Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mandyy

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 18:52

Mijn keuken is groot, maar kast ruimte heel beperkt. 4 kastjes en 2 laden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 18:53

Wij hebben 3 kastjes en 1 la. :=

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 22:43

Ik vind je nieuwe veel ruiMer ogen hoor!

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 09:25

Wij hebben niet zo'n ruime woonkamer/keuken maar hebben wel heel veel keuken. Huis was casco en hebben bewust gezorgd voor veel werkblad en opbergruimte, heb zelfs ruimte over haha.
De keuken is wel heel aanwezig in de ruimte maar dat vind ik niet zo erg :)

Na een tijd van makkelijk eten en niet letten op de boodschappen, een week op vakantie met veel etentjes, is het nu weer tijd om de broekriem aan te trekken. Ik wil eens kijken of we het maandbedrag van de boodschappen drastisch kunnen verlagen. We zijn met 2 volwassenen en een kleintje van net 1 en 2 katten. Ik denk dat er nu al snel 500euro per maand verdwijnt, als het niet meer is.
Ik wil eens beginnen met max 400euro per maand incl luiers en kattenspul :)

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 10:00

Ik heb een hele grote keuken en nog 2 kasten waar ik eten kan bewaren. Ik klaag dus zeker niet. De grote kasten stonden vol door ex. Ben ze nu een beetje aan het leeg maken. Deze week voor 20€ boodschappen gedaan endaar zit voor 5 euro aan koeken (zag er zo lekker uit op de markt) en ongeveer voor 10€ aan boel schoonmaakspullen waar ik maanden mee ga doen.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 10:19

Rebecca schreef:
Oké oké ik ben verwend dus :') , koelkast is gewoon heel lomp en groot . Ik durf mijn keuken niet meer klein te noemen :+ , maar vorige was echt mega dan is alles klein.

Maar ik zal me stil houden :=

de truuk is vooral om ruimte te creeren..

zoek bijvoorbeeld een nette witte plank ter grote van je gasfornuis.
als je niet aan het koken bent, kun je daar bijvoorbeeld je senseo/waterkoker op neerzetten..

Even naar links als je gaat koken.. na het eten doekje over het gasstel, plaat er weer op en koffie en water er weer op, heb je het werkblad weer leeg..

En vooral tijdens het koken, je afwas al doen van de dag.. dan hoef je na het koken alleen je bord, bestek en de pannen (die je direct bij het afgieten/opscheppen al voorspoeld) nog maar te doen)..

Klein kastje in je gang/bijvoorbeeld onder de kapstok (oud tv meubel kan daarvoor perfect dienst doen), waar je de kattenbak korrels inzet en voorraad spulletjes van de kat + reserve speeltjes (niet alles in een keer geven, maar spannend houden, dus de rest wegbergen). als je een tv meubel gebruikt kun je het open vak mooi gebruiken om een sjaal/muts/handschoenen in op te ruimen.. Een paar schoenen dat je het meest gebruikt bij de kapstok en de rest in een kastje/dozen (die je opeen kunt stapelen in de slaapkamer, mooie doek erover klaar).

het zijn vooral prulletjes en prullaria die het snel rommelig maken als je het niet kaarsrecht hebt staan en houdt + zeer regelmatig schoonmaakt.

ik zit ook nog in dat 'leertraject' hoor.. ben ook iemand die snel dingen laat slingeren, schoenen uittrapt en vooral mijn broek bijna rechtopstaand achterlaat waar ik eruitstap (bij voorkeur ergens in de huiskamer). maar gaande weg leren we lol.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 23:50

Dat laatse.... {:} :j zo herkenbaar.

Ben benieuwd wanneer er weer eens een actie van scoupy ofzo komt. Heb weer zin om de winkels af te struinen voor de producten.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 12:01

Ik snap sowieso niet hoe je je keukenblad zo vol krijgt :P Ik heb links onderin mijn apparaten staan. Alleen mijn koffie apparaat staat op het aanrecht. En handzeep. Voor de rest is hij helemaal leeg.

Heb een druiprek gekocht, dus was mijn vaat zet het op dat rek en ga lekker even relaxen. Na een half uurtje is het meeste droog en hoef ik amper nog wat af te drogen.

Ik maak ook als het eten klaar is mijn sopje al en gooi dan alvast de dingen die ik gebruikt hebt erin. Met lekker heet water :+

Zo heb je nooit veel zooi op je aanrecht en ben je ook meteen van je vuile vaat af.

