Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 07:27

Ik vind de vaas met de lampen juist het tofste van de ruimte _O-

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 08:51

@Morpheus81, wat woon je prachtig <3 <3 Ik mag echt niet klagen met paarden aan huis, maar bij mij is het allemaal wat kleiner en minder mooi/sfeervol, dus ik zwijmel alsnog weg bij de foto's (ik had ook even je vorige berichten erbij gepakt).

Kinke

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 09:05

checkt vaas van Morpheus......ok..ik ga EN bij Morpheus wonen EN die vaas inpikken :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 09:10

idinn schreef:
Ik vind de vaas met de lampen juist het tofste van de ruimte _O-

En ik maar zoeken hoe die vaas licht kon geven... 8-)

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 09:38

Toch ook alle foto's van Morpheus nu gecheckt. Prachtig inderdaad zeg <3 <3 . Hele mooie styling, als ik dat toch eens zou kunnen........ En zie ook nog mijn favoriete boek (Charley Mackesy) op een plank liggen :D . B&B plannen Morpheus :)* ?

Morpheus81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 09:46

WHAHAHAHA de vaas maakt nogal wat los geloof ik. Ja, de hertenkop-vaas.....you hate it or you love it. En dat is natuurlijk prima. Ik vind m zelf inderdaad leuk van lelijkheid, maar kan helemaal begrijpen dat er mensen zijn die m spuuglelijk vinden.

Afbeelding

Hoe dan ook, ik word helemaal verlegen van al jullie complimenten :o dank jullie wel. We zijn zelf ook heel blij met het resultaat. Maar ons ook bewust dat het niet ieders smaak is. Het is erg landelijk en in sommige ogen misschien ook wel wat ouderwets of truttig. Maar wij houden ervan en vinden het bij ons oude boerderijtje passen.

Afbeelding

Iemand vroeg naar de deuren. Ze zijn inderdaad geloogd. Geloogd massief eiken. Ze zaten er al in, maar hadden wel een flinke opknapbeurt nodig (zie verderop een foto van tijdens en na de verbouwing). En ondanks dat een heel aantal mensen vond dat we ze wit moesten schilderen, ben ik heel blij dat we dat niet gedaan hebben. De kozijnen en het witte houtwerk tegen de hilde is inderdaad hoogglans.
Overigens hebben we een hal in de deel laten maken met een toilet. We hadden dus 1 deur te weinig. Deze heeft onze timmerman nagemaakt. Hij is niet 100% hetzelfde, maar lijkt wel heel erg. Dus misschien is dat een optie?

Okay, dit was tijdens de verbouwing (mijn vader druk aan het slopen):

Afbeelding

En dit dus hetzelfde hoekje na:

Afbeelding

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 09:48

Ik vind het prachtig. Het past inderdaad helemaal bij het huis.

Morpheus81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 09:54

Dank je wel _Lorette_ :o

Turtelito, ja dat boek is geweldig he?! Elke afbeelding is raak, vind ik. Ik ben fan van het eerste uur. Zou graag een prent van hem bestellen, maar die vind ik een beetje te prijzig. B&B plannen hebben we nog niet, maar we zoeken misschien wel een keer oppas als we eens een weekje weg willen :D

Dubbeldun, ik moest zo lachen om jouw opmerking over die vaas met lampen! Stel je voor dat de ogen nog licht gaven ook, dan was hij wel echt TE erg....

Ik zag trouwens een hele gave groene keuken voorbij komen, dat vind ik heel tof! Een gewaagde keuze, ik houd ervan!

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 10:23

Die hertegewei lampen, heb je die zelf gemaakt ?

Ik vind het allemaal erg prachtig geworden en juist met zo'n leuke twist als de vaas.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 10:50

Echt heel mooi! Ja ik had in mijn vorige huisje uit 1800 ook de deuren laten logen. Mijn buurman was schilder en die vond het verschrikkelijk...deuren hoorde in de hoogglans, maar ik van dat verweerde van geloogd bij oude paneel deuren prachtig. Staat ook supermooi in het geheel! Kozijn en de balken zijn ook geweldig. En de hertevaas...love it!

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 12:10

Morpheus81 schreef:
WHAHAHAHA de vaas maakt nogal wat los geloof ik. Ja, de hertenkop-vaas.....you hate it or you love it. En dat is natuurlijk prima. Ik vind m zelf inderdaad leuk van lelijkheid, maar kan helemaal begrijpen dat er mensen zijn die m spuuglelijk vinden.

[ [url=m/tCPRRr.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hoe dan ook, ik word helemaal verlegen van al jullie complimenten :o dank jullie wel. We zijn zelf ook heel blij met het resultaat. Maar ons ook bewust dat het niet ieders smaak is. Het is erg landelijk en in sommige ogen misschien ook wel wat ouderwets of truttig. Maar wij houden ervan en vinden het bij ons oude boerderijtje passen.

