Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 10:49

Neonlight schreef:
Vandaag post van de Essent met de nieuwe tarieven. Valt me nog mee met wat ik eerder in het topic heb gezien.

[ [url=m/PVLnkI.jpg]Afbeelding[/url] ]

Valt alleen niet binnen de 30 dagen :+

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 11:19

Jawel, dagtekening 5 oktober en gaat in per 7 november. Port betaald post wordt hier alleen op woensdag en vrijdag bezorgd, en met deze was ook iets mis gegaan, zat een sticker op de envelop.
Afbeelding

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 11:29

O zo... jammer.
Ik heb zelf ook steeds meer het idee dat er alleen nog op woensdag en zaterdag bezorgd wordt hier.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 11:43

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 14:08

Oh dat is spotgoedkoop :=

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 16:12

Voor wie andrelon als shampoo en wasmiddal van robijn gebruikt;

Bij kruidvat actie, bepaalde soorten 5 voor €10, waar de wasmiddel actie, wat normaal op 2 actieproductem is, ook geldt.

Dit is wel eem dout van hoofdkantoor, dus kan enerdaags weer veranderd worden.

Mijn korting was ruim €80..

Afbeelding

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-22 17:45

Ben je weer een flinke tijd lekker fris voor relatief weinig geld, wat een korting zo bij elkaar _/-\o_

Citaat:
Ik vind daar toch wel iets van :P

Ik vind ook van veel iets ... kennis zit maar te pushen over het milieu en klimaat. Ze heeft 3 kinderen op de wereld gezet, ik 1. Zij heeft jaren en jaren meerdere vakanties inclusief intercontinentaal vliegen gedaan, ik heb jaren en jaren niet gevlogen. Ik eet al heel lang vrijwel vegetarisch, zij eet nog zeer regelmatig vlees. Zij heeft een groot huis plus flinke auto, ik een klein appartement en klein auto'tje en doe het merendeel op de fiets. En zo kan ik nog wel ff doorgaan. Krijg ik van haar te horen dat het wel heel asociaal is dat ik in oktober met het vliegtuig naar Spanje ga... >;) :roll:
Die hoef ik dus onderhand echt niet meer te zien dat schijnheilige gedoe ~~}> ^)

Dat valt zeker mee met die tarieven +:)+ (nou ja alles is relatief maar wat je zegt in verhouding met)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 18:03

Ik vind ook wel krom om hier duurzaam te zijn en te roepen hoe goed je alles doet wat je doet hoe je het doet en vervolgens dingen die echt schadelijk zijn te verwaarlozen onder mom van jij hebt kinderen

Is maar goed dat er kinderen zijn want zonder kinderen geen toekomst.

Er zijn maar weinig mensen die luxe laten voor duurzaamheid of verbeteren van het klimaat
En is ook niet goedkoop

Hoe goed ik alles wil doen lukt gewoon niet ik kan niet alles goed doen
Ik ben bewust en help waar het kan maar een warmtepomp is te duur en zelf brood bakken heb ik geen zin in

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 18:37

tita schreef:
Is maar goed dat er kinderen zijn want zonder kinderen geen toekomst.

Wat imo voor deze aardkloot de enige oplossing is :')

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 18:45

Zonder kinderen is er ook een toekomst hoor :D de mens is de wereld niet e :D

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 18:46

Dino's hadden ook geen vliegtuigen of dieselauto's...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 18:49

Ik hoorde gister dat vaker het regeringsvliegtuig is gepakt dit jaar. Zelfs voor dienstreizen naar Parijs.
In het regeerakkoord staat dat er vaker de trein moet worden genomen en dan hoor ik dit..

Ik pak het vliegtuig wel.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 19:08

poes schreef:
Zonder kinderen is er ook een toekomst hoor :D de mens is de wereld niet e :D

Hoe dan…. Wie zorgt dat er eten, wie verbouwt het, oogst het, transporteert het
maakt de mens beter als ie ziek is, wie zorgt er dat alle reparaties worden uitgevoerd
Wie gaat de kennis overbrengen.

