[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

djuulsie

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 18:59

Onze hypotheek is rond :):)

Lees morgen weer even bij :*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 19:00

Gefeliciteerd!! Fijn is dat he! :D

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 19:35

HEER-LIJK <3

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 20:43

Bij ons is ook alles rond. Nog 5 weken en dan verhuizen *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 22:45

Gefeliciteerd!!

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 08:10

Gefeliciteerd allebei.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 08:24

@Prairy gefeliciteerd! Mooie locatie en bungalow is echt wat moois van te maken :)

@Boooo: ook gefeliciteerd! Duimen dat het lukt met bouwdepot! Ik vind dat idee van die trap dicht gooien helemaal niet zo gek! op de plattegrond te zien krijg je er dan best veel ruimte bij en ik vind de onderkant van de trap zichtbaar niet storend.

@MadelonSunny: leuk foto update! En goed bezig met inpakken :j

@Yasmine: wat frustrerend zeg! We rekenen op jullie goodwill. Idd al veel te veel goodwill getoond... Al besloten wat jullie willen doen? Of je ze die dagen gaat geven of niet?

@Karuna: jammer dat er niks geschikts te vinden is voor je.

@Annepaardoes: Jij ook gefeliciteerd!

Heb echt zo heerlijk geslapen vannacht. Geeft echt wel een stukje rust dat alles rond is en dat we nu kunnen gaan aftellen en plannen enzo <3 Jammer dat we nog 4 maanden moeten wachten :oo

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 11:11

Wij zijn net terug van de bank, lening is helemaal afgehandeld en getekend! Weer een puntje van de to do lijst dat is afgehandeld :)

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 11:12

Gefeliciteerd alledrie! Heerlijk gevoel als alles rond is :D

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 12:53

Wee iemand hoe het zit als je je hypotheekofferte getekend hebt en tussen dat moment en de oplevering van het huis verander je van baan of raakt je baan kwijt? Heeft dat gevolgen? Kunnen zij dan nog de hypotheek intrekken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 12:59

Geen idee hoe dat zit.. Ik weet wel dat de NHG is voor dat soort situaties na de koop/ overdracht.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 13:00

djuulsie schreef:
Wee iemand hoe het zit als je je hypotheekofferte getekend hebt en tussen dat moment en de oplevering van het huis verander je van baan of raakt je baan kwijt? Heeft dat gevolgen? Kunnen zij dan nog de hypotheek intrekken?

Vriendin van mij heeft dit gehad, bij hun is alles wbt het huis gewoon door gegaan.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 13:02

Geen idee, wel een rotscenario tenzij vrijwillig. Kan me voorstellen zolang je hypotheek kan betalen ze het niet veel uitmaakt. Zou het even goed nazoeken.

Gefeliciteerd voor iedereen bij wie het nu opschiet.

Ik sta op mailinglijst van paar makelaars, vandaag een nieuw huis zonder voordeur :+ hoe praktisch ahum. Kunt er alleen in via de achterpoort en tuin. Niet eens een brievenbus of zo 8)7

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 13:22

_O- Karuna...

Djuulsie, wat fijn dat alles afgerond is!!! Vwb een baan, als je getekend hebt en alles is rond, zou ik er eerlijk gezegd gewoon niets over zeggen. De check hebben ze dan al gedaan. Tenzij je natuurlijk zelf denkt in de problemen te komen en van het huis af wil, dan moet je er iets mee doen, dat je een afwijzing krijgt. Maar anders zou ik mijn kop in het zand steken (neem tenminste aan dat je wel WW krijgt, en dus geld binnen). Daarop krijg je alleen geen hypotheek.

Wij hebben gisteren de bouwkundige keuring laten uitvoeren, vandaag de taxateur gesproken en die gaat begin volgende week langs, dan heb ik eind volgende week het rapport (als het goed is). Vandaag krijgen we ook de door verkopers getekende koopovereenkomst, dus dan kunnen wij tekenen en dan kan de hele zwik naar de bank :D Ik hoop echt dat we alles voor 16 maart afgerond krijgen, dan gaan we namelijk po vakantie en ik heb geen zin om tussen de cocktails door nog met een hypotheek bezig te moeten zijn :=

Keuring bracht aan het licht dat het dak al een paar keer opgelapt is, maar dat we er zeker nog wel een jaar of 5 kunnen wonen, totdat we nieuw willen gaan bouwen.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 13:28

@Prairy: als ik het doe ga ik juist meer verdienen dan ik nu doe, dus voorzie geen problemen, maar niks zeggen leek me ook het verstandigst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 13:28

Het dak is weer goed, geld is bij de notaris binnen, verzekeringen zijn aangevraagd, volgende week is de overdracht!! *\%/*

(En nu vertoon ik inpak-ontwijkend-gedrag. Mn vriend wilt alle decoratie ook al ingepakt hebben, dan wonen we nu de laatste maand nog in een kaal huis vol met dozen! -O- )

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 13:39

Shanna schreef:
Het dak is weer goed, geld is bij de notaris binnen, verzekeringen zijn aangevraagd, volgende week is de overdracht!! *\%/*

(En nu vertoon ik inpak-ontwijkend-gedrag. Mn vriend wilt alle decoratie ook al ingepakt hebben, dan wonen we nu de laatste maand nog in een kaal huis vol met dozen! -O- )

Trust me, hoe eerder je begint met inpakken, hoe beter. Ik ben ondertussen een keer of 15 verhuisd en verbaas me er elke keer weer over hoeveel troep ik heb :+

Als je een kamer over hebt, richt die dan in als opslagkamer voor de dozen, dan zit je er ook niet elke keer tegenaan te kijken. Alles wat je niet meer nodig hebt (en dat blijkt elke keer weer heel veel te zijn :P) alvast inpakken. Dat scheelt zo ontzettend veel!

