Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:54

future_vet schreef:
Koopcontract is ondertekend. Morgen 00:00 verloopt bedenktermijn, maar ik verwacht niet dat ze zich terugtrekken.
Huis van oma lijkt dus verkocht te zijn.
Wel nog een financieringsvoorbehoud, maar die ligt een ton onder de verkoopprijs dus ik verwacht dat dat gewoon goed komt. Tenzij ze natuurlijk niet vooraf goed hebben gecheckt hoeveel ze konden lenen.

gefeliciteerd!

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:47

future_vet schreef:
Koopcontract is ondertekend. Morgen 00:00 verloopt bedenktermijn, maar ik verwacht niet dat ze zich terugtrekken.
Huis van oma lijkt dus verkocht te zijn.
Wel nog een financieringsvoorbehoud, maar die ligt een ton onder de verkoopprijs dus ik verwacht dat dat gewoon goed komt. Tenzij ze natuurlijk niet vooraf goed hebben gecheckt hoeveel ze konden lenen.

Gefeliciteerd! Altijd fijn zulke berichten.

Josien_

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:24

Gefeliciteerd!

Wij zijn vandaag last minute nog bij een ander huis gaan kijken, aan de rand van ons zoekgebied maar ook prijstechnisch wat gunstiger.
Mooie buitenruimte, huis moest meer aan gedaan worden dan gedacht maar niet slecht.
We gaan dit weekend nog even buurtonderzoek doen want we zijn niet echt bekend in die omgeving :D .

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:18

Fijn future_vet!

Hier is het tweede huis dat we te koop hadden ook verkocht onder voorbehoud van financiering.

Wat betreft verborgen gebreken vind ik het best wel lastig.
Wij lopen nu ook best tegen wat dingen aan in de woning waarvan ik denk; hmmm in de vragenlijst zeg je dat het werkt, maar het werkt niet (2 verwarmingen worden op geen enkele manier warm, ook niet nadat we de CV hebben laten vervangen), er werd gezegd dat er geen lekke ruiten waren (zijn er wel degelijk) en de hele badkamer vloer is verrot en stond onder de tegels onder water door een lekke douchebak en t urinior spoelt niet door.

Verkoper zegt nu, oh nooit last van gehad/dat was bij ons niet zo.. we hebben geen bouwkundige keuring gedaan, want anders hadden ze t aan iemand anders verkocht.. Dusja k u t.
En wat Mellow zegt, het probleem waar jullie nu tegen aanlopen had ook bij een nieuwe machine kunnen gebeuren. Jullie hebben het gebrek gemeld.

Oeh spannend Josien!

Maandag wordt onze nieuwe paardenstal geplaatst!! Ben zo benieuwd hoe het gaat worden.
Iemand hier bekend met zandleveranciers in Friesland?
Want het volgende actiepunt is het renoveren van de bak en paddock (er ligt al drainage, maar de voormalige bak en paddock zijn overwoekerd door niet meer gebruiken

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:54

roxiie schreef:
Fijn future_vet!

Hier is het tweede huis dat we te koop hadden ook verkocht onder voorbehoud van financiering.

Wij lopen nu ook best tegen wat dingen aan in de woning waarvan ik denk; hmmm in de vragenlijst zeg je dat het werkt, maar het werkt niet (2 verwarmingen worden op geen enkele manier warm, ook niet nadat we de CV hebben laten vervangen), er werd gezegd dat er geen lekke ruiten waren (zijn er wel degelijk) en de hele badkamer vloer is verrot en stond onder de tegels onder water door een lekke douchebak en t urinior spoelt niet door.

Verkoper zegt nu, oh nooit last van gehad/dat was bij ons niet zo.. we hebben geen bouwkundige keuring gedaan, want anders hadden ze t aan iemand anders verkocht.. Dusja k u t.
En wat Mellow zegt, het probleem waar jullie nu tegen aanlopen had ook bij een nieuwe machine kunnen gebeuren. Jullie hebben het gebrek gemeld.

Oeh spannend Josien!

Maandag wordt onze nieuwe paardenstal geplaatst!! Ben zo benieuwd hoe het gaat worden.
Want het volgende actiepunt is het renoveren van de bak en paddock (er ligt al drainage, maar de voormalige bak en paddock zijn overwoekerd door niet meer gebruiken

De dingen die jij opnoemt als problemen (muv de badkamer) moet je dus controleren bij de laatste inspectie voordat je naar de notaris gaat. Daar hoor je even alle ramen open en dicht te doen of ze nog goed sluiten, alle wc's doorspoelen, kranen aanzetten, warm water controleren, verwarming aanzetten en alle radiatoren open draaien. Tevens controleer je de apparatuur van de keuken. Is er dan iets mis wat wel zou horen te werken conform vragenlijst/bezichtiging dan kun je dan nog afspraken maken hierover.

Heel veel mensen lopen een rondje door het huis en kijken of het leeg is, maar het is echt een inspectie die je serieus moet nemen. Heb je een aankoopmakelaar zal diegene je hierbij helpen en meekijken.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:02

Ik heb nog nooit eerder een eindinspectie gedaan.
Misschien naïef, maar de verkopende makelaar was aanwezig en die gaf aan; ik ga alle controles even uitvoeren, gaan jullie zelf met de verkoper maar even door het huis, zodat we elkaar niet in de weg lopen.
Ja dom en naïef, maar de verkopende makelaar heeft dus alles al werkend genoteerd. Wij hebben dat zelf niet nog een x gecontroleerd.

