[Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PeerAppel

Berichten: 3944
Geregistreerd: 06-09-11

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 11:26

Ik heb de Pro's, maar niet echt vergelijkingsmateriaal. Ben er wel zo tevreden over dat ik ze mijn vriend ook heb aangesmeerd en die is ook helemaal om.
Er zit een transparante modus op. Daarmee hoor je bijna net als zonder Airpods in. Met noise cancelling hoor je, vanzelfsprekend, bijna niks. _O-

Needje

Berichten: 19216
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 13:58

Winna schreef:
Needje schreef:
Ik loop ook gewoon in de regen met de normale AirPods.
Al laat ik ze als het echt wat harder regent niet nat worden want dan heb ik mn capuchon op. :P
(ik loop niet hard, maar wandel wel elke dag)


In de echt harde regen zal ik ook niet vaak komen idd. Hoor je de omgeving nog wel goed met de airpods in?


Ja!
Met de gewone wel iig.

Billy

Berichten: 20726
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 17:21

Als ik een ipad pro neem, kan ik daar ook een fotobewerkingsprogramma opzetten? Ik wil luminar erop

cynthiar
Berichten: 4466
Geregistreerd: 08-03-05

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 18:34

Ik heb de airpods pro en de gewone airpods. Maar voor buiten vind ik de gewone toch fijner omdat je dan toch net wat meer je omgevingsgeluid hoort dan met de pro”s.

Granoek
Blogger

Berichten: 10502
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 19:53

Ik heb geen AirPods en zelfs geen oortjes met touwtjes aan :') voel me een beetje achter lopen _O-

Justme_Lisaa

Berichten: 2186
Geregistreerd: 27-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 20:10

Filteren de pro’s echt zo goed het geluid met noice cancelling? Wil m’n Apple verzameling compleet maken, maar lees hier zoveel wisselende ervaring over... En aangezien ik al genoeg Apple kosten heb gemaakt, wil ik het wel zeker weten :')

Shiloh

Berichten: 19806
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 20:29

Billy schreef:
Als ik een ipad pro neem, kan ik daar ook een fotobewerkingsprogramma opzetten? Ik wil luminar erop


Je kunt niet zomaar elke mac programma installeren. Enkel apps geschikt voor iPad. Dat wil overigens niet zeggen dat er niet héle goede foto bewerking programma’s zijn op iPad.

De absolute winnaar op dat vlak is Affinity photo. Al is dat meer als photoshop dan als luminar.

Of bijvoorbeeld ON1 Photo raw for mobile. (Al weet ik niet of je daar ook perse de desktop variant moet hebben, maar volgens mij niet).: https://www.on1.com/products/photo-raw/mobile/

cynthiar
Berichten: 4466
Geregistreerd: 08-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 09:01

Justme_Lisaa schreef:
Filteren de pro’s echt zo goed het geluid met noice cancelling? Wil m’n Apple verzameling compleet maken, maar lees hier zoveel wisselende ervaring over... En aangezien ik al genoeg Apple kosten heb gemaakt, wil ik het wel zeker weten :')


Het filtert niet 100% alle geluid weg. Maar als ik ze bv in doe om een film op mijn ipad te kijken, en mijn vriend zit in dezelfde kamer tv te kijken. Dan hoor ik de tv zo goed als niet.

8nnemiek

Berichten: 43534
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 10:38

Afbeelding
Mijn laatste Apple watch bandjes zijn binnen :D
Nu heb ik er wel genoeg :')
Er zit één originele tussen, maar ik merk echt geen verschil.
Behalve de prijs := 50 euro vs 1 euro :=

Shiloh

Berichten: 19806
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 20:55

Omg die AirPod max is echt belachelijk :') . Eerste over ear koptelefoon.

629!!!! Euro!!!!

Waarom zou je in hemelsnaam zoveel geld uitgeven terwijl de onbetwiste marktleiders Sony en bose het beste hebben wat er te krijgen is voor 350 euro.

