Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
roekes schreef:Ik volg dit topic vanaf dag 1. Ik vind het een beetje jammer dat het niet meer over de vorderingen van het mooie project gaat maar de laatste pagina's alleen maar over wat mensen hebben gevonden in hun tuin, wei of huis.
Weet je al wanneer er aan het dak gewerkt gaat worden ts?
Mariloulou schreef:misschien is het voor jullie ook een idee om in plastic verpakte grote balen te voeren. is vaak goedkoper dan kleine pakjes.
Ik heb nu 3paarden staan en doe +/-2weken met een baal. Wij snijden ze aan de bult open en halen telkens met de kruiwagen een paar plakken tegelijk binnen.
Voor de zomer wat minder handig omdat het voeren dan minder snel gaat maar in de winter maanden zo tot eind april/mei prima te doen.
je kunt ook nog kijken naar midi balen in plastic die kun je makkelijker binnen krijgen zonder machine en dan kun je ze volledig uitpakken en is de voersnelheid minder van belang.
superpony schreef:Mariloulou schreef:misschien is het voor jullie ook een idee om in plastic verpakte grote balen te voeren. is vaak goedkoper dan kleine pakjes.
Ik heb nu 3paarden staan en doe +/-2weken met een baal. Wij snijden ze aan de bult open en halen telkens met de kruiwagen een paar plakken tegelijk binnen.
Voor de zomer wat minder handig omdat het voeren dan minder snel gaat maar in de winter maanden zo tot eind april/mei prima te doen.
je kunt ook nog kijken naar midi balen in plastic die kun je makkelijker binnen krijgen zonder machine en dan kun je ze volledig uitpakken en is de voersnelheid minder van belang.
Wij komen straks ook misschien net te kort, maar zal nooit verpakt gaan voeren. Heel veel paarden kunnen er niet goed tegen en meeste is ook gewoon niet goed voor paarden.
Als er wel tekort komt, ga ik ruwvoer mix opbouwen en wat stro aanbieden. Kregen ze eerder ook.
Ceetje_bokt schreef:Baken van de vertraging. Voor je sloopkogels () of eigenlijk tegen je sloopkogels: een ijzeren rek erin en vastzetten met elastiek. Waar mijn paard stond hadden ze dat. Ik zal een zieken voor een foto.
Gypsy schreef:Ik had ook die bakken met exact dat net, ik heb het opgegeven.
Ik heb nu dit:
[ [url=m/JBjgwL.jpg]Afbeelding[/url] ]
Zet eens in de 1 a 2 weken een nieuwe baal neer en klaar is kees.
HorseChica schreef:Ts, wie heb je als aannemer en hooileverancier? Ik ken hier in de buurt wel een goede hooileverancier en ook wel meerdere aannemers, mijn vriend heeft namelijk ook een bedrijf in de bouwsector.
pmarena schreef:Oef, ja als ze de hele bak optillen via een klein stukje net tussen de tanden dan vind ik het niet gek dat er gaten in komenKan je het niet anders gebruiken zodat ze niet zo hard aan het net gaan trekken? Dat ze in ieder geval niet de hele bak mee omhoog trekken...want dat weegt nogal wat zeg.
Balen van de aannemer... jullie overwegen niet om een andere te zoeken maar willen echt graag deze houden?
pmarena schreef:Wij hebben hier ook geen problemen met hooi in plastic. Inderdaad gewoon lang laten drogen zodat het echt als hooi in het pak gaat. Je ziet altijd nog wel minimaal verschil tussen hooi dat niet in plastic is gegaan, want het hele proces gaat toch nog even door na dat weekje drogen op het land. Maar het is echt geen zurige / zoetige / nattige kuil ofzo dan
Ziet er ook niet uit als van dat apenhaar maar gewoon lekker knapperig hooi
Gypsy schreef:Onverpakt hooi kan toch ook in grote balen? Scheelt ook al geld.
Ik had m eens in het slowfeeder topic gedeeld. Zou je merrie echt blijven eten? Het valt hier wel mee, binnen is saai.
Er is ook een bedrijf wat voerwanden levert die automatisch dicht gaan op zn tijd, ik denk dat jouw merrie dat nodig heeft.