[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 14:56

Gefeliciteerd!

Mootje

Re: [HK]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 14:57

Haha, PD 500 euro is een stuk beter dan 5500 euro :D Gefeliciteerd!

berthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 15:18

Vervelend inderdaad dat het nog een tijdje onduidelijk zal blijven wat die bezuigingsplannen precies inhouden. Dat je niet meer lag lenen dan de waarde, betekent dat ook dat je niet meer kan bijlenen voor een verbouwing?

PD gefeliciteerd.

Wij krijgen a.s. dinsdag onze eerste kijkers. Geen paardenmensen maar een groot gezin (6 kinderen).

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 15:27

P_D Gefeliciteerd! :D Wilden ze toch nog een beetje eer behouden in die 500 euro. :')

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 16:51

Gefeliciteerd! Haha idd Saskiaatje, die €500... :')

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 23:06

manzano schreef:
Je bent wel heel kort door de bocht Idefix :o

Heb zelf half jaar project gedraaid op afdeling vergunningen van hele grote gemeente in Gelderland. Vriendin van mij heeft er jaren gewerkt.

Verder is mijn ene oom raadslid in brabant en een tante wethouder in noord holland :')

Ja, best wel. Maar het werkt gewoon ontzettend slecht als de éne ambtenaar alles voor je uitzoekt en regelt en dat dan de volgende alles weer letterlijk helemaal tot 0 terugdraait. Het leek hier wel, als of ze gewoon echt niet mee willen werken. Van de 7 waar wij mee te maken hebben gehad, mogen er zowiezo 5 de laan uit, omdat ze niet weten waar ze mee bezig zijn en simpelweg al de afspraken niet na komen. En zo gaat het hier echt. Dus tja, waar, ze zijn idd niet allemaal zo. :o En ach, ik ben natuurlijk zelf geen haar beter. Ik ben immers een oud-medewerker van de Rabo en er schijnt een website vol met info te staan over zeer ontevreden klanten. Voordeel is dan wel, dat je met een andere bank in zee kan. Met een gemeente werkt dat helaas niet zo.
Persoonlijk vond ik de raadsleden nog wel meevallen hier. Het zijn voornamelijk ambtenaren, die ons tegenwerkten.

Benthe: Mooi huis hoor! Alleen wat verwarrend. De eerste 2 foto's lijken wel 2 totaal verschillende woningen. :o
mbt de kinderen zijn er geboren. Da's een mooi iets. Van mij zijn er 2 in het ZH geboren. Gebouw aldaar is vorig jaar volledig tegen de vlakte gegaan. :+ Gebouwen zijn heel vergankelijk. Maar dat neemt idd niet weg, dat ik het er ook moeilijk mee had, om te verhuizen uit het huis waar oudste geboren was.

Saskiaatje: Wij hebben ons huis tijdelijk gehuurd, omdat we het graag wilden hebben, mits we een bouwvergunning rond konden krijgen op de woning die er op staat. Dat is nog niet rond, maar toen we merkten, dat de gemeente ons daarin niet zou tegenwerken, zijn we met de verkoper naar de notaris gegaan. We wilden ze niet langer laten wachten. We hebben het een maand of 6 zo gehuurd van de verkoper idd. :j

Wolken: Spannend, huisje weer in zicht!

Mbt inkomen, tja, dat is hét nadeel van de euro. Alles is gewoon omgerekend in guldens. We betalen nu toch ook 1.80 voor een glas cola? Dat was in 1995 ondenkbaar. Dan zou de kroeg failliet gaan als ze dat zouden vragen voor zo'n glas. Dat was alleen voor de dure plekken. Omgerekend is dat wel bijna 4 guldens! En zo reken ik nog steeds alles om. Volgens mij is dit de reden van de huidige crisis. Het kon immers de afgelopen 10 jaar niet op.

Mbt aflossen: Idd, je krijgt 2.4% rente op spaargeld en je betaalt meestal meer dan 4% aan rente voor je lening. Dan is het rendabel om af te lossen. :j Wij willen ook zo min mogelijk hypotheek.

Wij hebben ook nog nooit een aankoopmakelaar gehad. Dat soort dingen doen we zelf. Ik zou dat niet graag uitbesteden. 't Is wel mijn portemonnee!