Ik vind de keuken ook nog vrij groot, maar ik heb wel het makkelijke dat ik een trap kast heb in de hoek dus kan helemaal veel zooi kwijt :+

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 12:28

Dat is wel besparen op energie, vaatwasblokjes en water Sunrise haha. Ik ben echt lui... Gooi alles in de vaatwasser. Maar zoals nu duurt het gewoon een dag of 4 voor die vol is.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 12:40

Ik wil best een vaatwasser alleen moeten we dan een deel van de keuken verbouwen. We hebben een huurhuis nu dus ergens vind ik het dan wel zonde!

Heb overigens nog nooit een vaatwasser gehad dus mis het ook niet :P
Je moet alleen wel heel erg streng voor jezelf zijn. Ik haat het om veel vaat te hebben dus ik was alleen snel af. Ik doe na de lunch mijn ontbijt en lunch borden afwassen en eventueel wat van de avond ervoor. En dan na het avondeten nog een keer :+

Want tja, 2/3 bordjes 3 glazen en eventueel 2 messen vind ik minder erg om af te wassen. 's avonds heb ik sowieso vaak meer vaat en als dat van 's middags er ook nog bij zit lijkt het meteen zo'n berg :+

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 12:41

Op mijn werkblad staat mijn Bosch keukenmachine en op de kookplaat mijn fluitketel en een pan.. En dan nog een pastarek en een paar snijplanken. En dan heb ik nog maar een kastbreedte aanrecht over :=

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 12:47

Haha vreselijk :+ Ik heb echt mijn hele aanrecht nodig met koken hoor :P Een stuk om te snijden en het andere stuk om alvast vlees te kruiden of gehaktballen maken, vlees marineren etc. :+

Mijn keukenmachine is van Kenwood en neemt mij teveel ruimte in. Verder nog zo'n speciaal apparaat om slagroom te maken, deeg te kneden etc. Die had ik eerst wel op mijn aanrecht maar vond het toch niet mooi staan :+ Hij is rood en heb eigenlijk geen rood in huis dus vond hem teveel opvallen :P

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 12:58

Grappig, ik heb juist al m'n apparaten rood! Staat zo leuk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 13:00

Alleen mijn koelkast is rood :+ , rest groen

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 13:17

Haha het staat ook wel leuk hoor! Maar ik vind het niet zo leuk als ik de keuken inloop en telkens dat apparaat ( die ik overigens amper gebruik) me staat aan te kijken :')

Zo maar weer eens mijn weekmenu samen stellen, bluh totaal geen zin in.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 13:36

sun.. het kost even tijd maar dan heb je ook wat ;)

ik heb er zelf voor gekozen om geen weekmenu's meer te hanteren,
maar juist een basis set van boodschappen te halen, aangevuld met aanbiedingen en dingen die ik dan nodig heb die ik niet heb..

twee komkommers, netje uien (iedere twee weken), aardappelen, een paprika, een winterwortel/bospeen, witte kool wanneer deze redelijk geprijsd zijn. krop sla, eieren, melk, brood, 2x aanbiedingsgroenten champignons.. is wat ik eigenlijk standaard in huis heb/haal..

dan kun je altijd groenten aardappelen vlees koken.. minimaal 1x macaroni of rijst, 1x roerbakgroenten mix van de restanten die over zijn van de aanbiedingsgroenten..

En van de echte restjes maak ik portie verpakkingen die de vriezer in gaan (ook dus van wortel).. zo kan ik altijd makkelijk mixen en is een weekmenu niet meer afhankelijk van de aanbeidingen omdat ik vaak wel iets lekkers kan fabriceren van de ingredienten die altijd relatief goedkoop zijn.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 13:50

Groenten vlees aardappelen eet niemand hier :+ Vandaar dus dat ik ook echt menu's moet maken. Mijn man krijgt buikpijn als ik geen verse pasta haal en de saus zelf maak. En die lust zo'n beetje niks :+

Hier moeten de meeste groenten gewokt worden of verwerkt ergens in :+
Mijn man lust geen witlof, maar ik maak altijd een plaattaart waar het inzit en hij het dus niet merkt :+

Vandaar dus dat die menu's zo handig zijn hier, anders kan ik echt niet even snel wat verzinnen.
Champignons lust hij sowieso niet dus die haal ik ook amper.

Best lastig een moeilijke eter in huis, je moet echt met veel rekening houden. Ben altijd blij als hij niet mee eet :')

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 13:55

dan ben ik blij dat hij niet mijn man is, want dan hadden we een dik probleem Sun..

ik lust geen tomaten en alles wat grote bonen bevat (blijft voor mij zetmeelachtig proeven).
wel aardappels met mate en op verschillende manieren..

hier gemiddeld 4x per week aardappelen, vlees groenten (groenten kan een mix of roerbak zijn), 1x pasta of rijst, 1x iets simpels nader in te vullen, 1x zoek het uit ik ben in staking (meestal wordt het frituur dan aangezet en pak ik een lekker uitgebreid broodje), 1x ovenschotel of stoof.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 14:46

Aardappels eten wij alleen als schijfjes,blokjes of andere vorm zolang het niet gekookt is :P
Op zich eet hij best veel hoor, ik vertel gewoon nooit wat het is.
Wij eten echt heel verschillend, ene keer eten wij 3x aardappels en andere keer 3x rijst. Vooral mijn dochter is gek op rijst dus dat is dan wel weer makkelijk.

