[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Optiwolk

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 16:05

Ik verbaas er me ook over Yasmine!

Hier staat de datum van de akte ook, mooi binnen de termijn van ons hypotheekdossier.
Hoeraaaaa
T zal er gauw gaan zijn!

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 16:28

Dat is een voordeel van een eerste huis en nu thuis wonen...Ik hoef vrijwel niks in te pakken. De spullen van mijn studententijd en op kamers wonen heb ik destijds netjes opgeruimd in dozen.
Nadeel is dat ik vrijwel alles dus moet aanschaffen

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 17:50

Nee joh dat is geen nadeel.
Nu kun je mooi alles nieuw en bijpassend bij elkaar kopen :)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 18:22

Ja precies, dan kan je net goed nadenken over hoe alles bij elkaar past! Heerlijk toch :)

Wij gaan ook een flink aantal nieuwe dingen aanschaffen. Heel wat meubels die nu in ons appartement staan zijn het niet waard om te verhuizen (goedkoop en te versleten), maar gaan we laten staan omdat de broer van mijn vriend in het appartement trekt. Hij heeft geen zin om alles nieuw aan te kopen, dus wij laten alle grote dingen (kledingkast, bank, tafel, oude stoelen) achter zodat hij ze kan gebruiken en wij schaffen betere nieuwe dingen aan.

We hebben de laatste weken heel veel winkels gedaan en hebben zo fantastische deals kunnen doen. We zijn naar een stockverkoop van Miele gegaan waar we €1200 uitgespaard hebben op een nieuwe wasmachine en droger, en hebben een prachtige stoel gevonden die als toonzaalmodel €400 ipv €1400 was (maar wel in perfecte staat). Ondanks dat het nu zo lang duurt met ons huis en dat frustrerend is, is het ook een voordeel omdat we nu de tijd hebben om koopjes te doen :D

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 20:49

Vandaag gesprek gehad met de adviseur. Die ziet geen enkel probleem, en ziet ook geen probleem met het bouwdepot :D Geeft weer een beetje meer hoop.
Wij hebben het voorlopig koopcontract vandaag ontvangen, alleen hebben ze de financiering van de verbouwing niet opgenomen als ontbindende voorwaarden terwijl we dit toch duidelijk hebben aangegeven. Morgen maar even bellen.

Yasmine: Lening afgehandeld is toch wel het fijnst om afgerond te hebben denk ik zo :+

Karuna: Jij trekt wel altijd vreemde huizen aan zeg :')

Shanna: Fijn dat het probleem met het dak is opgelost! Toch nog op tijd :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 13:34

Wij hebben ook onze definitieve hypotheek binnen :) ! Snel geregeld maandag is die aangevraagd en vandaag het bindend voorstel al.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 13:46

Wauw super snel!

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 17:19

Yvank:zo dat is snel!

Yasmine: Heerlijk he, koopjes scoren. Ik houd ervan. Wij hebben ook al 100,- uitgespaard op de muurverf (waar ik voor volle pond 350,- kwijt was).

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 20:04

Dat is ook een heel mooie deal! Ik kan er zo van genieten om dingen voor minder te kopen, haha.

Ik kreeg vandaag van de verkoopster een mailtje dat de basisakte eindelijk klaar is, maar ze is in het buitenland voor werk deze week. Ik naar onze notaris gebeld, was een dagje met vakantie. Dus ik in mijn enthousiasme naar de notaris van de verkoopster gebeld of we de basisakte al konden inkijken, want we wachten er nu al 3 maanden op. Vertelt ze me dat ze me deontologisch gezien niet mag te woord staan omdat ik een eigen notaris heb. Oeps :') Weer wat geleerd _O-

Maar ze heeft me wel kort toegelicht dat de basisakte inderdaad klaar is maar ze nog formeel akkoord moet krijgen van de broer, dus we krijgen hem maandag. En toen we belden was ze ook net het compromis aan het finaliseren en die kunnen we dan volgende week tekenen. We komen er wel *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 23:02

Ja ging super snel!

Fijn Yasmine!

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 21:28

Yasmine uiteindelijk gaat het lukken :j

Wij hebben vandaag een keuken gekocht (onder voorbehoud van financiering van het huis :D ) Wist niet dat dat kon, maar blijkbaar haha

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 22:28

Wow nu al Booo! Dat is snel.. waar hebben jullie hem gekocht en weet je nu al helemaal hoe je het wil inrichten dan?

Mijn ouders zijn gisteren bij het huis geweest voor de taxatie en keuring. Dat komt wel goed. Ik ga waarschijnlijk alles goed verven, kleine klussen buiten en leuk inrichten en van daaruit kijken wat er over blijft en op welke termijn ik de keuken en eventueel vloer kan doen. Ik ben wel van plan om vast naar 1 of 2 keukenboeren te gaan voor ideeën en prijsindicatie

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 22:34

Wij hebben een showroom keuken gekocht voor waar we nu wonen en nemen die mee naar het nieuwe huis. Ik ben er zeker blij mee maar het was wel ook een beetje een opwelling en vond later dat ik meer af had moeten dingen. Toch een smak geld, ook al was het nog niet de helft van de verkoopwaarde als je het bordje mocht geloven met de originele prijs.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 23:37

Wij zijn vandaag bij Keukenconcurrent geweest. Eigenlijk de eerste winkel waar we gingen kijken, wisten niet dat die een 50% korting actie had. De keuken kwam echt duur uit (totaalprijs dan) :+ Gelukkig was er de actie en konden we nog wat korting sjoemelen.
Kwa opstelling hebben we weinig keus, we zitten met een heel groot raam. Waarvan we de precieze maat niet weten maar met foto’s en de plattegrond kwamen we al een eind. De opstelling zoals nu zou moeten passen maar weten we dus pas na het opmeten. Als de financiering van het huis helemaal rond is wilt de keukenboer een afspraak met de makelaar maken voor het inmeten want de levertijd is 10-12 weken. Vanaf de sleuteloverdracht gaat het te lang duren.

