Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
veerledec

Berichten: 6705
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 23:39

Ik word blij van een mooie badkamer.

Qua kosten, zaak 1 belde me vorige week nog op dat ie tussen 35-40k uitkwam en of ie dan meer richting 35 of richting 40 moest mikken..uhm, mik maar richting 30 als het even kan hoor :') . Maar goed, dat kon niet voor een wauw badkamer. Dus ben benieuwd waar ze mee komen. Zaak 2 gaf aan 10-15 voor materiaal en voor installatie dat x2.

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 23:45

35-40k voor een badkamer, omg, dat zou ik er dan weer nooit voor over hebben, hahaha.

moonsparkle
Berichten: 21858
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 23:48

Ppff ik wou typen door dit te lezen zakt de moed me in mijn schoenen, niet het juiste gezegde maar zo voelt het wel of misschien als lood in de schoenen :')

veerledec

Berichten: 6705
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 23:52

En dat is gewoon bij een keten he. Maar goed, ik wilde wauw. Volgens 'het internet' heb je voor 25k een luxe badkamer. Afhankelijk van hoeveel je zelf kan en wil doen (qua klussen en rondshoppen) en hoe groot je badkamer is, moet je denk ik normaal rekenen op 8-15k.

moonsparkle
Berichten: 21858
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 00:01

Ik zou het liefst zelf bij verschillende winkels dingen bestellen als een bad, douche, tegels etc, maar waar je dan betrouwbare klusmannen vandaan haalt?

Lioony
Berichten: 2818
Geregistreerd: 14-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 00:13

Ik heb best wel aparte dingen uitgekozen, maar op zo’n bedragen kom ik niet hoor. Heb wel een tijdelijk badkamermeubel die niet zo duur was, dat scheelt wel alweer meteen 2000 euro op wat ik eigenlijk ooit wil dan. Of ik vind nog wel iets creatiefs omdat ik eigenlijk weiger om zo’n idioot bedrag voor een kleine kast te betalen..
Maar verder loont het wel om goed rond te kijken en ik heb niet alles in 1 winkel gekocht, omdat ze bijv alleen de wandtegel hadden. Geen normaal geprijsd vrijstaand bad etc.

Je kan het wel exht zo gek maak als je zelf wil. Voor onder de 40 per m2 zijn er genoeg tegels, maar ze zijn er ook voor 120 de m2.

Amyyy

Berichten: 3503
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 00:16

Betrouwbare klusmannen is inderdaad echt het grootste obstakel en kostenpost! Wat je zou kunnen doen is een tegelzetter zoeken, dat is het allerbelangrijkste. dan laat je de rest door een loodgieter/klusjesman doen, die zijn vaak een stuk goedkoper en persoonlijk durf ik het wel aan om een douchewand etc te laten installeren door een klusjesman. En veel zelf doen! Ik heb zelf de douchekraan opgehangen, plankjes in de douche, handdoekhaakjes, wasmachine afvoer. Het is dat hier alle leidingstoppers (ik weet niet eens of dat zo heet) vastgeroest zitten, anders had ik daar zelf ook nog wel hoekstopkranen op gezet en de kraan op aangesloten

LETS

Berichten: 2743
Geregistreerd: 01-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 08:17

Wij doen ook niet heel gek duur hoor, maar onze huidige badkamer is echt af. Wel laten we alles op dezelfde plek zitten. Sanitair via internet besteld en meubel doen we ws van ikea. Vond de kwaliteit van de meubels in badkamerzaken niet beter voelen, tenzij je echt weer voor duur gaat en dat hebben wij er niet voor over. Tegels en vloer kunnen wel voor rond de 30eu/m2. We hebben wel kwalitatief goede grohe kranen besteld, die zijn wat duurder. We klussen zelf, zijn best handig gelukkig.

Plukje
Berichten: 1661
Geregistreerd: 22-06-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 08:22

Wij hadden één harde eis en dat was een betrouwbare zaak met goede service. Qua badkamer wilden we niet basic, maar ook echt niet super de luxe. We hebben geen dure tegels en geen duur meubel, maar wel een echt mooie radiator (showmodel), een sunshower en een douchewanden zonder profielen. Daarnaast hebben wij echt een gloedgloeiende hekel aan chroom, dus alles is rvs.
De kranen voor bad douche en wastafel vonden we in deze winkel niet mooi (en te duur), dus die hebben we elders aangeschaft. We hadden een budget van 25k, maar dat was echt onmogelijk. We zijn uiteindelijk uitgekomen op 32k en dan was ook ons bad en meubel een showmodel.
We zijn bij Arma in Nunspeet uitgekomen qua winkel. Heeft echt extreem goede beoordelingen en terecht. Hier hebben wij ook direct een keuken gekocht.
Het allerliefst had ik alle tegels in verstek gezaagd gekregen, maar dan gingen we richting de 40k, dus die wens moest ik echt laten gaan.

pol013

Berichten: 9040
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 09:26

moonsparkle schreef:
Wij zijn sinds we naar ons huis verhuisd zijn al toe aan een nieuwe badkamer, zo'n 5 jaar... :o alles hebben we toen verbouwd behalve de badkamer. Ik vind het gewoon zo zonde hoeveel een badkamer kost zelfs al wil je iets heel simpels. Niemand anders ziet eigenlijk ook je badkamer. Toch moeten we er wel aan geloven, want nou ja je zou het moeten zien :') de scheuren in de tegels zorgen voor lekkage als we niet op een bepaalde manier douchen.

