Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anja_Joost

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 14:05

Práchtig die tegelwand

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 14:07

Wat een mooie tegels zeg!

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 14:23

Die tegels zijn zo liefjes!

Iemand die mij kan helpen? Wij hebben wat kleuren van Histor op het oog, echter krijgen wij de verf gesponsord via familie, maar dan wel van Sigma. Is er een manier om de kleurcode van Histor om te zetten naar de kleurcode van Sigma? Want alle Sigma kleurstaaltjes bekijken maakt het alleen maar lastiger. :=

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 14:23

Ja zeker zwarte kranen doen! Heb je een waterontharder?

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 14:28

absque_dubio schreef:
Die tegels zijn zo liefjes!

Iemand die mij kan helpen? Wij hebben wat kleuren van Histor op het oog, echter krijgen wij de verf gesponsord via familie, maar dan wel van Sigma. Is er een manier om de kleurcode van Histor om te zetten naar de kleurcode van Sigma? Want alle Sigma kleurstaaltjes bekijken maakt het alleen maar lastiger. :=

Als je de RAL code van de Histor verfkleur weet, dan kun je hem ook in Sigma verf laten produceren.
Misschien even googelen op de Histor kleurnaam om te zien of je de RAL code kunt achterhalen?

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 15:04

Qua gordijnen kan je inderdaad voor Ikea gordijnen gaan. Die zijn prima op maat te maken met strijkband (supersimpel) of met de naaimachine (netter imo) of evt bij de lokale vermaakservice? (Inkorten kost hier geloof ik €10 per gordijn). Of via mp gordijnen aanschaffen.

Qua dat folie, is t gelijmd of statisch? De gelijmde variant is dramatisch om eraf te krijgen :(

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 15:06

Bij de bouwmarkt hebben ze wel stalen per merk, daar staat achterop de RAL codering. Die zou overeen moeten komen.
Ervaring leert wel dat dezelfde RAL codes, van verschillende merken, nog wel eens van elkaar kunnen afwijken, vooral in de donkere kleuren. Bij Krijtverf is dat nog eens extra.

Die tegels, wow! Knap dat je dat durft. Mijn smaak is het niet maar vind het wel ontzettend gaaf.
Zwarte kranen bij een zwart blad zou niet mijn voorkeur zijn.

Margoooo lastige keuzes he voor maar 3 jaar. Te kort om veel te investeren, te lang om je te ergeren aan alles.

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 15:20

liekec schreef:

Nee dat is dan zeker nodig?

Bedankt voor de leuke reacties!
Kleuren passen ook perfect bij de rest van het huis dus ik vond het zelf niet heel gewaagd.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 15:23

Prachtig die tegelwandjes! Weer eens wat anders :)

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 15:34

Wat een vrolijke achterwand in de keuken <3 Ik denk dat een zwarte kraan perfect zou passen.

Moeilijk zeg, die gordijnen! Inderdaad niet teveel geld aan uitgeven, maar 3 jaar is ook weer een tijd. Hoe breed zijn de ramen?

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 15:39

Afbeelding

Liefde op het eerste gezicht. Liep er zo tegen aan bij Loods5!

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 15:50

Die is leuk.

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 16:31

Nog een foto waar het wat meer aangekleed is. Passen veel kleuren bij.

Afbeelding

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 16:35

Dát is een toffe vaas!

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 16:37

Waar zijn de tegeltjes van? Als ik ooit een nieuw huis heb, moeten deze echt in de keuken, maar ik kan ze nergens vinden ;(

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 17:55

Amyyy schreef:
Waar zijn de tegeltjes van? Als ik ooit een nieuw huis heb, moeten deze echt in de keuken, maar ik kan ze nergens vinden ;(

Wat leuk zeg! Van Tonalite de Nuance serie. Via Cottoceramix kun je de dealers vinden in Nederland.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 19:40

Avanti schreef:
liekec schreef:

Nee dat is dan zeker nodig?

Bedankt voor de leuke reacties!
Kleuren passen ook perfect bij de rest van het huis dus ik vond het zelf niet heel gewaagd.

Als je van poetsen houdt is het niet nodig :+ maar over het algemeen is het voor veel dingen beter en niet super duur.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 19:46

Morpheus81 schreef:
Hoe dan ook, ik word helemaal verlegen van al jullie complimenten :o dank jullie wel. We zijn zelf ook heel blij met het resultaat. Maar ons ook bewust dat het niet ieders smaak is. Het is erg landelijk en in sommige ogen misschien ook wel wat ouderwets of truttig. Maar wij houden ervan en vinden het bij ons oude boerderijtje passen.

Say what???

Jullie hebben wat mij betreft de ultieme combinatie gemaakt tussen authenthiek en modern.
En in het moderne likje de boerderij volledig in haar waarde gelaten _/-\o_
Ontzettend knap!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 19:48

Margoooo schreef:
Leuke vazen!

[ [url=m/KyN6Do.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik heb maandag de sleutels gekregen van mijn nieuwe apartementje! Moet helaas wel veel gebeuren. Het zit op de begane grond, maar overal zitten raamstickers/folie op. Ik ben aan het bedenken wat voor gordijnen ik wil in de woonkamer. Ik heb 5 ramen, zie foto. Note: Ik kan hier tijdelijk wonen, dus wil geen fortuin uitgeven. Op maat gemaakte, korte gordijnen zijn vrij prijzig, dus die vallen af. Ik heb geen kant en klare gordijnen kunnen vinden met de juiste hoogte (184-190 cm)... Wat zijn andere opties? Iemand tips?

