Oh, haha! Ik hou wel van een beetje gekkigheid in huis. Heb nog wel meer bijzondere bloempotten en accessoires, zoals een gouden aap, een roze zoutlamp, een grote gouden gieter als vaas op de eettafel.. Ieder zijn ding, haha! Ik vind juist door dit soort items toe te voegen dat een interieur lekker persoonlijk en minder showroom wordt. De giraf vind ik méga tof. Zou m zo kopen. Met die droogbloemen ook heel leuk trouwens hoor!
Ik heb maandag de sleutels gekregen van mijn nieuwe apartementje! Moet helaas wel veel gebeuren. Het zit op de begane grond, maar overal zitten raamstickers/folie op. Ik ben aan het bedenken wat voor gordijnen ik wil in de woonkamer. Ik heb 5 ramen, zie foto. Note: Ik kan hier tijdelijk wonen, dus wil geen fortuin uitgeven. Op maat gemaakte, korte gordijnen zijn vrij prijzig, dus die vallen af. Ik heb geen kant en klare gordijnen kunnen vinden met de juiste hoogte (184-190 cm)... Wat zijn andere opties? Iemand tips?
https://www.koopjedeal.nl/?sqr:(q[gordijnen]) Dit een optie? Dan zou ik wel degene met een stang en ringen nemen. Die haken die er bij zitten zijn een drama. Wij hebben dit op de logeerkamer, maar het vergt aardig wat naaikunsten om die haken er goed in te krijgen, zodat het niet aan het plafond stoot. Wel mooie dichte stof, goed warmte werend!
Ik denk dat ik eerst op maat gemaakte gordijnen bestel voor de slaapkamer (goed verduisterend, 1 raam) en dan even afwacht wat ik met de woonkamer doe. Vind rol/vouw gordijnen niet zo mooi, maar wellicht ook handig tegen de zon..
Ik twijfel of ik het folie laat zitten, vind het wel lekker dat mensen niet naar binnen kunnen kijken; het ligt aan de grote weg...
En ja MarliesV, ik heb dus een beslissing moeten nemen adhv een video ivm corona, maar het is echt dramatisch onderhouden. Heb een lange smalle gang met 9 (!) deuren in totaal, kozijnen zijn echt in mega slechte staat. Twijfel of uberhaupt ga proberen die mooier te maken, mag er max 3 jaar wonen...
tip voor voordelige gordijnen op maat (ook verduisterend) voordeelgordijnen.nl. Ik heb een huis met afwijkende hoogte (3.60 hoog) en heb daar voordelig keurige gordijnen op maat besteld
DubbelFun
Geplaatst: 06-05-20 10:57
Voor 3 jaar zou ik er idd niet teveel geld in steken. Wel zou ik deze ondoorzichtige folie vervangen door spiegelfolie; dan kun je niet naar binnen kijken maar van binnen kun je wel naar buiten kijken. Ik heb dit in een vorig huis op de begane grond ook gehad en dat is erg goed bevallen. Wél moet je 's avonds blinderende gordijnen dicht hebben, want als je het licht aan hebt kijk je wel door de folie heen naar binnen. Ipv hele bedekkende gorijnen kun je ook kiezen voor 2 smalle stroken aan elke kant en dan een vouw/rol-gordijn of een jaloezie tegen de inkijk.
Ik heb in de woonkamer duo-rolgordijnen bij het deel waar veel mensen naar binnen kunnen kijken. Goedkoop via MP op de kop getikt en bevalt erg goed! Helemaal ingerold ziet iedereen alles, helemaal naar beneden op de 'open' stand zie ik wel wat, maar een ander vanaf buiten meestal niks. En helemaal dicht is het gewoon privé. Wel licht doorlatend, dus het wordt niet gelijk stikdonker . Als je folie of oid wil plaatsen; er is bij de Action ook spray verkrijgbaar. Kost wat moeite om het mooi egaal erop te krijgen en stinkt een uur in de wind (maar zo te zien is een verfje ook geen overbodige luxe en dan moet je toch luchten ), maar je kan er dan evt een patroon in maken. Pinterest heeft daar vast wel voorbeelden van voor je!
Je kunt ook bij de IKEA (en vast andere woonwinkels ook) gordijnen kopen en dan inkorten met een strijkband. Aangezien ik geen naaimachine heb was dat een ideale optie!
Wauw, die roze tegels zijn fantastisch! Zwart staat er mooi bij denk ik.
Strijkband van Ikea hebben we hier ook in vorige huisje gehad, als het inderdaad 'tijdelijk' is en je wil er niet teveel in investeren is dat een goede oplossing!