Smartwatch

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

viphorse

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 13:33

Afbeelding

Helemaal blij mee ! De Apple Watch se heb er nu wel meteen een beschermhoesje omheen zitten .

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 16:41

Leuk hoor! Veel plezier ermee :)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 20:22

Veel plezier ermee!

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 20:39

Mooi! Veel plezier er mee! Hoop dat hij goed bevalt.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 21:28

Leuk!!

Ik heb vandaag de 6 binnen gekregen… voorlopig kan ik alleen nog de tijd aflezen +:)+ :')

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 07:28

Hij bevalt prima tot nu toe !
Hiervoor de Nike serie 4 gehad maar merk wel verschil deze is weer wat beter en vind roze wel leuk.
Enige wat ik nog moet instellen is licht van de tekst als ik een apje krijg nu is het zo donker dat ik het niet kan lezen .

Cor ik twijfelde ook de 6 of se maar toch voor de se gegaan . Welke kleur heb jij ?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 09:08

viphorse schreef:
[ [url=m/4mGp7F.jpg]Afbeelding[/url] ]

Helemaal blij mee ! De Apple Watch se heb er nu wel meteen een beschermhoesje omheen zitten .

Veel plezier ermee!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 17:59

viphorse schreef:
Hij bevalt prima tot nu toe !
Hiervoor de Nike serie 4 gehad maar merk wel verschil deze is weer wat beter en vind roze wel leuk.
Enige wat ik nog moet instellen is licht van de tekst als ik een apje krijg nu is het zo donker dat ik het niet kan lezen .

Cor ik twijfelde ook de 6 of se maar toch voor de se gegaan . Welke kleur heb jij ?

De space grey … ik heb m nog steeds niet helemaal goed ingesteld en Spotify werkt nog niet. Maar de gezondheids features doen t (volgens mij) prima. Van de week kijken met sporten enzo … :j

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 14:37

Hi, ik kom even inbreken met iets dat ik me afvraag, ik heb sinds zaterdag (weer) een Fitbit Charge 3 en ik vraag me (weer :+ ) het volgende af:

Als mijn gemiddelde rusthartslag tot 14:00 bijvoorbeeld 62 was en ik dan 20 minuten ga fietsen met een piekhartslag van 130, waarom zakt mijn gemiddelde rusthartslag dan naar 59? Ik verwacht dan dat hij juist zou stijgen?

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 14:41

_Karlijn schreef:
Hi, ik kom even inbreken met iets dat ik me afvraag, ik heb sinds zaterdag (weer) een Fitbit Charge 3 en ik vraag me (weer :+ ) het volgende af:

Als mijn gemiddelde rusthartslag tot 14:00 bijvoorbeeld 62 was en ik dan 20 minuten ga fietsen met een piekhartslag van 130, waarom zakt mijn gemiddelde rusthartslag dan naar 59? Ik verwacht dan dat hij juist zou stijgen?

Hoe fitter je wordt, hoe lager je hartslag in rust.

Na inspanning zakt die van mij ook meer dan voor inspanning.

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 07:06

Is er iemand die de Samsung Galaxy 3 heeft?

Ik heb hem nu sinds een aantal dagen, maar ik krijg de gps niet op gang.
En welke app gebruiken jullie om activiteiten bij te houden?
Ik wil Komoot gebruiken , maar die kent paardrijden niet, das jammer.

graag tips

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 20:05

Ben benieuwd naar tips/advies :)

Ik twijfel om 1 van deze twee aan te schaffen, maar welke? Of zijn er nog betere opties?

Optie 1. Samsung Galaxy Watch Active 2

Optie 2. Fitbit Charge 4

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 21:27

Waar zoek je precies naar? Wat vind jij belangrijk?

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 21:40

Achterom schreef:
Waar zoek je precies naar? Wat vind jij belangrijk?

De enige punten welke ik echt belangrijk zijn, zijn:

Stappenteller (activiteiten meten)
Hartslagmeter

Daarbij vind ik het wel fijn om tijd + datum te kunnen zien en ook inkomende gesprekken/berichten

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 21:49

Stappen tellen kunnen ze allebei, hartslag meten ook. Verder zijn ze nogal verschillend, de Samsung is veel meer smartwatch, maar heeft als groot nadeel dan weer dat ie iedere dag opgeladen moet worden. Maar wel fancy wijzerplaten e.d. :j ikzelf vond dat vele opladen niet prettig. :n
De fitbit is meer een fitness tracker en daar ook echt op gericht. Mijn moeder heeft er een, zij is er erg tevreden over. Batterij gaat ook lekker lang mee, en het is lekker smal om de pols.
Twee heel verschillende smartwatches dus!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 23:39

Vraagje aan de Apple Watch gebruikers.
Heb na vele jaren Android weer een iPhone. Ik zag de 12 mini en was opslag verliefd op het formaat. Meteen een aangeschaft.

Nu is mijn horloge na vijf jaar op het einde van der leven en vraag ik me af of de Apple Watch echt een toevoeging is?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 23:42

Ik heb em in eerste instantie aangeschaft voor mijn werk, om mijn planning te kunnen bekijken zonder handen, maar inmiddels heb ik em elke dag om en gebruik ik mijn telefoon heel veel minder. Ik vind vooral Apple Pay enorm fijn via de horloge.

