Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kirstenn

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 12:01

Herkenbaar A_nouk. Wij pakken alles een voor een op, maar gaat niet zo
snel. Tijdens de verhuizing zo druk geweest dat we er echt helemaal klaar mee waren. Gister de keuken betegeld en gevoegd, volgende projectje is lampen ophangen in de keuken, boven de eettafel en in de gang.

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 12:04

Dat snoer is echt heel leuk zo!
Kirstenn: kun je niet iets van shutters voor de ramen maken?
Of heb je toevallig luiken aan de buitenkant? Wij hebben ook nog enkel glas en als het hard waait of koud is, doen we de luiken buiten dicht, dat scheelt heel veel tocht!
Alleen jaartallen vermelden is wel een idee, maar ben bang dat het dan een beetje een chaos wordt :P Ik heb ook niet bij elk jaartal een foto/document, de oudste die ik heb is van 1732, maar de geschiedenis gaat terug tot 1350 en dat zou ik dan wel graag terug willen zien. Maar misschien indd het idee van een tijdlijn loslaten en nadenken over iets met losse jaartallen, thnx voor de input!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 12:08

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 12:12

Nope geen luiken of shutters. Gelukkig wel een tussenwoning dus niet van alle kanten wind of tocht :)

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 13:19

Oh dat is ook leuk Kentaro!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 15:19

Wij hebben wel aansluitingen in het plafond, maar heb hem alleen gebruikt voor de lamp boven de eettafel, ik vind het zo ongezellig, een plafondlamp in de zithoek :o
Ik zou een gaaf groot schilderij boven de bank hangen (Xooon heeft leuke dingen voor een vriendelijke prijs) of idd plankjes. Ook zou ik een lampje op je tv-kastje zetten, verder geloof ik niet zoveel..

Voor overdag heb je daglicht en voor 's avonds is sfeerlicht vaak voldoende. Als ik echt licht nodig heb ga ik aan de eettafel zitten.

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 17:34

Ik lees hier al een tijdje mee omdat ik ideeën en inspiratie nodig heb voor de inrichting. Op dit moment ben ik aardig voorzien van alle meubels, alleen nu nog lampen.. Wat een drama. Ik heb nu één hanglamp kunnen scoren en thats about it. -O- Het huis is al heel wat jaartjes oud en nu grondig opgeknapt. Ik wil graag de oude stijl terug laten komen in een mix van modern en art deco.

Kirsten: Misschien een mooie lage kast tegen de bank aan plaatsen? Als een lage roomdivider? Dan kan je de lange lijn in de ruimte behouden maar kijk je niet meer zo tegen de bank aan én je hebt opbergruimte.
Afbeelding

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 18:47

Nou ik ben ook echt wel klaar met het klussen, maar het huis is niet klaar :P het frustreerd me enorm dat sommige dingen nog niet af zijn, maar voor veel dingen heb ik hulp nodig en ik kan t niet van andere eisen :') bij ons zijn dr wanden van de wc nu betegeld nu de vloer nog een dan nog het fontein en toilet plaatsen, daarnaast ben ik bezig met de plinten, we vonden van die plastic afdekdopjes zo lelijk, maar nu is het heel veel werk alles op maat te maken. Aanstaande zaterdag ga ik de zoldertrap verven.

De schilder voor buiten zou eerst misschien eind augustus komen maar wegens het weer lukt het hem pas om in oktober te beginnen.

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 19:20

Sterkte moonsparkle ;)

Dat is ook een idee Mette!

We hebben in ieder geval de eettafel meer de woonkamer ingezet en dat was echt een goed idee! Bokt is handig :D

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 20:14

moonsparkle schreef:
Nou ik ben ook echt wel klaar met het klussen, maar het huis is niet klaar :P het frustreerd me enorm dat sommige dingen nog niet af zijn, maar voor veel dingen heb ik hulp nodig en ik kan t niet van andere eisen :') bij ons zijn dr wanden van de wc nu betegeld nu de vloer nog een dan nog het fontein en toilet plaatsen, daarnaast ben ik bezig met de plinten, we vonden van die plastic afdekdopjes zo lelijk, maar nu is het heel veel werk alles op maat te maken. Aanstaande zaterdag ga ik de zoldertrap verven.

De schilder voor buiten zou eerst misschien eind augustus komen maar wegens het weer lukt het hem pas om in oktober te beginnen.

