[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 11:37

Maar ikea is inderdaad niet per definitie goedkoper, wij kiezen voor ikea omdat dat makkelijker aan te passen/ uit te breiden is. We willen nu geen bovenkastjes, maar als we dat over een jaar wel willen kan dat. We willen nu een eindkastje van 40cm breed, blijkt dat we er toch 60 kwijt kunnen dan is het zo geruild. Met een showroomkeuken zouden we flink besparen maar zit je wel aan die maten vast!

De levertijd is ook een grote pro voor ikea in ons geval ;)
6 weken van bezichtiging tot overdracht plus 2 tot max 4 weken om te verhuizen hadden we bij een keukenboer nooit gered.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 11:51

Oei, Booooo. Ik heb een neef die bij de Keukenconcurrent werkt en ik zou er ook niet mee in zee gaan :=
Hij zelf trouwens ook niet. Ik denk dat dat genoeg zegt :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 11:55

Pfoe nee wij ook niet! Hoor er hier geen enkel positief verhaal over :=

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 11:56

Ik denk dat we met de Ikea niet veel schelen. We gaan zo even kijken, mocht het wel zo zijn kunnen we alsnog kijken wat we doen. De prijs van de keuken vind ik overigens prima dat is het probleem niet, alleen die kasten :D

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 14:05

De afspraak voor het tekenen van de akte met de notarissen en verkopende partij staat!

Als we terug komen van reis deze week is t nog zes weken.
En tussendoor hopelijk de sleutel.
Het zal er snel zijn!!

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 16:05

Helaas is wat hier boven verteld werd de bittere waarheid die ik in mijn rechtspraktijk tegen kwam. Ik kan het pas met zekerheid zeggen als ik de stukken ingezien heb maar dikke kans dat deze keuken je geld kost of je er mee door gaat of niet..

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 17:15

Wij gaan er gewoon mee door :D vanmiddag bij de Ikea geweest wat een ellende. Ik heb zo’n schurft hekel aan die winkel :+
Ontwerpen doen ze alleen tegen €40,- er staan wel computers om zelf te ontwerpen, maar kan thuis ook. Zulke dingen laat ik liever doen dus we houden het zoals het is. Kasten denken we nog over na.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 23:52

Nou goede keuze gemaakt dan Booooo.
Zou je mij (in pb) kunnen zeggen wat jullie keuken ongeveer gaat kosten...Ik heb namelijk nu nog geen flauw idee waar ik ongeveer rekening mee moet houden en ik denk dat het redelijk hetzelfde is qua oppervlak

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 09:22

Ik heb je een PB gestuurd :)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 16:32

Spannend Optiwolk! Dat gaat nog best goed vooruit dan :)

Net telefoontje van de medewerker van onze notaris. Wat een onaardige vent := Had laatst met onze notaris zelf (goede vriend van mijn schoonouders) gebeld en toen hadden we als datum van overdracht 6 april gezet. Hij zei dat dit wel zou lukken, op zo'n joviale "wordt effe doorbijten voor ons qua timing maar kan wel" toon. Nu krijg ik telefoon van zijn medewerker "euhhhh ja 6 april gaat echt niet lukken, hoor." Maar op zo'n vreselijke toon. Alsof het mijn fout is dat de notaris dit voorstelde?

Maar goed, komt erop neer dat onze notaris met alle nodige documenten en attesten en uitzoekwerk 6 april niet gaat redden, dus het wordt met 2 weken verschoven naar 20 april. Ergens ook wel gemakkelijk, we zijn toch niet gehaast én dat lost het probleem op van de eigenaars die na de overdracht willen verhuizen. Blij dat we nu niet hoeven te beslissen wat we met dat probleem doen :P En blij dat de vertraging eens door onze notaris komt en niet die van hen, is verfrissend :+

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 16:41

Probleem opgelost dus :+ Wel balen dat het later is, maar dan hebben de huidige eigenaren iig geen excuus meer om te piepen...

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 16:42

Nou hebben hun voor jou de moeilijke beslissing gemaakt :') Nu mogen ze niet meer zeuren voor 2 extra dagen hoor! :+

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 16:57

Ik had me een hele tijd geleden hier al eens gemeld, toen met de intentie om te gaan kopen. Nu is het echter toch huren geworden. Volgende week de sleutel, het weekend klussen, door de weeks klussen en dan hopelijk zaterdag de 17e erin _O-

Rondjes ikea, kwantum, gamma, praxis, karwei etc worden flink gemaakt kan je wel zeggen :')

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 17:10

Ja, precies. Vind het gemakkelijker om alles 2 weken later te doen met een leegstaand huis dan 2 weken vroeger en met dat gemekker van hen te moeten omgaan :+

En eerlijk... We wachten al 3 maanden, dan is 2 weken extra niet zo erg.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 17:10

Fijn dat er duidelijkheid is Yasmine!

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 08:32

@Boooo: fijn dat je een mooie keuken hebt gevonden :)
@Yasmine: gelukkig heeft het probleem zichzelf opgelost.

