[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 18:45

avaluna schreef:
@Noor: ik zou zeker even bellen. Ons eerste huis stond het bord nog niet in de tuin, hebben we gewoon aangebeld en zijn gaan kijken in het weekend (anders was het door ons werk erg lastig om een afspraak te maken met een makelaar, toen hoefden ze nog niet zo hard te rennen ;)). Wij waren beiden heel enthousiast en wilden een optie nemen, maar huis was al zo goed als verkocht en verder gaven ze sowieso geen optie aan mensen die geen bezichtiging gehad hadden.... Uiteindelijk werden de verschillende opleveringen erg lastig, wij woonden nog thuis en hadden geen huis te verkopen en zo hebben we het toch gekregen.
Heel bijzonder dat wij 14 jaar later hetzelfde huis ook binnen no-time verkocht hadden.
Succes iig!

@Wolken: spannend.

Is het onbeleefd om te vragen hoe lang de periode van onder voorbehoud is?

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 20:31

Yv_ schreef:
Hahaha wat een vreemd iets zeg Saskiaatje! Ik zou echt niet weten hoe ik zou reageren, ik wist al niet waar ik moest kijken toen ik bij de tweede bezichtiging allemaal vieze handdoeken en onderbroeken tegenkwam :=. Weet je vriendin zeker dat ze het huis in 1 klap af wil betalen? En niet liever voor een x-bedrag een kleine hypotheek neemt?

Gatver, dat is ook niet fijn. :')
Ik zag laatst ook verkoopfoto's van een huis op Funda en daar lagen gewoon zes paar smerige sokken op de verwarming in de keuken. :')

Nou, zowel mijn vriendin als ik hebben geen baan, dus een hypotheek is op geen enkele manier voordelig. :n

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 20:34

Noor schreef:
avaluna schreef:
@Noor: ik zou zeker even bellen. Ons eerste huis stond het bord nog niet in de tuin, hebben we gewoon aangebeld en zijn gaan kijken in het weekend (anders was het door ons werk erg lastig om een afspraak te maken met een makelaar, toen hoefden ze nog niet zo hard te rennen ;)). Wij waren beiden heel enthousiast en wilden een optie nemen, maar huis was al zo goed als verkocht en verder gaven ze sowieso geen optie aan mensen die geen bezichtiging gehad hadden.... Uiteindelijk werden de verschillende opleveringen erg lastig, wij woonden nog thuis en hadden geen huis te verkopen en zo hebben we het toch gekregen.
Heel bijzonder dat wij 14 jaar later hetzelfde huis ook binnen no-time verkocht hadden.
Succes iig!

@Wolken: spannend.

Is het onbeleefd om te vragen hoe lang de periode van onder voorbehoud is?

Nee, hoor, ik zou gewoon even vragen naar de status, hoor je vanzelf wel wat de makelaar zegt/hoe hij het inschat.

Saskiaatje

Re: [HK]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 20:38

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 22:15

Yv_ schreef:
Gefeliciteerd PD! Mijn smaak is het ook niet, sorry, maar ik gruwel van open trappen. Mijn ouders hebben het ook en ik erger me er elke keer nog steeds aan. Vind het gewoon een lelijk gezicht in de woonkamer en je kunt het ook niet met iets verdoezelen. Maar gelukkig zijn smaken verschillend :D, mijn ouders zouden bijvoorbeeld nooit een tuin willen (wat ik juist weer helemaal geweldig vind) of een dichte trap met een voorraadhok eronder (wat ik juist weer uitermate handig vind :D).

Maar mag ik zo onbeleefd zijn om te vragen waarom jullie het toch hebben gekocht ?Was dat nou omdat de kleine naar een basisschool moest en jullie voor die tijd en ander, misschien tijdelijk, huis wilden? Of ben ik nou in de war met iemand anders? Want je zegt zelf: mijn smaak is het ook niet helemaal en daarbij gaan jullie aardig wat veranderen in het huis. Persoonlijk had ik doorgezocht naar een ander huis? Bedoel het niet banketstaaf hoor, vraag het me gewoon af :D.

