Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mereltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 11:33

ElizeVdS schreef:
Oeh leuk. Ik heb ik dit topic wel iets vergelijkbaars gezien maar vind dit wel mooier. Even bij manlief polsen wat hij er van vindt.

Kan je ze niet mailen of ze niet ook andere maten kunnen leveren?

Ja dit ga ik wel even doen inderdaad. Ik ben benieuwd

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 11:35

Ik heb pvc in de keuken en vinyl in de woonkamer (beiden van dat klik systeem). Mijn pvc is prima waterbestendig en ik heb er ook al hete pannen op laten vallen, ging ook goed. Helaas zitten er om 1 of andere onbekende reden wel krassen op, en dat is dan wel zonde voor dat geld... maar het overleefde 2 waterschades prima :j
Of ik het voor de prijs nog een keer zou doen weet ik niet...
Oh qua geluid isoleert het wel beter dan het vinyl trouwens :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 11:41

Mereltje schreef:
Heeft iemand hier gisteren VT wonen gezien?
Ze hebben daar gebruik gemaakt van een pvc achterwand in de keuken, van Kitchen Walls: https://www.behangfabriek.com/nl_NL/c-3 ... chenwalls/

Ik vind dit zo geniaal, ik wilde het meteen bestellen, maar de standaard maat is 60 cm hoog, helaas is de ruimte tussen ons aanrecht en de afzuigkap 65 cm ;(

Weet iemand of dit nog van een ander merk bestaat? Eventueel op maat te maken? Of heeft iemand een idee van hoe lelijk het daadwerkelijk zou zijn als het niet helemaal van boven tot beneden loopt? O:) Of andere suggesties voor een spatwand (wil het liefst iets met een print).

Wij hebben nu een afschuwelijk lelijke roestvrijstale achterwand, waar ik al vanaf wil sinds we dit huis kochten, maar helaas kunnen wij zelf niet tegelen, dit pvc behang lijkt me ideaal!

Wauw! Wij gaan even meten en als de maten overeenkomen is dat voor ons de ideale oplossing voor onze lelijke maar propere keuken. Dan kunnen we die verbouwing nog even uitstellen. :)

Op de site staat trouwens dat ze ook op maat maken, dat zou eerder mijn keuze zijn dan een klein stukje open houden.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 11:49

Cer schreef:
Ik heb pvc in de keuken en vinyl in de woonkamer (beiden van dat klik systeem). Mijn pvc is prima waterbestendig en ik heb er ook al hete pannen op laten vallen, ging ook goed. Helaas zitten er om 1 of andere onbekende reden wel krassen op, en dat is dan wel zonde voor dat geld... maar het overleefde 2 waterschades prima :j
Of ik het voor de prijs nog een keer zou doen weet ik niet...
Oh qua geluid isoleert het wel beter dan het vinyl trouwens :j

Het laminaat wat er nu ligt heeft echt zo'n natuurlijk patroon, daar zie je ook vuil amper op. Heb jij een hele effen vloer? En hoe diep zijn de krassen? Dat klinkt wel zonde inderdaad.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 11:50

Hier weer een paar dikke tegenvallers. Er moest een ijzeren balk geplaatst worden, maar er zit nog een betonnen balk wat boven het raamkozijn heeft gezeten en die is er niet uit te krijgen. Nu wordt vanmiddag gekeken of die in ieder geval doorgezaagd kan worden zodat ie hoger wordt en dan de ijzeren balk er onderdoor.

En bij de keuken zat van dat hout/fineer achtige spul tegen de achterwand. Dat wilde ik weg hebben. Maar nu is de fineer laag van het aanrecht meegekomen.. Echt klote. Weet niet hoe we dat moeten oplossen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 11:57

Afbeelding

Het is een kras, en als je niet weet dat ie er zit, zie je m niet.. maar ik vind t voor PVC tegenvallen.. Ik vermoed wel dat ik het zelf heb gedaan met een rits onderaan een trainingsbroek, maar dat weet ik niet zeker..

Oh Limoen, dat is wel balen zeg.. -O-

MarjanB

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 12:05

Handige link van die kitchenwalls, wij vonden het gisteren op tv ook al een handige vinding :)

Mereltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 12:34

Judith_ schreef:
Mereltje schreef:
Heeft iemand hier gisteren VT wonen gezien?
Ze hebben daar gebruik gemaakt van een pvc achterwand in de keuken, van Kitchen Walls: https://www.behangfabriek.com/nl_NL/c-3 ... chenwalls/

Ik vind dit zo geniaal, ik wilde het meteen bestellen, maar de standaard maat is 60 cm hoog, helaas is de ruimte tussen ons aanrecht en de afzuigkap 65 cm ;(

Weet iemand of dit nog van een ander merk bestaat? Eventueel op maat te maken? Of heeft iemand een idee van hoe lelijk het daadwerkelijk zou zijn als het niet helemaal van boven tot beneden loopt? O:) Of andere suggesties voor een spatwand (wil het liefst iets met een print).