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 13:40

Zoiets bedoel je Shanna? :')

Afbeelding

Die laatste dingen zijn trouwens irritant en heb geen dozen meer :+ Morgen en zaterdag maar gelijk wat dozen meenemen en uitpakken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 13:45

Haha ja ik had dus inderdaad een kamer leeggemaakt, maar de praktijk blijkt dat ik de dozen laat staan waar ik ze heb ingepakt! :))
Dus het servies staat in dozen op de eettafel, de boekenkastinhoud staat voor de boekenkast, de kantoorspullen staan naast de deur van het kantoor, WANT ik vind het ook onzin om nu die dozen naar boven te moeten sjouwen, om ze volgende week weer naar beneden te moeten tillen :Y)

De containers puilen inmiddels ook uit, want alles wat ik niet mee wil verhuizen en ook niet weg ga geven (want bewaren tot het opgehaald is is niet de moeite waard), en ook niet ga verkopen, dat gaat de container in! :Y)
Dus nu moet ik wachten tot die leeggehaald worden voor ik ze weer vol kan maken :))

Iets met liever lui dan moe :')
En te veel dingen bewaard voor ''ooit'' en ''misschien'', wat nu dus onzin is gebleken! :o

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 14:27

Ja, dat dus. Wij zijn ook al bezig met opruimen, weggeven en verkopen. En hebben nog niet eens getekend haha. Maar daar zijn we eigenlijk al mee bezig sinds we de laatste keer verhuisd zijn. Elke keer als ik verhuis gooi ik meer dingen weg, maar toch barst ik nog van de troep die al 100x meeverhuisd zijn, en nog steeds in de doos zitten hahaha.

Misschien dan een hoek in de kamer inruimen daarvoor, dat je het niet naar boven hoeft te zeulen (dat is idd onzin), of in de schuur?

Maar als de containers al vol zitten en er overal al dozen staan, vind ik het nog wel meevallen met liever lui dan moe :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 14:30

Ik heb dus nu voor mezelf de regel dat alles wat ik sinds de vorige verhuizing niet heb gebruikt of gemist gaat gelijk weg :Y)
Niet over na denken, weg er mee! Maar onze vorige verhuizing was 4 jaar geleden, dus als ik het de afgelopen 4 jaar niet heb gebruikt of gemist, dan zal dat ook wel niet meer komen ;)

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 14:32

Ja, dat is inderdaad een goede regel!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 14:36

Wat gaat het in Nederland snel na aankoop! In België zit er altijd gemiddeld (minstens) 2 maand tussen het aanvaarden van het bod/tekenen van compromis en uiteindelijke overdracht en verkoopsakte. Notaris heeft altijd die maanden nodig om attesten en documenten over het huis op te vragen en verifiëren enz.

Maar wel leuk voor jullie natuurlijk :D Hopelijk krijg je alles snel rond, Prairy! Scheelt ook wel dat jij er beroepsmatig veel van kent, dat helpt waarschijnlijk met alles vlot te laten verlopen?

Spannend Shanna, zo snel al!

Ik krijg ook inpakkriebels als ik dit allemaal lees :)) Ben bezig met een heeeeeeeeel grote schoonmaak/opruimbeurt van ons appartement en alle oude, kapotte en onnodige spullen gaan de vuilbak in of naar de kringloopwinkel. Scheelt intussen ook alweer een aantal kilo's die we dan niet moeten verhuizen :=

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 14:40

Yasmine schreef:
Wat gaat het in Nederland snel na aankoop! In België zit er altijd gemiddeld (minstens) 2 maand tussen het aanvaarden van het bod/tekenen van compromis en uiteindelijke overdracht en verkoopsakte. Notaris heeft altijd die maanden nodig om attesten en documenten over het huis op te vragen en verifiëren enz.

Maar wel leuk voor jullie natuurlijk :D Hopelijk krijg je alles snel rond, Prairy! Scheelt ook wel dat jij er beroepsmatig veel van kent, dat helpt waarschijnlijk met alles vlot te laten verlopen?

Dat, en als ik iets wil, dan regel ik dat ook := Sommige mensen vinden me dan waarschijnlijk pushy, maar daar trek ik me weinig van aan. Gas op die lollie ~~}>

Ik wil het gewoon klaar hebben voor we op vakantie gaan. En als ik daarvoor mensen moet stalken en een beetje druk uitoefenen, het zij zo. Als ze het maar regelen :P

Maar ik krijg dus net de getekende koopovereenkomst al binnen :D Mijn man gaat die nu even op zijn werk tekenen, dan kan ik hem hier tekenen en kan de hele zooi naar de hypotheek man. *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 15:38

Wij verzamelden de dozen van zolder / eerste verdieping in een kamer op de eerste verdieping en alles uit de woonkamer beneden. Dat van de eerste verdieping haalden we dan enkele dagen voor verhuizing ook allemaal omlaag. :j