[Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 19:27

Mandyy schreef:
Mijn iPhone oplaadkabel is stuk. Nu heb ik er bij de action een gekocht maar die doet het na een paar weken al niet meer.
Heeft iemand een goede tip of is originele kabel toch het best?

Ik ben echt geen Apple-producten-zijn-heilig-meid maar in mijn ervaring zijn duurdere kabels wel echt het best. Die van Apple zelf of die van Belkin, die zijn ook gecertificeerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 19:36

Justme_Lisaa schreef:
Emmaa_ schreef:
Ik heb een 6 en vind hem fijn, maar het is mijn eerste Watch dus kan hem niet voor je vergelijken. Als je specifieke dingen wil weten: kom maar door. Ik doe iig 2 dagen met de batterij en dat is een stuk meer dan ik had verwacht.

Wat ik mij vooral afvraag, is het echt een meerwaarde als verlengstuk van je telefoon? En is de nieuwste chip snel genoeg? Ik twijfel namelijk heel erg tussen de 6 en de SE, maar als de chip ed het waard is, wil ik de 6 dan toch nemen..

Ik denk dat dat heel erg afhankelijk is van wat je wil en wat je een handig verlengstuk vind. Ik heb een losse werktelefoon die ik op werk altijd naast me heb liggen, maar doe een poging om mijn eigen telefoon wat minder vaak op te pakken (ik ben een beetje problematisch met mijn telefoon/social media-gebruik). Ik heb op mijn Watch dus beperkte meldingen aanstaan, zodat ik kan zien als er belangrijke dingen binnenkomen maar hem voor alle prul lekker in mijn tas laat zitten.

Verder ben ik erg fan van de saturatiemeter en de ingebouwde ecg (die een stuk accurater is dan die van bv Fitbit), ook juist omdat ik hartproblemen heb. Het is een leuk extraatje als je het geld kan missen, maar ik zie het absoluut niet als iets essentieels of een must-have.

8nnemiek

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 21:34

Ik gebruik mijn watch juist erg vaak, en heb de schermtijd op mijn telefoon flink verminderd sinds ik de horloge heb.
Ik reageer de helft van de tijd op appjes via de watch, ideaal!
En ik gebruik em veel voor mijn werk; ik heb mijn planning als watch face ingesteld.
En ik houd de wandelingen enzo bij, zonder dat ik mijn telefoon hoef mee te nemen.
Oh, en ik gebruik em bijna altijd om mee te betalen, dat is echt zo fijn <3

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 21:35

Thanks voor jullie antwoorden, ik ga er nog eens overna denken! Hebben jullie er toevallig wel een screenprotector op zitten of is dat overbodig? Zag wel dat Apple zo’n bumper gekocht, dat klinkt wellicht ook wel interessant

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 21:50

Ik gebruik hem ook voornamelijk voor berichtjes en betalen lezen. Neem er ook wel eens de telefoon mee op .
Ik heb een Rhinoshield bumper want had binnen een week al een kras erop..
Toevallig vandaag nog mijn bestelde kleurtjes binnen gekregen die je apart bij de bumper kan kopen
Afbeelding
Afbeelding

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 22:16

Hier ook een hoesje (glasplaat/bumper bescherming in 1) er omheen. Had idd ook binnen een paar weken de krassen er al op, zowel op de glasplaat als op de behuizing. En ik ben er niet eens lomp mee omgegaan, weet niet wanneer/hoe het gebeurd is.

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 00:50

Stral schreef:
Oh naar dat groen zat ik te kijken voor de watch!

Twijfel al maanden de SE watch te kopen, eigenlijk vooral voor de valdetectie. Ik rij ‘s avonds heel vaak alleen en laat, paardlief deed een paar keer vervelend en dan ga je wel denken dat je pas de volgende ochtend gevonden zou worden. Iemand zei me dat je op 30m van je gsm moet blijven om connectie te blijven hebben, heeft iemand ervaringen uit de praktijk?

