Centraal topic "iPod, iTunes en Creative Zen"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Georgette

Re: Centraal topic "iPod, iTunes en Creative Zen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 20:59

Dankjewel Myrtje_! Ik ga zo eens kijken of het me gaat lukken.

M_ariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 21:19

Hoe verplaats ik muziek van Shareaza naar iTunes?

En hoe zet ik het dan op me Ipod?

xxx

Liedje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 21:23

Gewoon slepen? Naar iTunes, en daar staat als het goed is een mapje iets met iPod(je naam..).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 14:38

Mientjeuh schreef:
Anthea schreef:
Hoe verwijder ik nummers van m'n iPod (classic)? ROFL

Gewoon in iTunes in de library van je iPod alles selecteren (ctrl+a) en deleteknop drukken?
Anthea schreef:
En weet iemand hoe ik er foto's op krijg? Heb nog 52 gb over.. Clown

Als je iPod aangesloten is, is er in iTunes normaal gezien een tabblad Pictures. Daar moet je aanvinken welke (foto)map automatisch met je iPod gesynchroniseerd moet worden.

Dan krijg ik een of andere 'onbekende fout'.

Myrtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 14:54

_Patriciaa schreef:
Myrtje_ schreef:
Weet iemand trouwens of je 2 iPod's op 1 computer kunt aansluiten? Dus dat je wel op beide iPod's verschillende liedjes hebt.
Lukt me namelijk niet Scheve mond

dat kan! Maar dan moet je ze allebei unlocken..

Edit: Als je itunes opent komt er een scherm te staan met daarin je ipod, Dan staat er Ipod( Met een foto van je ipod, hoe die heet, enz), daaronder staat Versie, En daaronder staat opties.
Je moet bij opties zijn..
Daar kan je verschillende mogelijkheden aanklikken:
- itunes openen bij aansluiten
- Alleen geselecteerde nummers synchroniseren.
- Muziek en video's handmatig beheren
- Gebruik als schijf activeren..

Dan moet je muziek en video's handmatig beheren aanklikken..
Dan is je ipod unlocked, en kan je je muziek er dus handmatig opzetten..
(Muziek die je wilt selecteren, en dan naar je ipod slepen)

Ik hoop dat je het zo een beetje snapt Tong uitsteken

OK dan! Top! Hardstikke bedankt!

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 15:06

Ik heb echt een probleem met mijn Ipod/iTunes Verdrietig

Als ik mijn iPod aansluit op de computer, blijft iTunes maar zeggen dat er geen iPod is aangesloten. Dus kan ik er geen liedjes meer opzetten... Iemand enig idee hoe en wat?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 17:49

Computer heropstarten en iPod resetten (middelste witte knop en menuknop ingedrukt houden tot je het Applelogo op je schermpje krijgt) helpt meestal.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 21:31

Ik heb een vraag over iTunes Store. Een paar dagen geleden heb ik een kaart/cadeaucheque van €15 gekocht. Maar als je eenmaal nummers hebt gekocht, kan je die bestanden dan verplaatsen? Ik bewaar nl. al mijn muziek op een externe harddisk en aangezien de computer die ik op dit moment gebruik niet de mijne is, wil ik daar eerst zeker van zijn.

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 21:49

Je kan nummers van de iTunes store wel naar een externe schijf verplaatsen. (net getest)
Volgens mij is de enige (grr maar wat aan te doen) beperking dat je ze alleen onder je eigen account op iTunes/iPod kan afspelen? Dan moet je bij je instellingen aanvinken dat gekochte bestaande dingen automatisch gedownload worden ( kan geloof ik 5 keer op andere PC met zelfde account tot hij moeilijk begint te doen).

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 22:01

Oké, bedankt! Had het ook al aan mijn broer gevraagd om uit te proberen, maar die was te lui om dat te doen.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 22:34

Ik heb sinds gisteren ook een mooie roze Ipod Nano met 8GB..
Alleen, nu heb ik Itunes geinstalleerd, mijn Ipod op aangesloten.. Ging allemaal goed.. Itunes zei dat ik de software op mijn iPod op moest daten, dat gedaan.. Issie zelf terug opgestart.. Alleen.. Vanaf dat moment vind iTunes mijn apparaat niet meer zelf..
Hoe kan ik er nu voor zorgen dat ie die iPod gaat vinden.. Ik snap dr niks van!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 22:35

Oh, zelfde probleem staat hierboven volgens mij al.. Ga t eens proberen.. Lachen

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 22:45

Moderatoropmerking:
Het is niet de bedoeling om op bokt dingen als illegaal downloaden te bespreken.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 23:07

Breitling schreef:
ik ga over 2 weken op vakantie en wil graag een mp3 kopen en daar muziek opzetten. Is dit moeilijk als je verder geen verstand hebt van muziek downloaden etc? Is dat makkelijk te leren en op de computer te krijgen?

