Kaka schreef:Waar wordt nepriet van gemaakt? Plastic?
PVC
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Brainless schreef:Kaka schreef:Waar wordt nepriet van gemaakt? Plastic?
PVC
ikke schreef:Dat is niet brandbaar.....![]()
![]()
Het is ongetwijfeld iets minder simpel want PVC brand nog veel harder dan riet alleen start het ietsje moeizamer.
In de installatiewereld is enkele jaren geleden zo ongeveer de pleuris uitgebroken nadat de regels voor de brandbaarheid van kabels fors zijn aangescherpt.
Citaat:NovaRiet is getest conform de richtlijnen van de UL-94, welke is uitgevoerd door Exova. De conclusie van deze test plaats NovaRiet in een categorie met wandsterkte 1 mm als “V-O”. In normaal Nederlands betekent dit dat NovaRiet niet brand en ook niet bijdraagt aan brandvoortplanting.
Kymalin schreef:Dit komt me heel bekend voor. Wij zijn vorig jaar ook 500 meter verderop verhuisd om rationele redenenen: meer grond, grotere schuur en meer slaapkamers. Maar een totaal ander huis en totaal andere beleving. In onze oude woning (helft van een oude Saksische boerderij uit 1870) 13 jaar gewoond en ieder hegje en steentje hebben we zelf bedacht en geplaatst. Naar een vrijstaande jaren 70 woning. Heel keurig allemaal hoor maar er moet nog echt sjeu en kneuterigheid aangebracht worden.
xxCYNNxx schreef:hoi, hoi...ik ben in dit topic in gesprongen....geen idee of deze al eens gepost is ( vanaf pagina 20 ong ingesprongen), maar dit is toch wel een droomplekje hoor. Staat zo te zien al een tijdje te koop....vind het alleen vreemd dat er helemaal geen enkele foto van de binnenkant te zien is.......doet de woorden in de tekst 'klinkt het allemaal te mooi om waar te zijn' me toch enigszins argwanend de wenkbrauwen fronsen...niet dat ik hem kan kopen overigens.....maar als ik het geld had, dan ging ik toch eens bellen met de makelaar voor een kijkmiddag
https://www.funda.nl/koop/emst/huis-402 ... njeweg-80/
Rebecca schreef:
Citaat:Op zoek naar een betaalbare woning? Die hebben wij voor u! Bovendien betreft het ook nog eens een hoekwoning. Buitengewone uitvoeringen met specifieke keuzes, maar die wel goede kwaliteit waarborgen
xxCYNNxx schreef:hoi, hoi...ik ben in dit topic in gesprongen....geen idee of deze al eens gepost is ( vanaf pagina 20 ong ingesprongen), maar dit is toch wel een droomplekje hoor. Staat zo te zien al een tijdje te koop....vind het alleen vreemd dat er helemaal geen enkele foto van de binnenkant te zien is.......doet de woorden in de tekst 'klinkt het allemaal te mooi om waar te zijn' me toch enigszins argwanend de wenkbrauwen fronsen...niet dat ik hem kan kopen overigens.....maar als ik het geld had, dan ging ik toch eens bellen met de makelaar voor een kijkmiddag
https://www.funda.nl/koop/emst/huis-402 ... njeweg-80/
Cayenne schreef:Hier staan wel foto's van de binnenkant van het huis in Emst: https://www.oozo.nl/woningen/epe/emst/v ... eg-80-emst
Maar dat valt me helemaal niet zo tegen? Er moet idd wel wat aan gedaan worden.
ikke schreef:Urona447 schreef:Mocht je bang zijn voor brand in je rieten kap kun je ook voor nepriet kiezen tegenwoordig!
Dat ziet er ook zo uit: nep.
Althans, hier in de buurt staat een huis waar ze nepriet erop hebben liggen en dat ziet er dus echt nep uit.