FUN-da!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 11:32

Goldie

Re: FUN-da!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 11:35

Haha ja soms heb je van die plekken :P
Keus te over, kon er al 2 pagina's mee vullen :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 11:35

Haha nou idd, hier in de regio opties zat voor <100K en dat is nog niet eens de uithoek Emmercompas :+

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 11:43

Ja haha Emmercompas, pffff... :')
Mijn hele familie komt uit Emmen en ook daar wordt op Emmercompas neergekeken. _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 11:44

Zelfs binnen Drenthe is dat qua taal al niet te volgen :') Maaarr, wel goedkoop wonen :+

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 11:45

Nummus schreef:
Mijn hele familie komt uit Emmen en ook daar wordt op Emmercompas neergekeken. _O-

En dan ben ik de mafkees die er bewust heen gaat verhuizen... :P
T valt me alles mee, hoewel er echt wel slechte stukken tussen zitten *D

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 11:46

Mwah ik volg 't wel maar je hoort wel verschil ja. _O-
Denk dat ik het volg omdat mijn vader er technisch gezien geboren is en zijn kant van de familie zit meer richting Valthe steeds (en "op Erica" hihiihi) dus dat is sowieso weer een heel ander taaltje. Meer richting het Gronings haast.

en Amethyst: mijn ene tante zit wel te hameren op dat ik ook maar weer die richting op moet komen wonen. _O-
Zou het serieus geen probleem vinden maar ik heb alles hier.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 11:49

Kaka schreef:
Wat raar joh. Zo op het 1e gezicht lijkt er weinig vreemds mee aan de hand. Mooi ruim perceel, vrij gelegen, niet te ver van de bewoonde wereld, geen snelweg naast de deur. Staat van onderhoud lijkt vanaf de foto's ook niet al te beroerd.

achter hun perceel langs ligt duitsland, wat een uitdaging is voor je telefoon, je zit echt wel een eind weg van het dichtsbijzijnde dorp, je moet er wel tegen kunnen om zo achteraf te wonen. er is veel drugstoerisme daar in de bossen (is bijna alleen maar natuur), veel buitenlandse seizoenwerkers in die hoek, en voor die omgeving is het best aan de prijs. en je bent een hele tijd aan de rit voor je ergens een snelweg op kan richting werk. daarnaast is het denk ik net iets te groot voor de gemiddelde particulier en te klein voor bedrijfsmatige paarden. Zijn buurman staat ook al 6 jaar te koop ofzo. die hoek is gewoon niet heel erg in trek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 11:50

Ik had een kennis en haar ouders kwamen er vandaan.. Iedere verjaardag weer kon ik er echt geen touw aan vast knopen, alles klonk als auw en veelste snel :') Maar denk dat het meer aan die mensen lag, sowieso als je je niet een beetje verstaanbaar kan/wil maken, ben ik er zo klaar mee.

Amethyst, slechte stukken heb je in bijna ieder dorp wel denk ik..

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 11:53

Relaxed schreef:
Ik had een kennis en haar ouders kwamen er vandaan.. Iedere verjaardag weer kon ik er echt geen touw aan vast knopen, alles klonk als auw en veelste snel :') Maar denk dat het meer aan die mensen lag, sowieso als je je niet een beetje verstaanbaar kan/wil maken, ben ik er zo klaar mee.

Amethyst, slechte stukken heb je in bijna ieder dorp wel denk ik..

Nou daarom :-D Ik woon al mijn hele leven in Overijssel, maar ben niet gebonden verder. Geen vast contract, huurhuis dat soort dingen. En wil wel weg uit de drukte van de stad :-) Komt helemaal goed :-D

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 13:36

Nummus schreef:

Dat zegt dan denk ik meer wat over jou familie :+
Kijken zeker ook neer op emmerhout en angelso.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 13:45

Joh niet zo zuur Alja :+

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 13:48

In Almelo kun je ook wel voor minder 100k wonen. Maar of je dan in een fijne buurt woont :=

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 13:56

Relaxed schreef:

Beter dan zoet toch?
Maar een beetje een loze opmerking, want veel mensen wonen hier wel graag gezien het feit dat het huis aan de eerste is verkocht die is komen kijken hier in emmercompas.
En is het stiekem niet de droom van vele om paard aan huis te hebben maar dat gewoon niet kunnen betalen ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 14:00

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 14:28

wow, dat is inderdaad een prachtig object!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 14:40

Alja schreef:
Relaxed schreef:

Beter dan zoet toch?
Maar een beetje een loze opmerking, want veel mensen wonen hier wel graag gezien het feit dat het huis aan de eerste is verkocht die is komen kijken hier in emmercompas.
En is het stiekem niet de droom van vele om paard aan huis te hebben maar dat gewoon niet kunnen betalen ?

