Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 10:33

MamaMiesje schreef:
Ooooh ook al zo'n mooi klassiek pandje! <3
Ik zou die kleuren zo laten; die hele inrichting mocht van mij wel erin blijven :D

Voor die optie kunnen we ook nog kiezen (inrichting overnemen) haha. Wij zijn er ook érg blij mee!

dems75

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 11:15

Ooooh dat pand is ook echt heeeeel mooi!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 11:26

Wauw gaaf pand :oo

Shivatjuh01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 11:36

Mooie huizen hierboven wauw! Zo uit een tijdschriftje!

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 17:50

Haha gaaf huis dems, maar als grafisch vormgever moest ik toch wel even lachen om de gephotoshopte luchten :') Op 3 foto's achter elkaar, 3 exact de zelfde luchten gebruikt :))

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 21:25

Ook al zo'n prachtig sfeervol huis, mooi Rachel!

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 23:28

Oeh, die hier 2 hele gave huizen voorbij komen!

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 10:16

Hoi allemaal,

Ik wil graag jullie advies! Sinds 2 maanden wonen m'n vriend en ik in ons droomhuisje uit 1932 <3 Zo langzamerhand wordt het steeds meer ons plekje maar we dubben over de verlichting en de wanddeco. We hebben welgeteld 1 verlichtingspunt de hele woonkamer, en deze zit in het plafond boven de eettafel. De rest moet dus met stalampen, tafellampjes en wandlampjes (met snoer |( ) opgelost worden.

Hieronder heb ik foto's van onze zithoek. De foto's zijn helaas wel vrij donker geworden, het oogt irl een stuk lichter (vooral de vloer). Vroeger zaten er en-suite deuren in ter afscheiding, helaas zijn die eruit gehaald. Voor alsnog gaan die ook niet terugkomen omdat ze de woonkamer opdelen in twee kleine hokjes, misschien dat we ze in de toekomst wel terug gaan plaatsen. De bank hebben we meegenomen uit het vorige huis en we hebben geen budget voor een nieuwe. Hier is eigenlijk ook nooit sprake van geweest want hij zorgt eigenlijk voor een fijne afscheiding van de woonkamer en maakt het daarmee ook knusser. Alleen... nu is het zo'n bank waar je tegenaan kijkt.

Ik twijfel tussen iets boven de bank hangen (bijv. een plank met foto's en dingetjes, evt een wandlampje) en iets in die hoek van de bank zetten (bijv. een grote bloempot met mooie (nep)bloemen, een krukje erbij met een tafellampje erop die op de muur schijnt). Wat zouden jullie doen en hebben jullie ideeën? We willen het niet te vol en te druk hebben hebben dus beiden is waarschijnlijk geen optie.

Afbeelding

Afbeelding

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 10:20

Kirsten, ik kan het niet helemaal zien, maar is je tafel in het midden van de kamer ( wat meer richting de bank) geen optie. Dat vult je lege ruimte wat in.

Iets aan de muur zou niet misstaan idd, het is redelijk kaal :j Heb je geen leuke foto's dat je twee van die foto plankjes maakt?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 10:23

Een sitetable achter de bank een idee?
Gordijnen over de hele breedte?
Plankjes lijkt mij ook een leuk idee!

Dems! :oo <3 Wat een schítterend huis!!! Waar is dat??
Rachel, ook een prachtige woning zeg!

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 10:26

@A_nouk: Haha ja het is nu heel kaal, maar dat komt omdat we niet zomaar iets op willen hangen. De verkopers hadden alle pluggen verlijmd dus dat zegt wel iets over de muren. 2 foto plankjes hadden we in het vorige huis, zoiets was ook wel ons idee om hier ook op te hangen.

Misschien is de tafel wat meer de kamer in indd wel een idee ja. Kunnen het iig eens uit gaan proberen!

@kentaro: gordijnen over de gehele breedte bij de erker bedoel je?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 10:31

:j :D

Je zou nog zo'n rail kunnen overwegen waaraan je schilderijen/fotolijsten op kunt hangen?! Dan heb je geen gaatjes in de muur en kun je omwisselen wanneer je wilt.

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 10:37

Hmm, is wel t afwegen waard. Maar we kunnen ze dan nooit dicht doen ivm de radiator in de erker.

Zoiets vind ik wel leuk als fotoplank, incl. lampje:
Afbeelding

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 10:46

Zo zeg, dat is een leuke woonkamer! Gaaf.

Ik zou denk ik tegen de muur tussen de bank en eettafel een hoge smalle kast zetten waar je oa fotolijstjes in kunt zetten. Als je iets aan de muur hangt zou ik voor een supergroot formaat gaan. Dat oogt veel rustiger en ik vind het een tof statement, een enorme afbeelding. Ik vind fotoplankjes al snel rommelig ogen maar dat is een kwestie van smaak natuurlijk. :)

Zoiets maar dan hoger.
Afbeelding

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 10:51

Kirsten, die is leuk zeg!!
Je zou voor dunnere gordijnen kunnen kiezen, zodat de warmte er beter door kan komen.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 11:02

ik zou een witte sidetable aan de blinde kant van de bank (waar je nu dus tegen aan kijkt) zetten met daar wat klein spul op, eventueel een lamp.

