[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BloemBloem

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 09:51

Goedemorgen, nou daar ben ik .... de day after is nog erger zeg :=
Hadden gewoon de VP moeten bieden. N.a.v. het open huis waren er 3 biedingen,
de hoogste heeft het gekregen, en dat wij waren dus niet.

Wij hebben hier echt te maken met een overspannen markt, je hebt niet eens meer de gelegenheid om huis A met huis B te kunnen vergelijken. Als je verliefd ben, MOET je gewoon gelijk bieden en GOED ook, want ze staan echt in de rij! Het is niet te geloven .......

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 09:54

Welkom Julia en Cinderella :wave:

JenniferU, want ontzettend spannend, en wat fijn dat jullie het zo kunnen
doen ipv hoe wij hier pogingen proberen te doen om überhaupt te bezichtigen.
Ben jaloers :D ;)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 10:31

Bizar bloem! Balen hoor!

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 10:34

Jeetje jammer hoor bloembloem!

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 10:36

Ja klote klote en nog eens klote!
Heel onaardig, maar ik hoop dat ze het geld niet los krijgen :oo of zich bedenken!

Debiele markt hier, aanstaande woensdag weer een open huis bezoeken, maar daar ben
ik nu al niet weg meer van, omdat ik nu weet wat voor een soort huis we willen.

In dat huis van het bod, konden we alles realiseren wat wij voor ogen hebben ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 10:37

Bloem, echt balen.. :n

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 10:41

Bloem balen maar jullie huisje komt wel.

Een vraag over het huis met de groene kamer. Wat is daar niet up to date aan of ben ik echt een oude doos aan het worden? Alles ziet er netjes en strak uit, geen raar bruin oid, keuken netjes enz. En franse huisje is in het echt ook heel erg <3

Is een goede kanshebber trouwens, maar de beste kamers staan op de fotos. Huis staat sinds 1993 leeg al zou je dat niet zeggen. De "keuken" met al die spullen is mega en er ontbreekt een keukenblok. Klein detail. :D

Een klushuis is voor mij dus lang leeg staan, vaak van oude mensen geweest, enkel glas, verder geen isolatie, keuken op instorten. En het huis waar ik nu woon is dadelijk ook een klushuis. We zijn halverwege gestrand met opknappen -O- de nieuwe eigenaar mag daarmee door gaan. Isolatie, dubbel glas, vloer enz zijn op orde, keuken blok wel muur niet en de badkamer is niets aan gedaan nog. Die functioneerd maar de tegels en vloer zijn uit het jaar 86.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 10:42

Spijtig van jullie huisje Bloem! Wij merkten in onze zoektocht ook dat het bizar snel gaat met de goede huisjes, je moest er echt bovenop zitten vanaf het moment dat ze online gezet werden of het was al verkocht.

Welkom Julia en Cinderalla!

Wij hebben geen aankoopmakelaar gebruikt, wel nog een 2de x met ouders gaan kijken, die wel verstand van zaken hebben. Voor de hypotheek zijn we bij verschillende banken gaan informeren, een eerste gesprek is hier gewoon gratis. We zijn dan verder gegaan met diegene met de beste voorwaarden (zowel qua rentevoet als qua verzekeringen enz) en dan zijn de dossierkosten 250 euro... In Nederland lijkt het wel bizar duur :oo

Spannend JenniferU, succes! Zelf zou 'k niet aan een erfpacht willen vastzitten, maar da's misschien gewoon omdat 'k het concept hier niet echt ken.

Wij hebben 69% geleend, dus hadden wel wat eigen geld. Wordt hier ook wel verwacht geloof ik. Wel blij dat we veel zelf konden inbrengen, hoop dat het ons dossier ook 'beter' maakte.

Maartje: leuk huis hoor! Lekker licht. Ik zag de rommel ook niet echt :o maar ben zelf wel enorm chaotische persoon _O-

Bjarni: gefeliciteerd! Zal wel een pak stress zijn die van je afvalt! :)

Gisteren langs de bank gegaan en de offerte voor de lening getekend! We kregen van de adviseur een fles cava mee en we moesten ons geen zorgen maken, ze stak haar hand in het vuur voor goedkeuring van ons dossier *\o/* We gokken op eind mei voor goedkeuring van het hoofdkantoor. Daarna door naar een bevriende notaris om het juridisch volledig door te lichten (haha, omgekeerde volgorde, maar met een veiling zit je met dat risico natuurlijk..) Gelukkig niks raars gevonden.

