Fun-da deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 22:46

Kaka schreef:
Waar wordt nepriet van gemaakt? Plastic?

PVC

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Fun-da deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 22:48

Het kan er idd best heel mooi uit zien! Hier net buiten het dorp hebben ze afgelopen zomer ook een boerderij bedekt met een neprieten kap.
Maar volgens mij betaal je dan idd ook wel de hoofdprijs.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 22:49

Ik vind het lelijk :o

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 22:50

Brainless schreef:
Kaka schreef:
Waar wordt nepriet van gemaakt? Plastic?

PVC

Dat is niet brandbaar..... _O- _O-

Het is ongetwijfeld iets minder simpel want PVC brand nog veel harder dan riet alleen start het ietsje moeizamer.
In de installatiewereld is enkele jaren geleden zo ongeveer de pleuris uitgebroken nadat de regels voor de brandbaarheid van kabels fors zijn aangescherpt.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 22:52

Dat smelt gewoon als saus over je huis heen :')

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 22:53

ikke schreef:
Dat is niet brandbaar..... _O- _O-

Het is ongetwijfeld iets minder simpel want PVC brand nog veel harder dan riet alleen start het ietsje moeizamer.
In de installatiewereld is enkele jaren geleden zo ongeveer de pleuris uitgebroken nadat de regels voor de brandbaarheid van kabels fors zijn aangescherpt.

Valt onder normaal dak en geen hogere verzekering nodig.
Citaat:
NovaRiet is getest conform de richtlijnen van de UL-94, welke is uitgevoerd door Exova. De conclusie van deze test plaats NovaRiet in een categorie met wandsterkte 1 mm als “V-O”. In normaal Nederlands betekent dit dat NovaRiet niet brand en ook niet bijdraagt aan brandvoortplanting.

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 22:56

Brandvoortplanting, briljante term _O- #pubermodusaan

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 22:58

Hebben ze je dat niet uitgelegd bij biologie op de middelbare school? :D

Ik weet niet, het voelt een beetje alsof je in een polyester t-shirt leeft. Doe mij maar zoveel mogelijke natuurlijke materialen om in te leven.

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 23:01

Kaka schreef:
Hebben ze je dat niet uitgelegd bij biologie op de middelbare school? :D

Ik weet niet, het voelt een beetje alsof je in een polyester t-shirt leeft. Doe mij maar zoveel mogelijke natuurlijke materialen om in te leven.

Ach ja, asbest is ook natuurlijk

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 23:05

Dat branden zullen ze uitgebreid getest hebben lijkt me zo, maar echt mooi vind ik het niet nee

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 23:09

Een natuurrietenkap trekt het gemakkelijk 45 - 50 jaar met fatsoenlijk onderhoud.
Onze woning is eind 2016 voorzien van een volledige nieuwe rietlaag en is aan de droge 'gunstige' zijde gesitueerd, doordat de kap bijna volledig op het zuiden ligt krijgt mosvorming nagenoeg geen kans en blijft het riet veel langer mooi qua aangezicht en functionaliteit. :j
Daarnaast speelt het afschot van het riet een grote rol (een rieten dak met dakkapel geeft vaak al een kortere levensduur, daar is de hellingshoek van het riet nagenoeg altijd een probleem).

Kymalin schreef:
Dit komt me heel bekend voor. Wij zijn vorig jaar ook 500 meter verderop verhuisd om rationele redenenen: meer grond, grotere schuur en meer slaapkamers. Maar een totaal ander huis en totaal andere beleving. In onze oude woning (helft van een oude Saksische boerderij uit 1870) 13 jaar gewoond en ieder hegje en steentje hebben we zelf bedacht en geplaatst. Naar een vrijstaande jaren 70 woning. Heel keurig allemaal hoor maar er moet nog echt sjeu en kneuterigheid aangebracht worden.

Ja exact, ons nieuwe huis vind ik persoonlijk echt totale wansmaak. In het bakhuisje en bijkeuken hebben ze een goedkoop gamma vloertje gelegd, in de hal liggen dezelfde aarde rode estrikken als in ons eigen huis (die blijven liggen). Vervolgens hebben ze in de woonkeuken (donkergrijs :') ) en woonkamer een afschuwelijk cognac bruine 40 x 40 vloertegel diagonaal gelegd, de twee badkamers beneden voorzien van een zwarte tegel, de trap naar boven met grijs pvc bekleed en dan boven weer een bruin laminaat.... Oh en dan de wanden met dat afschuwelijke patronen glasweefselbehang... Ik kon tijdens de bezichtiging alleen maar uitbrengen: "Waarommmmm?".
Het is wel heel strak afgewerkt en keurig bijgehouden en volledig gemoderniseerd, maar oh oh wat gaat er de komende jaren veel veranderen in dat huis. :+

