Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 11:50

Daar hebben ze reciprozagen voor uitgevonden. Met het juiste zaagje gaan die overal doorheen en is de boel er zo uit :)

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 13:15

DubbelDun schreef:
Daar hebben ze reciprozagen voor uitgevonden. Met het juiste zaagje gaan die overal doorheen en is de boel er zo uit :)

Klopt alleen hebben we die niet. Morgen grof geweld proberen :')

DubbelFun

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 13:32

Ik denk dat je zo'n ding voor 10 euro kunt huren. Nieuw kosten ze ook niet zoveel (rond de 60 euro).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 13:33

Ik heb alleen 3 mdf panelen eruit getrokken en geschroefd, is niet zo moeilijk

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 13:36

Rebecca schreef:

Moet je de schroeven wel kunnen vinden/er bij kunnen :P

Wordt ook regelmatig dicht gesmeerd met plamuur. Dan wil het wel eens lastig zijn voor de boormachine, moet je zo'n speciale kop hebben geloof ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 13:39

Janine1990 schreef:
[naam] schreef:

Wordt ook regelmatig dicht gesmeerd met plamuur. Dan wil het wel eens lastig zijn voor de boormachine, moet je zo'n speciale kop hebben geloof ik.

Ik heb met een magneetstok en een pen de schroeven zoveel mogelijk opgespoord en met een schroevendraaier de plamuur eraf geschraapt en met de boormachine rustig eruit geschroefd

Viel mij mee :P

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 13:46

Rebecca schreef:
Janine1990 schreef:

Ik heb met een magneetstok en een pen de schroeven zoveel mogelijk opgespoord en met een schroevendraaier de plamuur eraf geschraapt en met de boormachine rustig eruit geschroefd

Viel mij mee :P

Ik heb bij zichtbare schroeven (waarschijnlijk C kwaliteit) met een professionele boormachine de kop stukgedraaid :+ Dan wordt het ordinair slopen natuurlijk :+ Met een kapotte vloer als gevolg :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 13:48

_O- goed oké huur een machine haha

Ik had geluk met de schroeven gok ik :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 14:03

Rebecca schreef:
_O- goed oké huur een machine haha

Ik had geluk met de schroeven gok ik :')

Ja, ik pech met de timmerman... :')
Ik heb er een emmer bij gehouden voor de schroeven. Gewoon zo'n curver emmertje.. De hele bodem zat vol van onderstaand bouwwerk met het aquarium er in... En dan hebben we ook gewoon delen niet uit elkaar geschroefd.... :oo
Afbeelding

Kiim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 17:40

Mogen kinderkamers hier ook?
Mijn zoontje heeft zo'n grote kamer, hij blijft leeg ogen. Iemand tips?
Afbeelding
Ben wel helemaal blij met zn vintage bureautje!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 17:52

Wat een leuke kinderkamer!! *\o/*
Je ziet naar mijn idee veel te veel kinderkamers zonder kleur tegenwoordig.

Ik zou gaan voor een mooie smalle canvas richting de hoek waar het stoeltje staat. En misschien een mooie schatkist er onder als speelgoedkist?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 17:54

Oh ik vind t dan weer echt niet mooi. De verhouding in de meubels is volledig zoek met zo'n gigantische en aanwezige kast en de kleine stoeltjes en het kleine bedje en het kleine bureautje en vloerkleed.

Kiim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 18:07

Heb je ook nog tips of alleen kritiek san?

De kast blijft sowieso en dit bed is nog een peuterbed, maar een groot bed zal geen gigantisch verschil maken gok ik.

Iets van een kist is nog wel een leuk idee, thanks!
Boven het bureautje wil ik nog een mooie poster oid hangen maar nog niet gevonden wat ik zoek.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 18:10

Ik denk dat een 'volwassen' bed wel een verschil gaat maken eigenlijk.

Is het een optie om in plaats van het kleine stoeltje naast de kast er een mooie schommelstoel/hangstoel te zetten? Een stoel met meer massa, zeg maar :+. Zou zelf ook eens kijken naar een groter vloerkleed en deze meer richting het bed leggen om daar meer een geheel te maken :j.

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 18:20

Meelezer breekt in; is een krijtbord (of krijtverf) geen optie voor op de gekleurde muur? Iets in de lengte. Dat breekt die muur misschien een beetje.

Of misschien wat planken op zijn ooghoogte, zodat zijn bouwwerken die nu op de kast staan, daar kunnen worden uitgestald! Je kunt er dan meteen wat boekjes inzetten bijvoorbeeld.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 18:28

Misschien een plank aan de muur waar de dingen die nu op de kast staan op kunnen of een soort salontafel of poef om het op te vullen.

Ik heb echt nooit bloemen, toevalig kreeg ik van de week bloemen en boeketjes vind ik niks maar deze vind ik wel erg leuk.

Afbeelding

En een schommelstoel gehaald via marktplaats, de stoel zou eigenlijk naar boven gaan, maar ik schommel nu zo lekker in de woonkamer :')

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 10-03-18 18:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 18:30

Ja leuk he?
Wij hebben nu een bloemist in de buurt, die maakt ter plekke zulke boeketten. Het meeste is allemaal zo strak en tuttig. Hij maakt het zo wild als je maar wilt... :D Heerlijk! Ik hou ervan!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 18:42

Misschien een leuke klimmuur maken. De meubels worden vanzelf wel groter en een beetje vloerruimte heb ik nog nooit een kind over horen klagen :D

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 20:02

Janine1990 schreef:
Jeetje San, wat schrik je dan als je thuis komt zeg!!! :oo
Je pot met vrouwentong is trouwens echt prachtig, had niet anders verwacht dan dat je er een gaaf hoekje van hebt gemaakt.