Ook nog de tip gekregen twee dagen voor sleuteloverdracht langs te gaan, om te kijken of het zeker volledig leeggeruimd is. De bewoners willen eigenlijk niet weg, maar zijn gedwongen door een scheiding... denk dat ze op dit moment ook nog niet verhuisd zijn, niet evident met drie kinderen en een kudde geiten. Vond het wel een goeie tip, als het nog een rommelhoop is dan hebben ze nog enkele dagen om het toch nog op te ruimen..

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 10:44

Solleke slimme tip, ik snap ook heel,goed wat er door die mensen heengaat, hier idem. Ik wil niet weg maar moet omdat ik over een aantal jaren het niet meer kan betalen, bijna ex wel maar die wil hier niet meer wonen, wat wel eerst de bedoeling was. Dus huis moet dan echt leeg. Niet grappig.

Aankoop makelaar nooit gehad, ze voegen weinig toe eigenlijk. Heb bij eeste huis bewust om die reden opleiding makelaar gevolgd en helaas net een week voor examen moeten stoppen ivm een tijd en hersen rovende opleiding van mijn werk. Heel veel aan gehad.

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 10:45

Het huis waar we op gaan bieden heeft gelukkig eigen grond en tevens dus de voorkeur
Heb met de lijst van zaken ontvangen en vragenlijst deel B

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 10:47

Berdien waarom wordt er eigenlijk lastig hypotheek gegeven bij erfpacht? Huis is toch onderpand?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 10:54

Huis staat op grond wat van een ander is. Alles op die grond is ook van die ander :D (in de meest simpele bewoording)

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 10:55

karuna: snap 'k heel goed! Vond het ook best rottig het huis te bezichtigen en dan die kinderen daar te zien (moesten studeren voor examens dus konden niet weg). Zij zijn slachtoffer van de situatie he..

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 10:56

Klopt idd. Als de gemeente na de afgekochte periode andere plannen met de grond heeft krijg je een "oprot" bedrag voor je huis
Zo heb ik het begrepen van me moeder die bij het kadaster werkt ;)

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 11:26

Solleke_Noah schreef:
Spijtig van jullie huisje Bloem! Wij merkten in onze zoektocht ook dat het bizar snel gaat met de goede huisjes, je moest er echt bovenop zitten vanaf het moment dat ze online gezet werden of het was al verkocht.

Welkom Julia en Cinderalla!

Wij hebben geen aankoopmakelaar gebruikt, wel nog een 2de x met ouders gaan kijken, die wel verstand van zaken hebben. Voor de hypotheek zijn we bij verschillende banken gaan informeren, een eerste gesprek is hier gewoon gratis. We zijn dan verder gegaan met diegene met de beste voorwaarden (zowel qua rentevoet als qua verzekeringen enz) en dan zijn de dossierkosten 250 euro... In Nederland lijkt het wel bizar duur :oo

Spannend JenniferU, succes! Zelf zou 'k niet aan een erfpacht willen vastzitten, maar da's misschien gewoon omdat 'k het concept hier niet echt ken.

ik heb net in Nederland gekocht omdat de overdrachtsbelasting maar 2 % is op het huis , 0 % op de grond en 6 % op het agrarisch gedeelte ( stallen en manege ) dus een heel pak goedkoper dan in Belgie ..ik Had in Belgie ook nooit zo'n accommodatie kunnen kopen voor dat geld ..daar heb je hier enkel een oude bouwvallige boerderij voor met een paar hectare grond ..en moet je dus alles nog opbouwen en zeker ook nooit met zo'n paardengedeelte als het onze :n ... Zit wel maar 10 minuutjes over de grens

andere probleem was dat belgische banken niet lenen voor huis in Buitenland..en als nieuweling in Nl ook geen lening te krijgen als je zo aan iets nieuws start ..dus alles zelf moeten financieren -O-

