Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 10:42

:D Wat leuk! Mochten zij het niet kunnen leveren, wij waren in onze vakantie op de zwarte markt in Cuyk en daar stond iemand die beweerde dat ze alle soorten en maten stickers kon leveren (tegen hele nette prijzen!) Anders kan ik haar kaartje met site wel even opzoeken voor je!?

Malissaa1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 11:10

Plien91 schreef:
Anouk en Kirsten wat een mooi ingerichte woningen! Kirsten ik vind die visgraatvloer echt retegaaf!

Lastig Rebecca, volgens mij is de beste optie toch om opnieuw te behangen :7

Herkenbaar van die laatste klusjes.
Wij moeten nog:
* verwarmingen + buizen verven
* deuren verven
* slaapkamer deel opnieuw behangen en sauzen + alle kozijnen opnieuw verven
En dan wil ik eigenlijk ook nog iets met de vloer van het balkon doen, maar dat is echt van later zorg.

Je hebt trouwens een leuk appartement in Groningen Plien91 :D . Groningen lijkt mij ook een mooie stad om in te wonen

Noeps

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 11:35

Tnx! Ja en Groningen is heerlijk wonen. We hebben best veel groen en water om onze woning, ben in minder dan 10min fietsen in de binnenstad, uitvalswegen om de hoek... Beste van alles bij elkaar als je het mij vraagt :)!

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 12:03

Plien91 schreef:
Tnx! Ja en Groningen is heerlijk wonen. We hebben best veel groen en water om onze woning, ben in minder dan 10min fietsen in de binnenstad, uitvalswegen om de hoek... Beste van alles bij elkaar als je het mij vraagt :)!

Ja, jammer dat het in de middle of nowhere is. Op en neer naar Rotterdam is toch een beetje ondoenlijk. Doe mij het Brabantse groen dan maar :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 23:02

Britt schreef:
Dat wordt dan een muursticker [naam] :P
Of je geeft het op als hint voor Secret Santa, wie weet wat je dan voor creatieve dingen krijgt als cadeautje haha

Mwahahha dat gaat niet goed komen :')

meikemarieke schreef:
[naam], als je de gaatjes netjes afwerkt en schildert, zou je ze best netjes moeten kunnen wegwerken. En anders indd muursticker erover :) of een poster, of een plankje precies op die hoogte?

Sticker is het makkelijkste vrees ik , is zo verdomde laag -O-

daaf4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 08:19

Hallo allemaal!

Mag ik mij hier ook melden?
Wij zijn momenteel in onderhandeling voor ons eerste koophuis.
Het huis moet compleet geschilderd worden van binnen, de huidige eigenaren gaven de voorkeur aan een zeer ruim kleurenpallet :')

Beneden ligt een erg mooie eikenhouten vloer die gaan we opschuren en mooi bewerken.
Boven ligt nu poepkleur vloerbedekking, ik ben aan het twijfelen wat ik wil. Laminaat, vloerbedekking, vinyl etc.. Iemand tips?

Ik ga eens even een paar pagina's doorlezen! :)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 10:39

Alvast gefeliciteerd met jullie toekomstige woning! :D
Wij hebben vinyl boven en zijn daar zeer tevreden over! Het lijkt letterlijk op laminaat, maar vindt het warmer. Qua prijs is het vergelijkbaar met ondervloer+laminaat.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 11:09

Ik vind laminaat makkelijk zelf te leggen en mooi. Vinyl vind ik plakkerig aanvoelen aan blote voeten en moeilijker zelf te leggen. Bovendien moet je ondergrond perfect vlak zijn, terwijl je dat met laminaat met een ondervloer kunt opvangen. Je zou ook pvc kunnen overwegen overigens.

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 11:17

Hoi! Mag ik hier ook mee praten? Ik woon sinds een paar weken in een prachtig oude woning in Twijzel (Friesland, tussen Drachten en Buitenpost) kast van een huis met prachtige oude details nog, verder helemaal opgeknapt en alles mooi wit (muren). Oude deuren er in zijn nog wel blauw, die blijven ook blauw alleen moeten ze wel even een nieuw likje verf. Ik ben nog een beetje bezig met hoe ik alles wil en moet hebben qua inrichting en daarnaast moet er een nieuwe badkamer in. Terwijl ik er al woon ben ik nog steeds meubels constant aan het verplaatsen, haha. Dus ben lekker aan het puzzelen.

