[VOLG] Paddock Paradise opbouwen & 100 jaar oude boerderij

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ceetje_bokt

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 08:40

Dat is een bizar verhaal Jes! En dat ze dan dat pistool niet wilden aannemen 8)7

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 11:15

Jeetje Jes, spraken jullie toen wel al goed Frans? Lijkt me anders best een toestand.....

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 11:39

Dat is idd wel heel bizar zeg!! Zou me helemaal de blubber schrikken als je nietsvermoedend binnengelopen komt en ze zo hun wapens trekken :') Snap hun reactie dan ook wel, maar pfff.. haha. Wel heel raar dat ie 'm weer mee moest nemen...

roekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 14:29

Ik volg dit topic vanaf dag 1. Ik vind het een beetje jammer dat het niet meer over de vorderingen van het mooie project gaat maar de laatste pagina's alleen maar over wat mensen hebben gevonden in hun tuin, wei of huis.
Weet je al wanneer er aan het dak gewerkt gaat worden ts?

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 14:45

roekes schreef:
Ik volg dit topic vanaf dag 1. Ik vind het een beetje jammer dat het niet meer over de vorderingen van het mooie project gaat maar de laatste pagina's alleen maar over wat mensen hebben gevonden in hun tuin, wei of huis.
Weet je al wanneer er aan het dak gewerkt gaat worden ts?

Dan klik je toch op "Geplaatst door de TopicStarter"? Dan zie je alleen de berichten van TS.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 14:52

Maar eigenlijk heeft ze wel gelijk :)

loismooij15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 15:01

volg! wat leuk!

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-19 20:41

Het is de aannemer helaas niet gelukt om vervanging te vinden. Hij is er nog steeds wel mee bezig, maar hij heeft zich een week lang de blubber in het rondte gebeld, maar alle aannemers hebben het weer druk tegenwoordig. Helaas.

De afspraak nu is dat hij eind april wel de stal komt doen (nieuw dak, nieuwe zoldervloer, doorbraak in de stal zodat de paarden vanaf de paddock de echte stallen in kunnen ipv alleen de stalgang). Die had voor mij ook wat meer 'haast', aangezien ik de zolder wel graag klaar wil hebben voor de nieuwe snede hooi zodat ik echt voorraad kan gaan opslaan.

Over hooi.. Ook al de eerste hooistres van paarden aan huis, hooiboer vertelde dat hij nog maar twee leveringen voor mij heeft (a 40 balen per levering). Dat is zéker niet genoeg om de tijd te overbruggen tot er weer gemaaid kan worden (en dat vervolgens ook nog veilig gevoerd kan worden). Al wel wat opties gevonden, maar daar betaal je nu natuurlijk helemaal de hoofdprijs voor. Nou ja, maar zien dat ik het een beetje bij elkaar kan sprokkelen.

De huidige netten zijn helaas toch niet sterk genoeg voor mijn sloopkogels. Maar ze krijgen het dan ook wel zwaar te verduren :+

Afbeelding

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 20:44

Jammer van de vertraging in het bouwen, maar dat komt vast goed.

Ik hoop dat je hooivoorraad in orde komt. Is wel zo fijn als je eetmachientjes door kunnen gaan.

Lekker dan, zo'n sloperd.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 21:29

Baken van de vertraging. Voor je sloopkogels ( _O- ) of eigenlijk tegen je sloopkogels: een ijzeren rek erin en vastzetten met elastiek. Waar mijn paard stond hadden ze dat. Ik zal een zieken voor een foto.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 21:40

Ik had ook die bakken met exact dat net, ik heb het opgegeven. :')

Ik heb nu dit:

Afbeelding

Zet eens in de 1 a 2 weken een nieuwe baal neer en klaar is kees.

Mariloulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 22:19

misschien is het voor jullie ook een idee om in plastic verpakte grote balen te voeren. is vaak goedkoper dan kleine pakjes.
Ik heb nu 3paarden staan en doe +/-2weken met een baal. Wij snijden ze aan de bult open en halen telkens met de kruiwagen een paar plakken tegelijk binnen.
Voor de zomer wat minder handig omdat het voeren dan minder snel gaat maar in de winter maanden zo tot eind april/mei prima te doen.
je kunt ook nog kijken naar midi balen in plastic die kun je makkelijker binnen krijgen zonder machine en dan kun je ze volledig uitpakken en is de voersnelheid minder van belang.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 00:53

Mariloulou schreef:
misschien is het voor jullie ook een idee om in plastic verpakte grote balen te voeren. is vaak goedkoper dan kleine pakjes.
Ik heb nu 3paarden staan en doe +/-2weken met een baal. Wij snijden ze aan de bult open en halen telkens met de kruiwagen een paar plakken tegelijk binnen.
Voor de zomer wat minder handig omdat het voeren dan minder snel gaat maar in de winter maanden zo tot eind april/mei prima te doen.
je kunt ook nog kijken naar midi balen in plastic die kun je makkelijker binnen krijgen zonder machine en dan kun je ze volledig uitpakken en is de voersnelheid minder van belang.

