Yv_ schreef:Saskiaatje: Misschien een hele stomme vraag, maar is het wel zo handig om een koophuis te nemen als jullie allebei geen werk hebben? Want buiten de hypotheekkosten zitten er natuurlijk nog veeeeel meer kosten aan. Jullie zullen vast jullie redenen hebben hoor, maar die vraag borrelde gewoon bij me op.
Mag je vragen hoor.
We moeten nu kiezen uit huren of kopen, als we gaan huren kost dit ons minimaal 800 euro per maand. Als m'n vriendin het huis in één keer afbetaalt is er dus geen sprake van maandelijkse hypotheekkosten. De kosten die overblijven zijn dus VvE, verzekeringen, afval, riool, waterschap, enz. Dit allemaal bij elkaar blijft veel voordeliger dan de kosten die er zouden zijn bij huren.
Daarnaast ga ik (hopelijk) vanaf september fulltime werken, dan wordt het voor mij een stuk makkelijker, al is het nu nog prima te doen. M'n vriendin krijgt maandelijks de maximum hoeveelheid stufi en nog een hele hoop aan wezenbelasting, pensioen van allebei d'r ouders, enzovoort. Oh, en mijn ouders helpen mij nu nog voor een gedeelte.