Ik ben nu alleen druk met mijn gevangen kikker, rot kat vangt telkens kikkers.. En deze heb ik toch even in een kweekbak gezet :+

Straks maar even loslaten in de sloot :+ Mijn dochter heeft hem gepakt gelukkig ik raak die dingen echt niet aan :P Hij ging gillen brrrr

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 15:04

Hier ook een lastige eter in de vorm van een man :+ Dat is toch wel mijn grootste kostenpost. Ik leef op bij elkaar geraapte maaltjes (bijvoorbeeld koolvis, witlof, pasta en een tl roomboter allemaal door elkaar, met wat zout), hij moet echt een GERECHT voor z'n neus krijgen, lust veel groenten en fruit niet of is allergisch en leeft het liefst op dure pesto, kaas en vleeswaren. MEGA irritant, wie wil nou niet zo leven :+ Maar hij kan echt geen genoegen nemen met het goedkope voer dat ik mezelf voorzet. Gelukkig hebben we na 9 jaar wel ongeveer een balans gevonden (hij eet wat groenten zonder morren, ik koop een blok kaas voor 'm) en lukt het me om het bij 60 euro per week te houden.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 15:36

Ik koop ook altijd zo'n blok kaas, overigens in verhouding veel goedkoper dan plakjes. En bij een boer dus ook nog eens goedkoper dan in de winkel.

Maar verder hier ook wel iemand die wel een echte maaltijd wilt. Maar ook met in elkaar flansen kan dat hoor haha :P
En veel beleg, maar ja hij eet ook veel :+

Hier haal ik gewoon allemaal soorten fruit, hij eet het sowieso niet :+
Groenten is altijd weer een karwei, maar ben inmiddels erg handig geworden met curry's dus dat is mijn "ik gooi van alles door elkaar en zie het wel" gerecht :+

Vis moet hij sowieso niet, dus tja vlees vlees en vlees :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 15:54

Ik geluk dat ik alleen woon :+ , ivm darmen liever niet kool,ui, prei etc. Pittig trek ik vaak wel maar met mate , vind pittig ook niks aan. Lust veel niet , ik ben wat van de tuinbonen en doperwten wat witte bonen met sperciebonen in een mix . Moeilijke eter , geleerd om de pot te eten maar als ik niet weet wat erin zit dan vis ik. Heb geen zin in kramp of winderigheid, diarree etc.

Fruit is naar binnen werken , de stukjes mango vind ik wel te doen en is gelijk een portie fruit voor de dag. Kost wat maar een hele mango halen kan ik het weggooien :+

Vandaag boodschappen gedaan, 5 euro korting ongeveer. Kip saucijzen 4 stuks met 35% korting , 4 bakjes mango voor 6 euro ipv 8 euro en dan nog verse pasta en saus met 1 euro korting. (In de aanbieding haal ik het graag op). Fles limonade voor de hele week , 15 euro kwijt uiteindelijk met nog wat ander spul.

Nu nog paar dingen halen, vanavond bij ouders eten. Verse sperziebonen uit de tuin , aardappelen uit de tuin en mijn kip saucijs :) . Goedkope maaltijd

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 15:54

Hier gelukkig heel blij met een vriend die alles eet, echt alles :Y)
Hij eet altijd vegetarisch met mij mee, vindt ie prima.. Groentes vindt ie heerlijk, pasta zou ie elke dag kunnen eten, kliekjes, salades, al mijn zelfgemaakte prakjes en vleesvervangers, alles is prima.. Als het maar een flinke berg is :+
Meneer heeft ooit slakken geproeft, en oesters, en insecten, brr :=

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 16:00

Mijn vriend lust alles behalve olijven.
Hij heeft ook veel geprobeerd. Walvis zeehond beer rendier (krijg je als je graag naar koude oorden gaat)

Ik lust niet zoveel. Sowieso geen vis en fruit.
We komen er wel aardig uit same

Ramiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 16:12

Ik ben ook ontzettend blij dat ik een vriend heb, die gewoon (zonder zeuren) alles met mij mee-eet, zeker omdat hij van thuis uit anders gewend is. Dan eet ik ook nog eens vrij raar (volgens andere mensen tenminste). Eet graag quinoa, bulgur, couscous etc. Die deze week ook nog ns in de bonus zijn bij de AH, dus ga maar even de voorraad aanvullen :D