Ik ben best wel een Apple fangirl, maar dit is echt idioot |o

Lijkt me sterk dat Apple ineens Böse en Sony outperformed op dit vlak.
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 09-12-20 21:13, in het totaal 2 keer bewerkt

MoniqueT

Berichten: 8854
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 21:05

Ik snap het sowieso niet. Ik heb oortjes van Sony van 30 euro en vind ze heel fijn. Bluetooth maar wel met een draadje, want ik ben bang dat ik ze net zo snel zou verliezen als mijn oorbellen. Die van Apple passen ook gewoon niet goed in mijn oren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 21:07

Jawel joh. Experts schatten dat hij qua kwaliteit in de top 5% van uitgebrachte koptelefoons komt, hij heeft ruimteaanpassende audio (waardoor het niet klinkt alsof je een koptelefoon op hebt) en 9 microfoonpunten waardoor hij mega geschikt is voor bv gamen en werken. De specs zijn echt aanzienlijk beter dan die van marktleiders op dit moment.

Apple maakt dit soort producten voor liefhebbers, mensen die echt van extreem goede kwaliteit audio genieten en daarin willen investeren. Niet voor de gemiddelde muziek-luisteraar. En weet je: we zeiden over die Airpods (en later de Airpods pro) ook allemaal dat ze van de pot gerukt waren, wie ging er nou 150 euro uitgeven aan een paar oortjes. Nu kan je ze niet meer wegdenken uit het straatbeeld.

Shiloh

Berichten: 19806
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 21:11

Maar kom op. Bijna het dubbele van de tot nog toe absolute marktleider Sony XM4, met zelfs een significant mindere batterij duur.

Tenzij de echte tests en vergelijkingen zouden aantonen dat die kwa noicecancelling en geluid zwaar beter presenteerd dan de Sony, dan snap ik echt niks van mensen die dat kiezen.

Dat de hardware meer microphones en zo heeft wil nog niet zeggen dat het ook beter performed.

Apple is in de basis geen audio bedrijf. Dus hoezo zouden zij ineens ultieme kwaliteit leveren.

Warboel
Berichten: 14734
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 21:42

Ik ben heel benieuwd hoe de AirPods Max gaan verkopen, denk nog best wel goed eigenlijk. Apple geen audiobedrijf is natuurlijk ook niet helemaal waar, Beats is van Apple, ze hebben de HomePod en vroeger wel meerdere speakers gehad en de normale AirPods zijn natuurlijk ook prima (niet voor audiofielen, maar zeker niet slecht).

Ben benieuwd naar de audiokwaliteit.
Als ik morgen op werk ben kan ik wel eens kijken of er al preorders staan :)

Shiloh

Berichten: 19806
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 21:46

Oh dat er mensen zijn die het gaan bestellen geloof ik best, maar begrijpen doe ik er niet veel van.

Ben wel benieuwd naar de vergelijkende test resultaten, want ze moeten wel echt extreem veel beter uit de bus komen voor die prijs.

Justme_Lisaa

Berichten: 2186
Geregistreerd: 27-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 12:32

cynthiar schreef:
Justme_Lisaa schreef:
Filteren de pro’s echt zo goed het geluid met noice cancelling? Wil m’n Apple verzameling compleet maken, maar lees hier zoveel wisselende ervaring over... En aangezien ik al genoeg Apple kosten heb gemaakt, wil ik het wel zeker weten :')


Het filtert niet 100% alle geluid weg. Maar als ik ze bv in doe om een film op mijn ipad te kijken, en mijn vriend zit in dezelfde kamer tv te kijken. Dan hoor ik de tv zo goed als niet.


Ik heb ze gisteravond opgehaald bij Coolblue en wauw! Wat valt me dit alles mee, ze zijn bij ons voor al tijden aan het werken aan de weg en ik hoor echt zo goed als niets met die oordopjes. Dus I’am happy :D. Morgen even een hoesje voor de AirPods kopen, eventueel een nieuw hoesje voor m’n iPhone 12 pro en dan is het geld wel echt op :') -O-

Es_ther

Berichten: 18735
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 12:37

Mijn XS heeft een beetje oplaad problemen..
En ik hoor mensen heel zacht als ze bellen. Dan wel als ik mn mobiel aan mn oor heb, oortjes en speakers geen last van.
Hij moet nog ff mee, heb nog even geen geld voor een nieuwe :')

Barbabientje

Berichten: 8206
Geregistreerd: 12-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 13:04

Justme_Lisaa schreef:
cynthiar schreef:


Het filtert niet 100% alle geluid weg. Maar als ik ze bv in doe om een film op mijn ipad te kijken, en mijn vriend zit in dezelfde kamer tv te kijken. Dan hoor ik de tv zo goed als niet.


