Juni:
De allerlaatste dingen worden uit het huis en de garage van mijn vader gehaald.
Deze stelling heb ik ooit zelf in de garage gezet en neem ik nu maar mee. Dat zijn super handige planken om straks in de kast van de wasmachine te gebruiken.

Van deze blokken heb ik er twee meegenomen uit de tuin. Van 1 ga ik in ieder geval een insectenhotel maken.

Even naar de bibliotheek... Rara waar zit mijn hoofd nu vol mee?

De vlotter in de waterbak van de paarden is echt een uitkomst. Geen gesleep met jerrycans meer! Het zijn echt dit soort kleine dingen die min leven makkelijker maken. Hij is overigens aangesloten op een ibc die regenwater van het dak opvangt. Ook nog milieubewust dus.

De tuin ontwikkeld prachtig!

Ook de heuvelbak begint aardig te vullen.

Voor mijn verjaardag wordt er nog een groot cadeau afgeleverd. Ik heb gelijk genoten van het heerlijke plekje met uitzicht over de vijver!

En nog beter... Direct naast de kersenboom met vroege oogst. Vanaf je bankje verse kersen uit de boom halen... Kan het beter?

We hebben ook weer eens een kampvuurtje. In een vuurschaal die ik bij mijn vaders huis heb meegenomen. Ik was helemaal vergeten dat die daar nog stond. Dankjewel voor het bewaren papa.

De bessen hangen vol met vruchten en ik oogst bijna dagelijks een lekker maaltje voor in de kwark.

Mijn opa komt te overlijden. Vlak voordat mijn vader (zijn zoon) een haar overleden is. Het is een emotionele periode en ik heb afleiding nodig. Dus ik fiets met €10,- in mijn zak naar het tuincentrum en koop een vijg. Want dat is veel beter dan een zak chips en drank oid.. ter nagedachtenis dus.

Deze maand oogst ik ook nog de eerste bonen. Helaas kwam er daarna dit jaar ook niet veel meer (het tuinieren werd me echt te veel). Maar van deze eerste hebben we in ieder geval genoten.

En omdat ik een winterkoninkje heb gezien in de buurt heb ik gelijk een nestje opgehangen. Je weet maar nooit!

Ik beloof plechtig dat er huis updates aan zitten te komen.