@Boooo: ik snap het wel. Zou daar ook onrustig van worden. Maar er is toch al een tijd niks meer gebeurd? Als je je er niet prettig bij voelt en kosteloos kan annuleren zou ik het lekker doen.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Booooo schreef:Kreeg gisteren een mailtje van iemand die mijn Linkedin had bekeken met de vraag of ik interesse had in een vacature. Ga daarmee met 32 uur evenveel verdienen als nu met 40. Maar nu heb ik een vast contract etc en als je net een huis koopt zou ik die zekerheid wel even willen houden
Shanna schreef:Yasmine, probleem heeft zich zelf uit de weg gehaald! Hoe reageerden de verkopers op de nieuwe datum? Is toch 2 weken extra hypotheek voor hun..!
Booooo schreef:Yasmine: Ja als we op zijn vroegst op 1 mei de sleutel krijgen wel
Vraagje ivm bankgrantie.
De verkopende partij wil de bankgarantie een week van te voren binnen hebben (of bij de notaris?,geen idee hoe dat precies werkt). Onze adviseur zei, vraag of de bankgarantie binnen mag zijn op de dag van overdracht dan scheelt het jullie een paar honderd euro aan kosten.
De verkopende partij gaat hier niet mee akkoord, dus helaas
Heeft iemand een idee hoeveel die 'paar' honderd euro zijn?
desi92 schreef:Ik kon toen kiezen of ik zelf de waarborgsom over maakte of dat ik dat via de bank zou laten doen. Dat laatste zou me rond 300,- gaan kosten omdat de bank dan garant zou staan of zoiets.
Ik heb toen voor de opties gekozen dat ik het zelf over zou maken. Had het geld toch en scheelde toch wel weer wat geld.
Wordt dat dan niet bij jou bedoeld booo ?
karuna schreef:Paar honder euro? Ik weet niet beter dat dat vaak 10% van de koopsom is dan wel de notariskosten en die lopen ook naar de 1000 euro vaak toe. Maar een dag van tevoren of officieel vaak de ochtend van de overdracht moet het bij de notaris op de rekening staan.
Shanna nog een hoop te doen in twee dagen. Scheelt moeten jullie ook echt die dag het huis uit? Nee toch dacht ik?
Hier tsja mijn tijd uitzitten, toch best gefrustreerd zijn maar ik ga geen risico nemen met een heel erg klus huis te duur kopen. Geen zin dadelijk met een huis onder water te blijven zitten als ik zou moeten verkopen, en de huizen zijn er toch niet