Maar dat is toch met alles zo? Hoeveel noorderlingen moeten er niet aan denken om in de randstad te wonen en andersom. Prima toch? Als je op al die opmerkingen moet gaan reageren heb je er een dagtaak aan :')

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 15:21

[quote="Relaxed]

Maar dat is toch met alles zo? Hoeveel noorderlingen moeten er niet aan denken om in de randstad te wonen en andersom. Prima toch? Als je op al die opmerkingen moet gaan reageren heb je er een dagtaak aan :')[/quote]
Miss heb ik anders wel geen leven en doe ik dat ook, mijn beslissing toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 15:25

Nog steeds enorm volwassen :roll:

Omenstabij

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 15:32

superpony schreef:
superpony schreef:
Mijn man had deze gezien; https://www.funda.nl/koop/klazienaveen/ ... ATuLsr91aA

Zag door de prijs meteen mogelijkheden voor alle wensen die we ernaast nog hebben....

Maar goed, een open dag, dus zal wel opbieden worden dan. En ik vind de ligging niet mooi. Besteed liever meer voor een huis dat we echt willen hebben.

Snap ook niet hoe de grond zo kapot kan gaan in de keuken. Had makelaar gemaild wat voor fundering het huis heeft, maar geen reactie, dan niet......

Misschien wel open dag doen. Omgeving kennen we een beetje.

Blijkbaar net na verbouwen gebeurt.

Voor deze prijs zou ik het huis er niet om laten staan, maar vind als ik op maps kijk de ligging niet mooi. Aan natuurgebied staat er, maar is echt nog stukje verderop.

[Quote van Riverdell ertussenout gelaten]

Ik durf nu pas op dit huis te reageren, haha. De eerste keer dat we gingen kijken en nog eigenlijk voordat we het huis vanbinnen hadden gezien, was ik verliefd. De bocht in dat we het huis zagen staan. Is bij de bezichtiging alleen maar erger geworden. Iedere kamer die we ingingen begon mijn hart sneller te kloppen. De slaapkamer kon ik zo kraakhelder inbeelden dat ik daar 's ochtends wakker werd.
De keukenvloer wisten we van, hadden we bedacht wat we ervoor opzij moesten leggen. Alles meegenomen in onze overwegingen.

Ik heb natuurlijk als de ware Bokker die ik sinds niet al te lang ben in het Funda topic gekeken of erover gesproken werd en hoe onze kansen lagen. Gelukkig alleen maar 'negatief'. Want het was vanaf moment 1 ons droomhuis. De tuin is nog een enorme klus, de keuken moet gedaan worden, badkamer afgekit worden & de zolder moet ontdaan worden van houtworm wat nog minimale aantasting heeft gegeven. Maar ik ben zo blij dat het jullie niet aantrok. Volgende week donderdag gaan we tekenen! De hypotheek is rond!

Het enige nadeel is dat ik nu niet meer ga en wil Funda-en. Hier ga ik mijn toekomst opbouwen. Hopelijk kinderen en paarden grootbrengen. Heb net al de app gedeïnstalleerd.

Maar ik ga nu wel, nu ik niet meer op zoek ben, iedereen zijn huisje bekijken waar diegene interesse in heeft en de gave dingen opnoemen. :j

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 15:38

Relaxed schreef:
Nog steeds enorm volwassen :roll:

Zal er verder in het topic niet meer op doorgaan maar iets met een pot en een ketel :+

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 15:43

Alja schreef:
Nummus schreef:

Dat zegt dan denk ik meer wat over jou familie :+
Kijken zeker ook neer op emmerhout en angelso.

Nee Angelslo komen ze zelf weg. _O-
Denk dat ze er meer op neerkeken omdat mijn vaders familie niet zo best is. :') Beetje rotzakken. Niet tokkies, dat was 't probleem ook niet.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 15:47

Omenstabij gefeliciteerd met je nieuwe huis !

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 15:53

Gefeliciteerd met de aankoop van jullie droomhuis en succes en plezier met opknappen!

Omenstabij

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 16:04

Dankjulliewel ;D Het voelt nog heel onwerkelijk aan allemaal.