Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 13:09

Je hebt meteen wel een heel andere stijl keuken (meer landelijk), al zou het ook wel strak kunnen worden zonder die plankendragers. Die uitstekende punten van de afzuigkap ben ik nog steeds geen fan van.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 13:13

Wij hebben een heel kleine en donkere ruimte waarin de keuken staat. Juist daarom zou je eigenlijk geen bovenkastjes willen, omdat het dan veel minder benauwd voelt/oogt. Helaas kwamen wij dan echt niet rond met de opbergruimte. We hebben zelfs bovenkastjes boven een ondiepe kast geplaatst. Dan heb je de bovenkastjes dus even diep als de onderkasten. Ongebruikelijk, maar het gaf ons onder en boven opbergruimte plus werkblad (dit was bij een hoge kast niet het geval geweest). Daarnaast hebben wij verlichting onder de bovenkastjes die wij niet hadden kunnen missen. Maar heb je een grote, lichte ruimte voor de keuken, dan zou ik het lekker zo open mogelijk houden. :) Of in elk geval proberen de bovenkastjes naast de afzuigkap weg te laten of meer te laten lijnen. De afzuigkap was in je eerste tekeningen een beetje een gekke onderbreking van de bovenkastjes. In de foto hierboven vind ik hem wel mooi wegvallen in het geheel. Het praktische aspect gaat natuurlijk boven het esthetische. Wij hebben die 'tv' van Ikea en dat ziet er vreemd uit, maar hij is echt heel fijn, vooral voor mijn lange vriend. :+

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 13:33

Afbeelding
Pareltje, wij hebben deze. Wordt als designpoot verkocht door Henders & Hazel.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 13:51

Gaucho, is het eventueel een optie om een servieskast / buffetkast bij de eettafel neer te zetten? Dat scheelt bij ons enorm veel ruimte in de keuken.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 14:02

Die heb ik zelfs :-) Wil uiteindelijk wellicht wel een andere, maar ruimte zat.

Afbeelding

Daarnaast heb ik ook nog een hele grote trapkast. Denk dat ik de opbergruimte van de bovenkast dus helemaal niet nodig heb. De apothekerskast, carrousel hoekkast en de lades maken de opbergruimte in de keuken zelf ook een stuk efficiënter.

Zou de planken qua uitstraling inderdaad net iets minder landelijk willen, maar dat is met een andere ophanging zo gebeurd.

Leuk dat jullie zo meedenken, helpt enorm.

BellaSharon1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 14:42

Nou de stukadoors zijn eindelijk weg, het was boven echt een chaos, we hebben heel veel moeten schuren en daarna nog een speciale finisher over de muren heen.

Na het douchen kwam er nog stof uit mijn haar 8)7

Maar gister alles in de voorstrijk gezet en vandaag de naden dicht gekit.. ook nog een hele klus.
Morgen gaan we de muren sauzen.

Afbeelding

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 15:17

Ik zag een prachtige groene keuken voorbij komen. Ik zeg doen! Wij krijgen in juli onze nieuwe keuken en we hebben bewust voor groen gekozen met een wit marmer look aanrechtblad. Wel een wat blauwgroene kleur (december van Gamma). Past naar ons idee erg mooi in onze woonboerderij. Foto's komen tegen die tijd wel ;)

Hier een slechte foto van de print die we hebben meegekregen. Al kloppen de kleuren groen hier niet.

Afbeelding

Ook zag ik hier een prachtig jungle behang voorbij komen in grijstinten. Wauw! Heb hem hier meteen opgeslagen.

Zou ik jullie ervaringen met ronde eettafels kunnen vragen? Wij willen graag een ronde tafel, maar lopen tegen wat praktische vraagstukken aan. Zo bestaat ons gezin uit 5 personen, maar moeten we dan ook standaard 5 stoelen neerzetten? Of juist 7,ivm bezoek dat even aanschuift? Hoe doen jullie dat?
Teveel stoelen lijken mij niet gezellig staan aan een ronde tafel (zit je toch weer extra uit elkaar), maar iedere keer stoelen tevoorschijn toveren bij bezoek (en waar laat je ze?) lijkt mij ook niet praktisch.