Manzano: Gut, ik wist niet eens dat er asbesthoudende vloerbedekking bestond! Weer wat geleerd. :o
Enne... ik woon behoorlijk landelijk, maar ook mijn kids kunnen naar school lopen. ;)

Ik heb ook geen familie in de buurt wonen en met 3 jonge kids is dat soms best onhandig! Maar gelukkig heb ik inmiddels een aardig vangnet aan goede kennissen, die ik soms om hulp kan vragen en zij mij. Dat werkt in principe net zo prettig. Ik ben de enige die bij de roots is gebleven. Mijn familie wonen verspreid over heel Nederland! (Maar dus niet meer bij mij in de buurt. :+)
Het leuke is: Ik vind het best gezellig om mensen onverwacht op de koffie te krijgen. Maar bij mij belt iedereen altijd. :D En ik dus ook maar naar hen. :')

Mootje: Heerlijk! Zo'n oma had ik ook! Daar ging je op zaterdag heen na 2 dagen niet te veel te eten en je at pas de woensdag er op weer. Zo veel had die in huis en gezellig dat het daar altijd was! Maar ook daar gingen we nooit onaangekondigd heen. 't Was toch dik anderhalf uur rijden.

Veerle: Wow! Da's een leuk huisje! Mooie woonkamer!! Maar ja, ondanks dat ik minder mooi woon, blijf ik toch maar wat noordelijker zitten. Ik vind Tilburg wel een heel leuke stad. Hopelijk word je verrast en ben je het snel kwijt.
Die plannen rondom de HRA vind ik ook heel eng. Ik verwacht daardoor dat er nog meer mensen de hypotheek niet rond gaan krijgen en dat de huisprijzen nog meer inzakken. Helaas! Ik heb niks tegen op aflossen, absoluut niet, maar om mensen zo het mes op de keel te zetten in tijden dat de markt al niet loopt, dan vind ik eigenlijk ook, dat ze de huursubsidie flink moeten gaan korten. Gelijke monniken, gelijke kappen hoor. Iedereen heeft immers een woning nodig en huurwoningen zijn zeer schaars.

Mootje: Zo ik in de krant las, gaat het niet op voor een spaarhypotheek. Die wordt gezien als aflossingsvrij.

Yv: Ik ben ook voor aflossen, maar wij doen dat liever ongedwongen. Annuïteit zakt immers de som geld niet die je elke maand moet lappen. Als ik aflos, is dat om het te betalen bedrag te reduceren en daardoor dus meer over te houden per maand. Maar Lineair is helemaal onbetaalbaar. Ik had al een leuke site gevonden waar je annuïteiten kon uitrekenen. Voor ons zou het gewoon fijn zijn als we even de boel weer op de rit kunnen zetten, voor we moeten gaan aflossen.
Ik vind dat je de problematiek tussen kopen en huren echt prachtig omschrijft. Het is absoluut een probleem!

PD: Gefeliciteerd!!!

Ik ben benieuwd wat de partijprogramma's gaan doen dit jaar. Er zullen best wat partijen pertinent tegen deze plannen zijn. Ik vind wat ze van plan zijn van de zotten. Ook dat mensen eerder langer moeten doorwerken. Mijn pa is een gedupeerde hierdoor. Hij vertelde, dat hiermee 13% van de beroepsbevolking wordt getroffen. En dan te bedenken, dat omdat hij een jaar langer moet werken, er geen doorstroom is van werkzoekenden... Dus de centen die je bespaart met mensen door laten werken, kan je dan weer uitgeven aan Bijstandswet en WW. Wat een verschil. -O- En zo verbaas ik me over meer plannen. Wel 800 miljoen naar de olympische spelen en 750 miljoen voor ontwikkelingshulp... en dan wij meer BTW gaan betalen en zo veel onzekerheid op de woningmarkt houden. Ik ben niet blij met hun plannen. :n

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 07:52

Tja op zich zullen we allemaal wat moeten inleveren nu, het is niet anders....

