Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 17:35

Belachelijk eigenlijk..

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 17:44

idinn schreef:
Belachelijk eigenlijk..

Waarom is dat belachelijk?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-22 18:44

Ik ben ZZP'er, geen feestdagen, of altijd, 't is maar hoe je het bekijkt :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 19:11

PSvanLot schreef:
[***] schreef:
Belachelijk eigenlijk..

Najah als de zondag je vaste werkdag is, dan is het dus evengoed een normale werkdag als elke maandag tm zaterdag. Je wordt dus altijd benadeeld tov collega's die niet de zondag werken. Ik zou ook helemáál geen motivatie hebben om zo'n dag dan vast te blijven werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 19:19

Idinn, je doet een uitspraak obv 1 cao voorbeeld.. :+

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 19:26

idinn schreef:
PSvanLot schreef:

Najah als de zondag je vaste werkdag is, dan is het dus evengoed een normale werkdag als elke maandag tm zaterdag. Je wordt dus altijd benadeeld tov collega's die niet de zondag werken. Ik zou ook helemáál geen motivatie hebben om zo'n dag dan vast te blijven werken.

Ik begrijp nog steeds niet goed wat je bedoeld. Daar kies je toch bewust voor om op zondag vast te willen werken?
Je hebt dan toch een andere dat in de week vrij?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 19:30

Ja, maar daar ging het nu toch niet om? Het is blijkbaar voor het bedrijf een normale werkdag, maar als er een feestdag op valt, kan je die dag gewoon fluiten naar inkomsten, dan is het spontaan toch geen gewone werkdag..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 19:34

idinn schreef:
Ja, maar daar ging het nu toch niet om? Het is blijkbaar voor het bedrijf een normale werkdag, maar als er een feestdag op valt, kan je die dag gewoon fluiten naar inkomsten, dan is het spontaan toch geen gewone werkdag..

Het is sowieso een zondag en dat staat vaak qua beloning sowieso gelijk aan een feestdag. Op basis van die ene opmerking uit dat cao kun je geen enkele conclusie trekken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 19:36

Relaxed schreef:
[***], je doet een uitspraak obv 1 cao voorbeeld.. :+

Ow sorry, ik zal een volgende keer me eerst en week inlezen in alle cao's in Nederland :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 19:41

idinn schreef:
Relaxed schreef:
Idinn, je doet een uitspraak obv 1 cao voorbeeld.. :+

Ow sorry, ik zal een volgende keer me eerst en week inlezen in alle cao's in Nederland :')

:roll: dat zeg ik toch nergens.. maar even logisch nadenken dan kom je al een heel eind }:0

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 19:48

Ik denk niet logisch na of jij snapt het gewoon niet? }:0

Wat is er zo raar dat IK het vreemd VIND dat een cao een zondag niet als normale werkdag ziet, terwijl dat bedrijf schijnbaar op zondag gewoon werkzaam is. Dan is die zondag NAAR MIJN MENING net zo'n normale werkdag als een random andere weekdag. Dus ja.. dan vind IK het belachelijk als je dan een feestdag gewoon gekort wordt in je salaris.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 20:14

Ik gebruik normaal mijn eindejaarspremie om die dure maand te overbruggen. Alleen gaat die op nieuwe werk pas na 31/12 uitbetaald worden, beetje lastig dan :P dus dat wordt gewoon cadeautjes kopen van wat anders naar de spaar gaat.
En de premie dan integraal opzij naar de reispot. Ben wel benieuwd hoeveel het gaat zijn, heb voorgaande jaren steeds parttime gewerkt en nu fulltime.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 20:28

Ben het met je eens hoor Idinn, het bedrijf is zondag altijd open, maar de cao ziet het niet als werkdag, beetje krom, maar helaas wel hoe het is opgenomen in de cao.
Mijn week is er inmiddels op ingericht dat ik altijd op zondag werk, omdat ik vanwege mijn gezondheid niet heel veel uur kan werken, maar ik krijg geen uitkering of aanvullingen oid, en zondag betaald 200% dus daardoor kan ik 1 dag in de week minder werken ten opzichte van als ik doordeweekse dagen zou werken.