Prairy als jullie nu al weten dat het huis toch al voor tijdelijk is is een showroom keuken een leuke tussenoplossing.

We willen eigenlijk nog 2 voorraadkasten van dezelfde keuken. Maar die kosten €1000,- per stuk. Nu met de actie dan €1000 voor 2 maar vind dat eigenlijk wel overdreven duur :+

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 10:01

Pfff 1000,- voor een voorraadkast. Zelf 500,- voor een voorraad kast verdienen ze nog genoeg op. Als he ergens op kan afdingen in het wel bij het kopen van een keuken. Wij moeten ook nog shoppen voor een keuken. Mijn eerste reactie zal altijd zijn “dat is te veel, dan moeren we verder kijken”.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 10:24

Ja we zijn 4 uur bezig geweest in die winkel :')
De kasten hebben we nu nog als optie om erbij te nemen. Gezegd dat we daar nog over na moeten denken.
Als we zeker weten dat de financiering van het huis rond is en de keuken definitief gaan kopen konden we nog wel over de prijs gaan praten.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 10:27

Ik zou de twee kasten er wel bijnemen.
Later krijg je spijt dat je het niet hebt gedaan en geld kost het toch al.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 10:48

Als er zo over de prijs van de keuken onderhandeld moet worden, ben je niet bij een keukenverkoper, maar bij een kortingverkoper. Als je bij de juiste zaak bent, wordt de energie juist gestoken in het samenstellen van de juiste keuken ipv gedoe over de prijs.
Die stomme toneelstukjes ook altijd... wij gingen gewoon weg als dat begon. Uiteindelijk bij een klein zaakje destijds een hele mooie keuken gekocht, voor een heel nette prijs.
Het kan echt wel...

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 10:58

De korting was een actie. We hebben niet mega hard zitten onderhandelen over de prijs. De prijs van de keuken valt me ook ontzettend mee ik had een paar duizend euro duurder verwacht. Alleen 2 kasten voor €1.000 vind ik overdreven.

We gaan vanmiddag nog even naar de Ikea. We hebben nu alleen een offerte ondertekend (geen order) dus weet niet in hoeverre we daar nog vanaf kunnen. Maar heb zo’n vermoeden dat we bij de Ikea niet veel goedkoper uit komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 11:06

Offerte ondertekenen is een order aanvaarden. Dan ga je akkoord met de afgesproken prijs voor de genoemde artikelen/ diensten. Daar kan je vaak niet meer (kosteloos) onder uit. Online heb je wel wettelijke bedenktijd, in de winkel vaak niet (tenzij afgesproken), dan gelden de afgesproken ontbindende voorwaarden (vaak ook te vinden in de algemene voorwaarden). Wel kan je bij de ikea natuurlijk de voorraadkasten uitkiezen, eventueel met een contrast-frontje. Of dat je de frontjes op maat besteld bij de keukenboer en het kast/ binnenwerk van de ikea doet.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 11:08

Als je er vanaf kan staat t vaak in de voorwaarden die je bij je offerte krijgt. Weet wel dat er een hoop gedoe om is geweest bij keukenboeren en dat er het eea is aangepast.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 11:09

Die acties stellen niet veel voor, vlak van te voren gooien ze gewoon de prijzen omhoog... houd er rekening mee dat je bij Ikea nog veel extra werk hebt met het in elkaar zetten van de keuken.
Dat kun je zelf doen, als je daar tijd voor hebt, maar als je dat laat doen, dan zijn dat ook weer extra kosten.

Qua offerte idd wat Shanna zegt... bovendien kun je dan dus ook later niet meer onderhandelen over extra korting oid. Je bent immers al akkoord gegaan... regel 1 is eigenlijk om dat nooit dezelfde dag te doen, een offerte tekenen.
Maar daar drukken dat soort winkels vaak flink op, dat is hun winstmodel.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 11:30

Haha wel grappig dat de verkoper zei kijk hier bovenaan staat offerte, geen order of iets dus ik heb het niet stiekem veranderd het is en blijft een offerte :+
Eerst maar eens kijken wat er bij de Ikea uitkomt voordat ik me hier verder in ga verdiepen.

Wij hebben geen voorwaarden gezien/gekregen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 11:32

Ja een getekende offerte is een orderbevestiging, zolang je de offerte niet aanvaart is het geen order ;)
Zodra je een winkel bijnenstapt aanvaart je de algemene voorwaarden van die zaak. Die staan altijd online, en als je er om vraagt kan je ze ook krijgen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-02-18 11:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 11:33

Iets ondertekenen zonder dat je precies weet hoe of wat... niet slim :n Een ondertekende offerte kan wel degelijk bindend zijn.

Ik ga dinsdag babbelen over mijn nieuwe badkamer, maar geen haar op mijn hoofd die erover denkt om dan direct te tekenen.