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 11:05

DE tip voor kleine schapjes, fotolijstjes en alles wat je maar kunt bedenken dat niet té zwaar is: Dubbelzijdige tape! Wij hebben een rol gekocht bij de praxis voor ongeveer 10 euro, en de 35 lijstjes/lijsten hebben hier 3 jaar super stabiel gehangen! Met het loshalen van de lijstjes ging er zelfs een stukje muur mee, zo stevig zat het er op :=

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 11:06

Fanatieke meelezer meldt zich ook weer eens :)
Kirsten: indd wat Kentaro zegt, zo'n rail, is dat geen optie? Dan kun je ook makkelijk wisselen/verplaatsen als je dat wilt. En qua verlichting, is een mooi booglamp bij de bank misschien een optie? Wij hebben in onze woonkamer helemaal geen aansluitingen aan het plafond, maar wij redden ons met een wandlampje, hoge stalamp en kleine sfeerlampjes. Oh wat dan ook handig is, omdat je geen schakelaar hebt, is een afstandbediening voor je stopcontacten, die hebben wij op alle lampen zitten, zodat als je binnenkomt in 1 klik de lampen aan kan doen, zodat je niet eerst de hele kamer in het donker door hoeft op zoek naar lampen :P
Trouwens, hele gave vloer heb je erin liggen!
Gefeliciteerd met jullie huis Rachel! Wat ontzettend mooi!
Wanneer kijgen jullie de sleutel?
En Dems ook gefeliciteerd, ook al zo'n gaaf huis! Een echt Pipi Langkous huis!

Ik heb ook jullie expertise nog even nodig (uiteraard :+ )
Ik ben thuis bezig met de inrichting van de kapel (kapel als in: hier werden vroeger kerkdiensten gehouden :) ) Ik heb de muren opnieuw gestuct (ivm schimmel) en de bedoeling is om de geschiedenis van de boerderij (we hebben een boerderij uit 1800, maar de geschiedenis van het boerenbedrijf op die plek gaat terug tot 1350) op de muur te showen. Nu heb ik een mooi grote muursticker met de naam van de boerderij op de muur zitten en een rails waar ik alle oude foto's en documenten ga hangen. Maar nu wil ik eigenlijk iets van een tijdlijn maken met de jaartallen. Ik zat te denken om weer een muursticker te gebruiken, maar hij moet 3 meter lang worden, dus ik weet niet of dat handig is. Of gewoon schilderen, maar daar ben ik zelf niet zo goed in :+ Iemand nog andere ideeen??

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 11:16

Gordijnen dicht gaat m echt niet worden, ook dunnere niet. Hebben overal nog enkel glas (het originele glas nog) dus dat trekt al veel warmte weg. Het is miss wel een optie om gordijnen/inbetweens alleen in de erker te doen. Hij staat iig op t lijstje om over na te denken, thanks!

@Ir111: thanks! ja schilderij van supergroot formaat heb ik ook aan zitten denken, alleen de vraag is wat? We moeten nog tegen iets aanlopen denk ik :') anders is dat ook een goede optie voor boven de eettafel.

We hebben bij de eettafel al een grote servieskast staan. Ben bang dat t met nog een kast te vol oogt. Al hoeft t natuurlijk geen grote lompe kast te zijn. Staat samen met sidetable ook op t lijstje om af te wegen voor dat plekje achter de bank :D

@meikemarieke: een booglamp vinden we allebei verschrikkelijk :o
Wel hele fijne tip voor de lampen!
Thanks, de vloer zijn we ook echt heel erg blij mee! :D

@Rachel_x: ja kit had ik ook al als tip gelezen, dat hebben de verkopers bij ons huis ook gedaan. Met als gevolg dat er nu in een kamer de naam van een van hun kinderen in stucwerk mist :') dubbelzijdig tape zal wel minder sterk zijn dus wel een goed alternatief!

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 11:19

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 11:24

Tegen zoiets moet je inderdaad echt aanlopen. Ik vond pas na vier jaar het perfecte item. Omdat het wel erg kaal was had ik tot die tijd een tijdelijke -goedkope- afbeelding hangen. Voor twee tientjes bij Xenos gekocht. :D

edit: zo op de foto lijkt het alsof het mooi 'breekt' een elegant hoog kastje/rek. Maar misschien oogt het anders in het echt omdat je al een servieskast hebt staan.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 11:26

Als je zit met snoeren van lampjes langs de muur :D
Afbeelding

En siergordijnen zouden ook niet misstaan inderdaad denk ik. Die hoef je ook niet dicht te doen :D

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 11:29

<3 pinterest, denk ik of niet Thesserd :P

Ik moet nog steeds foto's maken van ons huis, woon er al een half jaar maargoed :')
Ons stucwerk op de badkamer komt van het plafond af -O- zie de bui al een beetje hangen.

Hier moet ook nog steeds wat dingen afgemaakt worden maar we zoeken het niet.
Keuken is nog steeds kaal stucwerk :x

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 11:38

Afbeelding

mm, moet het echt een sticker van 3 meter zijn, of zou het ook allemaal losse jaartallen mogen zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 11:53

Sinds kort lees, kijk en geniet ik mee van de posts in dit topic! Leuke ideeën en oplossingen komen er voorbij! Ik ben momenteel ideeën aan het verzamelen voor mijn slaapkamer, die moet nodig een opknapbeurt! :)