[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

manzano

Re: [HK]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 13:15

Huis is niet echt mijn smaak, maar op zich zijn het wel prima maten, maar die trap en hoekjes zitten net onhandig inderdaad...... := Kan de tv tegen de muur van de wc?? Of is dat te smal dan?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 13:16

Zijn jullie uiteindelijk wel in de gewenste woonplaats terecht gekomen??

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 13:20

Het huis is ook niet mijn smaak... Van buiten wel trouwens, mooie donkerrode baksteen :j

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 13:32

Onze smaak is het ook niet hoor; We trekken in ieder geval de vloeren eruit, pimpen de keuken een beetje door het plaatsen van een granieten aanrechtblad, alle wanden worden gladgestuct met een kleine korrel, binnenkant van de kozijnen gaan we zijdeglans wit maken evenals de trappen en deuren. Vloerbedekking gaat van de trap, het gelige glas in de paneeldeuren wordt vervangen door helder glas, koperen deurklinken vervangen we door stoere RVS grepen, vensterbanken vervangen we met een donker leisteen en de radiatoren gaan we door het gehele huis keurig wegwerken, de tuin geven we een grondige onderhoudsbeurt maar laten we voorlopig zo...

Dit huis is een typisch gevalletje van: Het is te nieuw om er direct uit te trekken, maar ook net niet onze smaak om het te laten zitten. We hebben erover nagedacht om alles direct te doen, maar het tijdsbestek waarin we het huis bewoonbaar moeten krijgen is slechts 3 weken en dat wordt erg krap om én alles casco te maken én alles weer op te bouwen, verhuizen, in te richten etc.

@Manzano: Ja we zijn precies terechtgekomen in de woonplaats van onze keuze.
Muurtje van de WC is uit mijn hoofd maar 1.10mtr dus dat wordt ook geen succes... En de entree verplaatsen is ook niet zo gemakkelijk, daar we dan ook het toilet een nieuw plaatsje moeten geven.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 13:33

Dan ben ik benieuwd hoe het er straks uit ziet :)) Dat klinkt iig een stuk beter dan nu!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 13:33

Oh dat is super!!!
Oh nee dat is dan ook niet echt een goeie optie.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 13:35

Pfff deurklinken............... dat vind ik ook zo lastig. Hoorde dat er in Alexandrium een winkel zit met allemaal deurbeslag??? Iemand daar bekend?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 13:37

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 13:44

Ah top..... misschien zondag eens die kant op ofzo.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 13:44

Het is idd wel een lastige woonkamer, vooral door die trap. Maar ik denk dat je er toch wel wat van kan maken. Het zou handig zijn als je iemand in je kennisenkring hebt die gestudeerd heeft voor interieur architect. Ik vind het er (op de rare indeling na) wel erg leuk uitzien.
In ons toekomstige huis zit een U vormige kamer. Het ene uiteinde is het meest geschikt voor de bank/TV, in het andere uiteinde staat de keuken en dan heb je nog een stukje eethoek. Maar dan blijft er nog een heel stuk kamer over. Heb nu ook nog geen idee wat ik er mee wil...

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 14:16

Ja, dat is met dit huis ook een beetje het probleem... Ik heb opzich wel een idee hoe ik een knusse zithoek kan creëeren, maar dan blijft er nog zo'n 4 meter onbenut over... We hebben zitten denken aan een mooie buffetkast (we willen een landelijk moderne interieur straks) om de space een beetje op te vullen... En ik wil nog een fijne speelruimte voor de kinderen zonder dat deze direct in het oog springt. Kan wel merken dat ik recht-toe-recht-an kamers gewend ben :D
Stybba heb je van jouw woning ook een plattegrond? Misschien kunnen we een beetje met elkaar meedenken :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 14:40

Wat mankeert er aan de huidige inrichting dan, staat op zich toch prima zo ?