Vanaf hoeveel spaargeld lijkt het jullie een goed idee om rond te gaan kijken? Zoiets valt volgens mij ook soms duurder uit dan je van te voren denkt. En waar vind je nou een goed betrouwbaar maar ook een beetje betaalbaar bedrijf?


Hier zei een bevriende makelaar: 10.000 minder als je badkamer verouderd is. En 10.000 voor 2 verouderde toiletten.
Die 2 toiletten zouden dus wel geld op kunnen leveren. De badkamer niet snel.
Dan moet je heel bewust low budget verbouwen. Dan kan het misschien. Gaat overigens om een badkamer van aardig formaat. Weet niet hoe dat zit met een mini ruimte.

Dan kun je het nog wel voor jezelf doen uiteraard.

massiemas

Berichten: 396
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Markelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 09:27

Wij hadden een grote verouderde badkamer met groot bad maar zonder douche. We wilden geen luxe badkamer, maar wel goede kwaliteit. In dit huis willen we oud worden dus gekozen voor neutraal en tijdloos materiaal. Voor het gemak en om verzekerd te zijn van goed werk alles bij 1 zaak gekocht en door hun vakmensen laten plaatsen. Die hebben strak en netjes werk geleverd. Sloopwerk en schilderwerk zelf gedaan. Wc beneden is ook meteen aangepakt. Door de grootte veel tegels en tegelwerk en dus ook meer kosten. Kwamen iets boven de 20 k uit. De helft voor het werk en helft voor het materiaal. Alles is vernieuwd, ook het plafond, ventilatie, etc. Heerlijk om weer gewoon boven te kunnen douchen
Voor
Afbeelding
Afbeelding

Tijdens
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Na
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

veerledec

Berichten: 6705
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 10:36

Nou, dat is zeker goed opgeknapt massiemas :D. Loopt die muur achter het bad nu iets rond? Flinke ruimte ook zo te zien, lekker!

Wat hebben jullie nu onder het schuine dak gedaan, daar waar je niet kan staan?

Bellex

Berichten: 9307
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 10:58

moonsparkle schreef:
Ppff ik wou typen door dit te lezen zakt de moed me in mijn schoenen, niet het juiste gezegde maar zo voelt het wel of misschien als lood in de schoenen :')

Hahaha maar dit dus :') Wij hebben 6m2, maar willen echt max 10 uitgeven... Al hoeft het dan totaal geen luxe te zijn. Wij doen alles bij 1 winkel omdat we gewoon echt niet willen dealen met zelf personen inhuren trouwens

Wat mooi geworden Massiemas! En wat een grote ruimte zeg. Welke zaak heeft dit gedaan voor jullie?

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 12:09

Ons meubel wordt vandaag gezaagd <3

Afbeelding

Zo blij mee! Onder het raam staat een bad en douche tegenover het plantje :D.

massiemas

Berichten: 396
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Markelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 12:28

Bedankt!
@veerledec: ja de muur loopt iets rond, waardoor grote tegels afvielen. Eerst zouden er kleine vierkante tegeltjes komen maar vanwege de kosten uitgekomen op beton ciré. De ruimte is groot maar door de twee deuren, grote raam, ronding en schuine wand was het toch moeilijk indelen. Onder het schuine deel zit een bankje (handig om je benen te scheren), verder is het loze doucheruimte.
Afbeelding
Afbeelding

@ knabbelgirl: bij bubbles&jets. Wij doen normaal veel zelf maar waren bang dat als we alles los zouden regelen er spul niet op tijd zou zijn, planning niet zou lopen of we later gedoe zouden hebben met garanties. Dat zou qua materiaal kosten wel wat goedkoper geweest zijn.

@belsje: wauw mooi meubel! Chique en functioneel. Ben benieuwd naar het resultaat straks!

Lioony
Berichten: 2818
Geregistreerd: 14-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 12:51

Belsje schreef:
Ons meubel wordt vandaag gezaagd <3

[ [url=m/v3Orea.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zo blij mee! Onder het raam staat een bad en douche tegenover het plantje :D.