Afbeelding

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 23:21

Oh wow dat is wel totaal wat anders dan wat je nu hebt ja :=

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 23:45

hoi, hoi...ik ben in dit topic in gesprongen....geen idee of deze al eens gepost is ( vanaf pagina 20 ong ingesprongen), maar dit is toch wel een droomplekje hoor. Staat zo te zien al een tijdje te koop....vind het alleen vreemd dat er helemaal geen enkele foto van de binnenkant te zien is.......doet de woorden in de tekst 'klinkt het allemaal te mooi om waar te zijn' me toch enigszins argwanend de wenkbrauwen fronsen...niet dat ik hem kan kopen overigens.....maar als ik het geld had, dan ging ik toch eens bellen met de makelaar voor een kijkmiddag
https://www.funda.nl/koop/emst/huis-402 ... njeweg-80/

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 23:48

xxCYNNxx schreef:
hoi, hoi...ik ben in dit topic in gesprongen....geen idee of deze al eens gepost is ( vanaf pagina 20 ong ingesprongen), maar dit is toch wel een droomplekje hoor. Staat zo te zien al een tijdje te koop....vind het alleen vreemd dat er helemaal geen enkele foto van de binnenkant te zien is.......doet de woorden in de tekst 'klinkt het allemaal te mooi om waar te zijn' me toch enigszins argwanend de wenkbrauwen fronsen...niet dat ik hem kan kopen overigens.....maar als ik het geld had, dan ging ik toch eens bellen met de makelaar voor een kijkmiddag

Geen foto’s van de binnenkant doen mij ook altijd zorgen baren. Al ziet het van de buitenkant er wel heel netjes en aantrekkelijk uit inderdaad!

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 23:51

idd, als je de buitenkant ziet, denk ik; trek er zo in.
Maar hier al meerdere huizen/boerderijen voorbij zien komen die van buiten er heel mooi uitzien, maar van binnen totaal niks zijn.
Zoals die boerderij met al dat geel gelakte houtwerk aan de buitenkant. Die vind ik van buiten heel mooi ( behalve dat geel dan; daar kwam direct een schilder voor), maar de binnenkant vind ik echt afschuwelijk hoe ze dat gemaakt hebben.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 00:27

Die boerderij staat al heel lang te koop. De vorige makelaar had wel binnenfoto's erbij staan. Dat was lang niet zo mooi als de buitenkant. Overigens staat deze wel vlak langs een heel drukke weg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 00:41

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 01:30

Rebecca schreef:

Ik moest vooral lachen om de tekst van makelaar :+ :
Citaat:
Op zoek naar een betaalbare woning? Die hebben wij voor u! Bovendien betreft het ook nog eens een hoekwoning. Buitengewone uitvoeringen met specifieke keuzes, maar die wel goede kwaliteit waarborgen

Zelfs die probeert er nog het beste van te maken :') .

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 01:31

xxCYNNxx schreef:

Ik ken de buren van deze woning. Huis staat nabij een hele drukke weg. Ik zou er zelf nooit willen zitten.

Er zijn altijd mensen die de binnenkant simpelweg niet op funda willen hebben staan ten overstaan van iedereen die even 'binnen komt kijken'.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 05:11

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 07:54

Cayenne schreef:
Hier staan wel foto's van de binnenkant van het huis in Emst: https://www.oozo.nl/woningen/epe/emst/v ... eg-80-emst
Maar dat valt me helemaal niet zo tegen? Er moet idd wel wat aan gedaan worden.

Dat zijn ze idd. Valt ook mee, maar vind het minder charmant en stijlvol dan de buitenkant.
Staat er daar nog een aan die straat al heel lang te koop.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 09:13

ikke schreef:
Urona447 schreef:
Mocht je bang zijn voor brand in je rieten kap kun je ook voor nepriet kiezen tegenwoordig!

Dat ziet er ook zo uit: nep.

Althans, hier in de buurt staat een huis waar ze nepriet erop hebben liggen en dat ziet er dus echt nep uit.

Als je voor de vroege versies gaat of goedkopere
Ja
Maar er is echt wel mooi Kunstriet te krijgen wat net echt is

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 10:28

Oh de binnenfoto's zijn inderdaad niet heel tragisch! Daar gaat mijn theorie :=

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 10:46

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 11:05

Wat een leuke manege!