Wat is het probleem van de TV onder de trap :P

berthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 15:27

Pinda dipje, ik vind de huidige opstelling ook niet zo raar. Kan je niet bij wat buren gaan kijken? Maak je gelijk kennis en kom je vast wel op wat ideeen. Of zijn de huizen allemaal verscillend van binnen?

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 15:54

DP, mooi huis hoor! Ik vind de indeling ook niet zo raar...

Wiet tijdens een bezichtiging heb ik ook onlangs nog gehad. Erg open-minded en zelf er ook niet vies van, maar niet tijdens een bezichtiging.

En bij mij blijft het spannend. De verkopende partij is al een paar keer terug gekomen met een tegenbod, maar ik blijf bij mijn eindbod. Er zit nu nog maar 5.000 verschil in. Maar ik kan en wil niet meer betalen. Dat zou betekenen dat het ten koste gaat van het verbouwingsbudget.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 15:55

Mijn duimen draaien, Wolken :j

Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 16:03

Hoi allemaal,

Een huis dat mij erg leuk lijkt, is verkocht onder voorbehoud. Loont het de moeite om de makelaar te bellen voor het geval dat het toch niet gekocht kan worden voor de andere mensen? Of is het helaas pech voor mij?

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 16:07

Pinda_Dipje schreef:
Stybba heb je van jouw woning ook een plattegrond? Misschien kunnen we een beetje met elkaar meedenken :D

Tuurlijk: Afbeelding

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 16:11

Hmm lijkt me wel een ideale woonkamer eigenlijk! Idd keuken + eethoek...... dat andere is lekker recht-toe-rechtaan ruimte om in te richten als zithoek. En op het tussenstuk tegenover de deur een heel mooi dressoir met grote spiegel erboven ofzo.

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 16:12

Noor schreef:
Hoi allemaal,

Een huis dat mij erg leuk lijkt, is verkocht onder voorbehoud. Loont het de moeite om de makelaar te bellen voor het geval dat het toch niet gekocht kan worden voor de andere mensen? Of is het helaas pech voor mij?

Gewoon bellen, niet geschoten is altijd mis en momenteel falen veel woningen op de financiering.

@Wolken: Mijn duimen draaien ook, die komen echt wel over de brug :)
@Stybba: Wat een leuke ruimte zeg, daar zou ik wel raad mee weten :D Ik zou het stukje naar de hal lekker vrij laten, geeft denk ik een mooi ruimtelijk beeld.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 16:14

Noor schreef:
Hoi allemaal,

Bellen kan altijd........ kunnen ze altijd je nr. opschrijven mocht er iets wijzigen.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 16:20

@Noor: ik zou zeker even bellen. Ons eerste huis stond het bord nog niet in de tuin, hebben we gewoon aangebeld en zijn gaan kijken in het weekend (anders was het door ons werk erg lastig om een afspraak te maken met een makelaar, toen hoefden ze nog niet zo hard te rennen ;)). Wij waren beiden heel enthousiast en wilden een optie nemen, maar huis was al zo goed als verkocht en verder gaven ze sowieso geen optie aan mensen die geen bezichtiging gehad hadden.... Uiteindelijk werden de verschillende opleveringen erg lastig, wij woonden nog thuis en hadden geen huis te verkopen en zo hebben we het toch gekregen.
Heel bijzonder dat wij 14 jaar later hetzelfde huis ook binnen no-time verkocht hadden.
Succes iig!

@Wolken: spannend.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 16:24

Het is een vrij grote ruimte vind ik. De ruimte tussen de haldeur en de muur in de woonkamer is 3m. Aan de ene kant zou ik hem leeg willen laten, maar aan de andere kant heb je wel een stuk van ongeveer 3x3 wat je dan leeg laat. Ben bang dat het dan weer te leeg is.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 16:29

@Stybba: ik ben dol op leeg :') , verder moet een inrichting groeien, vind ik persoonlijk. Zelf bouw ik dus niks meteen vol.
Hier staat dan momenteel ook alleen een eethoek, een bank, een tv en de openhaard in zo'n 70 vierkantemeter woonkamer, heerlijk, veel meer komt er ook niet in, wss alleen een piano en salontafel :D .