Dat dak is trouwens ook een flinke klus!! :oo

Liesje89, gave sfeer streef je na, en erg gave kleuren op de muur. Lekker bezig!

Ik heb gisteren een offerte ontvangen voor mijn bijkeuken *\o/* Of eigenlijk dé offerte, want er is maar één persoon die ik dit toevertrouw. Niets heeft zo goed gevoeld als dit.
De buitenkant wordt Keralit, met een houten deurkozijn + raamkozijn bespaar ik gewoon 1500 euro, niet normaal. Dus dat wordt toch maar gewoon van hout. Aannemer vond het ook een bizar hoog bedrag, maar een kunststofdeur die er mooi uit ziet en naar buiten draait... :\ Zoek het maar :+
Wie weet blijft er nog wat over zodat ik een nieuwe voordeur + kozijn er in kan zetten.

Spoiler:
[ [url=m/WORViS.png]Afbeelding[/url] ]

(er zit een compleet raam, terwijl naast de deur de meterkast zit. Dat raam is boven de meterkast dit gemaakt met een plank wat je niet ziet op deze foto's, want het geperste hout is door de zon op het raam min of meer zwart verbrand :r )

Anyhow... Ik moet nu gaan bedenken waar ik mijn stopcontacten etc. in de bijkeuken wil hebben... En hoeveel ik wil hebben :+
[ [url=m/EdSATy.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit is een achter aanzicht, links de wasmachine, rechts de droger. (daarboven zit een raam), verder zit er nog een koelvriescombi in die stroom nodig heeft. Maar 3 stopcontacten lijkt me wat weinig?

Waarom de wasmachine hoog? Hebben wij ook gehad. Ding sloeg elke keer af omdat het ding het water niet goed door de afvoer gepompt kreeg en het water dus eigenlijk weer terugstroomde. Waar zit de afvoer in jouw tekening?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 20:09

Afvoer hebben we nog niet ingetekend hoor.
Maar bedankt voor de tip! Dit ga ik even meenemen. In principe is het de bedoeling dat het zo wordt gemaakt dat alles in de muur wegloopt. Maar dat moet dan wel kunnen.

Volgens mij zit mijn afvoer nu wel behoorlijk hoog, en wasmachine heeft er geen problemen mee. Maar je weet het nooit! Er komt uiteraard wel een put in het midden van de bijkeuken, om bij eventuele storingen de wasmachine leeg te kunnen laten lopen op de vloer :)

Wasmachine hoog met als reden dat ik dat zelf heel prettig vind. Daarnaast vind ik het fijn om daar spullen kwijt te kunnen die ik regelmatig gebruik zonder dat ik er over hoef te struikelen. Kastjes aan de muur zijn niet echt mijn ding, en daar kan ik mijn rijlaarzen etc. niet in kwijt.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 20:13

Ik bedenk me net dat de afvoer bij mij dus eigenlijk lager zat dan de wasmachine toen ik die ook omhoog had staan...hmmm. Maar goed, ding stopte om de haverklap. Op de grond doet hij het gewoon prima. Maar qua bukken zou ik hem ook hoger willen hebben.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 20:26

karijn schreef:
Ik bedenk me net dat de afvoer bij mij dus eigenlijk lager zat dan de wasmachine toen ik die ook omhoog had staan...hmmm. Maar goed, ding stopte om de haverklap. Op de grond doet hij het gewoon prima. Maar qua bukken zou ik hem ook hoger willen hebben.

Heeft het dan niet met het waterpas staan te maken? Of de beweeglijkheid?
Op wat voor oppervlak stond jouw wasmachine toen? En nu?

Ik heb zo'n speciale motor in de wasmachine, waardoor hij niet zo heftig trilt bij het centrifugeren. Maar al sla je me dood, ik zou niet weten hoe het heet :+ Ik kan me alleen voorstellen dat het ervoor kan zorgen dat een machine minder snel in storing gaat wanneer de ondergrond minder stevig is?

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 20:48

Hallo allemaal! Ik lees al een tijdje mee met jullie en krijg er een enorme inspiratieboost van! Wat een pareltjes komen er hier voorbij!

Binnenkort een vraag over gordijnen, maar voor nu een paar projectjes van de afgelopen 2 jaar bij mij thuis :)

Allereerst m'n keuken die nu een jaartje staat :)
Ikea met natuurstenen vloer
Afbeelding

Verder de steigerhoute kast in m'n bijkeuken waar oa de wasmachine en de paardenkleding in verstopt zit. Incl de kattenmandjes :D
Afbeelding
Inmiddels heeft de bijkeuken de zelfde vloer als de keuken :)

En de kapstok in de gang
Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 20:55

@letitzia: mooie keuken! Persoonlijk had ik de muur waar die deur zit een kleurtje gegeven.
De steigerhouten kast is heel mooi qua uitvoering en kleur en op de kapstok mag eigenlijk niet méér komen te hangen :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 21:24

Gaaf gedaan Letizia!