We sparen en besparen door in dit topic met vooral de vraag hoe dan?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Re: We sparen en besparen door in dit topic met vooral de vraag hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 08:07

Wat leuk, PS. Je boft maar!

Vectra, ik heb een hybride auto en mijn sport is het ook om zo zuinig mogelijk te rijden en zoveel mogelijk op de EV. En nu valt me pas op hoe agressief het verkeer is als je je gewoon aan de snelheid houdt.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 08:09

Vetra schreef:
Wat gaaf PS!

Ik heb in de auto op het dashboard ingesteld dat mijn verbruik zichtbaar is. Ben benieuwd of het wat gaat schelen!
Van de zomer heb ik eens 1 tank lang zonder airco gereden en max 100km/h. Toen kon ik 250km extra rijden _/-\o_

Dat gaat heel veel schelen, althans bij mij wel. Ik werd bewust van mijn verbruik icm rijstijl. Ik rij al zeker twee jaar met m’n verbruik zichtbaar. Uiteindelijk van gemiddeld 5,4 naar 5,1 l/km gedaald. Maar ik ben er niet truttig van gaan rijden, want wil nog wel graag vlot rijden.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 08:12

Het moet natuurlijk wel ook een beetje leuk blijven hè Ceetje :D

Ik had gisteren mijn loon + 13e maand. Ik begroot dat altijd beetje voorzichtig in m’n planning, niet dat ik mezelf rijker reken dan ik ben. Ik was blijkbaar erg voorzichtig in m’n schatting, het was 600 meer dan verwacht _O-
Alle extra’s zijn direct doorgegaan naar de spaarrekening voor andere auto. Dus dat ging lekker deze maand 8-) enkel 150 gereserveerd voor nieuwe kleren, al paar Vinted bestellingen gedaan en nu heb ik alles wat ik nodig heb, en nog over.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 09:05

linoleum schreef:
Het moet natuurlijk wel ook een beetje leuk blijven hè Ceetje :D

Soms mag ik van mezelf even lekker doorgassen als het rustig is en ja ... dat kost dan meer benzine. Maar zo lekker. Voor iedereen denkt dat ik in een enorm scheurijzer rij... het is een Aygo _O- , maar dat naaimachientje kan best doorkarren.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 10:45

Het rijden op lpg maakt hier enorm uit. En het banden op druk zetten, beide auto's hadden met het koudere weer opeens 1 veel zachtere band gekregen en de rest was ook flink teruggelopen. Na het op druk zetten reed de Logan opeens weer ruim 1:14 ipv 1:10,5. Oeps. En daarmee is mijn kilometerprijs teruggezakt naar 5ct/km, terwijl dit geen kleine auto is (7zitter, maar ik heb de banken werkt gehaald dus semi-bestelbus).

De andere auto ga ik poetsen, zuigen, met de tapijtreiniger schoonmaken, een kleine reparaties uitvoeren en dan gaat hij de verkoop in. Deze auto is aangehouden om te kijken of de Logan het bleef doen en als reserveauto voor iedereen, maar mijn moeder heeft een auto gekocht en een andere auto van mijn ouders is bijna gerepareerd (onderdelen zijn eindelijk binnen), dus dan kan die auto als reserve staan (ik woon op het erf van mijn ouders).

De komende tijd moet ik best veel kilometers maken, een paar duizend zelfs komende maand, hoewel altijd wel genoeg om de extra kosten van lpg te kunnen compenseren. Ik betaal nu 60 verzekering (met 0 schadevrije jaren, want nog op de andere auto), en 75 wegenbelasting voor de Logan. Maar de andere auto kost ook zo'n 75 euro per maand totaal, dus vanaf 900km per maand ben ik al goedkoper uit, en met het omzetten van de schadevrije jaren wordt het kantelpunt zelfs 750km per maand, waarbij het nog lager zou liggen als ik net zo klein was blijven rijden.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 10:48

Mizora, heb je de schadevrije jaren van de verzekering niet gekoppeld zodat je op de tweede auto wel dezelfde no-claimkorting krijgt als op de eerste auto? Meeste verzekeraars bieden dat wel aan namelijk!

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 15:54

Hebben jullie Scoupy gezien?? Wasmiddel gratis

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 15:55

joyce_eddy schreef:

Albert Heijn: Robijn wasmiddel voor 2 + 3 gratis.

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 16:29

Zo ook voor de dreft vaatwastabletten

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 17:12

Benzz schreef:
joyce_eddy schreef:

Albert Heijn: Robijn wasmiddel voor 2 + 3 gratis.

