senna21 schreef:Okay, dan staan er in mijn tuin ook palmlelies. Weer wat geleerd![]()
Waarom noemt iedereen ze dan yucca's?
Het zal een yucca soort zijn hoor,er zijn meerdere soorten yucca's die met een stammetje heb ik nog nooit zien bloeien.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Lizz schreef:Cabelona schreef:@ Lizz, nog een kleine tip. plant de framboos dan ook zo dat hij niet kan gaan woekeren. Ondanks onze grote tuin heb ik heb toch in een aparte border staan van 1 bij 1,5. Met tegels onderin en dan nog worteldoek. Puur om te voorkomen dat hij over een paar jaar mijn tuin inneemt. Vorig jaar heb ik er 2 stekjes in gezet. Momenteel staat deze bak alweer helemaal vol! Even om een idee te geven hoe hard dat hij gaat.
Ik had er eigenlijk nog andere variëteiten in willen zetten, maar ik denk dat ik daar een andere bak voor moet gaan maken
Ik had al een mooi plekje leeg gemaakt naast een muurtje en het pad. Dacht idd nog aan worteldoek, maar ben zo ver niet gekomen. Want ik wilde de framboos gaan uitgraven, maar dat gaat hem denk ik niet worden![]()
Hij komt op 4 of meer plekken uit de grond en rond om onze rhododendron. Nog geen idee hoe ik die er goed uit ga krijgen...
Cabelona schreef:Lizz schreef:Ik had al een mooi plekje leeg gemaakt naast een muurtje en het pad. Dacht idd nog aan worteldoek, maar ben zo ver niet gekomen. Want ik wilde de framboos gaan uitgraven, maar dat gaat hem denk ik niet worden![]()
Hij komt op 4 of meer plekken uit de grond en rond om onze rhododendron. Nog geen idee hoe ik die er goed uit ga krijgen...
Als ze al wat hoger zijn (+30 cm) hebben ze vaak zelf al wel wat wortels. Wat ik dan doe is voorzichtig de aarde om zo'n stengel weghalen de lange wortel doorsteken (die van de moederplant af komt) en dan voorzichtig de stengel + zo veel mogelijk wortel uit de grond halen. De stengel met wortel kun je eerst nog even in een pot met potgrond houden of direct op de juiste plek neerzetten. Goed aanvullen met (pot)grond en water geven. Dan gaat hij het vanzelf wel doen. Dit jaar hoef je nog niet echt veel vruchten ervan te verwachten, maar volgend jaar gaat hij het zeker goed doen. Het zijn sterke planten en echt net onkruid. Het is lastig zo'n plant te killen
Om te voorkomen dat het volgend jaar weer rond de rhododendron op komt, alle wortelresten zo goed mogelijk verwijderen.
Het is jammer dat je zo ver weg woont, anders had ik jou wat uitlopers gedaan (roze en gele herfstframboos)
Dana01 schreef:Ik heb ook een haat liefde verhouding met hortensia’s , ik vind ze prachtig maar vermoord ze altijd weervanavond de druiven naast huis maar eens blij gemaakt :
[ [url=m/mhJLMP.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/dioWgS.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dana01 schreef:Ja die komen al wel hoor, ik moest hem alleen nog steeds opbinden , arme ding hing al maanden aan een touwtje aan de muur![]()
Nu mag ie zich uitleven als dak , scheelt weer snoeien.