Hier nog steeds aan het zoeken naar een oplossing voor het banen wisselen voor de passeerdatum. Onze adviseur zegt blijven zitten. Vandaag hopelijk even contact met de hypotheekadviseur van onze makelaar, misschien kan hij me geruststellen. Ik word hier echt gek van! Je zou denken dat je rust had als je hypotheek rond was 8)7

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 09:52

Ik zou dat ook wel eng vinden van baan wisselen. Niet alleen voor de hypotheek maar ook voor mezelf :=
Kreeg gisteren een mailtje van iemand die mijn Linkedin had bekeken met de vraag of ik interesse had in een vacature. Ga daarmee met 32 uur evenveel verdienen als nu met 40. Maar nu heb ik een vast contract etc en als je net een huis koopt zou ik die zekerheid wel even willen houden :+

Wij hebben nog steeds geen voorlopig koopcontract getekend :roll: Moesten wat dingen in aangepast worden, hopelijk krijgen we vandaag de goede versie eindelijk binnen.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 10:00

Als het moet, dan moet het en blijf ik uiteraard zitten tot na de passeerdatum. Heb de mazzel dat mijn nieuwe werkgever daarop wil wachten, maar ik zou zelf toch liever eerder gaan als die mogelijkheid er is.

dat zou wel fijn zijn Boooo! dan is dat ook maar gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 10:31

Wat een luxe positie Djuulsie! Ik kan je er verder niet mee helpen helaas.. Maar wel fijn dat de nieuwe werkgever op je wilt wachten!

Boooo fijn dat de keuken geen impulsaankoop is gebleken. Wel balen van het voorlopig koopcontract, duurt dan toch wel lang he?

Yasmine, probleem heeft zich zelf uit de weg gehaald! Hoe reageerden de verkopers op de nieuwe datum? Is toch 2 weken extra hypotheek voor hun..!

:oo :oo :oo
Nog maar 2 nachtjes slapen tot de overdracht!!!!!
:D

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 10:42

Djuulsie: Ohhh wat fijn dat die wilt wachten! :D

Shanna: Aaaaaa spannend! Ben je er klaar voor? Alles ingepakt?

De sleuteloverdracht staar voor nu op 1 mei (als alles door gaat :+ ).. Op zich vinden we het niet erg als het daarop blijft. Wij hebben namelijk een vakantie geboekt in juni (waar ik stiekem een beetje tegenop zie :') ), in de voorwaarde van onze doorlopende reis en annuleringsverzekering staat dat als je in de maand of de maand voor de vertrekdatum de sleutel krijgt van een nieuw (huur)huis de vakantie kan annuleren. Dus 1 mei zou precies goed uitkomen :P

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 10:43

Spannend Shanna!!! Ben je zenuwachtig!

Hoezo geen zin in vakantie Boooo?

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 10:46

Hoezo zie je op tegen de vakantie Boooo, ga je met mensen die niet zo leuk zijn? :P

Hier nog aan het wachten op de hypotheekadviseur, hij heeft alle stukken nu binnen en gaat nu aan de slag met offertes opvragen als het goed is (of is daar hopelijk al mee bezig). Wij gaan 16 maart 3 weken op vakantie en ik wil er zo graag vanaf zijn :') En ja, ik heb wel veel zin in die vakantie :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 10:59

:):) Zenuwachtig? Ik? Welneeeee joh.. Ik ben de rust zelve! *\%/*

Haha ik stuiter werkelijk alle kanten op, ik vind het zooooo spannend! :oo

Alles ingepakt..? Ehm... Nee :Y)
Loop ik achter met de was? Ehm... Ja :Y)

Dus voor vandaag is de planning;
- 5 wassen wegvouwen. :o
- bedden verschonen en 2 nieuwe wassen draaien.
- nieuwe verhuisdozen halen.
- kledingkasten zo leeg mogelijk maken.
- mn bureaukastjes zo leeg mogelijk maken.
- zolder zo leeg mogelijk maken.
- keuken zo leeg mogelijk maken.
- dichtgestopte muur verven voordat de opzichter komt.
- keukentegels bestellen (dus beslissing nemen over de maat).

En dan moet ik ook nog uitmesten, mest wegrijden, hooiruif in de wei vullen, de aannemer opzoeken voor de laatste regel/ afspreek dingetjes, dus dat ga ik zo eerst maar doen.

En morgen gaat kindlief uit logeren, dan ga ik de speelgoedhoek extra uitpluizen weggooien wat weg kan :o

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 11:00

Ik ga met mijn man, die is gelukkig wel leuk :')

Nee we hebben geboekt naar Tunesie. Ik wist wel dat daar 3 jaar geleden een gek het strand is opgekomen en 30 mensen heeft neer geschoten. Maar na het boeken ging ik daarop googlen, en toen heb ik filmjes daarvan gezien :+ nu gaan wij naar hetzelfde plaatsje/strand en ook nog eens op dezelfde datum zijn we daar.
Echt super stom, ik ben de afgelopen 3 jaar denk 10x naar Turkije geweest waarvan vaak naar Istanbul en was daar nooit bang.

Hopelijk hebben jullie het voor jullie (leuke) haha vakantie rond.

Shanna: Jij krijgt het nog druk :D

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 11:01

Shanna:
_O- _O-

Sterkte, komt vast goed. En anders is er morgen nog een dag ;)

Boooo, het lijkt me sterk dat ze het hele gebeuren nog een keer gaan herhalen :(:) Maar ik snap je wel een beetje hoor, de reden dat ik nooit video's of documentaires kijk over vliegtuigen wat fout gaat -O-