Als je het over illegaal downloaden hebt: dat is verboden en dus ook om er op Bokt over te praten.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 23:07

Hoe zet je muziek op je mp3 dan?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 23:10

Ik zet met iTunes mijn cd's op de computer en die synchroniseert (= overzetten) ze dan op mijn iPod. Maar dat is alleen met een iPod, bij andere MP3-spelers is het vaak gewoon de muziekbestanden slepen van je muziekmapje naar je MP3-speler zelf, zoals je bestanden naar een andere map verplaatst. Hangt er allemaal vanaf welke MP3-speler je koopt.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 23:15

nou ik zie nu al dat me dat allemaal veel te ingewikkelt is. Dat gaat me nooit van zijn leven lukken. Ik dacht dat het nog als vroeger was gewoon op internet een leuk nummer op zoeken downloaden en er op zetten maar dat is nu dus illegaal begrijp ik

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 23:18

Downloaden zonder te betalen voor auteursrechten etc. is nooit legaal geweest. Maar als je op iTunes of andere betalende sites gaat downloaden, is het natuurlijk wel legaal.

Op zich is een MP3-speler niet moeilijk, het hangt er gewoon vanaf welke je koopt. Als je een simpele koopt die je gewoon in je USB-poort kan aansluiten en die je gewoon met het "mapjessysteem" (gewoon muziekbestanden naar daar verplaatsen) kan volzetten met muziek, is er niets moeilijk aan. En een iPod is ook helemaal niet moeilijk, het is gewoon een kwestie van weten wat je moet doen en hoe iTunes werkt.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 10:34

ik wil gewoon een goedkope want ik gebruik hem toch alleen maar op vakantie. Maar dan zou ik dus moeten informeren. Dus ik kan ook een cd in de pc stoppen en dan eventueel dat muziek bestand op de mp3 zetten?

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 10:43

Als je hem alleen op vakantie gebruikt, zou ik gewoon zo'n goedkope kopen, zo een die een beetje de vorm van een USB stick heeft en ook ongeveer zo werkt. Ding in de computer stoppen (USB), mp3s erheen slepen en klaar.
Je kan met Windows media player wel een CD rippen naar mp3.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 22:05

nou ja zeg wat overdreven. Ik bespreek toch niks ik vraag alleen wat en noem dat zo omdat ik dat dat dat zo ging. Ik heb daar echt de balle verstand van. Ik heb waarschijnlijk al een oplossing een vriendin van mij heeft er 2 1 incl muziek wat ook helemaal mijn smaak is alleen mist de oplader. Dus als ik voor een beetje een gunstige prijs een oplader kan kopen kan ik die van haar over kopen. Nu is alleen de vraag of ze ook los opladers verkopen. Het is een simpele mp3 van ong 25 euro

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 22:15

Nu mag ik dit vast niet zeggen, maar ik zou downloaden.. Je hoeft mij niet wijs te maken dat 9 v/d 10 mensen dat niet doen. Clown

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 22:17

Anthea schreef:
Nu mag ik dit vast niet zeggen, maar ik zou downloaden.. Je hoeft mij niet wijs te maken dat 9 v/d 10 mensen dat niet doen. Clown

Kwou net zeggen.. Iedereen doet t.. Clown
Je maakt mij niet wijs dat je altijd netjes CD's koopt en die naar de MP3 zet.. Iedereen download wel eens wat.. De een iets meer dan de ander, maar dat terzijde.. Tong uitsteken

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 22:32

ik doe eerlijk gezet geen van beide. ik koop misschien 3 cds in een jaar en dan is het veel Haha! en downloaden weet ik niet eens hoe dat moet. Vriendin van me gaat alles er op zetten ze kwam er achter dat ze hem niet meer had dus koop een nieuwe en in ruil voor een tas zet ze hem vol met muziek Haha! hoe weet ik niet en maakt me ook niet uit Haha!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 22:37

wil jullie vragen wat jullie zouden doen.

Ik kwam deze 2 afgeprijst tegen en klinkt mij niet duur al heb ik er geen verstand van.

http://productimages.wehkamp.nl/is/imag ... uctdetail$

ipod shuffel 1 gb voor 45 euro
Apple MB227ZD/A
De iPod Shuffle is de kleinste digitale muziekspeler ter wereld. Hij heeft een opslagcapaciteit tot ca. 240 nummers, een batterij voor 12 uur muziekgenot, 2 uur oplaadtijd en een handige USB-aansluiting.
Met z'n lengte van 4.1 cm, z'n gewicht van circa 15 gram en de handige klem zet je de iPod Shuffle van Apple makkelijk vast op mouw, revers of broekriem.

Met o.a.:
- opslagcapaciteit tot ca. 240 nummers
- batterij voor 12 uur onafgebroken muziekplezier
- 2 uur oplaadtijd
- kopiëren via Mac of Windows
- USB-aansluiting
- een hele CD in nog geen 5 seconden naar de iPod
- inclusief oordopjes
- afmeting (hxbxd): 41.2 x 27.3 x 10.5 mm
De iPod Shuffle is de kleinste digitale muziekspeler ter wereld. Hij heeft een opslagcapaciteit tot ca. 240 nummers, een batterij voor 12 uur muziekgenot, 2 uur oplaadtijd en een handige USB-aansluiting.

http://productimages.wehkamp.nl/is/imag ... uctdetail$

Samsung YP-U3JZP
Deze trendy vormgegeven MP3-speler heeft een ultraplat design, een groot kleuren TFT LCD beeldscherm en een geheugen van maar liefst 1 Gb. Hierop kunt u maar liefst 15 uur van uw favoriete muziek kwijt. De superkrachtige Li-polymeer batterij gaat zelfs ca. 25 uur mee. In roze.

39,95