Die open trap vond ik zelf ook direct een doorn in het oog, hebben we nu ook namelijk en ik word altijd gek van de stof die ervan af komt & de herrie als er weer een kind naar beneden zoeft. We hebben echter een selectie gemaakt van 5 woningen, waarvan 4 met een trap in de hal :') en het is toch precies nummer 5 met de open trap geworden omdat deze in het 'gezelligste' en meest kinderrijke buurtje lag op loopafstand van de basisschool. Eigenlijk is het huis dus voornamelijk gekocht met het idee dat het voor onze kinderen het leukste wonen is...
We hebben even getwijfeld over een mega riante nieuwbouw-woning (overigens wel 40.000 eu duurder) welke qua type het dichts bij onze woonwensen lag, maar gewoon qua ligging heel veel in moest leveren. En dan doel ik voornamelijk op de doelgroep die daar normaal gesproken een woning koopt; Twee-verdieners met dubbel modaal inkomen, nooit thuis en erg gericht op het individu... Die wijk leeft gewoon niet zo, en de naastgelegen school trekt banketstaaf gezegt vooral veel rijkeluiskindjes aan... nu kom ik zelf heus uit een fatsoenlijk nest, maar wij zijn ook maar 2 arbeidersmutsen die zich enkel de luxe van een riante woning kunnen veroorloven dankzij een 'lieftallig pappie', in het dagelijks leven kan ik nimmer concurreren met al die moeders die hun kindjes in burberry naar school sturen. Wat er in the end altijd op neer zal komen dat onze kinderen daarvan de dupe zijn...
Nu hebben we misschien in moeten leveren op onze eigen woonwensen, maar ik denk (de buurt goed kennende) dat dit zich dubbel en dwars zal terugbetalen dankzij de buurt waar we straks leven. Past veel beter bij ons, en pro rata hebben we nu een relatief goedkoop huis op de kop getikt en kunnen we ons wat meer veroorloven om in de woning te investeren. Aanbod is in deze regio vrij beperkt, en met een zeker tijdslimiet moesten we nu gewoon knopen doorhakken :) :D

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 23:24

Die hoekbank in de hoek keuken wk? Ik vind een trap in de woonkamer ook altijd zo'n stookgat! Komt veel kou uitgevallen.

Tzt zou ik de trap proberen wat meer richting entree te krijgen of in de keuken? Ik heb een mooie constructie gezien bij een kennis. die hadden de trap dichtgemaakt en daaronder lekker kastruimte gecreëerd. :j

Noor: Ik heb een jaar Funda bijgehouden hier in mijn omgeving en dan stond het verkocht ovb en 2 weken later stond ie er 'plop' weer tussen! Dus absoluut bellen! Ovb is wisselend. Dat is namelijk de periode tussen de koop ovk en het passeren bij de notaris. (Of het aflopen van de bedingen in het koopcontract) Bij ons was het bij de notaris pas, omdat het beding een bouwvergunning is, maar ja, die hebben we nog steeds niet. We verwachten er echter wel één te gaan krijgen en we wilden de verkopers niet langer laten wachten, omdat we al behoorlijk wat hadden veranderd aan de woning. :D

Een ruimte van 3 meter kan je mooi vullen met een kast. Nadeel van trappen vind ik altijd, dat er zo veel stof van af dwarrelt. Daarom wil ik een dichte trap. Een open trap heeft voor mij echt geen toegevoegde waarde. Gewoon een sta in de weg! ;)

Aquarium? Ik heb hier een heel levendige sloot. ;)

PD: Je omschrijft het heel mooi! En ja, je kids bepalen ook deels waar je gaat wonen. Klopt helemaal. De mijne gaan net als de rest van het dorp naar school in een outfit die ook betaalbaar is. Bas zit in de klas met nog 9 jongens en er gaat er geen één naar huis met een hele broek! Allemaal de gaten in de knietjes! Zo mooi om te zien en als moeders liggen we er dubbel om! We schamen ons er geen van allen voor en we attenderen elkaar als we zien dat ze een nieuwe (jawel nog hele) broek aan hebben. Echt bere gezellig! En mbt verbouwen geef ik je één advies: Ga er eerst een jaar wonen. Als je dat namelijk doet, ga je om praktische redenen het jaar er op veel slimmer te werk.

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 11:52

weten jullie of je ergens de namen van de eigenaren ergens kan terug vinden?
Op telefoongids kan je helaas niet zoeken alleen op adres/.. Wilde ff google ;)

Misschien uiten ze zich bijv op facebook dat de verkoop op moet schieten of dergelijk

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 12:04

Dat vind ik wel een beetje ver gaan :o

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 12:04

kadaster.nl

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 12:05

manzano schreef:
Dat vind ik wel een beetje ver gaan :o

Je haalt de woorden uit mijn mond _/-\o_

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 12:05

Tja ver of niet... maar zelf sterk staan om flink wat geld te minderen vind ik niet bepaald ver gaan.
Je goed in lezen gewoon :j en tegewoordig staat er enorm veel op internet!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 12:08

Dan nog......... Je kan ook best aan de makelaar vragen wat de reden van verkoop is. Meesten zijn daar heel helder en eerlijk in.

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 12:10

Het gaat mij absoluut niet om de reden, het gaat mij om de "haast"/ "spoed" die er evt achter kan zitten.
tegenmakelaar zal niet alles in geur en kleur vertellen als dat voor de andere partij niet voordelig kan zijn.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 12:14

doom schreef:
Het gaat mij absoluut niet om de reden, het gaat mij om de "haast"/ "spoed" die er evt achter kan zitten.
tegenmakelaar zal niet alles in geur en kleur vertellen als dat voor de andere partij niet voordelig kan zijn.

Ik heb tot nu toe elke keer gewoon gehoord dat mensen in scheiding lagen, al een ander huis hadden etc. etc. Dus dat hoeft zeker geen probleem te zijn.

En haast.......... tja.... Ik zei toen ons huis te koop stond ook dat ik hoopte dat het snel verkocht zou zijn. Anders zet je het niet te koop. Als iemand daar uit opmaakt dat ik haast heb....

