Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sunrise19

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 11:08

Zal eens kijken hoe die dingen heten, sowieso die eclairs zijn heerlijk <3

Heb je die nieuwe aardappeltoefjes al geprobeerd met die kruiden vulling? Zoooo lekker <3

Ik geef weleens etentjes en dan haal ik het meeste daar altijd, ziet er altijd zo luxe uit :P
Zal straks eens kijken hoe die toetjes heten allemaal die ik geprobeerd heb.

Verder zijn de gamba's ook heerlijk daar <3 Ik bestel die met knoflook dan en dan heb ik van die kleine pannetjes voor in de oven, even wat groenten erbij en dan pasta en het lijkt net of ik heel goed kan koken :P

_Blacky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 11:10

Nee. Heb m meteen opdracht gegeven die mee td nemen. Gamba hou ik niet van dus die sla ik over.

Hij werkt er pas 4 maand dus lang niet alles kunnen proberen.

Ze hebben nu paella in de actie. Zonder vis maar met kip
Echt een aanrader

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 11:14

Ik ga die even opschrijven! Ik ben inmiddels al 1,5 jaar "lid" heb ook de pannen en dat is zeker een aanrader! Mooi hoog en een goede bodem. En lekker zwaar. Was 49,95 voor 2 pannen. Maar en er echt verliefd op. Heb ook van een of ander merk pannen en 1 pan was net zo duur als 2 pannen daar maar die van de bofrost zijn beter vind ik.

edit: Die roomijsbekers heb ik gehad ook! Super lekker! en volgens mij ook eens tiramisu gehad maar die kan ik niet vinden nu. Misschien meer een winter artikel

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 13:26

Wij hadden vroeger 'de diepvriesman', die kwam dan eens in de zoveel tijd langs. Is dit hetzelfde principe? Want als ik op de site kijk lijkt het meer een online winkel zoals de AH, alleen dan voor diepvries, en best prijzig.

Ik wilde áltijd dat die man deze ijsjes meebracht:
http://www.bofrost.nl/producten/Hits-fo ... ryName=781

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 13:34

Ja dit is wel een diepvries man idd :P Hij komt langs en heeft meteen alles bij hem in zijn bus. Ik koop er geregeld wat maar echt bezuinigen is het idd niet. Gelukkig komt ie niet elke week :P

Ik vind vooral de vis erg goed, veel beter dan de viskar die komt of de supermarkt.

Wij hebben geen viswinkel helaas dus dan doe ik het zo. Overigens zit er wel een viswinkel in de buurt maar die is echt jakkie bah!

Ik deel het altijd op met mijn moeder omdat ik beperkte ruimte heb, dus die is mij altijd weer dankbaar haha :P

_Blacky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 14:52

Tiramisu staat hier wel int boekje dacht ik.

die clowntjes was het eerste wat hij mee moest nemen van mij. Jeugdsentiment

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 16:21

Vorige week ruim een week naarNijmegen geweest en de einige winkel die in de buurt was, was de Coop. Jemig wat is die duurzeg! Vorig jaar was het nog een Jumbo en het jaar daarvoor C1000. We kopen haast ieder jaar hetzelfde maar waren dit jaar heel wat meer geld kwijt.

Ben blij dat ik weer thuis ben en beschiking heb over meerdere supermarkten in de buurt. Ik ga normaal naar de Dekamarkt omdat die om de hoek zit, maar nu ik vakantie heb rij ik om naar de AH. Ik wil zo graag die dinerzegels maar heb nooit zoveel nodig. Dus als ik minder dan 10,00 besteed ga ik toch naar een andere super die dichterbij is haha.

En nu maar hopen dat mijn kaart vol is voordat de actie weer stopt, dat heb ik ook vaker gehad.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 18:11

Gisteravond hadden we aardbeien gehaald bij de Jumbo. Dus ik wil vanochtend aardbeien eten, ik til de eerste aardbei op, zat er allemaal schimmel onder... We hadden de bon niet meer, maar zijn toch gaan kijken of ze wat voor ons konden doen.

Ze deden helemaal niet moeilijk, we konden gelijk kiezen of we nieuwe aardbeien wilden, of ons geld terug. We wilden nieuwe aardbeien en kregen ook nog eens zo'n zak met groente en fruit voor de versgarantie! Grote appels, uien, een bak champignons, trostomaten en een courgette. Allemaal dingen die we lekker vinden en kunnen gebruiken. Dus het is maar goed dat we nog even langs zijn gegaan :D

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 18:32

netjes, hier is de jumbo niet zo vrijgevig als je het spul al mee naar huis hebt gehad... ja omruilen of geld terug, maar geen verstas

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 18:32

Die clowntjes, jeugdsentiment!!!