Wauw echt prachtig! Zoiets wil ik ook uiteindelijk.

superpony
Berichten: 25407
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 13:07

massiemas schreef:
Wij hadden een grote verouderde badkamer met groot bad maar zonder douche. We wilden geen luxe badkamer, maar wel goede kwaliteit. In dit huis willen we oud worden dus gekozen voor neutraal en tijdloos materiaal. Voor het gemak en om verzekerd te zijn van goed werk alles bij 1 zaak gekocht en door hun vakmensen laten plaatsen. Die hebben strak en netjes werk geleverd. Sloopwerk en schilderwerk zelf gedaan. Wc beneden is ook meteen aangepakt. Door de grootte veel tegels en tegelwerk en dus ook meer kosten. Kwamen iets boven de 20 k uit. De helft voor het werk en helft voor het materiaal. Alles is vernieuwd, ook het plafond, ventilatie, etc. Heerlijk om weer gewoon boven te kunnen douchen
Voor
[ [url=m/7TOT6M.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/D4zGCk.jpg]Afbeelding[/url] ]

Tijdens
[ [url=m/lQsZkm.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/C5RcOI.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/3YgNtO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Na
[ [url=m/DISAJi.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/zhrVjf.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/8vLPYM.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/8vnaFi.jpg]Afbeelding[/url] ]


Heel mooi geworden! En leuk dat de ruimte ook een beetje speels is zeg maar.

Heb je nou kunststof op de wanden of zijn het wel gewone tegels? Vanwege het matte zeg maar.

superpony
Berichten: 25407
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 13:08

Lizz schreef:
Volgens mij is dit ook een matje, iig als ik de beoordelingen lees.
Als tegel zou het ook wel gek zijn, dan heb je altijd naden en lopen de pebbles niet mooi over.


Ja, heb nu doorgeklikt. Ze bieden het aan als tegel, maar lees verder dat het wel matjes zijn.

Ketly

Berichten: 5942
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 14:38

Erg gaaf massiemas! <3

Wij zijn nog op zoek naar leuke ideeën voor onze toilet. Ik hou wel van iets aparts, zonder dat het een circus wordt :+ Hoe ziet jullie toilet eruit en hebben jullie nog ideeën?

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 14:43

Lioony schreef:
Belsje schreef:
Ons meubel wordt vandaag gezaagd <3

[ [url=m/v3Orea.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zo blij mee! Onder het raam staat een bad en douche tegenover het plantje :D.


Wauw echt prachtig! Zoiets wil ik ook uiteindelijk.


Ik hoop er heel blij mee te zijn! De lokale schrijnwerker heb ik ze laten maken, dan kan je ook echt kiezen wat je wil.

C_estmoi

Berichten: 444
Geregistreerd: 14-02-13

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 14:49

Ik kijk vast wat rond voor inspiratie, maar moet zeggen dat ik het echt nog héél lastig vind om onze toekomstige badkamer te visualiseren. Heel veel opties hebben we niet op 1x1.65 :')
Tot dusver is mijn lijstje
- lichte tegels op de wand, waarschijnlijk middengrijze vloer
- nadenken over wasmeubel met nog enige opbergruimte erin
- overleggen of we een douchewand kunnen plaatsen of toch vastzitten aan aan douchebak met douchegordijn..

Ketly

Berichten: 5942
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 14:51

Heb je een schets van de indeling C_estmoi? Misschien kunnen we met je meedenken!

Scum

Berichten: 33101
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 15:05

Belsje schreef:
Ons meubel wordt vandaag gezaagd <3

[ [url=m/v3Orea.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zo blij mee! Onder het raam staat een bad en douche tegenover het plantje :D.


Wauw, mooi meubel! En die spiegel is huge!

Siers83

Berichten: 7437
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 15:17

C_estmoi schreef:
Ik kijk vast wat rond voor inspiratie, maar moet zeggen dat ik het echt nog héél lastig vind om onze toekomstige badkamer te visualiseren. Heel veel opties hebben we niet op 1x1.65 :')
Tot dusver is mijn lijstje
- lichte tegels op de wand, waarschijnlijk middengrijze vloer
- nadenken over wasmeubel met nog enige opbergruimte erin
- overleggen of we een douchewand kunnen plaatsen of toch vastzitten aan aan douchebak met douchegordijn..

Qua wasmeubel, gebruiken jullie de wastafel ook? Ander zou je kunnen kijken naar en fonteintje met kastje eronder. Hebben wij naar gekeken aangezien we een wastafel op de slaapkamer hebben en daar tandenpoetsen etc. Maar uiteindelijk toch een echte wastafel met onderkast gekozen, een wat kleinere

Elinexx
Berichten: 1093
Geregistreerd: 20-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 15:18

leuk topic!!
Ik ga binnenkort verhuizen en ik ga de badkamer laten verbouwen. Is nu echt een jaren '70 badkamer. Ik ben kwa spullen ongeveer 5000 kwijt. Heb de meeste spullen gehaald bij een sanitair winkel, maar sommige dingen vond ik te prijzig en zag ik veel goedkoper bij de praxis. Ik heb daarom de wc's, spiegel, alle kranen en douche bij de praxis gekocht. Het bad, douchewand, tegels en badkamermeubel bij de sanitairwinkel. Ik heb zelf een bouwvakker ingeschakeld. Die kost 11000 euro. Ik weet dat hij betrouwbaar is want hij heeft bij mijn ouders ook de badkamer gezet.

Hierbij zit overigens ook nog een toilet beneden (die ook nog uitgebouwd wordt), het betegelen van de hal en waskamer bij!!

Dus in totaal ongeveer 16000 euro kwijt voor een wc, badkamer met bad en wc, betegelen waskamer en halletje beneden kwijt.


Als het zover is zal ik foto's showen! :)