Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
PoelieWoelie schreef:Wauw, ik wilde dat ik dit topic eerder had ontdekt! Daar had ik veel steun aan kunnen hebben.
Maar om anderen een hart onder de riem te steken; geef niet op! Jullie droomhuisje zit er ergens tussen!
Wij hebben 5 maanden intensief gezocht naar een huisje waar we de komende 5 jaar zouden kunnen vertoeven, en zouden dan op zoek gaan naar ons droomhuis. Echter hebben wij met heel veel geluk toch een droomhuisje kunnen vinden: https://www.funda.nl/koop/verkocht/gron ... waard-147/
In Groningen zelfs en onder de 10% overboden. Het zijn overigens 4 slaapkamers en 118 m2, maar omdat de grote zolder een te klein raampje heeft mag deze niet gerekend worden als woonruimte.
Mijn tips:
- Geef niet op, je huisje zit er wel tussen!
- Neem geen genoegen met zomaar een huis, laat je niet gek maken in deze tijd.
- Neem een aankoopmakelaar. Deze heeft zoveel voor ons gedaan! Alleen al dat je elke dag alle nieuwe huizen in je mail krijgt voordat ze op Funda komen is heel fijn. En daarbij heeft hij ervoor gezorgd dat we het huis kregen ondanks dat anderen hoger hebben geboden dan wij.
- Ga in gesprek met een financieel adviseur. Het kost wel wat, maar als je precies weet hoe je er financieel voor staat dan kun je bieden zonder voorbehoud van financiering.
- N.a.v. de vorige regel; bied zonder voorbehoud van financiering! Omdat iedereen erg hoog wil bieden gebeurt het regelmatig dat ze het geld niet bij elkaar krijgen en dat de verkopers dus kiezen voor een andere koper die die garantie wel kan geven. (Let wel; je neemt een risico, dus zorg dat je van tevoren precies weet wat je financieel aan kunt)
Succes!
Wij mogen over een maand al in ons prachtige nieuwe droomhuisje
ingedebruijn schreef:PoelieWoelie schreef:Wauw, ik wilde dat ik dit topic eerder had ontdekt! Daar had ik veel steun aan kunnen hebben.
Maar om anderen een hart onder de riem te steken; geef niet op! Jullie droomhuisje zit er ergens tussen!
Wij hebben 5 maanden intensief gezocht naar een huisje waar we de komende 5 jaar zouden kunnen vertoeven, en zouden dan op zoek gaan naar ons droomhuis. Echter hebben wij met heel veel geluk toch een droomhuisje kunnen vinden: https://www.funda.nl/koop/verkocht/gron ... waard-147/
In Groningen zelfs en onder de 10% overboden. Het zijn overigens 4 slaapkamers en 118 m2, maar omdat de grote zolder een te klein raampje heeft mag deze niet gerekend worden als woonruimte.
Mijn tips:
- Geef niet op, je huisje zit er wel tussen!
- Neem geen genoegen met zomaar een huis, laat je niet gek maken in deze tijd.
- Neem een aankoopmakelaar. Deze heeft zoveel voor ons gedaan! Alleen al dat je elke dag alle nieuwe huizen in je mail krijgt voordat ze op Funda komen is heel fijn. En daarbij heeft hij ervoor gezorgd dat we het huis kregen ondanks dat anderen hoger hebben geboden dan wij.
- Ga in gesprek met een financieel adviseur. Het kost wel wat, maar als je precies weet hoe je er financieel voor staat dan kun je bieden zonder voorbehoud van financiering.
- N.a.v. de vorige regel; bied zonder voorbehoud van financiering! Omdat iedereen erg hoog wil bieden gebeurt het regelmatig dat ze het geld niet bij elkaar krijgen en dat de verkopers dus kiezen voor een andere koper die die garantie wel kan geven. (Let wel; je neemt een risico, dus zorg dat je van tevoren precies weet wat je financieel aan kunt)
Succes!
Wij mogen over een maand al in ons prachtige nieuwe droomhuisje
Ik vind de laatste tip wel echt een enorm risico hoor. Je kunt wel goed hebben uitgezocht wat mogelijk is maar als er ineens ergens een kink in de kabel zit heb je ineens een paar ton schuld aan je kont hangen.
ingedebruijn schreef:Nou weer niet gekozen.ben nu wel in standje opgeven. Het is wel even goed.
PoelieWoelie schreef:ingedebruijn schreef:Nou weer niet gekozen.ben nu wel in standje opgeven. Het is wel even goed.
Ahh wat jammer Inge! Wij werden er ook moedeloos van soms. Bij ons heeft het geholpen om alles op een laag pitje te zetten. Even er niet meer aan denken. Gaf even wat rust. En toen kwamen er ineens weer allemaal leuke huisjes in de mail
Ik ben er vergeten bij te zetten dat ik een persoonlijke brief had geschreven aan de verkopers, met daarin wie we waren en wat we deden. Ik weet niet of het heeft geholpen maar wellicht trekt het ze net over de streep.
Dat wordt steeds normaler
xSwanHeart schreef:ingedebruijn schreef:Nou weer niet gekozen.ben nu wel in standje opgeven. Het is wel even goed.
Ah jeetje, wat k*t zeg! Kan me voorstellen dat je er even helemaal klaar mee bent. Weet je hoeveel jullie zijn overboden?
horsii schreef:ingedebruijn schreef:Nou weer niet gekozen.ben nu wel in standje opgeven. Het is wel even goed.
Zo herkenbaar.
Het is gvd zo frustrerend en oneerlijk.
Positief blijven is idd lastig met al die tegenvallers.
Nog bezichtigingen op de planning staan?
ingedebruijn schreef:Relaxed schreef:En een aankoopmakelaar Inge? Zou dat je niet veel schelen qua tijd en inspanning?
Enorm balen iig!
Mwa weet ik niet. Ik heb er nu gewoon nog geen 4000 euro voor over. Heb voor nu alles even van mijn social media gegooid. Kijken over een jaartje wel weer hoe we ervoor staan.
ingedebruijn schreef:Mwa weet ik niet. Ik heb er nu gewoon nog geen 4000 euro voor over. Heb voor nu alles even van mijn social media gegooid. Kijken over een jaartje wel weer hoe we ervoor staan.
ingedebruijn schreef:Relaxed schreef:En een aankoopmakelaar Inge? Zou dat je niet veel schelen qua tijd en inspanning?
Enorm balen iig!
Mwa weet ik niet. Ik heb er nu gewoon nog geen 4000 euro voor over. Heb voor nu alles even van mijn social media gegooid. Kijken over een jaartje wel weer hoe we ervoor staan.