Dus ik hoop dat mijn berichtje een waarschuwing is voor andere bokkers die nog gaan kopen/ een eind inspectie hebben.
En dat ze het dus zo doen, zoals jij schrijft.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:09

roxiie schreef:
Ik heb nog nooit eerder een eindinspectie gedaan.
Misschien naïef, maar de verkopende makelaar was aanwezig en die gaf aan; ik ga alle controles even uitvoeren, gaan jullie zelf met de verkoper maar even door het huis, zodat we elkaar niet in de weg lopen.
Ja dom en naïef, maar de verkopende makelaar heeft dus alles al werkend genoteerd. Wij hebben dat zelf niet nog een x gecontroleerd.

Dus ik hoop dat mijn berichtje een waarschuwing is voor andere bokkers die nog gaan kopen/ een eind inspectie hebben.
En dat ze het dus zo doen, zoals jij schrijft.

Vervelend zeg! Verkoopmakelaar is er voor de verkoper, dus daarom adviseer ik altijd een aankoopmakelaar in de arm te nemen. Een huis is meestal het duurste wat je koopt in je leven en dan besparen mensen op goed advies en hulp van een aankoopmakelaar... Echt zonde.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:04

Mag ik vragen wat het maakt dat je aankoopmakelaar het geld waard vindt? Toen ik mijn huis kocht heb ik er ook geen gebruik van gemaakt, toen was het volgens mij ook lang niet zo gebruikelijk als nu met de gekke markt

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:21

Bji rondlopen voor overdracht bleek bij mjin niuewe huis continu het niet te doen en schuifdeur serre kon niet op slot.
Laatste heeft verkoper daar nog ter plekke staan maken, de cv is in overdracht gezet dat die op hun kosten gerepareerd zou worden, net als de houten vloer die voor de oplevering zwemles had gehad en bol was.

Bleek alleen bji reparateur v de cv dat de vorige eigenaren niet zo goed waren in rekeningen betalen :+ dus wouden niet komen, dus toen voorgesteld dat ik het gewoon zou betalen en rekening dan naar vorige eigenaar. Die overigens netjes snel geld overmaakt heeft naar mjin rekening.

Huis waar ik nu weg ga heeft ljist gebreken, maar die staan allemaal al op papier :') van kapotte afzuigkap tot missende deurklink.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:29

mavantos schreef:
roxiie schreef:
Fijn future_vet!

Oeh spannend Josien!

De dingen die jij opnoemt als problemen (muv de badkamer) moet je dus controleren bij de laatste inspectie voordat je naar de notaris gaat. Daar hoor je even alle ramen open en dicht te doen of ze nog goed sluiten, alle wc's doorspoelen, kranen aanzetten, warm water controleren, verwarming aanzetten en alle radiatoren open draaien. Tevens controleer je de apparatuur van de keuken. Is er dan iets mis wat wel zou horen te werken conform vragenlijst/bezichtiging dan kun je dan nog afspraken maken hierover.

Heel veel mensen lopen een rondje door het huis en kijken of het leeg is, maar het is echt een inspectie die je serieus moet nemen. Heb je een aankoopmakelaar zal diegene je hierbij helpen en meekijken.

Wat goed om dit even te lezen, dat wist ik niet en ik krijg morgen de sleutel van mijn huis. Het lijkt me vooral zo ongemakkelijk omdat de verkopers erbij zijn.

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:51

roxiie schreef:

De Samenwerking in Elsoo, en Ronnie Dokter uit Langedijke.
Zij doen echt heel goede en fijne dingen, voor relatief weinig geld

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:17

Ben wel benieuwd Josien, waar staat het andere huis waar jullie zijn wezen kijken?

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:28

moonsparkle schreef:
Mag ik vragen wat het maakt dat je aankoopmakelaar het geld waard vindt? Toen ik mijn huis kocht heb ik er ook geen gebruik van gemaakt, toen was het volgens mij ook lang niet zo gebruikelijk als nu met de gekke markt

Als je bovenstaande reacties leest heeft gewoon niet iedereen verstand van wat komt kijken bij het kopen van een woning. Dat is helemaal geen schande, maar het is wel vaak het duurste wat je aanschaft in je leven en dit doe je meestal niet jaarlijks. Waarom zou je dan geen adviseur meenemen? Een makelaar heeft een bouwtechnische basiskennis, kent de markt waardoor ze een passend bod kunnen doen, zal jouw belangen behartigen voor de koopovereenkomst, helpt je met de inspectie en kijkt ook mee met de akte van de notaris. Dat laatste is ook heel belangrijk, want notarissen maken vaker fouten dan je verwacht.

De verkoopmakelaar behartigd de belangen van verkoper, niet van jou als koper. Vergis je daar niet in. Daarnaast verdient een goede aankoopmakelaar zichzelf terug. Al is het in een passendere koopsom of je behoeden voor een miskoop.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:13

Helemaal mee eens. Nu dus een huis aan het kopen zonder aankoopmakelaar en zou achteraf gezien bijna alles anders doen. Kosten van een aankoopmakelaar zijn het geld achteraf echt waard. Ik heb spijt dat ik daarop 'bezuinigd' heb.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:16

2x huis gekocht zonder aankoopmakelaar, geen spjit van.

2e huis zou dat ook lastig zjin geweest, zoekgebied was half Nederland.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:00

Hier ook nog nooit met aankoopmakelaar gekocht, onze verkoopmakelaar wilde we ook als aankoopmakelaar meenemen, maar hij was precies die tijd op vakantie.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:38

Hier ook geen aankoopmakelaar gehad bij het kopen van een huis, wel een financieel adviseur.