Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ingedebruijn schreef:Hmm eerste met no cure no pay kost 2000 euro en dan moeten we alsnog zelf huizen zoeken en inplannen. Nog maar even verder kijken.
Charlotte446 schreef:Voor zo'n aankoopmakelaar zou ik niet kiezen Inge...
Wij hebben €2500 betaald, een normaal huis zit onder de €2000, het was iets hoger omdat het om een agrarisch object ging. Er zat geen maximum aantal bezichtigingen bij, maar het 1e huis was gelijk raak.
Ik zou zeggen bel naar de kantoren i.p.v. mailen. Vraag of een makelaar i.p.v. receptioniste of assistent makelaar er iets meer over kan vertellen. Voor mij was het belangrijk er een goed gevoel bij te hebben. Ik begrijp dat het hele proces frustrerend is en je misschien geen zin hebt om te bellen, maar het gaat toch om geld en uiteindelijk een huis. En doorvragen als iets niet standaard in hun pakket zit, wat jij wel graag wil.
En zoals meerdere mensen hier zeggen, wij waren met de verkoop van ons huis (dit jaar) ook blijer met mensen die met aankoopmakelaar kwamen bezichtigen en een bod plaatsten dan die zonder. Het gaf voor ons gevoel meer zekerheid.
Yipee schreef:Ik heb onze aankoopmakelaar gekozen om het feit dat wij een zeer prettige ervaring hadden toen hij als verkoop makelaar een object liet zien.
Hij was heel eerlijk en ook heel erg netjes. Vertelde eerlijk ook de min punten en liet je niet aan je lot over. Dat huis was hem voor ons niet maar door zijn professionele houding heeft hij ons wel als klant voor zich weten te winnen als aankoopmakelaar. Kunnen een hoop (verkoop) makelaars van leren. Zo zijn wij dus bij hem uitgekomen. Veel andere makelaars waren zo niet geïnteresseerd tijdens rondleidingen of zaten maar wat op hun telefoon te scrollen.
Ik ook heb wel geleerd welke makelaars kantoren ik mijn huis niet laat verkopen overigens.
ingedebruijn schreef:Dat hebben wij nu ook inderdaad. Gelijk gevraagd of ze ons kunnen helpen maar zij zoeken dus niet voor ons en kost wel 2000 euro. Proberen er nog een paar en dan kijken wat goed voelt en wijsheid is.
Charlotte446 schreef:ingedebruijn schreef:Dat hebben wij nu ook inderdaad. Gelijk gevraagd of ze ons kunnen helpen maar zij zoeken dus niet voor ons en kost wel 2000 euro. Proberen er nog een paar en dan kijken wat goed voelt en wijsheid is.
Onze aan- en verkoopmakelaar is in 2018 een keer bij ons geweest voor een waardebepaling en gesprek over aan- en verkopen. Toen kwamen ze nog bij je thuis langsIs nu wel anders.
Hopelijk vinden jullie een makelaar waar je een goed gevoel bij hebt
horsii schreef:Onze aankoopmakelaar zoekt niet voor ons omdat wij buiten de regio's zoeken.
Maar hebben onze wensen aangegeven in het systeem vd aankoopmakelaar en krijgen een mail wanneer iets voor zoveel procent matchend is.
wanneer wij via de site vd aankoop makelaar dan een bezichtiging aanvragen krijgt hij dat direct te zien en vraagt eigenlijk alle keren vrijwel direct de bezichtiging aan.
Zelfs in het weekend.
Hij zoekt ook bij interesse in een huis uit welke punten extra aandacht vereisen en of er nog adertjes zijn.
Checkt de omgeving en de recent verkochte huizen daar ivm een bod doen.
Wij zijn superblij met hem.
Vanavond weer een bezichtiging aangevraagd.
Weten nog niet of het echt is wat we willen maarja tegenwoordig beter direct aanvragen..
Dit keer een huis in de Achterhoek, halve hectare grond.
Eigenlijk wel een slaapkamer te weinig.
Benieuwd of kijken mogelijk is.
Amyyy schreef:Relaxed schreef:Winged, dit geldt volgens mij alleen voor ouders aan kinderen..
Nee hoor, specifiek voor een koopwoning mag je het van iedereen krijgen. Tenminste, dat is wat ik lees op de site