Gefeliciteerd met je woning Daaf! Ik zelf heb eigenlijk altijd de neiging voor laminaat. Maar had ik een vorige woning erg mooie vloerbedekking boven, hoogpolig. Is fijn, maar dan moet je niet teveel met schoenen o.i.d. naar boven moeten. Dus voor mij had het voor een overloop-idee geen voorkeur. In mijn woning liep de trap echter gelijk naar de slaapkamer en liep ik er enkel op sokken of blote voeten, was geen doorloop situatie en dan is het heerlijk om vloerbedekking te hebben.

Waar ik zelf nog mee zit is mijn slaapkamer, deze is huge met inbouwkasten en hele hoge ramen. Ik had het bed tegen een muur aan staan (de enige vrije muur in de kamer ook, de rest bestaat uit grote ramen en de inbouwkasten beslaan de andere muur) maar dat werd me iets te balzaal-achtig. Heb nu een lage brede boekenkast gekocht en zet deze als het ware tegenover de inbouw kasten zodat er een soort gang ontstaat. In de kast komen manden of ik maak er deuren van glas voor. Tegen de kast aan zet ik het bed. Enkel moet ik nu dus nog een hoofdeinde voor het bed gaan bedenken, de achterkant van de kast is niet zo fraai. En dan nog een volgend probleem; ik houd een kale muur over. Ik denk dat ik hier een kaptafel wil gaan zetten, even eentje op de kop tikken en opknappen dus. Of heeft er iemand nog andere ideeën?

Daarnaast heb ik ook nog een werkelijk uit de kluiten gewassen badkamer van ik gok grofweg zo'n 5 bij 4m. Deze moet helemaal gesloopt en opnieuw gebouwd worden. Ik weet alleen niet wat ik met de indeling moet. In 1 hoek zit een groot raam, zo'n ruime meter breed. Daarbij wil ik geen bad, ik heb niks met in bad gaan en vind dat zonde van mijn geld daarmee. Een grote inloop douche een idee? Dubbele wastafel? Ik wil het wat een gezelligere badkamer maken, het zijn nu 1 en al witte vierkante priegel tegeltjes maar ben bang dat ik met grote donkerdere tegels de boel heel erg benauwd maak..

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 11:26

Voor je badkamer zou ik gewoon eens inspiratie gaan opdoen bij de betere badkamerzaak. Daar kun je vaak kosteloos een tekening/ontwerp laten maken. Ik weet niet hoe groot je budget is, maar in die badkamer heb je ruimte voor een sauna en dat zou voor mij echt enorm veel meerwaarde hebben.

Je slaapkameridee is een beetje onduidelijk, maar wat ik ga doen is dit:
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/23 ... 9b0b86.jpg

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 11:45

Nou, dat dus haha! Maar dan in eerste instantie met een kast. Een vaste halve wand is trouwens ook de overweging waard. Waarmee ga jij die halve wand realiseren?

Mijn situatie is (even gauw geklad) zo, de loze ruimte die ik nu heb is achter de deur, op de tekening links dus. Het 'blokje' aan de rechter wand is een schouw van een haard, alleen de haard is weg.

Afbeelding

Een sauna zou voor mij ook niet verkeerd zijn, ik ga eens even sneupen hoe en wat, heb me daar nog niet eerder in verdiept en weet ook niet waaraan ik dan moet denken qua kosten.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 13:53

Ik ben nu wel echt heel erg nieuwsgierig naar foto's van je huis Faelivrin!

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 16:22

Faelivrin schreef:
Nou, dat dus haha! Maar dan in eerste instantie met een kast. Een vaste halve wand is trouwens ook de overweging waard. Waarmee ga jij die halve wand realiseren?

Mijn situatie is (even gauw geklad) zo, de loze ruimte die ik nu heb is achter de deur, op de tekening links dus. Het 'blokje' aan de rechter wand is een schouw van een haard, alleen de haard is weg.