Pfff ja... Je blijft dingen tegenkomen en als het een af is, zijn er alweer 5 andere dingen bij verzonnen.. :(:)
Ah fijn Kirsten! Bokt is zeker handig ja :D

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 21:43

Ik heb wat foto's gemaakt net :D

Onze badkamer ! :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wc beneden :

Afbeelding

Was hok/ kledingkast met mijn bruidsjurk nog op de pop <3

Afbeelding

Afbeelding

Slaapkamer met klein kantoor waar nog heeeeel veel moet gebeuren:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En de woonkamer waar ook nog behoorlijk wat moet gebeuren :')

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Let niet op de zooi haha _/-\o_

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 21:49

Kirstenn schreef:
Hmm, is wel t afwegen waard. Maar we kunnen ze dan nooit dicht doen ivm de radiator in de erker

Als je ze toch niet dicht doet, kan je ook overwegen om smalle gordijnen op te hangen, da's een stuk goedkoper. Leuk huis trouwens!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 21:55

Jullie keuken is mooi geworden Anouk! En in de badkamer hebben jullie ook mooi gebruik gemaakt van de ruimte :j

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 21:56

Thanks! :) zal binnenkort foto's maken van de rest wat af is. Vandaag lampen voor in gang gekocht. En thanks voor de tip :)

Leuk huis A_nouk! Voor de badkamer geïnspireerd door Pinterest? :D ziet er gaaf uit zo!

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 21:56

Mooi huis A_nouk! Hebben jullie nou laminaat doorgelegd in wc en badkamer? Of zijn dat tegels?

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 21:57

Keuken heeft nog geen plint, en het is nog kaal stucwerk :=
Zoek het zo niet om dat op te lossen...

Badkamer is inderdaad heel fijn uitgepakt dat scheve dat was echt zoeken naar een oplossing :j

Inderdaad dat tussenstukje is pinterest haha

De vloer is een tegelvloer, gaaf het dat hout design. Er zit ook een hout reliëf in !

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 22:01

Willen jullie het verven en impregneren? Ik zou t wel behandelen want als je eenmaal vet in je stucwerk hebt zitten wordt verven lastiger...

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 22:02

Nee we gaan het verven en er komt een glasplaat achter de kookplaat :j

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 22:30

Mooi!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 22:34

Mooi Anouk :j , ziet er al hartstikke leuk uit!

Afbeelding

De konijnen op hok gezet , alleen nu zit ik met die gaatjes . Staat echt niet >< , alleen weet niet wat. Dit kreng ophangen was al erg moeilijk , ja joh de boor draaide de verkeerde kant op :Y)

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 22:42

Kun je niet de gaten opvullen, verven en dan heel simpel je tv-kastje verhogen, zodat de gaten precies achter je tv vallen? O:) :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 22:53

De gaten zijn gevuld , er zit een behangetje op de muur . Verven geen optie , tv is te klein hoe hoog ook er schieten altijd een paar gaten tussenuit :')

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 08:51

Anouk en Kirsten wat een mooi ingerichte woningen! Kirsten ik vind die visgraatvloer echt retegaaf!

Lastig Rebecca, volgens mij is de beste optie toch om opnieuw te behangen :7

Herkenbaar van die laatste klusjes.
Wij moeten nog:
* verwarmingen + buizen verven
* deuren verven
* slaapkamer deel opnieuw behangen en sauzen + alle kozijnen opnieuw verven
En dan wil ik eigenlijk ook nog iets met de vloer van het balkon doen, maar dat is echt van later zorg.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 09:46

Dat wordt dan een muursticker Rebecca :P
Of je geeft het op als hint voor Secret Santa, wie weet wat je dan voor creatieve dingen krijgt als cadeautje haha

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 10:29

Rebecca, als je de gaatjes netjes afwerkt en schildert, zou je ze best netjes moeten kunnen wegwerken. En anders indd muursticker erover :) of een poster, of een plankje precies op die hoogte?

Mooi geworden Anouk! Indd creatief geweest met de badkamer, lastig zo'n schuine wand erin, maar dat hebben jullie heel mooi opgelost zo!

Ik heb de woonstickerwinkel net gemaild of ze zo'n tijdlijn achtig iets (van die link van jou Kentaro) kunnen leveren :D