Fun-da deel 4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:18

Ik denk dat het een huurhuis is. Want er is sprake van een niet-zelfbewoningsclausule én een project notaris. Dus vast van een vastgoedbedrijf. Als huurder zit je er ook niet op te wachten dat ze je huis komen fotograferen.

MizzMontana

Re: Fun-da deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:21

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:22

Dat kerkje is bijzonder. Al is het wel fijn als ze wat spullen meenemen. Maar dan op de laatste renders hoe het eruit zou zien als je het allemaal zielloos wit maakt |(

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:29

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:31

Shadow0 schreef:
Dat kerkje is bijzonder. Al is het wel fijn als ze wat spullen meenemen. Maar dan op de laatste renders hoe het eruit zou zien als je het allemaal zielloos wit maakt |(

Dat zijn geen renders, dat is de master die waar ze het dak wel gewit hebben. Die keuze kan ik daar wel begrijpen zodat het niet te krap voelt...

Kloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:06

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:16

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:33

Bielsje schreef:
Dat zijn geen renders, dat is de master die waar ze het dak wel gewit hebben. Die keuze kan ik daar wel begrijpen zodat het niet te krap voelt...

Huh! Dat had ik helemaal niet gezien. Dat bed ziet er zo nep uit. En het duurde ook even voor ik had uitgepuzzeld waar het dan wel moet.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:17

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:51

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:34

Ik ben zo'n huurder ;)

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:57

https://www.funda.nl/detail/43944503?ut ... ting-modal

Mijn ouderlijk huis! Zo leuk om even binnen te kijken, want er is niet veel veranderd. De badkamers waren toen al verschrikkelijk gedateerd. Toch zijn ze gewoon behouden al die tijd. :Y) Ik had zelf de openhaard gehouden, maar dat is misschien ook door mijn jeugdherinneringen (met name Sinterklaas). Het huisje achter was de ultieme logeerplek voor mij en vriendinnen, haha.

Destijds zat er weiland bij, maar dat is al voor de woning verkocht. Meteen na de verkoop van het land voelde het al niet meer als ons huis. De stallen staan ingetekend als 2.5 m breed, maar dat klopt alleen als ze de tussenmuren hebben verbreed (al waren het toen al wel bijzondere afmetingen, circa 2.8 x 3.7m met lage voorwanden en een voergang ervoor).

https://boktimg.nl/img/m/ZeHrmD.webp

https://boktimg.nl/img/m/UEAzlb.webp

Hebben jullie ook dat je bijna een bezichtiging aan zou willen vragen om even te gaan kijken bij een ex-huis? :D Doe ik niet, hoor. Ik vind het niet netjes en dit is al leuk om terug te zien.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:01

Wat leuk Lorette! Zo kun je ook even binnen kijken :j. En voor mij een bekende kapstok in het logeerhuis :D

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:17

Wat leuk Lorette! Maar er zijn nu dus stallen zonder land?

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:23

Klopt, maar ze zijn nog steeds heel praktisch als berging en fietsenhok. :D Het was ooit een boerderijtje van mijn opa en oma, zij bouwden het huis dat er nu staat. Het werd later deel van de bebouwde kom, dichtbij het centrum en dat is toch niet ideaal voor paarden. Helemaal niet meer met de drempels in de straat als je er nu met een trailer door zou willen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:28

Mooi huis. :j
Maar ja nu inderdaad wel anders zonder de weilanden.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:21

Zat het weiland waar nu alle huizen gebouwd zijn. Of zaten er al huizen omheen?

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:45

Toen ik er woonde waren die er al wel. Iedereen heeft er een stuk achtertuin bij gekregen (oke, gekocht), dus je ziet nu niets meer van terug van de wei. :P Wel zie je op de satellietbeelden dat net dat blok huizen meer achtertuin heeft dan de andere blokken. Het ziet er groener uit. Dat was dus weiland toen wij er woonden.

mysa

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:02

Denk dat je best een bezichtiging kunt doen, je doet er niet erg veel kwaad mee.
Mocht mijn geboortehuis ooit te koop komen, dan zou ik dat denk ik doen. Zulke speciale herinneringen aan dat huis.
Maar ja, grachtenpand. Inmiddels alleen betaalbaar voor mensen met véél geld. En als ze mij dan zien aankomen val ik onmiddellijk door de mand. :)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:30

Ik zou ook graag mijn ouderlijk huis nog een keer zien. Maar aan de andere kant is het voor mij nu zoals in mijn gedachten. Ik loop er in gedachten rond en zie de meubels staan en de kleden liggen. Wat ik er nu in het echt zou zien is heel anders dan in mijn herinneringen. Het lijkt er vast niet eens meer op.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 56 min geleden

Het kan niet anders dan dat mijn ouderlijk huis vanbinnen compleet veranderd is.
Het is een oude langgevel boerderij uit 1930 die mijn ouders in begin van de jaren 70 vanbinnen nieuwe badkamer en keuken hebben gegeven. In 86 zijn wij verhuisd. Dat kan nooit meer hetzelfde zijn.

De buitenkant is nog wel gelijk.

Wat een mooie Google moment ❤️

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 47 min geleden, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 52 min geleden

DuoPenotti schreef:
Het kan niet anders dan dat mijn ouderlijk huis vanbinnen compleet veranderd is.
Het is een oude langgevel boerderij die mijn ouders in begin van de jaren 70 vanbinnen nieuwe badkamer en keuken hebben gegeven. In 86 zijn wij verhuisd. Dat kan nooit meer hetzelfde zijn.

Nee dat geldt hier ook. Ik kan me houten plafonds herinneren, houten parketvloer in de woonkamer en marmoleum in de hal. Muren in de gang waren niet gestuct dus gewoon steensmuur. Woonkamer had granol. Badkamer was beige met bruin.
Dat zal allemaal veranderd zijn in ruim 30 jaar. Volgens mij hebben ze ook een stuk aangebouwd dus dan is het meteen al anders.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 51 min geleden

Ik heb geeneens een ouderlijk huis, alle vier de huizen waar ik als kind gewoond heb bestaan niet meer of zijn dusdanig gerenoveerd dat ik ze ook niet meer herken.

mysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20 min geleden

Dat is best jammer, Prompter. Maar zal vaak het geval zijn. Ik denk dat veel van de huizen waar ik als kind heb gewoond, er ook niet meer zijn. Of onherkenbaar idd. Maar het huis waar ik geboren ben, is er nog. Ik heb daar niet eens echt gewoond want was van mijn oma. Ben er geboren en verbleef er heel vaak toen ik klein was. Was een karakteristiek huis met heel veel kamers, gangen, nissen, mysterieuze luiken in muren en zolders. Ideaal om verstoppertje te spelen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11 min geleden

Het huis waar wij daarna zijn gaan wonen is afgebrand...
En zou dat echt nooit willen kopen.
Want voordat wij er zijn komen wonen is het ook 2 keer afgebrand.
Het was wel huisnummer 13....