Bwaaah...

Als je met veel bedoelt ff goed schuren en verven... Dan ja...

Gordijnen, ik weet niet wat je wilt? Vitrages of volledig dicht?
Action heeft ook vaak wel gordijnen hangen. Ik zou een roede aan het plafond maken bijvoorbeeld.

Prachtige keuken met die roze tegeltjes! <3

En al die vazen! Gaaf!!!

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 08:18

Bedankt iedereen voor de input! Ik ga er nog even goed overnadenken, denk dat ik ook even moet kijken hoe het is als ik er al woon, wat mooi zal staan.

noviceh schreef:
Moeilijk zeg, die gordijnen! Inderdaad niet teveel geld aan uitgeven, maar 3 jaar is ook weer een tijd. Hoe breed zijn de ramen?

Ja precies, 3 jaar is net te lang om het lelijk te hebben, maar te kort om veel te investeren...

De ramen zijn 140 cm breed, 185cm hoog (vanaf plafond tot vensterbank).

Janine1990 schreef:
Margoooo schreef:
Leuke vazen!

[ [url=m/KyN6Do.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik heb maandag de sleutels gekregen van mijn nieuwe apartementje! Moet helaas wel veel gebeuren. Het zit op de begane grond, maar overal zitten raamstickers/folie op. Ik ben aan het bedenken wat voor gordijnen ik wil in de woonkamer. Ik heb 5 ramen, zie foto. Note: Ik kan hier tijdelijk wonen, dus wil geen fortuin uitgeven. Op maat gemaakte, korte gordijnen zijn vrij prijzig, dus die vallen af. Ik heb geen kant en klare gordijnen kunnen vinden met de juiste hoogte (184-190 cm)... Wat zijn andere opties? Iemand tips?

Bwaaah...

Als je met veel bedoelt ff goed schuren en verven... Dan ja...

Gordijnen, ik weet niet wat je wilt? Vitrages of volledig dicht?
Action heeft ook vaak wel gordijnen hangen. Ik zou een roede aan het plafond maken bijvoorbeeld.

Dit is mijn eerste appartementje haha, heb tot nu toe alleen maar op kamers gewoond, dus max 12 m2 ofzo om iets aan te doen. En nu ineens zoveel te doen. Ben inderdaad alles aan het schuren en verven nu, dus kozijnen, vensterbanken, radiatoren en de muren. Plafond hoeft gelukkig niet. Dan moet er nog een internet verbinding aangelegd worden (VDSL). En ik heb momenteel geen meubels behalve een bed, dus moet echt alles kopen...

Ik weet dus niet zo goed wat ik wil.. Maar heb wel het idee dat het (in de woonkamer) misschien fijn is om iets te hebben wat ook een beetje zonwerend is, dus misschien plisse gordijnen? Ik moet zeggen dat ik door de bomen het bos niet meer zie haha. Maar ga er dus denk ik eerst maar wonen, met dat folie kan ik prima even zonder, en dan even besluiten als het een beetje ingericht is ook wat mooi zal zijn.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 08:31

Margooo kijk eens bij Wehkamp, ik heb daar pasgeleden vitrages kant en klaar gekocht, ze hebben brede maatvoeringen en de gordijnen hebben plooiband haakjes worden erbij geleverd met beschrijven hoe je het moet tellen voor welke plooi. Plus ze werden savonds bezorgd IPV smorgens - dat was per mail beloofd, kreeg ik van Wehkamp (zonder dat ik geklaagd heb- en dat ging ik ook niet doen) een mail met een kortingscode omdat ze te laat waren! Heb ik nog nooit meegemaakt.

BellaSharon1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 10:44

Wat een super leuke tegels in de keuken!
Zwarte kraan past er zeker bij alleen moet je hem wel echt goed schoon houden met antikalk, je ziet heel snel kalk aanslag erop

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 11:08

Margooo, Ikea verkoopt lichtdoorlatende rolgordijnen. Die zijn makkelijk in breedte aan te passen. Voor de inkijk overdag fijn, laat voldoende licht door. Voor 's avonds kan je er gordijnen voortrekken.
Kijk ook op marktplaats voor gordijnen. Ik zou de gordijnen wel pas als laatste aanschaffen voor je straks gordijnen hebt die niet bij je meubels passen. Drie jaar lijkt kort maar je moet er wel drie jaar mee doen...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 11:51

karijn schreef:
Voor de inkijk overdag fijn, laat voldoende licht door. Voor 's avonds kan je er gordijnen voortrekken.

Dan is TS dus wel dubbel geld kwijt. Kun je beter kiezen voor iets waar je én overdag én 's avonds iets aan hebt.

Morpheus81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 11:58

Janine1990 schreef:
Say what???

Jullie hebben wat mij betreft de ultieme combinatie gemaakt tussen authenthiek en modern.
En in het moderne likje de boerderij volledig in haar waarde gelaten _/-\o_
Ontzettend knap!

Wat een mooi compliment, dank je wel! :o :o :o

Ik vind de roze tegeltjes ook heel erg leuk. Wij hebben dezelfde in de badkamer, maar dan wel in een minder gewaagde kleur; parelgrijs.
De aangeklede foto is ook erg sfeervol!

En nog steeds leuk, al die vazen die voorbij komen.

Over de gordijnen niet echt andere tips dan die al gegeven zijn.