Maar goed in feite als je kinderen vervuiling vind en vindt dat dat ergste soort is op deze aardkloot zou je dus over 25 jaar (eigenlijk nu al) alles moeten weigeren wat te maken heeft met de mens, dus zelf je eten verbouwen geen tv, geen reizen en ziek zijn zelf uitzoeken :')

Dus kinderen zijn wel degelijk nodig

Purny… wijzen naar anderen is de aarde nog nooit beter van geworden.

Van mij mogen dingen best hard aangepakt worden :j
Maar Nederland is vol…vol met mensen vol met dieren en ja die zorgen voor ellende.

Om dan te zeggen Afrika kan er wat van, India is ranzig…klopt ben ik het mee eens maar ergens moet je iets doen.
Hoe weet ik niet maar wat zeiden ze ook alweer verbeter de wereld begin bij jezelf.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 19:14

Tita: de toekomst kan mensen bevatten of niet. Het feit dat er mensen zijn bepaalt niet dat er een toekomst is.
Dat de toekomst van de mens deels afhangt van kinderen klopt wel.

Je verhaal over Afrika en India snap ik niet.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 19:19

poes schreef:
Tita: de toekomst kan mensen bevatten of niet. Het feit dat er mensen zijn bepaalt niet dat er een toekomst is.
Dat de toekomst van de mens deels afhangt van kinderen klopt wel.

Je verhaal over Afrika en India snap ik niet.

Je kunt als westerse landen wel veel doen aan klimaat en duurzaamheid maar de arme landen kunnen niet financieren of bolwerken en de westerse wereld doet er ook nog steeds aan mee.
Ergens in India ligt een rivier waar alle maar dan ook alle grote zeeschepen uit elkaar worden gehaald wat ze kunnen gebruiken, wordt gebruikt maar ze laten daar de olie gewoon de zee in lopen en gaat om duizenden schepen per jaar
Pakistan…. Ga er eens lopen dan kun je bijna niet meer denken dat de wereld te redden is, met Afrika zelfde…. Niet heel Afrika en ik bedoel ook niet Zuid-Afrika maar ruwanda Congo Oeganda
Wat daar gedaan wordt met zware metalen en metalen is gewoon niet fair en de westerse wereld betaald en veroorzaakt dat gewoon want ja Cu is geld waard

Dus kan me voorstellen dat mensen zeggen flikker maar op ik ga met vliegtuig en wel 2x per jaar.
Maar begin moet ergens vandaan komen

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 19:22

Ik denk dat individuen hun impact naast dat soort dingen idd maar een peulschil is… zoveel industrie en landen die zich niets aantrekken. China is ook zoiets.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 19:25

Kinderen zijn alleen nodig als men onze egocentrische soort in stand wil houden. Iets wat een ramp is voor de aarde en vele andere soorten. Dus ja, ik zie de mensheid graag uitsterven, geen probleem mee :D

Maar of dat valt onder besparen an sich?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-22 19:28

Ik zeg niet flikker maar op hoor, maar wel dat de discussie of het gesprek over kinderen vaak niet gevoerd mag worden. Een kind op de wereld zetten is over het algemeen een vrij egoistische daad, jij wilt een kind. Geeft allemaal niet :) maar als mij verweten word dat ik met het vliegtuig naar Spanje ga (terwijl ik aantoonbaar echt vele vele vele vele malen minder heb gevlogen of zal gaan vliegen dan degene die me dit verwijt) dan ben ik er wel een beetje klaar mee ja.