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 20:08

Clowntjes? -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 20:39

wees gerust ik weet het ook niet :')

Net voor 13 euro boodschappen gedaan , warm eten tot zondag nu nog brood halen dan ben ik er wel

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 21:11

Sonja_vR schreef:
netjes, hier is de jumbo niet zo vrijgevig als je het spul al mee naar huis hebt gehad... ja omruilen of geld terug, maar geen verstas

Hier vonden ze het super vervelend dat er allemaal schimmel in zat en als we dat in de winkel hadden gezien, hadden ze hetzelfde gedaan (andere bak aardbeien en verstas), dus dat vond ik wel heel aardig van ze. Ik hoorde haar ook tegen haar collega zeggen "sla maar aan onder klanttevredenheid". Nou, de klant is hier dus zeker tevreden :D

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 22:02

Hier is helaas geen jumbo. Wel jammer want ze hebben daar zulke lekkere dipsaus met mosterd en dille geloof ik. Nu haal ik hem heel soms als ik bij m'n zus ben. Moet zeggen dat ik nooit beschimmeld spul heb.

Ik heb nog zuurkool in de koelkast liggen geloof ik die ik wel wil eten en heb nog voor 1x rode kool. Ik heb nog een heleboel tongetjes liggen in de vriezer. Wil ik van het weekend eten met wat opgebakken aardappels.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 23:02

Rebecca schreef:

Net voor 13 euro boodschappen gedaan , warm eten tot zondag nu nog brood halen dan ben ik er wel

Netjes! Wat heb je gehaald?

Moet nog ideeën opdoen voor budget maaltijden! ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 23:12

Mandyy schreef:
[naam] schreef:

Netjes! Wat heb je gehaald?

Moet nog ideeën opdoen voor budget maaltijden! ;)

Wraps en potje saus net kalkoenfilet en geraspte kaas , wraps en saus en kalkoen in de aanbieding. Broccoli en gebakken aardappelen, beide in de bonus, genoeg voor 2 dagen in beide gevallen. Afgeprijsde bolletjes als ontbijt , yoghurt en optimel die laatste ook in de bonus. Dan heb ik nog groente voor de wraps liggen en vlees voor bij de broccoli :)

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 23:50

Tot zover het stukje bezuinigen van vandaag; wilde zelf brood bakken, en ging tussendoor even gluren met het deurtje open. En toen ging de combi-oven-magnetron niet meer aan. Teller loopt wel af, maar aanslaan, ho maar... Morgen maar op zoek naar een nieuwe/2e handsje. #baal

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 00:46

Vriendje komt net thuis van zijn late dienst, had hem het verhaal al geappt; heeft hij zijn oven uit de opslag gehaald! Te leen, maar wel fijn voor de afbakbroodjes van morgen ;).
Brood gelijk ff getest en het is nog lekker ook! Hoe dat kan, met maar 20 minuten in de oven... Ook al was het geen hoog brood, hij zou toch wel wat langer moeten dan dit :p.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 01:02

Balen zeg :( , techniek laat het altijd op het slechtste moment afweten :=

Nadeel van nieuwe huis :

Afbeelding

No space pff 1 luttel kastje

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 06:47

He wat een pech Sting!
Mijn brood gaat altijd 15 min op 200 graden en dan nog 15 min op 175 graden, en dan is het goed gaar. Dus met 20 min en dan nog even in de warme oven laten staan krijg je het ook wel gaar inderdaad :)

Goh rebecca, dat is proppen zeg, als alles in dat kastje moet passen :=
Hier staat echt alles vol met Ikea kastjes en opbergrekken, en nog geen ruimte genoeg :o

Ik heb gisteren een voorraad vegaburgers gemaakt. Ging erg makkelijk, en met zo'n 10 cent per stuk valt dat toch wel onder bezuinigen :D Afbeelding

En een hoop ingemaakt uit de moestuin. Scheelt ook weer een hoop boodschappen komende winter! Afbeelding

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 07:26

Mag ik het recept van de burgers :D?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 07:32

Ik heb dit recept gebruikt:
http://www.pilatesglossy.nl/yammie-veganburger/
Wel iets meer kruiden erin, wat zout erbij, en wat meer ui :)
Een eitje er doorheen zorgt er voor dat hij wat steviger wordt tijdens het koken, maar ik wilde hem echt veganistisch houden dus dat heb ik niet gedaan.
En dan even in panneermeel rollen.
Smaakt prima!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 07:51

Vanavond weer nasi maken voor 2 dagen.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 10:04

Klinkt lekker Annemiek, en zo ziet hij er ook uit! :D De sojabrokjes, wat zijn dat en kan dat nog door iets vervangen worden dat al in mijn kast ligt? Ga hem ook even doorsturen naar mn moeder, die vind dit ook wel wat denk ik!

Via MP al een nieuwe combi-magnetron op de kop getikt; nieuwprijs 389, nu voor 50 :D. Dus dan valt de schade mee!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 10:14

Zo wat een mazzel van die magnetron!

De sojabrokjes hebben wat weg van croutons. Ze zuigen het teveel aan vocht op zodat de burger wat indikt. Ik denk dat je het prima kan vervangen door een paar sneetjes droog brood, of bv havermout. Geeft wel natuurlijk een iets andere smaak.