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 15:20

mariettek schreef:
Ik zag een prachtige groene keuken voorbij komen. Ik zeg doen! Wij krijgen in juli onze nieuwe keuken en we hebben bewust voor groen gekozen met een wit marmer look aanrechtblad. Wel een wat blauwgroene kleur (december van Gamma). Past naar ons idee erg mooi in onze woonboerderij. Foto's komen tegen die tijd wel ;)

Hier een slechte foto van de print die we hebben meegekregen. Al kloppen de kleuren groen hier niet.

[ [url=m/VDy9im.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ook zag ik hier een prachtig jungle behang voorbij komen in grijstinten. Wauw! Heb hem hier meteen opgeslagen.

Zou ik jullie ervaringen met ronde eettafels kunnen vragen? Wij willen graag een ronde tafel, maar lopen tegen wat praktische vraagstukken aan. Zo bestaat ons gezin uit 5 personen, maar moeten we dan ook standaard 5 stoelen neerzetten? Of juist 7,ivm bezoek dat even aanschuift? Hoe doen jullie dat?
Teveel stoelen lijken mij niet gezellig staan aan een ronde tafel (zit je toch weer extra uit elkaar), maar iedere keer stoelen tevoorschijn toveren bij bezoek (en waar laat je ze?) lijkt mij ook niet praktisch.

Ohhh, ben benieuwd naar de keuken!

Is een ovale tafel geen optie? Heb je toch een beetje meer de gezelligheid van de ronde tafel qua uitstraling, maar is wel praktischer. Meer stoelen maakt dan niet zoveel uit...

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 15:24

Ik ben nog een aantal foto’s verschuldigd van de kitranden bij de deuren. Sorry, voor de vertraging haha.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En bij de trap:

Afbeelding

We hebben dus grijze kit genomen, omdat de “bijpassende kleur” veel meer oranje was dan de vloer. Zag er echt niet uit. Het laminaat heeft ook grijze “voegen” dus de grijze kit paste veel mooier en beter bij onze vloer.

xPareltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 16:46

MarliesV schreef:
[ [url=m/CDcie3.jpg]Afbeelding[/url] ]
Pareltje, wij hebben deze. Wordt als designpoot verkocht door Henders & Hazel.

Hebben jullie deze los gekocht? Of zaten die al bij jullie bank eraan?

Morpheus81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 16:56

Ik moet nog even bijlezen. Maar een tijdje geleden vroeg ik jullie advies voor onze deel. Die zag er toen zo uit:
Afbeelding

Het idee was om er een eetkamer van te maken. Inmiddels is het eindelijk bijna klaar en wilden jullie nog even laten weten hoe het geworden is.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nou, zo dus. We hebben nog wat extra houtwerk wit geschilderd. Het is nu een superfijne plek om met vrienden Te zitten, te eten of een boekje te lezen met uitzicht op de paarden/schuilstal. We zijn er heel blij mee!

Nu even een heel stuk teruglezen om te zien wat jullie de laatste tijd voor leuks gemaakt hebben!

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 17:38

Wauw morpheus, dat is prachtig geworden! Doet een beetje statig aan zo.

Mariettek, wij hebben een rechthoek tafel met 8 stoelen eraan. Ons gezin bestaat uit 5 personen. Vind de extra stoelen ideaal bij visite (er waait bij ons regelmatig wat aan). Persoonlijk vind ik een ronde, en ook ovale, tafel 3 keer niets. Vooral bij ovaal zijn de stoelen onhandig om aan te schuiven.
Jullie keuken past volgens mij perfect in een woonboerderij! Ik zou alleen het fornuis meer naar links opschuiven, nu lijkt alles een beetje in een hoekje gepropt te zijn.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 17:39

Heel erg mooi geworden Morpheus! Zijn die deuren geloogd? Dat had ik in mijn vorige huis uit 1800 en vond dat zooooo gaaf! In mijn huidige huis uit 1900 staan de paneel deuren nog in de hoogglans en twijfel nog steeds of ik ze zal laten logen. Geloogde deuren in hoogglans geprofileerde kozijnen vin dik echt heel erg mooi!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 17:47

Morpheus, ik kom bij jou wonen :D
Hier staan nog koeien op de deel, het is mijn droom om de deel ook te verbouwen tot woonruimte :)
En zulke deuren zijn ook zo gaaf, tijdje geleden eens op zoek geweest maar niet iets kunnen vinden. Dus als iemand nog een tip heeft...