[ [url=m/UGlWOT.jpg]Afbeelding[/url] ]

Iemand vroeg naar de deuren. Ze zijn inderdaad geloogd. Geloogd massief eiken. Ze zaten er al in, maar hadden wel een flinke opknapbeurt nodig (zie verderop een foto van tijdens en na de verbouwing). En ondanks dat een heel aantal mensen vond dat we ze wit moesten schilderen, ben ik heel blij dat we dat niet gedaan hebben. De kozijnen en het witte houtwerk tegen de hilde is inderdaad hoogglans.
Overigens hebben we een hal in de deel laten maken met een toilet. We hadden dus 1 deur te weinig. Deze heeft onze timmerman nagemaakt. Hij is niet 100% hetzelfde, maar lijkt wel heel erg. Dus misschien is dat een optie?

Okay, dit was tijdens de verbouwing (mijn vader druk aan het slopen):

[ [url=m/fjOJVc.jpg]Afbeelding[/url] ]

En dit dus hetzelfde hoekje na:

[ [url=m/mMLY4f.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zooooo gaaf! Ik wil jouw huis. Haha! Echt helemaal mijn stijl. En al dat hout en de inrichting, zo tof <3

Misschien is het al gevraagd, maar waar heb je die vaas vandaan?

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 12:40

hm, iemand idee wbt de douche, een soort randje dat het water in de douche blijft, iemand idee wat ik bedoel? :P

Anders maak ik straks wel even een fototje.

LaCiega

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 12:40

Dorpel?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 12:42

Een waterdicht geplakte rubber strip doet dat ook.
Bij mij ligt de douchevloer net een tegeldikte lager dan de rest van de badkamer. Een heerlijke tenenstoter als je er niet op verdacht bent ;(

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 12:45

Idd of tegels schuin laten aflopen of een (rubber/stenen) dorpel. Of een douchedeur, dat werkt ook. ;)

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 14:18

Wij hebben de tegelvloer naar het putje wat schuin laten leggen en een dorpelrand. Werkt prima.

Morpheus81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 14:43

Denise_Storm schreef:
Zooooo gaaf! Ik wil jouw huis. Haha! Echt helemaal mijn stijl. En al dat hout en de inrichting, zo tof <3

Misschien is het al gevraagd, maar waar heb je die vaas vandaan?

Hij komt van mijn werk. Ik werk bij een groothandel in decoratiespullen. Het is al een aantal jaren geleden, ik kan je helaas niet zeggen waar je hem nu zou kunnen krijgen.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 14:51

De tegels lopen inderdaad wel een beetje schuin af, maar toch soms wel last ervan eigenlijk.

Zag ook al dit voorbij komen op aliexpress, iemand hier ervaring mee?

https://s.click.aliexpress.com/e/5vON8wEM

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 15:01

Anja_Joost

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 15:26

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 16:31

Die is ook héél fout :)

Dat van Alie is dus ook een flexibele strip alleen ipv rubber van silicone.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 16:41

DubbelDun schreef:
Die is ook héél fout :)

Dat van Alie is dus ook een flexibele strip alleen ipv rubber van silicone.

Ja precies, zal morgen eens verdiepen erin! :)

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 16:52

oji schreef:
Echt heel mooi! Ja ik had in mijn vorige huisje uit 1800 ook de deuren laten logen. Mijn buurman was schilder en die vond het verschrikkelijk...deuren hoorde in de hoogglans, maar ik van dat verweerde van geloogd bij oude paneel deuren prachtig. Staat ook supermooi in het geheel! Kozijn en de balken zijn ook geweldig. En de hertevaas...love it!

Ik kijk graag naar het BBC programma Escape to the Country, waarin mensen op zoek gaan naar een huis op het Britse platteland, en daar zie je dit soort deuren vaak langskomen. Prachtig!

@ Morpheus81

Prachtig gedaan hoor!. Het is niet hoe ik wil wonen, maar ik kan het zeker wel waarderen :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 17:28

In Engeland zie je idd heel vaak blank houten deuren. Niet alleen 'in the country', maar ook gewoon in London heb ik ze gezien.

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 19:29

Morpheus81 schreef:
Dank je wel _Lorette_ :o

Turtelito, ja dat boek is geweldig he?! Elke afbeelding is raak, vind ik. Ik ben fan van het eerste uur. Zou graag een prent van hem bestellen, maar die vind ik een beetje te prijzig. B&B plannen hebben we nog niet, maar we zoeken misschien wel een keer oppas als we eens een weekje weg willen :D

Dubbeldun, ik moest zo lachen om jouw opmerking over die vaas met lampen! Stel je voor dat de ogen nog licht gaven ook, dan was hij wel echt TE erg....

Ik zag trouwens een hele gave groene keuken voorbij komen, dat vind ik heel tof! Een gewaagde keuze, ik houd ervan!

Dat boek is zo goed <3 . Tranen met tuiten heb ik erbij gehuild, maar op de goede manier. Ik heb zelf ook een 'oppashuis', maar als we een weekje ruilen en je weet het zo mooi te stylen als bij jou krijg je van mij alle prints die je wilt :D .