Het kan zijn dat de verkopers die ruimte hebben, maar het kan ook zijn dat ze het niet kunnen of willen.
Gewoon een kwestie van proberen dus

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nicolletje schreef:Saskiaatje schreef:M'n vriendin en ik hebben morgen de tweede bezichtiging bij het appartement, de aannemer gaat dan ook mee, hebben jullie nog tips waar we goed op moeten letten?
Of het gehorig is, hoe het (plafond, vloer) geisoleerd is, of de tuin wel zonnig (of juist niet) is, of er overlast in de buurt is, of de buren misschien huilende baby's of met de deurenslaande pubers hebben, of er een trap ofzo aan de woonkamermuur grenst (hebben wij ons in vergistherrie
stampende buurpubers ) hoeveel (electra)groepen zijn er, bijv. voor de wasmachine, droger, vaatwasser apart? Hoe hoog is energierekening enz (meestal geeft de verkoper dat door aan de makelaar, wij wel iig) hoe oud is de cv ketel, wanneer voor het laatst beurt gehad, zijn de stopcontacten geaard, zijn er genoeg stopcontacten, zitten ze op logische plekken, hoe oud zijn de dubbele ramen, is er voldoende parkeerruimte, zijn de (houten?) kozijnen in goede staat, of er nergens vochtplekken zijn, enz enz...
pmarena schreef:Ook wel een goede trouwens; of je bvb. langs een erg drukke weg of iets dergelijks zit, tijdens het bezichtigen ben je op vanalles aan het letten en ben je wat aan het kwekken onderling, maar als je dan het huis koopt en eens rustig een boekje zit te lezen ofzo en er komt allerlei herrie van buiten, dan kan dat èrg irritant worden als je daar gevoelig voor bent
Mootje schreef:Saskia, Dat meen je nietWat gaan jullie nu ondernemen?
Saskiaatje schreef:Mootje schreef:Saskia, Dat meen je nietWat gaan jullie nu ondernemen?
Jep, de makelaar was ook behoorlijk pissig.
Eind van de week gaat onze financieel adviseur contact opnemen met de makelaar, of de eigenaren bereid zijn om het huis twee weken in optie te zetten voor ons. Zo ja, dan gaan we daarna het openingsbod uitbrengen en tegen de tijd dat we (hopelijk) een akkoord hebben zal het geld ook vrijgekomen zijn.
pmarena schreef:Ik heb jaren gewerkt in een bedrijf dat deed in klimaatbeheersing voor stallen, en we leverden toen vaak hele installaties naar o.a. allerlei Afrikaanse landen, en het papierwerk enzo moest dan vaak wel aan allerlei eisen voldoen, omdat dergelijke projecten vaan vanuit Europa gefinancieerd worden, met dan als eis dat er wel getoond wordt hoe het uitgegeven wordt.
Ik weet er ook het fijne niet van hoor maar naar wat ik begreep is het wel zo dat veel financiële hulp onder allerlei voorwaardes gaat waardoor het geld uiteindelijk terug komt in onze eigen economie, en je kweekt natuurlijk relaties en goodwill waardoor je investeert in de toekomst, want als er meer geld beschikbaar komt en er goed gedraaid wordt daar, kunnen ze ook weer zelf gaan investeren en dat komt dan ook weer bij ons terecht omdat we al goede banden hebben...enzovoorts.
Hihi, ik zeg ook altijd: kap nu eerst eens gewoon met die onzin van de kinderbelasting, dat vind ik toch wel zo'n idioot belachelijke regeling ! Wat een nutteloos gebeuren is dat zeg
Als je mensen met zo'n toelage moet stimuleren om kinderen te krijgen....doe het dan maar liever niet want mensen die er alleen om die reden aan beginnen kunnen het beter maar gewoon laten denk ik
Saskiaatje schreef:Mogen de verkopers dan ondertussen anderen laten bezichtigen, een onderhandeling aangaan of zelfs verkopen aan een ander? Want ondanks het voorlopig koopcontract, als wij er zo makkelijk vanaf kunnen komen (zonder kosten ongeldig laten verklaren), dan kunnen zij dat ook?
manzano schreef:Je moet dan dus zorgen dat het hypotheek verhaal er niet in komt. Anders wordt je verplicht om evt naar de bank te gaan en dat wil je niet in dit geval lijkt me.
Maar tussen voorlopig koopcontract en overdracht zit bijna altijd paar weken. Dus als je nu optie gaat doen om geld te regelen, dan gaat bieden en dan voorlopig koopcontract tekent ben je straks nog meer tijd kwijt.
Weet je bijv of die jongen een opzegtermijn heeft?? Die kan missch ook pas na een maand eruit ofzo?
Pinda_Dipje schreef:@Saskiaatje: Jeetje dan sta je wel raar te kijken zeg! Wij hebben zelf maanden geleden een appartement bezichtigt waar de joint van die ochtend nog lekker lag te smeulen in de asbak, beschimmelt brood op het aanrecht, en zelfs fietsen in de slaapkamer.Die makelaar was toen ook behoorlijk pissed off...
@Berthe: Ik duim voor je mee dat je bezichtigingen direct positief zullen zijn!
Morgen gaan wij het koopcontract ondertekenen, voelt echt als de kers-op-de-taart "Oh my god, het huis is dus echt voor ons!" Na al die teleurstellingen van de afgelopen maanden realiseren we ons nog steeds niet echt dat onze zoektocht naar een woning eindelijk ten einde is. En dus log ik iedere ochtend nog steeds trouw in op funda.nl om de laatst nieuwe woningen te bekijken onder het motto "Misschien zit er eindelijk iets voor ons bij!"![]()
Lief en ik zaten dit weekend de plattegrond te bestuderen en het enige wat ik uit kon kramen: "Wel heb je ooit, zoek je jarenlang, koop je eindelijk een huis.. Heeft het de meest onpraktische woonkamer die ik ooit heb gezien"![]()
Sindsdien breek ik dus echt mijn hoofd op de indeling van onze woonkamer in de toekomst, en zijn we serieus aan het overwegen om de indeling van het huis grondig te veranderen. Kost helaas veel centjes, dus misschien moeten die grootscheepse verbouwingsplannen nog maar even wachten.
pmarena schreef:Idd, als je het echt wilt hebben, gewoon het (voorlopig) koopcontract tekenen met een beding er in dat je nog een x aantal weken de tijd hebt om dat bedrag los te weken dat je nodig hebt, en alleen als dat echt niet lukt, dat je dan nog kostenloos van de koop af kunt zien.
Normaal hebben mensen een week of 6 om de hypotheek rond te krijgen, lukt dat niet dan kunnen ze er ook onderuit als ze idd. 3 afwijzingen van banken laten zien.
Saskiaatje schreef:De woonkamer ziet er inderdaad onpraktisch uit, gaan jullie de tv ook zo onder de trap zetten?
Verder wel mooi.