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 12:14

:=. Sorry, ik vind het ook een beetje ver gaan en idd niks met inlezen te maken hebben.
Wat je wel zou kunnen doen, is een smsje naar het kadaster sturen, dan krijg je een sms terug met de prijs die hun ervoor hebben betaald en in welk jaar. Dat heb ik ook een tijd geleden gedaan, omdat het voor zo'n belachelijk prijs te koop stond dat ik gewoon nieuwsgierig was hoeveel zij er dan voor had betaald. (toen was ik er overigens nog niet serieus mee bezig).. Dat smsje is zeg maar de goedkope variant van die gegevens opvragen.

PD: Ah, vandaar. Dan klinkt het toch wel als een verstandige beslissing! Hoop dat jullie snel door de verbouwing heen zijn en het lekker jullie eigen kunnen maken.

Saskiaatje: Misschien een hele stomme vraag, maar is het wel zo handig om een koophuis te nemen als jullie allebei geen werk hebben? Want buiten de hypotheekkosten zitten er natuurlijk nog veeeeel meer kosten aan. Jullie zullen vast jullie redenen hebben hoor, maar die vraag borrelde gewoon bij me op.

Wolken: Nou, ik ga duimen voor je :).
Badkamer wordt heeeel anders! Grotendeels grote witte matte tegels van 30x60 met 1 strook antraciete mozaiektegels op de wand achter het midden van mijn bad (van 90x190 <3 ), bij dat stukje tegels aan de voorkant van het bad laat ik die mozaiek dan doorlopen. Dan nog 1 strook mozaiek van boven tot beneden in het midden van mijn badmeubel (antraciet, 1 grote wasbak, dubbele kraan, 2 lades, 120 breed) en nog 1 strook in het midden van de inloopdouche. Op de vloer komen dezelfde kleur tegels als de mozaiek, alleen dan 30x60. Wilde eigenlijk 60x60, maar dat is niet heel handig bij een inloopdouche ivm de afwatering. Wel even een heeeeeel ander iets dan mijn blauwwitte hokkie van nog geen 1,5x1,5 :').

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 12:19

Bedankt! Binnekort de bezichtiging, dan heb ik vast wat meer info.
Ben gewoon enorm benieuwd waarom het in 1.5 maand tijd 2 x gezakt is en nu uiteindelijk al 16000 minder is.
Vind het sneu en rot voor die mensen, maar als ik daardoor mijn slag kan slaan om lekker laag te starten met een bod dan vind ik dat prima,ben geen dief van mijn eigen portemenee.
Daarom doel ik op inlezen

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 12:23

Als je dat gezien hebt kan je dat gewoon tegen de makelaar zeggen en vragen wat de reden is. Zullen ze vaak niet zo geheimzinnig over doen.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 12:25

Als ik überhaupt zoiets zou doen (facebook/ hyves opzoeken) dan zou ik het in geen geval op bokt zetten :o
Straks lezen ze hier mee!

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 12:54

Ik heb niks te verliezen, maar als ik een huis zou verkopen zou ik ook zeker geen info op het internet plaatsen nee haha

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 12:59

Ach daar moet je ook niet te spastisch over doen...... Ik kan alle info die ik wil over mijn huis op internet zetten..... uiteindelijk ben ik toch degene die jouw bod accepteert of niet ;)
Dus al zeg ik dat ik er snel vanaf moet, dan zegt dat nog helemaal niks ;)

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 13:13

De gegevens via het kadaster opvragen oke, maar inbreuk plegen op de privacy van de verkopende partij dmv het zoeken van facebook / hyves ed. is voor mij gewoon een no-go. En dan ben ik nog een redelijke harde :o .

Een bad Yv *\o/* . We zien de foto's wel verschijnen :D

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 13:18

ik zie het ook wel bij de bezichtiging heb ik besloten, het is voor mij ook allemaal nieuw denk als ik aan meer info kan komen is het altijd mooi mee genomen.. Als je privancy op facebook of dergelijk wilt moet je hem natuurlijk niet open stellen voor vreemde ;)

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 13:21

Zodra ze hun naam bij de advertentie prima, maar het doelbewust opzoeken op internet is gewoon echt niet cool.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 13:28

Yv, Ik ben echt zo benieuwd naar jouw huis als het af is... Alles wat ik tot nu toe gezien heb, vind ik echt geweldig :)

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 13:36

doom schreef:
Ik heb niks te verliezen, maar als ik een huis zou verkopen zou ik ook zeker geen info op het internet plaatsen nee haha

Nou ik bedoelde jou :P

Misschien ben ik wel degene die dat huis verkoopt :+ Je staat met foto en al op Bokt :D
Zie ik jou hier zulke berichten plaatsen. Nou dan zou ik ook denken ja daaag :wave:
Althans, mits ik die ruimte zou hebben, ja. Dat zou ik doen. ( :o )
Laatst bijgewerkt door Nic op 04-05-12 13:37, in het totaal 1 keer bewerkt