Enige nadeel is dat ik soms verjaardagen of dingen moet missen, daarom wou niemand vast de zondag werken, maar in mijn situatie was dit gewoon de beste oplossing en ben ik dus juist heel blij met die zondag. En het bedrijf ook, want die hadden continue problemen met iemand vinden die eens geen voetbalwedstrijd of verjaardag had, nu ben ik er gewoon altijd :)
Volgende week zondag word voor het eerst in 2 jaar tijd dat ik een vrije dag opneem (op eigen keus dan, dus geen verplicht vrije feestdag haha) vanwege Griekenland.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-22 21:33

Ik werkte toen ik nog in de zorg werkte ook graag op zondag. Kreeg 160% uitbetaald. En was altijd wel leuke dag om te werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 21:40

Ik vind het best bijzonder dat ik nu met mijn 9 to 5 ma-vrij netto meer overhou dan als FT in de zorg (beide 38u) waarbij ik alle shiften behalve nachtdienst deed.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 23:21

Vanhuisuit: dan eet je pescotarisch eigenlijk? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 08:58

Ik zit weer klaar voor een voormiddagje prikcentrum :D Levert €20/u netto op, gaan we niet over klagen en zaterdag ben ik er ook weer bij. Helaas zal het dan ook de laatste keer zijn, de uren zijn gewoon niet te matchen met mijn huidige werk. Baal er best van dat k niet zoals vorig jaar vaker kon komen. Had ik vrije beschikking gehad over mijn overuren of mijn jaarlijkse vakantie, dan had ik meer kunnen inplannen.

Misschien dat ik eens ga rondkijken voor een flexijob tussendoor. Er zit een bakker in de regio die mooi schijnt te betalen, als dat wat te plannen is...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-22 16:26

Citaat:
Vanhuisuit: dan eet je pescotarisch eigenlijk? :)

Klinkt goed :D

Dat is inderdaad zwaar balen Varekaj. En je huidige salaris zegt dan alles over hoe de zorg soms betaalt... of niet dan eigenlijk ^)
Ik werkte in de zorg eigenlijk altijd avonddiensten en weekenden, en toen het nog lukte ook de avonden, niet alleen omdat ik die diensten prettiger vond dan de dag (vond dat altijd zo'n rampdienst ook ivm het vroege opstaan...) maar zeker ook om de toeslagen. Kwam dan aan een vond ik best aardig salaris.
Alleen mijn sociale leven stond wel vaak on hold :+
Ook wel weer lekker rustig :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 16:44

Ik zit nu ook nog steeds in de zorg maar sta niet meer aan het bed. Dus binnen die sector zit er ook wel verschil in qua functies. Een verpleegkundige in een zorgtehuis verdient vaak voor dezelfde shiften ook lang niet zoveel als iemand met zelfde qualificaties die in een ziekenhuis werkt. Ouderenzorg, jeugdzorg, psychiatrie, thuiszorg, ziekenhuis... Kan allemaal aardig verschillen qua lonen.
En dan ook nog private sector tov openbare sector.

Als ze in november extra dagen nog openen en in weekends kan ik wel gaan bijspringen in het prikcentrum, maar vaak is dat last minute en overdag. Dan kan ik niet gelijk inroosteren en zijn de plekjes vaak al bezet.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-22 19:40

I know mbt die verschillen qua beloning en 'soort zorg'...

Heb je niet zoiets van Varekaj, het is me wel even allemaal goed zo dan? Ik heb dat persoonlijk momenteel wat... mijn persoonlijke doelstellingen mbt mijn financiën zijn ruimschoots behaald voor tm september volgend jaar eigenlijk..., ik spaar wel lekker door hoor, daar niet van, geef het niet met bakken uit of zoiets maar ik merk dat mijn 'scherpte' wel wat minder is :o :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 20:36

Financieel? Op dat vlak zit ik wel goed :j en ben ik eigenlijk wel tevreden. Heb nooit durven dromen dat ik dit loon zou hebben zelfs! Bijverdienen is puur "voor de fun" en omdat het kan. Sparen is nu iets leuk, vrolijk, omdat het kan. Geen noodzakelijk kwaad omdat het moet en een gigantische struggle zoals jaren terug.

Daarnaast werk ik ook graag. Of anders gezegd, ik ben graag bezig. Je leert erdoor bij, het houdt me fris, het geeft voldoening. Maar de tijd dat ik het voor niks doe, die ligt wel achter me.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 10:16

Is indinn opeens van bokt af da deze discussie over zondag

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 10:20

tita schreef:

Nu je het zegt, ze is anoniem.. :\

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 10:31

tita schreef:

Heb ik wat gemist