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 17:56

Hahaha wat een vreemd iets zeg Saskiaatje! Ik zou echt niet weten hoe ik zou reageren, ik wist al niet waar ik moest kijken toen ik bij de tweede bezichtiging allemaal vieze handdoeken en onderbroeken tegenkwam :=. Weet je vriendin zeker dat ze het huis in 1 klap af wil betalen? En niet liever voor een x-bedrag een kleine hypotheek neemt?

Gefeliciteerd PD! Mijn smaak is het ook niet, sorry, maar ik gruwel van open trappen. Mijn ouders hebben het ook en ik erger me er elke keer nog steeds aan. Vind het gewoon een lelijk gezicht in de woonkamer en je kunt het ook niet met iets verdoezelen. Maar gelukkig zijn smaken verschillend :D, mijn ouders zouden bijvoorbeeld nooit een tuin willen (wat ik juist weer helemaal geweldig vind) of een dichte trap met een voorraadhok eronder (wat ik juist weer uitermate handig vind :D).

Maar mag ik zo onbeleefd zijn om te vragen waarom jullie het toch hebben gekocht ?Was dat nou omdat de kleine naar een basisschool moest en jullie voor die tijd en ander, misschien tijdelijk, huis wilden? Of ben ik nou in de war met iemand anders? Want je zegt zelf: mijn smaak is het ook niet helemaal en daarbij gaan jullie aardig wat veranderen in het huis. Persoonlijk had ik doorgezocht naar een ander huis? Bedoel het niet banketstaaf hoor, vraag het me gewoon af :D.

Vriend van mij heeft zijn tv ook onder de trap staan, alleen dat is wel een dichte trap. De tv zit nu dus in een soort van koepeltje, dat is wel heel erg leuk. Z'n vriendin heeft dat hoekje weer heel leuk aangekleed en ingericht, al met al een gezellig hoekje :).

Succes Wolken! Het zou zonde zijn als straks het niet door kan gaan omdat het spaak loopt op 5000 euro. Maargoed, zij kunnen niet in jouw portomonnee kijken en andersom ook niet. Heb je aangegeven bij de verkopend makelaar dat je het erg graag wilt hebben maar er helaas niet meer van te maken valt? Heb gehoord dat dat soms nog weleens wil helpen..

Ik zou zelf ook iets van een dressoir in dat hoekje zetten. Ik hou weer neit zo van leegtes :').
Grappige is dat ik mijn meubels in mijn andere huis al had en dat een giga woonkamer in L-vorm had. Hier heb ik ook bijna 40 m2 aan woon/eetkamer, alleen is het in 2 delen opgedeeld door die deurtjes en dat kost best wel wat ruimte heb ik gemerkt :').

Hahaha Avaluna! Maar die piano zal ook wel aardig wat ruimte gaan kosten denk ik?

Mijn schuur is af, op het voegwerk na *\o/* . Kunnen we volgend weekend met de badkamer gaan beginnen, wooohooo!!!

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 18:18

Ja, ik heb aangegeven dat ik nogmaals alles na heb gekeken en gewoon niet meer geld krijg van de bank, ondanks ik het huis graag wil hebben. En dat ze zelf ook weten dat banken tegenwoordig niet meer zo scheutig zijn met hypotheken. En dat beaamde hij ook. Als ik 5.000 meer moet betalen ( wat ook weer meer k.k. betekent ) kan ik een gedeelte van de geplande verbouwing niet door laten gaan. Ik wil alles of niks :D

En als het nu niet door gaat heeft het gewoon niet zo mogen wezen. Ik heb van de week ook op een anti-kraak woning in dezelfde stad gereageerd voor € 150 per maand. Ga ik daar gewoon een paar maanden zitten en vanuit daar verder zoeken.

Wat zijn de plannen voor de badkamer?