De eerste tegels waar wij bijkunnen zijn eraf

Blijkt dat er onder de witte tegels nog roze tegels zitten.
En we hebben de oude muur gedeeltelijk gesloopt.

Volgende week gaat de keuken er helemaal uit en dan kunnen wij verder slopen.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Roodvos schreef:Mooie klus Daantjuhhh!
Ik heb er bijna 1,5 jaar op moeten wachten, maar eind februari wordt mijn keuken geplaatst. Na ruim 20 jaar een kleine keuken en 8 maanden een heeeele kleine keuken kan ik mij zo verheugen op de zee van ruimte die ik krijg![]()
.
Wranglerbutt schreef:Mijn keuken/woonkamer is nu helemaal af... op de schilderijtjes aan de muur na.
Ik ben nog aan het bedenken hoe ik deze ga ophangen![]()
Mijn oude keuken in jaren 90 stijl, met veel te weinig bergruimte en veel te hoog aanrechtblad.
Gescheiden van de woonkamer dmv wandje met oubollige toog![]()
[ [url=m/f7ZHME.jpg]Afbeelding[/url] ]
Alles er uit!
[ [url=m/l7w9Qe.jpg]Afbeelding[/url] ]
De magnetron is ook eindelijk bezorgd & geplaatst![]()
[ [url=m/msDeB9.jpg]Afbeelding[/url] ]
3 plankjes zorgen voor verbinding met woongedeelte
[ [url=m/iSqyFx.jpg]Afbeelding[/url] ]
en zo werkt de afzuigwand![]()
[ [url=m/dD8iaj.jpg]Afbeelding[/url] ]
123_456 schreef:Mag ik ook meedoen? Wij hebben een ca 20 jaar oude keuken. Deze is op zich nog wel prima. Een houten aanrechtblad. Af en toe even een schuurpapiertje erover, laagje nieuwe olie en het ziet er weer als nieuw uit.
Maar nu laat de folielaag van de kastjes langzaam overal los. We denken erover om de kastjes te laten spuiten. Er zitten namelijk prima houten deuren onder de folielaag. Opnieuw wrappen wil ik niet laten doen. Daar lees ik over dat het best snel loslaat of kapot gaat.
De vaste delen worden ter plekke geverfd. Met name daarvan ben ik benieuwd of dat echt mooi wordt.
Heeft er iemand ervaring mee?
Wranglerbutt schreef:daantjuhhh schreef:Hoe ging het trouwens met de tegels in de keuken op de vloer?
Kreeg je die er makkelijk uit?
Dat was een klus die ik als moeilijkste had ingeschat, maar die ontzettend meeviel!![]()
Tegels waren op ondervloerplaat gelijmd en die konden we betrekkelijk makkelijk loswrikken.