Al die watch gebruikers en niemand die mij kan helpen met mijn afstandsvraag? :D

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 00:59

Stral schreef:
Stral schreef:

Twijfel al maanden de SE watch te kopen, eigenlijk vooral voor de valdetectie. Ik rij ‘s avonds heel vaak alleen en laat, paardlief deed een paar keer vervelend en dan ga je wel denken dat je pas de volgende ochtend gevonden zou worden. Iemand zei me dat je op 30m van je gsm moet blijven om connectie te blijven hebben, heeft iemand ervaringen uit de praktijk?

Al die watch gebruikers en niemand die mij kan helpen met mijn afstandsvraag? :D

Helaas geen ervaring in praktijk. Maar wou om die reden ook een Apple watch, maar zolang we hier nog cellulair watches hebben klopt het dat je in de buurt van je mobiel moet zijn. Deze moet namelijk verbinding hebben met je mobiel met Bluetooth om ieta binnen te krijgen of te versturen. Hij kan dat niet zelfstandig

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 09:09

Ik had al geschreven dat ik er ook mee wandel/jog zonder gsm, dat gaat prima. Alleen voor berichtjes en telefoontjes enzo moet je in de buurt van je gsm zijn. De afstand zou ik niet weten. Ik ben vaak aan de andere kant van het huis en dan heeft ie nog steeds verbinding met de telefoon. Ik weet niet of die dat rechtstreeks doet of ook via de wifi verbinding.

De eerste weken heb ik geen bescherming erop gehad. Ik heb toen een sticker besteld die alleen de glasplaat beschermd. Die kwam een tijd later aan en heb ik nu wel erop voor de zekerheid. Zo'n bumper vind ik niet zo mooi. En tot nu toe heb ik nog geen krasjes ofzo, terwijl ik er niet echt heel voorzichtig mee ben. Ik ga ermee naar de paarden, ik slaap ermee, werk ermee, klus ermee..

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 09:56

Stral schreef:
Stral schreef:

Overheen gelezen :D
Ik gebruik ‘m zelf niet voor dit specifieke doeleinde. Als je je valdetectie optimaal wil gebruiken heb je wel je telefoon in de buurt nodig, anders lijkt het me niet dat je watch een melding naar 112 kan doen. Dan kan je watch vast wel detecteren dat je valt maar daar heb je niet zoveel aan als je er idd de volgende ochtend nog ligt :=
Of ie de 30 meter haalt, binnen iig zeker niet. Op kantoor haal ik maximaal zo tussen de 10 en 15 meter afhankelijk van de hoeveelheid obstakels (muren, meubilair, apparatuur etc) tussen de watch en de telefoon. Denk dat je buiten zonder die obstakels de 30 meter misschien wel haalt maar veel meer zal het zeker niet zijn, eerder minder.

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 10:57

De afstand durf ik ook niet te zeggen..ik heb valdetectie niet aanstaan.. er staat als je fysiek actief ben sommige bewegingen ook op een val kunnen lijken.. wil niet hij steeds zomaar af gaat hihi

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 11:08

KarinW86 schreef:
De afstand durf ik ook niet te zeggen..ik heb valdetectie niet aanstaan.. er staat als je fysiek actief ben sommige bewegingen ook op een val kunnen lijken.. wil niet hij steeds zomaar af gaat hihi

Ik doe eigenlijk niet veel meer dan zitten, stappen, paardrijden, en vallen dus liefst niet :')

Het lijkt mij ook een dingetje, rij in een binnenpiste dus op zich kan ik hem dan wel bij E leggen en is de afstand Max 30m, maar ook idioot als ik hem eigenlijk hiervoor koop en het niet zeker is dat het effectief werkt. Hmpf dilemma.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 11:15

Ik wil het best eens testen. Zal straks even zonder mobiel gaan wandelen en in de gaten houden wanneer hij het signaal verliest.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 11:39

Ik wil ook wel even een testje doen, maar blijft natuurlijk lastig omdat je niet de exacte situatie na kan doen. Is er niet iemand bij jou in de buurt of ken je iemand van wie je even de watch kan lenen om te kijken of je overal in de bak bereik hebt?

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 12:33

Memories schreef:
Ik wil ook wel even een testje doen, maar blijft natuurlijk lastig omdat je niet de exacte situatie na kan doen. Is er niet iemand bij jou in de buurt of ken je iemand van wie je even de watch kan lenen om te kijken of je overal in de bak bereik hebt?

