Het 'probleem'... We wonen sinds een paar maanden in ons nieuwe huis. Tuin achteraan is leuk voor ons, overdekt terras van 30m2, 100m2 gras (hondjes willen wat ravotten), leuk lounge hoekje. Onze voorkant ligt er echter super doelloos bij. Onze voortuin heeft op dit moment echt 0 waarde. We hebben geen ramen die er op uit kijken, en de haag langst de straatkant is zodanig hoog dat je ook vanop straat niets ziet.
Verder hebben we vooraan een beklinkerd stuk waar 3 auto's passen en nog een meter of 10/12 waar siergras staat en dat wel netjes is.
Ter illustratie
Het grootste deel van de voortuin (ongeveer 7mx6m)

Nog een vierkant van ongeveer 3x3 (beklinkerd pad loopt naar de voordeur, langst de andere kant staan de auto's)

Let niet op het onkruid (dat krijg je na 2 weken vakantie en een bloot stuk grond). Maar ik neem aan dat jullie wel snappen wat ik bedoel met 'doelloos'

Ik ben zelf geen grote bloemenfan. Ook binnen heb ik alleen kamerplanten staan, géén bloemen. Ik zoek ook eerder naar wat creatieve ideeën, beetje out of the box. Is een moestuin in je voortuin bv heel gek? De haag die aan de zijkant van het huis staat, geeft trouwens verbinding met een (al even doelloos) stukje tuin aan de zijkant van ons huis

Dus mits wat aanpassing van omheining (2 honden), zouden we dat wel kunnen open trekken.
Verder wonen we in een heel rustige doodlopende straat, wijk van ongeveer 15iaar oud die mooi groen aangelegd is, ons kent ons, regelmatig aperitieven op straat enz... Enkel verkeer van de 5 of 6 huizen die wat verder in de straat staan, dus om die haag vooraan zo te houden (of zo hoog?) is ook niet noodzakelijk...
Ik ben wel fan van het functionele, eerder dan van het 'mooie' (gezien wij vooral achter zitten...). Maar ook wel van het wat wildere (prairietuinen, grote laveldelpartijen, wilde bermen). Maargoed, om nu 40/50m2 mooi wild te krijgen, is ook weer niet makkelijk

Kunnen jullie me wat ideeën geven? Mijn pinterest bord is al aangemaakt (met oa een boekenruilkastje met groen dak, zo' n dingen vind ik ook weer leuk!)