Wij komen straks ook misschien net te kort, maar zal nooit verpakt gaan voeren. Heel veel paarden kunnen er niet goed tegen en meeste is ook gewoon niet goed voor paarden.

Als er wel tekort komt, ga ik ruwvoer mix opbouwen en wat stro aanbieden. Kregen ze eerder ook.

HorseChica

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 00:54

Ts, wie heb je als aannemer en hooileverancier? Ik ken hier in de buurt wel een goede hooileverancier en ook wel meerdere aannemers, mijn vriend heeft namelijk ook een bedrijf in de bouwsector.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 06:53

Oef, ja als ze de hele bak optillen via een klein stukje net tussen de tanden dan vind ik het niet gek dat er gaten in komen := Kan je het niet anders gebruiken zodat ze niet zo hard aan het net gaan trekken? Dat ze in ieder geval niet de hele bak mee omhoog trekken...want dat weegt nogal wat zeg.

Balen van de aannemer... jullie overwegen niet om een andere te zoeken maar willen echt graag deze houden? :)

Mariloulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 07:26

superpony schreef:
Mariloulou schreef:

Wij komen straks ook misschien net te kort, maar zal nooit verpakt gaan voeren. Heel veel paarden kunnen er niet goed tegen en meeste is ook gewoon niet goed voor paarden.

Als er wel tekort komt, ga ik ruwvoer mix opbouwen en wat stro aanbieden. Kregen ze eerder ook.

Zal mij hier dan toch eens wat meer in verdiepen. Grote stallen doen niet anders, simpelweg omdat kleine baaltjes niet uit kunnen en grote hoeveelheden niet op te slaan zijn. je kunt net zo goed hooi hebben in plastic verpakt als dat je hooi in kleine baaltjes hebt. Verschil zit hem in hoe lang hooi ligt te drogen niet in hoe het opgeslagen ligt.

HorseChica

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 07:54

Juist mariloulou, goed droog hooi zal heus geen kuil/voordroog worden zodra het in plastic verpakt is.
Mijn ervaring is dat met de juiste leverancier die verstand heeft van paardenhooi je prima in plasticfolie verpakte balen kunt hebben.
Grotere balen in folie verpakt blijven mooi stofvrij, ook dat is ook een groot voordeel.

Het belangrijkste is dat het hooi in de juiste periode ( veel zon ) van het jaar lang genoeg op het land gelegen heeft om te drogen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 08:23

Wij hebben hier ook geen problemen met hooi in plastic. Inderdaad gewoon lang laten drogen zodat het echt als hooi in het pak gaat. Je ziet altijd nog wel minimaal verschil tussen hooi dat niet in plastic is gegaan, want het hele proces gaat toch nog even door na dat weekje drogen op het land. Maar het is echt geen zurige / zoetige / nattige kuil ofzo dan :)

Ziet er ook niet uit als van dat apenhaar maar gewoon lekker knapperig hooi :j

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 08:27

Apenhaar... :') _O-

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-19 09:32

Ceetje_bokt schreef:
Baken van de vertraging. Voor je sloopkogels ( _O- ) of eigenlijk tegen je sloopkogels: een ijzeren rek erin en vastzetten met elastiek. Waar mijn paard stond hadden ze dat. Ik zal een zieken voor een foto.

Een metalen rek wil ik absoluut niet in de bakken met oog op beschadiging van de tanden. Als je een maas hebt die groot genoeg is en een paard wat er voorzichtig mee omgaat zal het vast in veel gevallen wel goed kunnen gaan. Maar voorzichtig en mijn merrie gaan niet echt in 1 zin... Geen optie dus.

Maar dat het wat anders moet is duidelijk. Dit is ook niet goed voor haar atlas/nek. Er is een net in bestelling met een wat grotere maas (3*3) en er komt dan nog meer slack in het net. Hij is nu zo dat hij makkelijk ongeveer een halve meter op te tillen is, maar denk dat hij nog losser moet. En denk dat ik even iets ga doen met wat korte paaltjes oid om de bak wat meer op de plek te houden.

Het probleem is ook gewoon dat ze echt geen geduld heeft :+ . Ik had vanochtend als experiment zelf wat gaten gemaakt (tussenstukje er uit, dus dan houd je 2 *4 over) en dan de rand versterkt met paracord. Daar staken gewoon hooitjes uit, maar vond ze ook te lang duren, dus gaat ze alsnog in sloop modus :+ . Maar dit is een paard wat zelfs geirriteerd kan gaan staan stampen bij een bult los hooi omdat het haar niet snel genoeg gaat, dus het is ook wel 'n aparte :D . En naar eigen zinnen áltijd uitgehongerd.