Verbeter de wereld begin bij jezelf, die uitspraak staat nog steeds als een huis. En dan heb ik in ieder geval het idee dat ik er nog een beetje toe doe. Beetje dan he. Anders is het zo depressing }:0

En het is handig als je én kunt besparen én iets voor de wereld kunt doen, om maar weer even ontopic te komen :D :7

Zo wil ik proberen zoveel mogelijk groenten uit het seizoen te gaan eten, dat probeer ik al wel maar pffff zeg het is eigenlijk verdomde lastig. Zeker in de winter.
Maar ik ga ervoor :D

@idinn geweldig, die houden we er in haha.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 19:31

tita schreef:
Purny… wijzen naar anderen is de aarde nog nooit beter van geworden.

Dat is dus precies wat Rutte doet. Zelf zeggen dat we allemaal duurzamer moeten leven dmv korte afstanden de trein nemen. Maar zelf met het regeringsvliegtuig wel naar Parijs gaan terwijl dit ook makkelijk aan te rijden is per trein. Als kabinet zijnde moet je nou eenmaal het goede voorbeeld geven.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-22 19:35

Helemaal met je eens hoor Purny. Het is soms allemaal wel erg krom.
Maar goed dat is geen reden om zelf wel te proberen dingen 'goed' te doen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 19:48

purny schreef:
Ik hoorde gister dat vaker het regeringsvliegtuig is gepakt dit jaar. Zelfs voor dienstreizen naar Parijs.
In het regeerakkoord staat dat er vaker de trein moet worden genomen en dan hoor ik dit..

Het garanderen van veiligheid op een vlucht is goedkoper dan in een trein.
Alle beveiligers van het koningshuis moeten ook gewoon betaald worden :o

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 20:15

purny schreef:

Luxemburg zelfs.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 20:24

De enige reden om nakomelingen te willen is dat een soort niet uitsterft. Nu is het voor heel voedselketens een probleem als er een keten wegvalt, maar of dat ook het geval is bij de mens…

Ik vind dat mensen moeten besparen in het maken van kinderen.
Ik snap dat iemand zich graag voortplant, maar 1 of 2 lijkt me voldoende.

Het ging over vliegen en verre reizen. Ik vind vliegen eng en ben tot mijn zestiende met mijn ouders de hele wereld over geweest. Gebieden waar toen nog geen toerist kwam. Weken lang rondtrekken. Geweldige ervaringen.

Nu vind ik stedentrips leuk. Max 5 dagen en op een paar uur vliegen. Ga onderweg 3x dood, das genoeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 20:29

Moest reizen met de trein niet zo'n dure grap zijn, ik zou het echt wel overwegen. En betere dienstverlening.

Ik kan bijvoorbeeld naar 2 van de 3 campussen waar ik werk met de trein. Helaas heeft 1 campus maar 1 verbinding per uur, met met overstap, die je 95% van de tijd niet haalt. Ik heb geen vast einduur als ik op die locaties werk.
Gevolg: de kans dat ik die ene trein mis is relatief groot. Dat is dan een uur wachten. Mis ik de overstap naar huis, komt daar 20 tot 30min bij. De rit an zich is zonder problemen al 1u. Tel maar uit hoe lang ik dan op pad ben.
Helemaal als ik 's ochtends ook de overstap naar werk niet haal en een uur moet wachten.

Onlangs kon je voor €10 van Charleroi naar Carcassonne vliegen, op 1,5u sta je 1100km verderop. Met de trein ben ik ook 1u onderweg van huis naar Zaventem, maar voor €10 raak ik nog geeneens zo ver.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 20:57

Reizen met de trein is heel duur. Ik moest laatst van het ene station naar het andere. Ik kon eerder bij de kliniek terecht en met de trein was op dat moment de snelste optie.
De treinreis duurde maar liefst 3 hele minuten.
"Het gebruik van deze trein kost u 80 cent per minuut"

Of te wel, volle prijs kostte me 2,40.

Nu had ik wel korting, kostte het me nog 1,50.

Gelukkig betaalt mijn werk mijn ov tegenwoordig. Ik voel me helemaal stoer met mijn mooie blauwe business Card :D