Ik heb hem
Niet gecombineerd want dan gaat er altijd weer minder. Heb nu gewoon 100% cashback

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 17:16

Bedankt, ik ga straks of morgen even naar het Kruidvat.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-23 21:17

Ik vind het heerlijk om hard te rijden met mijn auto... zo erg... :o
Maar toen die benzine prijzen zo omhoog gingen heb ik hem ook op verbruik gezet en moest ik onder 1:20 blijven, wat prima kan met een Peugeotje 108, de GT versie :') *\%/* . Scheelt echt flink.
Maar zo af en toe trap ik het gaspedaal flink in ~~}> }:)

Dat wordt weer even inslaan bij de Appie :j

Vandaag flink aan het verhuizen geweest, het is nog niet allemaal af, maar gedaan met gratis verhuisbus van de makelaar. Kijk dat scheelt dan toch ook in vergelijking met het huren van een busje :$

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 10:58

FrNo schreef:
Bedankt, ik ga straks of morgen even naar het Kruidvat.

-O- de actie is al afgelopen.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 09:58

Het is weer betaaldag!

Opende de Rabobank app en zag als eerste dat je bij de jongerenrekening 4x per jaar gratis mag storten en dat het daarna €9,50!!!! per keer moet gaan betalen.
Echt schandalig voor een jongerenrekening.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 10:00

PSvanLot schreef:
Het is weer betaaldag!

Opende de Rabobank app en zag als eerste dat je bij de jongerenrekening 4x per jaar gratis mag storten en dat het daarna €9,50!!!! per keer moet gaan betalen.
Echt schandalig voor een jongerenrekening.

Echt? Pfff. Cash wordt steeds meer in de ban gedaan. Waarom moet geld storten geld kosten? Slaat nergens op.

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 11:19

Dat is op de standaard rekening al een poos zo helaas.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 11:47

Deze maand ga ik weer proberen bewust te besparen. De meeste kerstcadeau's zijn binnen dus dat is wel lekker.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 11:52

Die moet ik nog kopen, evenals een aantal dingen voor mezelf (kapotte outdoorlaaren = natte voeten en telefoon die meer aan de lader moet dan het doet is ook niet handig). Ik probeer nu een mooie deal te zoeken met BF. Als de telefoon zich gedraagt, kan ik dat misschien nog een paar maanden rekken. Maar natte voeten is wel erg vervelend. :o Een uitgave die ik nog niet zag aankomen, maar gelukkig is deze maand best goed verlopen, ondanks extra dierenartsbezoekjes met de hond.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 14:55

Ik ben net overgestapt van Ziggo naar KPN (was buiten contracttermijn dus kan met 30 dagen opzeggen) met een mooie BF aanbieding + extra cashback. Op dit soort momenten is het toch wel heel handig om in de digitale marketing te werken en precies te weten hoe dit soort aanbiedingen in elkaar steken en waar je het meeste eruit kunt halen. :')

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 15:00

Hier hetzelfde, maar dan andersom. Van KPN naar Ziggo, ook een mooie BF aanbieding.

Had ook een heel schema gemaakt wat het goedkoopste was per maand.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 15:02

Ja, ik heb het ook even goed naast elkaar gezet. Maar uiteindelijk is dit voor mij de beste optie en krijg ik er nog een waardebon van 250 euro bij ook (plus 54 euro cashback als het goed is, even afwachten tot het geregistreerd is.)

Blij te zien dat dit in NL nu ook meer komt. Ik heb 7 jaar in Engeland gewerkt en daar zie je dat soort acties (+ waardebon en kunnen kopen via een cashbacksite) echt al zoveel langer. Maar die markt ligt qua affiliate marketing ook voor op NL, altijd zo geweest, dus is niet zo heel gek.

Ik zie affiliate marketing nu ook steeds meer ingezet worden bij de grotere paardensportwinkels. Wordt tijd, als je het mij vraagt. In je digitale marketingmix is dat echt wel een must. :')

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 15:04

Hier zitten wij helaas vast aan Ziggo en er zijn (nog) niet genoeg mensen voor glasvezel.
Ziggo werkt perfect hoor, maar wordt mega duur; adsl is geen optie (qua snelheid) helaas.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 15:07

Oh, dat is altijd erg jammer als dat zo is! In de UK had ik ook keuze uit 2 maar niet de derde die ik eigenlijk wilde. :') Maar twee, dan heb je in ieder geval nog keuze. Voor jou wordt het bepaald. Hopelijk komt er snel verandering in.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 15:07

Annash schreef:
Die moet ik nog kopen, evenals een aantal dingen voor mezelf (kapotte outdoorlaaren = natte voeten en telefoon die meer aan de lader moet dan het doet is ook niet handig). Ik probeer nu een mooie deal te zoeken met BF. Als de telefoon zich gedraagt, kan ik dat misschien nog een paar maanden rekken. Maar natte voeten is wel erg vervelend. :o Een uitgave die ik nog niet zag aankomen, maar gelukkig is deze maand best goed verlopen, ondanks extra dierenartsbezoekjes met de hond.

Een nieuwe batterij is niet mogelijk bij je telefoon? Mijn iPhone was toen weer als nieuw.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 15:16

Het kan wel, maar... De batterij is 79 euro geloof ik, maar het glas moet eraf en de kans dat het kapot breekt is erg groot. Kosten glas (zonder werkkosten): 200 euro.

Dus om die gok nou te nemen... :o

Voor die 80 euro zonder het risico had ik het direct gedaan. Verder nog erg blij met de telefoon.