Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 13:33

Klinkt best lekker , ovenschotel kan prima met puree.. Laagje aardappelen in het midden voor de puree vervangen?

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 13:41

als ik m voor een ovenschotel gebruik dan gebruik ik m meestal bovenop, met wat kaas om te gratineren.. wellicht voor het volume dat ik er dan nog een eitje door heen tik, al is ie al behoorlijk luchtig.

lol, maar had eigenlijk niet zo'n zin in ovenschotel vanaaf :D

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 13:42

Wij maken eigenlijk altijd onze ovenschotels met puree. Bijvoorbeeld met prei en gehakt op de bodem en daarover heen de puree en wat paneermeel erover. Soms ook een paar plakjes kaas tussen puree en de prei-gehakt. En wat kerrie over de prei-gehakt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 13:45

Als je hem nu maakt gewoon de koelkast of vriezer in?

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 13:48

heb nog prei en gehakt (ui, champignons en rode paprika)..

hehe, misschien dan toch maar het gehakt bakken met van alles en nog wat er door tot ik een mooie smaak heb en dan met de puree erop de oven in.. ga ik van de week wel bedenken wat ik een keer wil eten dat minder 'standaard' is..

stam af van: aardappels, boontjes uit pot en een veel te hard gebakken speklap of karbonade..
pas sinds een jaar of tien dat ik wat meer wil genieten van mijn eten..

maar pas sinds de afgelopen twee jaar of zo dat ik echt wat meer van het standaard af wil en meer zelf wil doen.. het zelf soep maken vanaf 0 ben ik inmiddels machtig *\o/* inclusief de soepjes die wat meer aandacht nodig hebben zoals soto ajam en dergelijken, dressings lukken inmiddels ook redelijk.. volgende projecten worden: 'zelf sausjes tikken' en 'eindelijk eens van mijn luie reet afkomen en zelf bakken, verder dan een cake uit pak ben ik nog niet gekomen in mijn leven :') .. shame on me als kleindochter van een banketbakker die ooit een keten van banketbakkerijen had in Amsterdam (in het stenen tijdperk) en dochter van een moeder die zelf niet onverdienstelijk was met de oven op het gebied van bakken van cakes en taarten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 13:50

:') , je bent nog jong genoeg . Makkelijk pakjes snap het wel xd

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 13:53

Als je tijd hebt kun je dan eens naar 24 kitchen kijken, daar hebben ze vaak makkelijke recepten en goede basis technieken en recepten waar je dan zelf verder mee kunt spelen.
Ik zit vaak met de pauze knop en mijn 'kookdagboek' voor de tv om mee te schrijven :+
Maar basis cake recept geven ze dan bijvoorbeeld met 3 of 4 variaties, maar met dat basis recept kun je natuurlijk ook zelf creatief aan de klooi gaan

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 13:56

lol, ik moet wel erfelijk geeerd zijn met enig talent zou je denken..

anderzijds moet je je toch ernstig afvragen of het niet
erfelijk belast moet zijn als blijkbaar een van die zaken '
'de snackbar' heette
met als specialiteit hazelnoottaart..

zocht ooit naar informatie over die bakkerijen, maar kwam niet verder als een vermelding in het gevoel van oost in een los zinnetje.. en een suikerzakje waarop de naam 'snackbar' dus stond (stond in een catalogus van suikerzakjes verzamelaars lol)

moet ik mij nu zorgen gaan maken, of uitproberen of ik wellicht verborgen talenten heb :')

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 14:04

Sannanasje schreef:
Als je tijd hebt kun je dan eens naar 24 kitchen kijken, daar hebben ze vaak makkelijke recepten en goede basis technieken en recepten waar je dan zelf verder mee kunt spelen.
Ik zit vaak met de pauze knop en mijn 'kookdagboek' voor de tv om mee te schrijven :+
Maar basis cake recept geven ze dan bijvoorbeeld met 3 of 4 variaties, maar met dat basis recept kun je natuurlijk ook zelf creatief aan de klooi gaan

cake is voor mij een keer spelen met recepten..
in principe zou dat nog ergens in mijn geheugen moeten hangen..
bij ons in de familie werd er zowel margerine als roomboter gebruikt worden de cake een net wat mooiere structuur kreeg.. kan mij zelfs de smaak van het beslag zo voor de geest halen (heb heel wat beslagkommen uitgelikt.. en als iemand mij voor was, stond er een eierdopje met beslag in de koelkast te wachten) roomboterkoek en appeltaart zouden op zich met een recept plus verdrongen herinneringen ook nog moeten lukken..

leuk dat je meeschrijft Sannasje.. ik kijk veel Masterchef etc.. nooit meeschrijvend, maar in gedachten noterend om dingen net even aan te passen (mag meestal wel wat goedkoper) en dat eens uit te proberen.. zo kom ik soms tot best leuke dingetjes.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 14:12

Met die aardappelpuree kan je ook toefjes maken als je een spuitzak hebt? Lekker is dan een beetje grote en in het midden een mengsel van kruiden en kaas :P

Wij eten echt sporadisch zoiets, dus echt helpen kan ik ook niet.