Vergis je overigens niet in dingen die "weggegooid geld" lijken (zoals OS en OH), want vaak geven dergelijke zaken wel een economische boost waardoor er uiteindelijk toch weer heel veel geld bij Nederlandse ondernemers terecht komt, dus het is gewoon een investering :)

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 23:21

Tja, ik zie dat dan toch weer anders. :D Maar ja, ik snap duidelijk niks van politiek. Ik wacht de partijprogramma's maar weer braaf af. Ik weet wel iets waar we op kunnen bezuinigen... Nu hebben er 14 ministers ontslag gehad en zie! Ze kunnen het prima af zonder! *\o/* :D

En investeren in OH is volgens mij gewoon meebetalen aan de wapens om elkaar uit te roeien. Mij is dat nooit goed uitgelegd, dus ook daarin zal ik wel te kortzichtig zijn. Ik denk ook niet dat als het andersom wordt dat Afrika ons OH gaat sturen. :+ Maar ja, wij waren ook blij met marshallhulp in 1953. Ik ken dat feit. :j Maar om het dan meteen zo'n hoog bedrag te laten. Het kan wel wat minder als je portemonnee leeg is. Ik kan ook niet investeren zonder centjes op de rekening.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 23:26

:') zolang er niet grof bezuinigd gaat worden, groeit de staatsschuld elke dag met 86 miljoen....
Het verbaast mij eerlijk gezegd dat die renteaftrek alleen voor nieuwe hypotheken niet meer van toepassing is. Ach, wie weet komt dat wel in het volgende kabinet :+

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 23:35

En hoe kan dat dan?? Als ik kijk wat wij in ons huishouden al afdragen aan belastingen, dan begrijp ik eigenlijk niet dat het nog groeit. Dan moet er ook gesnoeid worden in de uitgaven. En dan is bevriezen van ambtenarenlonen alleen ook niet voldoende.
Persoonlijk vind ik als moeder van jawel 3 kids, al die toeslagen op kids ook nogal zot. Ik ben geschrokken van de bedragen die 2-verdieners krijgen voor KDV en BSO. Daar kan ook behoorlijk het mes in. En dat zeg ik dus als moeder!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 07:54

Mootje schreef:
:') zolang er niet grof bezuinigd gaat worden, groeit de staatsschuld elke dag met 86 miljoen....
Het verbaast mij eerlijk gezegd dat die renteaftrek alleen voor nieuwe hypotheken niet meer van toepassing is. Ach, wie weet komt dat wel in het volgende kabinet :+

Mwah dat vind ik nog wel logisch........
Het gaat ook alleen maar om regels nu voor 2013..... als er een nieuw kabinet komt zal het wel verder besproken worden. Vind niet meer dan normaal dat je niet als kamer of demissionair kabinet zulke ingrijpende beslissingen neemt (voor mensen die al hypotheek hebben..... nieuwe weten iig waar ze aan toe zijn bij het afsluiten).

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 08:42

Ik heb jaren gewerkt in een bedrijf dat deed in klimaatbeheersing voor stallen, en we leverden toen vaak hele installaties naar o.a. allerlei Afrikaanse landen, en het papierwerk enzo moest dan vaak wel aan allerlei eisen voldoen, omdat dergelijke projecten vaan vanuit Europa gefinancieerd worden, met dan als eis dat er wel getoond wordt hoe het uitgegeven wordt.

Ik weet er ook het fijne niet van hoor maar naar wat ik begreep is het wel zo dat veel financiële hulp onder allerlei voorwaardes gaat waardoor het geld uiteindelijk terug komt in onze eigen economie, en je kweekt natuurlijk relaties en goodwill waardoor je investeert in de toekomst, want als er meer geld beschikbaar komt en er goed gedraaid wordt daar, kunnen ze ook weer zelf gaan investeren en dat komt dan ook weer bij ons terecht omdat we al goede banden hebben...enzovoorts.

Hihi, ik zeg ook altijd: kap nu eerst eens gewoon met die onzin van de kinderbelasting, dat vind ik toch wel zo'n idioot belachelijke regeling ! Wat een nutteloos gebeuren is dat zeg :n

Als je mensen met zo'n toelage moet stimuleren om kinderen te krijgen.... := doe het dan maar liever niet want mensen die er alleen om die reden aan beginnen kunnen het beter maar gewoon laten denk ik :o

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 12:36

pmarena schreef:
Als je mensen met zo'n toelage moet stimuleren om kinderen te krijgen.... := doe het dan maar liever niet want mensen die er alleen om die reden aan beginnen kunnen het beter maar gewoon laten denk ik :o

Om even wat extra zout in de wonde te gooien: met al die gescheiden ouders blijk je per 2 of meer kinderen ook nog flink misbruik gebruik [natuurlijk is dat geen misbruik, is heel normaal graai graai we doen het allemaal] te kunnen maken van allerlei regelingen als je de koters op 2 aparte adressen inschrijft. Heb ik laatst gehoord.

