de maximum hoeveelheid stufi en nog een hele hoop aan wezenbelasting, pensioen van allebei d'r ouders, enzovoort. Oh, en mijn ouders helpen mij nu nog voor een gedeelte. :)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 15:17

Wat super lief PD!!!

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 15:26

Wauw, dat is echt lief, P_D. :+:

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 16:18

Dat is leuk zeg, lieve mensjes, altijd fijn +:)+

Dat even een uurtje zoeken of de eigenaren ergens online kletsen over de verkoop van hun huis, zou ik ook doen hoor, vind daar niks mis mee :)

Wanneer je een huis wilt kopen dan wil je gewoon info hebben. De prijs waarvoor de huidige eigenaren het gekocht hebben en wanneer, reden waarom ze hun huis verkopen, plannen die er in de buurt zijn de komende jaren....je moet gewoon zoveel mogelijk te weten komen vind ik. Dan weet je het plaatje en weet je waar je staat.

Ik ben me er ook van bewust dat mensen met interesse in mijn huis, wel eens kunnen gaan zoeken naar berichtjes van mij over dit onderwerp. En dan mogen ze van mij ook best weten dat ik er graag z.s.m. vanaf wil, nog wel een pietsje in de prijs kan en wil zakken, maar ook dat het huis prima aan nette expats verhuurd is en ik er dus in principe geen kosten aan heb nu dus wat dat betreft er geen noodzaak of wil is om tot belachelijke bedragen te zakken. Ik wil niet met een enorme restschuld blijven zitten...

Is allemaal geen geheim dus van mij mogen mensen dat weten hoor, ik vind het alleen maar verstandig als ze zoeken naar dergelijke info :)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 16:21

Maar dat kan je dus ook gewoon via je makelaar laten weten Pmarena ;)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 16:24

Nah, daar heb je toch wat meer risico op spelletjes. Ik zou ook even kijken of mensen inderdaad niet ergens al verzuchtend interessante informatie vrijgeven :P

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 16:27

Ach en dan weet je ook niet hoe je het moet interpreteren......

Denk dat teksten van mij op internet als "ik hoop dat het snel verkocht worden" "yes, kijkers...... hopelijk doen ze een bod", "we hebben een nieuw huis gekocht" en "yes, bijna de sleutel van ons nieuwe huisje", ook de indruk zouden wekken dat we van ons huis afmoesten en er dus meer speelruimte was, wat niet het geval was.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 17:14

Tja, voor de beeldvorming vind IK het toch best interessant :)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 17:26

Is ook wel interessant om te weten. Die info op zich.
Maar om namen op te gaan sporen om mensen te gaan zoeken op internet gaat me te ver daarvoor.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 22:19

doom schreef:
weten jullie of je ergens de namen van de eigenaren ergens kan terug vinden?
Op telefoongids kan je helaas niet zoeken alleen op adres/.. Wilde ff google ;)

Misschien uiten ze zich bijv op facebook dat de verkoop op moet schieten of dergelijk

Spiderweb.eu en dan selecteer je de straat. Dan kom je vaak een heel eind!

En hoe wij dat weten? Omdat de makelaar in kwestie tijd zat had. En de verkopende partij er van schrok dat we dat hem meldden. Hij was toen wel klaar met de makelaar. Maar ja, da's zijn pakkie an. Koop ging uiteindelijk niet door, huis was eenvoudig niet helemaal wat we in gedachten hadden.

Op google kom je vaak ook een eind hoor met adresgegevens. Zeker als er een bedrijf oid in gevestigd zit en het zal je verbazen bij hoeveel huizen dat is!

Yv: Toen wij ons huis kochten, zat er idd een uitreksel van het kadaster bij. Het kan mij echt geen biet schelen wat de verkoper voor het huis betaald heeft. Dat doet namelijk niet ter zake. Het gaat er om wat de koper er op dát moment voor wil betalen. En wat die koper er in het verleden dan wel voor betaald heeft is dan echt niet relevant. Persoonlijk vind ik dat dan weer een beetje ver gaan. Alsof de verkoper dan moet minderen met de vraagprijs, omdat ie er zelf minder voor heeft betaald. Duh! Zo werkt het niet.

Pinda: LEUK! Zo zouden meer mensen moeten zijn. En dat zeg ik niet uit materialisme. Ik kan ook zo gul zijn. ;)

Saskiaatje: Daar is goed over nagedacht zo te lezen. Ik ben ook niet zo van het huren. Je gooit dan toch weer elke maand een deel van je spaargeld in een diepe put. Met een eigen huis, heb je daarna nog een huis. En nu zijn ze dan vrij waardeloos, maar dat tij zal toch ooit wel een keer keren? Daarbij komt idd, dat je een boel kosten bespaard, als je iets contant kan betalen. Dan heb je idd de hypotheeklast niet. Maar waarom dan niet een huis zonder VvE? Na al jullie verhalen loop ik daar helemaal niet meer warm voor.