Wij hebben nu een afschuwelijk lelijke roestvrijstale achterwand, waar ik al vanaf wil sinds we dit huis kochten, maar helaas kunnen wij zelf niet tegelen, dit pvc behang lijkt me ideaal!

Wauw! Wij gaan even meten en als de maten overeenkomen is dat voor ons de ideale oplossing voor onze lelijke maar propere keuken. Dan kunnen we die verbouwing nog even uitstellen. :)

Op de site staat trouwens dat ze ook op maat maken, dat zou eerder mijn keuze zijn dan een klein stukje open houden.

Aah ik zie het nu ook! Was helemaal verblind door de handigheid denk ik :))
Ben helemaal happy nu! Dankjewel :D

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 13:17

Dat is een toffe achterwand zeg!

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 13:18

Wij hebben PVC door de hele beneden ruimte, dus ook door de keuken.

Vind het ideaal. Hebben plak PVC in combinatie met vloerverwarming.

Zie dat er ook mensen zijn die klik pvc hebben, dat werd ons ten zeerste afgeraden door meerdere zaken. Liepen jullie daar niet tegenaan?

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 14:16

Wij hebben geen klick pvc maar loose lay. En dat werd ons ook af geraden er was zelfs iemand die het vergelijkbaar noemde met bouwmarkt troep. Iemand die zelf houten en pvc vloeren verkoopt en onze vloer geëgaliseerd heeft. Anyway wij zijn heeeel blij dat we dit hebben gekozen en kennisen can ons hebben heel dik klick pvc die zijn er ook heel blij mee.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 14:20

Ik heb volgens mij klik pvc (geeeen idee wat loose lay is) maar verder prima tevreden over, op die krassen na dan...
Ik wilde geen plak, omdat het dan gelijk zo vast zit.. daar ben ik een beetje fobisch voor :')
Oh ik zie dat je loose lay ook moet lijmen idd..

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 14:25

Nee die moest niet gelijmd.
Er zit al een plak laag op. De stroken maak je op maat, dan haal je de laag papier eraf en plak je de strook letterlijk op de grond. Ze liggen stevig maar je kunt ze er nog uit halen om net als klick mee te kunnen verhuizen evt. Maar wij hebben een loose lay flex vloer dat is niet die dunne variant. Maar de professionele zeg maar.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 14:31

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 16:00

Als ik het goed begrijp moet eigenlijk voor elke PVC vloer de vloer geëgaliseerd worden, toch? Het gaat bij ons om max. 15m2, heeft iemand misschien een indicatie van de kosten, in welke categorie moet ik denken?

Overigens is dit de vloer die er nu ligt, vind ik eigenlijk prima passen voor deze ruimtes:

Afbeelding
IN het echt is ie iets warmer..

Ik twijfel over ik een nette, goede vloer in laat leggen of er zelf gewoon weer een prima laminaatvloer in leg. Die heeft het tot nu toe altijd prima gehouden, het is dat de lekkage van de buren plassen op het laminaat gaf.. Ik krijg wel een deel vergoed van de verzekering, dat scheelt.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 19:31

Hangt af van wat voor PVC je neemt. Mijn ouders hebben dat spul dat verlijmd moest worden (de duurdere variant)... Die hebben ruim 100 euro per vierkante meter betaald, vloer is door de leverancier geëgaliseerd én gelegd. Heeft wel wat extra tijd gekost om te leggen, omdat ze vanuit het midden van een L-keuken (vertrek, niet de keuken zelf) hebben gelegd.

Zijn hier mensen die ervaring hebben met het bestellen van baklijsten? Ik heb een leuke canvas gezien op de website van Hornbach, niet duur. Ben niet zo van de canvassen, maar met een baklijst eromheen lijkt het meteen een chiquer... Heb de baklijsten alleen nog niet bij hornbach gezien.
Dus ben benieuwd welke websites jullie aanraden!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 21:03

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 21:13

Das wel n gave klok ja!

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 22:15

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 22:22

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 22:41

Zoiets ja, maar dan liefst iets minder druk. Verwarrend dat ze alles door elkaar gebruiken inderdaad :\

Boras dank voor de links, ik ga eens kijken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 10:59

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 11:00

Wat een rust hier.

De badkamer is gesloopt en de muren zijn weer terug opgebouwd. We wachten nu op de loodgieter voor het plaatsen van de nieuwe leidingen. Daarna komt mijn broertje de ombouw voor het toilet maken en het verlaagde plafond.

Zaterdag komt de tegelzetter even kijken hoe en wat. Hij begint de 21e met tegelen! Spannend!!

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 11:14

Gaat dus mooi Vec met je badkamer.
Opbouw fase is altijd weer fijn, dan zie je met de dag verschil ontstaan.

Hier druk met het bouwen van een prijzenpodium dus klustechnisch ligt het thuis ff stil.
Sta op het moment met de kwast in de schuur te schilderen. Zaterdag de wedstrijd waarvoor we hem nodig zijn en daarna hopelijk weer in huis verder.