[ [url=m/RUhGvr.jpg]Afbeelding[/url] ]

Een sauna zou voor mij ook niet verkeerd zijn, ik ga eens even sneupen hoe en wat, heb me daar nog niet eerder in verdiept en weet ook niet waaraan ik dan moet denken qua kosten.

Ik bouw alleen de nis met een voorzetwand, dus dat werkt anders dan een losse halve wand. Denk dat je online wel wat tekeningen e.d. moet kunnen vinden. Je kunt er ook prima verlichting in wegwerken btw, da's misschien wel mooi :)

Een beetje leuke infraroodsauna hoeft geen miljoenen te kosten hoor. € 1.500 is meer dan genoeg geld :)

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 19:30

Ik ben nu ook wel heel benieuwd naar foto's van jouw huis Faelivrin!
Het idee met de kast in de slaapkamer klinkt wel goed.
Wat ik heb gedaan in onze slaapkamer, om het kleiner te laten lijken, is 1 donkergrijze baan geschilderd op het plafond, doorlopend op de muur, precies boven/achter het bed. Daardoor lijkt het wat minder groots. Verder heb ik in de slaapkamer mn bruidsjurk op pop staan en een grote bedtafel.
Er valt vast wel iets te verzinnen met teveel ruimte ;)

daaf4ever: ik was eerder vooral van het laminaat, maar sinds we hier wonen hebben we boven vloerbedekking en moet zeggen dat dat heel goed bevalt, is heerlijk aan je blote voeten :) En als je niet veel met schoenen aan boven komt, is dat prima te doen.

Ik ben nog even bezig geweest met mijn tijdlijn, sticker idee (eigenlijk jouw idee Kentaro ;) )
Ik heb het bedrijf gevraagd of ze zoiets dergelijks kunnen maken, maar ze kwamen met dit idee:

Afbeelding

Ze kunnen blijkbaar geen gekleurde vlakken met teksten erop printen, maar dit kunnen ze wel. Wat vinden jullie?

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 08:25

Ik vind het wat rommelig... Ik weet wel iemand die wel een sticker met gekleurde vlakken kan maken, maar dat ligt een beetje aan het formaat. PB me anders maar even.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 09:34

Ik ook :o
En was het de bedoeling dat er foto's tussen kwamen?

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 10:40

Gaat het gewoon om een sticker op een muur?

Al aan textielsticker gedacht dan? Kan je zo bedrukken als je wil. Desnoods doe je per vlak apart. En is makkelijk weer van de muur te verwijderen, mocht dat nodig zijn.

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 11:17

Ik vind het eigenlijk ook niet zo :o
Het idee van een tijdlijn met de honderdtallen erin vind ik dan wel weer leuk.
Maar ik denk toch dat het mooier is als de jaartallen met bijbehorende teksten dan op een gekleurd vlak geprint worden (in verschillende kleuren).
Kan ik altijd ook 1 lange sticker laten printen met de honderdtallen erop en dan daar boven/onder de stickers met specifieke info.
Oh en er komen wel foto's/kaarten/krantenartikelen op de muur, maar die hang ik in lijsten op aan zo'n railsysteem. Die komen dan bij de bijbehorende tijd te hangen.
Gewoon ff verder zoeken naar een bedrijf die dat wel zou kunnen, als iemand tips heeft, graag! :D
Enne textielstickers? Is dat geschikt voor op een muur?

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 11:22

Ik zou denk ik gewoon de muur bijwerken en geen sticker doen denk ik... oogt toch snel rommelig...

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 19:01

I <3 Eendeneitjesblauw

Afbeelding
(let niet op de rommel; ik was aan het koken :D )

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 19:42

Heel mooi Mamamiesje!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 19:58

Dat is inderdaad een fijne, mooie kleur MM!

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 20:07

Erg mooi ja!!

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 20:09

Wauw ik ben verliefd! Ik ga je foto even opslaan op m'n telefoon :D Super mooie kleur, misschien dat ik t ooit nog ga gebruiken (eerst maar n huis kopen :P )

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 20:30

Voor de goede orde:
officieel heet het Duck Egg Blue hoor := Van Annie Sloan krijtverf (maar het is er nu ook officieel in muurverf)