Ik vond het vooral interessant wat de verkoper wilde zakken en wij boden gewoon exorbitant laag. :D Dan bleek al snel wat de speling was. Makelaars vertroebelden regelmatig het beeld. Die wilden dan pertinent dat we een bepaald huis zagen, terwijl wij altijd eerlijk waren over ons budget. Het is een paar keer voorgekomen, dat het de makelaars vies tegen viel, dat de verkopers niet wilden zakken met de prijs. Dat hadden zij duidelijk wel verwacht en ze zaten fout. :P

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 22:24

spiderweb.eu is bij mij een vrij domein?

We hoeven ook niet per se een huis/appartement met een V.v.E., maar we willen graag in Rotterdam Centrum wonen en daar zijn alleen maar appartementen te koop in flats, en flats hebben altijd een V.v.E.. Dus het is niet anders. :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 22:24

Idefix, R'dam centrum en geen vve gaan niet samen ;)
Als mensen mijn hypotheek zouden opvragen, komen ze ook bedrogen uit.... Die is namelijk nogal uit verhouding met de aankoopprijs van het huis :+

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 22:28

Mootje schreef:
Idefix, R'dam centrum en geen vve gaan niet samen ;)
Als mensen mijn hypotheek zouden opvragen, komen ze ook bedrogen uit.... Die is namelijk nogal uit verhouding met de aankoopprijs van het huis :+

Bij ons ook. En de aankoopprijs overigens ook aangezien het gekocht is als klusproject.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 23:20

Saskiaatje schreef:
spiderweb.eu is bij mij een vrij domein?

We hoeven ook niet per se een huis/appartement met een V.v.E., maar we willen graag in Rotterdam Centrum wonen en daar zijn alleen maar appartementen te koop in flats, en flats hebben altijd een V.v.E.. Dus het is niet anders. :)

Ik vroeg het even over mijn schouder aan mijn lief, die had een lange werkdag :o ... Dit is de website.

http://www.spyderweb.nl/

Bij ons idem! Ons huis is ook rijp voor de sloop. Als wij dalijk klaar zijn, wordt dat een heel ander verhaal.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 00:45

Ooooohja, grappig. :D De naam van de eigenaar staat er inderdaad op!

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 09:17

Nee hoor Idefix, volgens mij begrijp jij mij niet.
Dat huis stond voor 209.500 te koop, ruim 3 jaar geleden. Ik had het op funda zien staan, vond het leuk, maar het was niet bijzonder groot wat de foto's lieten zien en het was ook neit heel modern of voorzien van bijzondere apparatuur. Heb toen gewoon een smsje naar het kadaster gestuurd uit interesse. Kon toch voor geen moer een hypotheek krijgen, dus waarom zou ik serieus erachteraan gaan?
Met de onderhandelingen 3 jaar later (!!!!) heb ik daar nieteens meer aan gedacht. Ik had het gezien, wist wat ik er max voor wilde betalen en wat ik bij dat bedrag met verbouwingskosten uiteindelijk kwijt zou zijn aan hypotheek. Dus nee hoor, het idee van "jij hebt dat betaald dus je gaat maar zakken", slaat in mijn geval echt nergens op :?. En zoals je zegt: het heeft er vrij weinig mee te maken. Ik heb het huis voor een x-bedrag gekocht, maar er zit vervolgens nog wel ruim 30.000 euro aan verbouwingskosten in. Maar zoals ik al zei, ik vond het huis toen leuk, vond het bedrag achterlijk hoog en was gewoon nieuwsgierig. Want nog steeds snap ik het niet: hoe dúrven mensen voor zo'n KROT meer dan 2 ton te vragen???
Ik vind mensen checken op FB veel meer inbreuk op privacy. FB berichten zijn bedoeld voor vrienden en kennissen, niet voor een potentiele koper. Maar in het andere geval: als je niet wilt dat vreemden weten wat je zegft/schrijft, moet je het ook maar niet op internet zoeken. Maar ik zou in elk geval nooit naar een naam op fb gaan zoeken om zulke informatie te kunnen inwinnen. Ik zet zulke dingen ook zelf niet op fb :D.

Ach, wat ontzettend lief PD! Geeft zeker wel een heerlijk gevoel?

Oh vandaar Saskia, ik snap het :D.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 21:26

Zwaait hier weer ff om het hoekje. Ik zal morgen eens bijlezen om weer op de hoogte te zijn van de vorderingen :D

Woensdag wordt ons nieuwe stulpje getaxeerd en dan zal ik eens foto's maken.