Wat ik lekker vind met aardappelpuree is rauwe andijvie en spekjes erdoor. Of seizoensgroenten.

Ik ga vanavond lekker indische rode kool maken, heb ik echt zin in! En super goedkoop omdat ik er nooit verder iets bij hoef qua vlees. Hoef dus alleen rode kool en spekjes te halen. En wat groenten voor mijn man en dochter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 14:13

Kan je je familie niet om recepten vragen?

De tv overschrijf tip is wel slim , ben werkeloos in principe tijd ervoor

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 14:45

Ik schrijf ook selectief hoor ;) en met aantekeningen als 'probeer eens dit of dat' of 'dat ingredient vervangen voor ... want dat lijkt me lekkerder'

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 14:46

24kitchen heeft ook een recepten site. En dan de recepten van het programma: De makkelijke maaltijd. Recepten die in ongeveer 30minuten klaar zijn.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 15:18

Hamburger loco moco met regenboogsalade <3 vooral Rudolph heeft lekkere recepten vind ik. Maar dan heb ik niet alles in huis en geen zin om alsnog naar de winkel te gaan.

Ik wil binnenkort weer een Indiase stoofpot maken met lamsvlees. Niet goedkoop maar wel zo ontzettend lekker, en makkelijk om in te vriezen. Kruiden haal ik vaak bij de Afghaan bij ons in de stad. 50 cent voor een hele bos munt of koriander. Vaak haal ik daar ook lamsvlees, wel halal geslacht helaas maar vaak wel erg lekker en goed vlees. De kip is daar vandaan ook erg lekker, niet vol met water.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 15:19

Rebecca schreef:
Kan je je familie niet om recepten vragen?

De tv overschrijf tip is wel slim , ben werkeloos in principe tijd ervoor

de recepten waren naar mijn moeder gegaan (de originele zijn verder niet meer boven water gekomen bij het uitzoeken van mijn oma's spullen). Helaas hebben we het huis van mijn moeder proffesioneel moeten laten uitruimen en schoonmaken, hierbij zijn de recepten niet meer naar boven gekomen.. zij was ook de enige die plezier in bakken had, rest is meer van 'we halen het wel'.

enkele dingetjes weten we wel door 'familie praatjes'..
zoals in de jaren vijftig dat een goed gevuld ei slagroom bevatte, maar ja slagroom door een gevuld ei wordt nu niet meer als echt lekker of gezond beschouwd, dus dat zijn meer 'herinneringen aan het verleden.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 15:21

Sunrise19 schreef:
Met die aardappelpuree kan je ook toefjes maken als je een spuitzak hebt? Lekker is dan een beetje grote en in het midden een mengsel van kruiden en kaas :P

Wij eten echt sporadisch zoiets, dus echt helpen kan ik ook niet.

Wat ik lekker vind met aardappelpuree is rauwe andijvie en spekjes erdoor. Of seizoensgroenten.

Ik ga vanavond lekker indische rode kool maken, heb ik echt zin in! En super goedkoop omdat ik er nooit verder iets bij hoef qua vlees. Hoef dus alleen rode kool en spekjes te halen. En wat groenten voor mijn man en dochter.

hmm gevulde aardappeltoefjes dat klinkt wel erg jammie trouwens.. grijnss en nee nog steeds geen spuitzak, moet nog altijd aan bakkerskunsten beginnen.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 15:24

Action heeft spuitzakken dacht ik, of ergens nog uit de erfenis? :d

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 15:24

Ik heb hier hele lekkere van de bofrost :P Maar ik verstop de rekening altijd als ik daar iets bestel :P Word vanzelf afgeschreven dus dan voel je het niet zo in je portemonnee :+

Vooral die toetjes daar zijn zooooo lekker <3 2 augustus komt ie weer :P

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 16:36

vibabu schreef:

vrijwel geen boedel uit de erfenis helaas..
action is wel een goed idee, dan kan ik er wat mee rondklooien

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 16:36

Ik vind wel altijd dat als de ah de broccoli in de aanbieding heeft zijn het hele kleintjs, bij de komkommer zijn het dan ineens hele korte komkommers, etc. Dan heb ik meer waar voor mijn geld als ik er een haal bij de Lidl voor 0,59 dan bij de ah voor 0,49.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 17:00

Ik kom veel grote broccolis tegen hoor

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 17:58

vibabu schreef:

Anders even bij de Kruidvat een lege snoepzak scoren!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 19:24

De broccoli gaat toch niet per stuk bij de AH? Dat is wel met de bloemkolen zo.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 20:30

Broccoli gaat per kilo. Deze week in de bonus

_Blacky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 10:36

Sunrise19 schreef:
Ik heb hier hele lekkere van de bofrost :P Maar ik verstop de rekening altijd als ik daar iets bestel :P Word vanzelf afgeschreven dus dan voel je het niet zo in je portemonnee :+

Vooral die toetjes daar zijn zooooo lekker <3 2 augustus komt ie weer :P

Mijn man werkt bij de bofrost. Erg vervelend die personeelskorting :p
welke toetjes bedoel je? Laat ik hem die ook eens meenemen