Ik heb ze gisteravond opgehaald bij Coolblue en wauw! Wat valt me dit alles mee, ze zijn bij ons voor al tijden aan het werken aan de weg en ik hoor echt zo goed als niets met die oordopjes. Dus I’am happy :D. Morgen even een hoesje voor de AirPods kopen, eventueel een nieuw hoesje voor m’n iPhone 12 pro en dan is het geld wel echt op :') -O-


Enige wat ik hoor van mijn zusje mbt de pro is dat bellen heel gek klinkt af en toe voor diegene die je aan de telefoon hebt, voornamelijk als er iets voorbij komt ofzo.

xRivaldo

Berichten: 825
Geregistreerd: 05-02-17
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 13:25

Es_ther schreef:
Mijn XS heeft een beetje oplaad problemen..
En ik hoor mensen heel zacht als ze bellen. Dan wel als ik mn mobiel aan mn oor heb, oortjes en speakers geen last van.
Hij moet nog ff mee, heb nog even geen geld voor een nieuwe :')


Wellicht even resetten? Is wel vervelend lijkt me..

Es_ther

Berichten: 18735
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 13:26

Nop, helpt helaas niet :(.
Heb m wel een keer laten vallen dus misschien dat dat het was?

xRivaldo

Berichten: 825
Geregistreerd: 05-02-17
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 13:34

Es_ther schreef:
Nop, helpt helaas niet :(.
Heb m wel een keer laten vallen dus misschien dat dat het was?


Het zou kunnen, maar zoiets verwacht je niet. Ik heb zelf ook een XS en ook wel eens laten vallen (ook op de tegels :') ). Het kan zijn dat er vanbinnen iets is mis is.

Valt 'ie nog in de 2 jarige fabrieksgarantie?

Es_ther

Berichten: 18735
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 13:38

Nop -O- . Helaas niet...

Ah, hij valt wel vaker, maar hij viel toen uit mn kontzak toen ik aan het fietsen was :') .

xRivaldo

Berichten: 825
Geregistreerd: 05-02-17
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 14:00

Es_ther schreef:
Nop -O- . Helaas niet...

Ah, hij valt wel vaker, maar hij viel toen uit mn kontzak toen ik aan het fietsen was :') .


:= Ik word ook vaak aangesproken op het feit dat ik mijn telefoon in m'n kontzak doe, haha!

Het zou best valschade kunnen zijn, dan is het een beetje pech.. #)

Niene87

Berichten: 3408
Geregistreerd: 09-03-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 15:48

8nnemiek schreef:
[ [url=m/LzDahK.jpg]Afbeelding[/url] ]
Mijn laatste Apple watch bandjes zijn binnen :D
Nu heb ik er wel genoeg :')
Er zit één originele tussen, maar ik merk echt geen verschil.
Behalve de prijs := 50 euro vs 1 euro :=


WOW!!

ik heb trouwens een Watch 5 gekocht mooie upgrade vanaf mn 3. Heel lang wel getwijfeld tussen de SE 5 en 6
Maar prijs technisch de 5 gekocht.

Justme_Lisaa

Berichten: 2186
Geregistreerd: 27-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 15:24

Hier de laatste aankopen gehad van de Apple family en nu is het klaar :'). De oordopjes met een case (waar ik echt tevreden over ben!) de Apple wallet vind ik veel fijner dan dat ik dacht (enige nadeel is dat mijn ov kaart niet gescant wordt als die erin zit, dus moet hem deels eruit halen. Maar je hebt hem altijd bij je. Een andere reden dat ik hem gekocht heb, was dat de camera niet direct op de tafel oid ligt). Nieuw hoesje, want de silicone versie bevalt toch een stuk minder dan gedacht en de watch. Daarvan wil ik nog een bruin horloge bandje kopen, zodat het 1 geheel is :)
Afbeelding