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 17:47

Morpheus81 schreef:
Ik moet nog even bijlezen. Maar een tijdje geleden vroeg ik jullie advies voor onze deel. Die zag er toen zo uit:
[ [url=m/NESrEp.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het idee was om er een eetkamer van te maken. Inmiddels is het eindelijk bijna klaar en wilden jullie nog even laten weten hoe het geworden is.

[ [url=m/uHtALU.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/UfO5Jj.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/nSGQoe.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nou, zo dus. We hebben nog wat extra houtwerk wit geschilderd. Het is nu een superfijne plek om met vrienden Te zitten, te eten of een boekje te lezen met uitzicht op de paarden/schuilstal. We zijn er heel blij mee!

Nu even een heel stuk teruglezen om te zien wat jullie de laatste tijd voor leuks gemaakt hebben!

Dit is gewoon perfect voor fotoshoots <3
Het is gewoon zo mooi en zo stijlvol gewoon wow <3

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 18:00

Morpheus, dat ziet er heel mooi uit! Wauw.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 18:19

Morpheus ik vind die vaas nu echt mooi van lelijkheid. Hij staat er gewoon zo goed bij. Mooi geworden hoor.

Gaucho ik weet niet hoeveel je van schoonmaken houd ? maar planken worden stoffig en vettig in een keuken en wat er op staat ook.Bovendien ga je er vaak te veel opzetten en is het mooie er dan af. Ik zou voor dichte kastjes gaan. Maar ik maak alleen noodzakelijk schoon,het is niet mijn hobby.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 18:32

@mariettek: ik zou een ronde uitschuifbare tafel nemen (die wordt na uitschuiven ovaal) en dan 2 klapstoelen er bij nemen. Die zet je makkelijk ergens weg zonder dat ze veel ruimte innemen.

@Morpheus81: dát is écht heel mooi gworden !! Een super fijne plek om te gaan zitten.

Jamiefris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 18:39

xPareltje schreef:
Hoihoi :o ik kom weer even binnenvallen met een vraag. Ik heb laatst mijn bank verkocht en ben nu opzoek naar iets nieuws.

Mijn voorkeur gaat uit naar een cognac kleurige bank. Het liefst een kleine hoekbank of een 2.5 zits. Maar het belangrijkste, ik wil niet van die dunne metalen pootjes maar liefst iets breder en aan de zijkanten dus ook een brede band naar de achterste poten.

Iemand de gouden tip, ik ben zelf ook aan het zoeken maar vind alleen die dunne zwarte pootjes.

Hopenlijk snappen jullie beetje wat ik bedoel. :')

Dit is onze bank. Ik wou zelf ook niet van die smalle pootjes.
Afbeelding

Afbeelding

Zal even zoeken of ik hem nog kan vinden

Edit ; het is model Gulnare van profijt meubel. Hij is er dus ook te krijgen in allerlei formaten

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 18:45

Waaaauw Morpheus, práchtig!!

Ook mooie poten op de bank hierboven zeg.

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 18:49

Wow wat is dat prachtig geworden Morfeus! Wat een ontzettend heerlijk plekje en zo sfeervol. ❤️❤️❤️

Anja_Joost

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 21:01

mariettek schreef:

Mijn ouders hebben een ronde eettafel. Ze hebben er standaard 6 stoelen omheen staan, maar zetten er krukjes bij op het moment dat er meer komen eten. Wekelijks zitten we met 6 volwassen en 5 kids aan deze tafel. Vind een ronde tafel erg mooi en gezellig en vooral heel praktisch!

Anja_Joost

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 21:05

@Morpheus, ge-wel-dig!! Echt heeeel erg mooi

BellaSharon1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 21:42

@Morpheus waaaauw echt prachtig

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 22:03

Wow, dat bijzonder Morpheus ! Echt heel mooi, behalve je vaas :D :D