Zolang we maar blijven graaien in Nederland zal dit niet afnemen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 12:39

Is dat zo? Dat zou wel heel sukkelig zijn.....heb ik nooit wat over gehoord :)

Tja behalve dan dat bij een standaard gezinnetje na scheiding de man nog erg lang èrg veel geld aan zijn vrouw moet betalen....en die gewoon haar handje op kan blijven houden.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 12:42

Je kan je alleen niet op 2 adressen inschrijven.
Of bedoel je de ene bij papa en de ander bij mama?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 12:43

volgens mij heeft dat ook niets met adres van doen.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 12:46

Ik kan niet meepraten over het kabinet enzo (echt geen verstand van :7), maar ik heb wel even tussendoor een vraagje!
M'n vriendin en ik hebben morgen de tweede bezichtiging bij het appartement, de aannemer gaat dan ook mee, hebben jullie nog tips waar we goed op moeten letten?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 12:47

Als het goed is zal de aannemer wel op de constructieve punten letten. Voor jullie, het is altijd wel fijn als je een huis wilt kopen, om een beetje beeld te krijgen waar er stopcontacten zitten enzo ;)

Voor als je vast een beetje wilt inrichten in je hoofd :P

En let op beschadigingen en dingetjes die de prijs kunnen drukken.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 13:09

Pmarena, andersom ook hoor... Het hangt er maar net vanaf wie het meest verdient :')

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 13:10

Vandaar ook de vermelding standaard gezinnetje :P

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 13:55

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 13:58

:wave:

Zo, er is tijdens een week vakantie in Italie nogal wat gebeurd zeg! Kabinet gevallen, uitspraken over de HRA, hier zijn huizen gekocht...

Vandaag passeert mijn eerste afgesloten hypotheek bij de notaris :D Hiervoor deed ik vooral het beheer van en advies over bestaande hypotheken, nu sluit ik ze ook af. En zeker zo'n eerste hypotheek is best een tof gevoel :))

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 14:33

Saskiaatje schreef:
M'n vriendin en ik hebben morgen de tweede bezichtiging bij het appartement, de aannemer gaat dan ook mee, hebben jullie nog tips waar we goed op moeten letten?

Of het gehorig is, hoe het (plafond, vloer) geisoleerd is, of de tuin wel zonnig (of juist niet) is, of er overlast in de buurt is, of de buren misschien huilende baby's of met de deurenslaande pubers hebben, of er een trap ofzo aan de woonkamermuur grenst (hebben wij ons in vergist :( herrie -O- stampende buurpubers ) hoeveel (electra)groepen zijn er, bijv. voor de wasmachine, droger, vaatwasser apart? Hoe hoog is energierekening enz (meestal geeft de verkoper dat door aan de makelaar, wij wel iig) hoe oud is de cv ketel, wanneer voor het laatst beurt gehad, zijn de stopcontacten geaard, zijn er genoeg stopcontacten, zitten ze op logische plekken, hoe oud zijn de dubbele ramen, is er voldoende parkeerruimte, zijn de (houten?) kozijnen in goede staat, of er nergens vochtplekken zijn, enz enz...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 16:27

Ook wel een goede trouwens; of je bvb. langs een erg drukke weg of iets dergelijks zit, tijdens het bezichtigen ben je op vanalles aan het letten en ben je wat aan het kwekken onderling, maar als je dan het huis koopt en eens rustig een boekje zit te lezen ofzo en er komt allerlei herrie van buiten, dan kan dat èrg irritant worden als je daar gevoelig voor bent :=

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 19:00

hallo allemaal,

Ik wil mij graag toevoegen in dit topic als het mag :o
Mijn vriend en ik zijn na 3 jaar huurwoning aan het kijken voor een koophuis.
Nu willen wij eigenlijk max aan 217 zitten voor een huis zodat wij 230 aan k.k, notaris en overlijdensrisico eigenlijk het hele potje hebben!

Wij hebben een huis op het oog die nu 11 maanden te koop staat en inmiddels zelfs op speurders staan.
Deze is van 255 naar 239 al gedaald, wij willen natuurlijk met een laag bod starten als het huis ons bevalt.
Denken jullie dat bij zo´n huis 217 mogelijk zal zijn? misschien dat jullie inmiddels meer ervaring hebben in biedingen...