Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:04

Ons bod was zo laag dat hun verkoopmakelaar het niet eens wou voorleggen :') maar we hebben het twee maanden later toch kunnen kopen. Het gaat er om wie er als laatst met zijn ogen knippert

Het was in het tweede geval onze eigen verkoopmakelaar die de fout had gemaakt en de aankoopmakelaar van de tegenpartij had het ook gemist…
Laatst bijgewerkt door MizzMontana op Vandaag, 09:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:06

Mijn aankoopmakelaar heeft alleen maar geboden en is echt niet meegegaan met de oplevering. Ik heb dat eerlijk gezegd ook nog nooit gehoord. Ik dacht dat een aankoopmakelaar vooral meeging voor het aankopen en niet erna.
Overigens was ik heel blij met mijn aankoopmakelaar.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:07

Fitzroy schreef:
Mijn aankoopmakelaar heeft alleen maar geboden en is echt niet meegegaan met de oplevering. Ik heb dat eerlijk gezegd ook nog nooit gehoord. Ik dacht dat een aankoopmakelaar vooral meeging voor het aankopen en niet erna.
Overigens was ik heel blij met mijn aankoopmakelaar.

Een aankoopmakelaar zou wel even mee moeten gaan met de oplevering. Dat hoort wel bij de service wat mij betreft.

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:25

Volgens mij gaat onze aankoopmakelaar inderdaad nog mee naar de oplevering. Zij zien soms toch net iets meer dan wij als koper.

Ik geloof dat ik het al eerder gezegd heb. Wij hebben heel vaak tegen elkaar gezegd joh, we hadden dit ook prima zelf gekund. Toch ben ik erg blij dat we een aankoopmakelaar hadden. Toch even sparren. Ook met het bod. We werden toen gebeld of we nog ruimte hadden. De makelaar gaf aan echt niet meer dan 5000 omhoog te gaan. Ik weet niet of we dat hadden gedaan als we het zelf moesten doen. Dan hadden we misschien wel 10 omhoog gegaan terwijl dat dus niet nodig was. (Die 5 wellicht ook niet. Maar dat zullen we wellicht nooit weten).
Verder vind ik het ook fijn dat de makelaar niet met de roze wolk kijkt die je zelf bij een huis hebt. Terwijl wij toch echt wel nuchter en kritisch zijn vind ik die professionele backup toch erg prettig. Uiteraard zal ook dat uitmaken of de boel toch grotendeels plat moet, je ruimte genoeg hebt voor een wat groter bouwdepot oid...
Ook bestaat onze nieuwe woning uit 2 huisnummers. In contract stond er maar 1 genoemd. Ik weet niet zeker of ik dat als 'probleem' had gezien als ik het zelf had moeten controleren.
Dus idd het kan zonder en wellicht leveren ze niet altijd op wat ze kosten maar wij zijn er toch echt heel blij mee dat we het wel hebben gedaan.

Ik heb net een rekening van een paar 100 betaald van een kosten raming van de woning die we in eerste instantie wilden kopen. Toch zuur...