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 07:27

Ik had eerst een Nike Apple Watch maar wilde iets heels anders .
Ik heb vele horloges bekeken en heb nu de Apple Watch se toch weer terug naar apple en wat ben ik er blij mee.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 07:49

Drico schreef:
Ben benieuwd naar tips/advies :)

Ik twijfel om 1 van deze twee aan te schaffen, maar welke? Of zijn er nog betere opties?

Optie 1. Samsung Galaxy Watch Active 2

Optie 2. Fitbit Charge 4

Ik heb de Samsung. Heel tevreden over! Alles werkt zoals het moet, ik gebruik hem ook 's nachts om mijn slaap te meten. Batterij gaat hier 1.5 a 2 dagen mee, maar ik leg hem gewoon regelmatig aan de oplader als ik bijvoorbeeld ga douchen of aan het werk ben (dan zit ik toch stil aan m'n bureau :+ ).

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 08:21

PSvanLot schreef:
Heb na vele jaren Android weer een iPhone. Ik zag de 12 mini en was opslag verliefd op het formaat. Meteen een aangeschaft.

Nu is mijn horloge na vijf jaar op het einde van der leven en vraag ik me af of de Apple Watch echt een toevoeging is?

Ik had heel lang een Fitbit, maar wilde toch iets luxers. Omdat ik een iPhone heb en nogal Apple fan ben toch voor de Apple Watch 5 gekozen. Je kan appjes lezen, mee bellen en activiteiten registreren. Heb m nu een jaar en ben er nog steeds heel blij mee.

En, je kan er leuke bandjes voor kopen :') . Dat vind ik dan ook weer leuk :')

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 08:30

Ik had de polar ignite, helaas hield de batterij daarvan het na ruim een jaar voor gezien. Toen dacht ik: nou, dan koop ik gewoon een nieuwe ignite. Dat was een miskoop, die batterij hield het nog geen twee dagen vol. Niets zo irritant dat als je wilt gaan sporten de batterij leeg is. Ook wil ik gewoon lange wandelingen kunnen tracken en dat ging ook niet. Die dus terug gestuurd (kon gelukkig nog!) en mijn geld terug gehad.

Maar toen zat ik wel op het punt: wat dan? Blijkbaar is die batterijduur voor mij érg belangrijk. De garmin vivoactive 4s nog serieus naar gekeken, maar door de reacties in dit topic toch maar niet gedaan, kan blijkbaar op een aantal punten niet tippen aan Polar (slaapregistratie!). Dus toch maar voor een nieuwe Polar gegaan, de vantage M2. En tot nu toe érg tevreden, ik heb hem nu sinds vrijdag, de batterij zit nu op 52%.
Ik heb smalle polsen, maar toch staat dit horloge niet zo massaal als waar ik wel een beetje bang voor was, prijs-kwaliteit is tot nu toe meer dan oke :j

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 08:38

Es_ther schreef:
PSvanLot schreef:

Ik had heel lang een Fitbit, maar wilde toch iets luxers. Omdat ik een iPhone heb en nogal Apple fan ben toch voor de Apple Watch 5 gekozen. Je kan appjes lezen, mee bellen en activiteiten registreren. Heb m nu een jaar en ben er nog steeds heel blij mee.

En, je kan er leuke bandjes voor kopen :') . Dat vind ik dan ook weer leuk :')

Hoelang gaat de batterij bij jou mee?

Hier bewust eerder dit jaar voor Fitbit gekozen ipv apple watch omdat het me vooral om de fitness tracking ging en ik bang was dat met een echte smartwatch het En minder nauwkeurig zou zijn, maar vooral vanwege de batterij duur - en ook het prijsverschil, ivm dat ik de extra's wat een apple watch biedt niet nodig dacht te hebben.

Maar als Apple liefhebber - iMac, iPad, iPhone - blijft die Apple watch toch wel echt in m'n hoofd zitten :')

---

Verder hier nu wel een heel tevreden gebruiker van de fitbit Versa 3 sinds afgelopen mei.
Doet precies wat ie moet doen/wat ik verwachtte met een prima batterijduur van zo'n 6 dagen.
Ik gebruik 'm dus icm een iPhone. Spotify werkt prima en ik kan telefoontjes opnemen of afduwen, dus dat is ook een prima extra functie. Berichtjes lezen hoeft van mij niet perse, dus dat mis ik in principe ook niet.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 09:22

Mijn SE gaat pakweg anderhalve dag mee als ik hem dag en nacht draag en ermee sport.
Als we een lang weekend weg gaan dan neem ik de oplader meestal niet mee. Dan doe ik em donderdagavond met 100% batterij om, zet ik em elke nacht uit, en dan is ie zondagavond meestal wel echt leeg. Dus dan doet ie het ongeveer drie dagen van pakweg 12 uur.

Berichtjes lezen vind ik wel fijn, vooral omdat ik zo vaak van die suffe, korte berichtjes krijg; 'is de hond al gevoerd' of 'ben je op weg naar huis'. Dan is het heel fijn om even met een tik 'ja' of 'nee' of 'OK' te kunnen antwoorden zonder dat ik de telefoon uit mijn zak hoef te hengelen of tussen de zooi in mijn handtas hoef te zoeken haha.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 09:25

Hier ook ongeveer 1,5 dag! Ik laad m vaak op als ik ga douchen of even de deur niet uit hoef. Gebruik m wel ‘s nachts, wil graag weten hoe ik slaap :D

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 14:02

Dat klinkt allemaal goed! Ik ga eens uitzoeken welke kleur ik wil.

Geloof dat ik er een aparte oplader bij moet kopen?