Nee helaas! En hier in België ook niet zo evident om even af te spreken met iemand momenteel, mijn “knuffelcontact” heeft er geen helaas :D

Bedankt om het eens te willen uittesten alvast! :)

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 12:37

Wel opletten dat als iemand voor jou test met een nieuwere iPhone dan jij hebt dat iemand mogelijk een betere Bluetooth heeft en dus verder weg ontvangst heeft.

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 13:21

Oh kijk! Zou ik al niet aan denken, ik heb een 11.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 13:41

Memories schreef:
Stral schreef:

Overheen gelezen :D
Ik gebruik ‘m zelf niet voor dit specifieke doeleinde. Als je je valdetectie optimaal wil gebruiken heb je wel je telefoon in de buurt nodig, anders lijkt het me niet dat je watch een melding naar 112 kan doen. Dan kan je watch vast wel detecteren dat je valt maar daar heb je niet zoveel aan als je er idd de volgende ochtend nog ligt :=
Of ie de 30 meter haalt, binnen iig zeker niet. Op kantoor haal ik maximaal zo tussen de 10 en 15 meter afhankelijk van de hoeveelheid obstakels (muren, meubilair, apparatuur etc) tussen de watch en de telefoon. Denk dat je buiten zonder die obstakels de 30 meter misschien wel haalt maar veel meer zal het zeker niet zijn, eerder minder.

Kan hij in Nederland ondertussen al zelf 112 bellen? Bij noodmelding op je iPhone en valdetectie kon dat namelijk een hele tijd niet, dan stuurde hij alleen je locatie + melding naar ingestelde contactpersonen. Dat is nog iets minder heftig.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 21:52

Hij vraagt toch ook of je oké bent?
Ik was een aan het sporten en moest een mep op een bal geven (denk honkbal) en toen kreeg ik een melding. Als je aangeeft dat je niet gevallen bent u het gewoon oké.
Hij belt niet zomaar vanzelf.

Tova

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 15:13

Ik heb al jaren een iphone. Een aantal jaar terug meer dan 5 gb aan foto's dus voor €1,- per maand 50 gb bijgekocht. Nu ben ik recent overgegaan naar de iphone 11 met 64 gb. Dus heb ik die 50 gb uitgezet. Nu krijg ik iedere keer de melding als ik foto's open dat ik opslag bij moet kopen.

Er is 26 gb van de 64 gb in gebruik. Waarom moet ik dan nog gb's bijkopen? Hoe kan ik dit uitzetten/regelen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 15:21

Tova schreef:
Ik heb al jaren een iphone. Een aantal jaar terug meer dan 5 gb aan foto's dus voor €1,- per maand 50 gb bijgekocht. Nu ben ik recent overgegaan naar de iphone 11 met 64 gb. Dus heb ik die 50 gb uitgezet. Nu krijg ik iedere keer de melding als ik foto's open dat ik opslag bij moet kopen.

Er is 26 gb van de 64 gb in gebruik. Waarom moet ik dan nog gb's bijkopen? Hoe kan ik dit uitzetten/regelen.

Omdat er een verschil zit tussen de opslag op jouw iPhone en de opslag in de iCloud. In de iCloud wordt alles gebackupt. Je krijgt standaard 5 gb en dat is te weinig om jouw iPhone te backuppen met alle foto’s etc. Daarom is die 50 gb waar je die ene euro voor betaalt. Dus snel weer aanzetten. En je iCloud
reservekopie aanzetten.
Dat doe je bij Instellingen en dan bij iCloud.

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 17:49

Hier heb ik eindelijk de IWatch SE binnen :D. Ik zat heel erg te twijfelen tussen de SE of de 6, maar ik vond de verschillen zo weinig voor de 120,- die je extra betaald. Het enige goede zou de nieuwere chip zijn, maar deze vind ik ook meer dan snel voor zo’n klein ding :)
Afbeelding

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 17:52

Ik ben er nog steeds enorm blij mee!
Veel plezier ermee :D

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 18:01

Mooi ding :D !

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 19:05