Gypsy schreef:
Ik had ook die bakken met exact dat net, ik heb het opgegeven. :')

Ik heb nu dit:
[ [url=m/JBjgwL.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zet eens in de 1 a 2 weken een nieuwe baal neer en klaar is kees.

Dat heb je slim gedaan zo ja! Ik zag je foto laatst ook al voorbij (denk in het paarden aan huis topic?). Neem je idee wel mee, maar is niet iets wat hier heel eenvoudig te realiseren is. En dan zou er nog steeds wel een net omheen moeten, want mijn merrie vreet zich echt klem anders. En die stopt ook niet na een paar weken of maanden als ze "doorkrijgt dat er onbeperkt aangeboden wordt". Helaas.

En tja, verpakt vs. hooi in touwtjes. Veel meningen over etc. Ik heb heel erg bewust de keus gemaakt voor onverpakt hooi. En als je zelf hooit en je het echt als hooi in plastic kan stoppen óf een leverancier hebt die je echt kan vertrouwen/mee kan overleggen/al jaren klant bent kan ik me ook voorstellen dat je echt wel goede kwaliteit voordroog kan krijgen. Eerdere pensionstal waar mijn sportpaard stond hadden ze ook prachtige kwaliteit voordroog wat op zicht niet van goede kwaliteit hooi in touwtjes te onderscheiden was en ook echt droog het pak in gaat. Mijn merrie reageert zelfs daar echt niet fijn op (ze krijgt er buikpijn van).

En in deze tijd van het jaar nog hooi bij kopen heb je maar beperkt te kiezen... Kijk als het komt tussen niks meer om te voeren of voordroog, ja dan is het simpel :+ . Maar als ik het kan voorkomen houd ik het liever bij (goede kwaliteit) hooi in touwtjes.

HorseChica schreef:
Ts, wie heb je als aannemer en hooileverancier? Ik ken hier in de buurt wel een goede hooileverancier en ook wel meerdere aannemers, mijn vriend heeft namelijk ook een bedrijf in de bouwsector.

Ik stuur je zo even een berichtje!

pmarena schreef:
Oef, ja als ze de hele bak optillen via een klein stukje net tussen de tanden dan vind ik het niet gek dat er gaten in komen := Kan je het niet anders gebruiken zodat ze niet zo hard aan het net gaan trekken? Dat ze in ieder geval niet de hele bak mee omhoog trekken...want dat weegt nogal wat zeg.

Balen van de aannemer... jullie overwegen niet om een andere te zoeken maar willen echt graag deze houden? :)

Ja, dit moet duidelijk anders... het zal ook eens simpel met dat beest :+ :D

Het is verder wel een hele fijne aannemer waar we een heel goed gevoel bij hebben. En dit zijn voor hem ook onvoorziene omstandigheden... En aangezien hij ons verder ook al wel heel fijn heeft geholpen willen we hem ook niet gewoon aan de kant schuiven.

pmarena schreef:
Wij hebben hier ook geen problemen met hooi in plastic. Inderdaad gewoon lang laten drogen zodat het echt als hooi in het pak gaat. Je ziet altijd nog wel minimaal verschil tussen hooi dat niet in plastic is gegaan, want het hele proces gaat toch nog even door na dat weekje drogen op het land. Maar het is echt geen zurige / zoetige / nattige kuil ofzo dan :)

Ziet er ook niet uit als van dat apenhaar maar gewoon lekker knapperig hooi :j

:D :D :D

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 09:37

Onverpakt hooi kan toch ook in grote balen? Scheelt ook al geld.

Ik had m eens in het slowfeeder topic gedeeld. Zou je merrie echt blijven eten? Het valt hier wel mee, binnen is saai.

Er is ook een bedrijf wat voerwanden levert die automatisch dicht gaan op zn tijd, ik denk dat jouw merrie dat nodig heeft. :')

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 11:59

Hier hebben we deze winter eens in de maand zo'n grote baal gehaald zonder plastic inderdaad, past precies in de aanhanger.

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 12:53

Gypsy schreef:
Onverpakt hooi kan toch ook in grote balen? Scheelt ook al geld.

Ik had m eens in het slowfeeder topic gedeeld. Zou je merrie echt blijven eten? Het valt hier wel mee, binnen is saai.

Er is ook een bedrijf wat voerwanden levert die automatisch dicht gaan op zn tijd, ik denk dat jouw merrie dat nodig heeft. :')

Heb je daar een linkje van?

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 13:08

Mijn laatste bijrijdpaard daar hadden ze grote tonnen waar ze het hooi in deden, met gaten er in waar de paarden dan uit konden eten. Dat werkte ook prima. Van die grote blauwe voertonnen met een deksel en daar dan dus wat grote gaten in boren. Werkte daar echt super.

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 13:08