Had er ook een aantal gezien met erfpacht zou ik zelf nooit doen en werd eigenlijk door iedereen afgeraden ..zeker met paar ha land zaten de erfpachtkanonnen vaak rond de 15.000 € per jaar ..hoest dat maar eens op ..en het is nooit van jou en ook nog eens veel moeilijker te verkopen later

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 11:28

Jeeetje Bloem, wat een ellende! Onwijs balen zeg :(:)

Wij hebben ook geen aankoopmakelaar gehad en tot nu toe ook totaal niet gemist. Zou niet weten wat hij voor ons had moeten doen.
Bod uitbrengen hebben we zelf gedaan en verder doet onze hypotheekadviseur eigenlijk alles voor ons.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 11:38

BloemBloem schreef:
Goedemorgen, nou daar ben ik .... de day after is nog erger zeg :=
Hadden gewoon de VP moeten bieden. N.a.v. het open huis waren er 3 biedingen,
de hoogste heeft het gekregen, en dat wij waren dus niet.

Wij hebben hier echt te maken met een overspannen markt, je hebt niet eens meer de gelegenheid om huis A met huis B te kunnen vergelijken. Als je verliefd ben, MOET je gewoon gelijk bieden en GOED ook, want ze staan echt in de rij! Het is niet te geloven .......

Jammer zeg
is moeilijk te geloven inderdaad
wij waren natuurlijk op zoek naar iets heel anders en daar staat het net heel lang te koop

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 11:40

Balen bloem !
Taxateur heeft eindelijk een afspraak kunnen maken. Aankomende vrijdag. Hij is vanaf 29-4 bezig een afspraak te maken.
En de hypotheekadviseur heeft de papieren voor de starterslening doorgestuurd. Hopelijk horen we daar volgende week wat van.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 12:18

Sammie schreef:
Huis staat op grond wat van een ander is. Alles op die grond is ook van die ander :D (in de meest simpele bewoording)

Volgens mij klopt dit niet helemaal.
De grond is wel van de ander, maar het huis en eventuele opstallen zijn van jou .

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 12:27

Het huis is wel van jou, maar de grond inderdaad niet. En je hebt nou eenmaal weinig aan een huis wat op grond van een ander staat... Daarom wil de bank dus ook dat je voor de einddatum van de erfpacht de hypotheek hebt afgelost. Want dan heeft de bank geen risico meer. Anders heeft de bank een onderpand in de boeken, maar ook alleen dat. En daar houden banken niet zo van :))

Wat enorm balen Bloem -O- De markt hier in Groningen is ook bizar. Ik sprak laatst een klant die een woning heeft gekocht, die mensen hebben vijftig!!! biedingen gehad. Vijftig!

Ik ga denk ik mijn huis ook maar verkopen {:} Punt is alleen, dan moet je daarna zelf ook weer wat hebben. En dat is nou even lastig hier :')

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 12:31

Jemig, 50 biedingen. Dat is wel erg veel. :=

Kreeg net een belletje van de adviseur dat hij om uitstel heeft gevraagd bij de makelaar, de bank heeft het zo druk dat onze aanvraag nog niet behandeld was. Staat nu volgens hem op de spoedlijst of zo iets. We hebben nog een maandje tot de sleuteloverdracht, komt vast goed.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 12:33

Gefeliciteerd met de aankoop Besita!

Berdien dat is ook belachelijk inderdaad. Het is gewoon niet leuk meer, ons huis
komt ook wel, tenminste daar ga ik gemakshalve maar even vanuit :D, maar ik baal nog
steeds flink.

Zit er zelfs over te denken om briefjes in de bus te doen bij huizen die wij
qua type leuk vinden .... maar of dat nou verstandig is :=

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 12:36

Poeh ik zou willen dat de markt hier ook zo was. Voor de verkoop van ons huis dan, voor de koop van ons nieuwe huis liever niet :')
Bedankt voor de complimenten over ons huis :) Keuken en badkamer hebben we zelf vernieuwd dus wel fijn te horen dat deze in de smaak vallen. Kwam laatst de brochure nog tegen van toen we dit kochten, dan is het toch wel echt flink opgeknapt.

Wij gaan donderdag rondje huizen kijken. Ik moet nog 1 gaatje dicht plannen en dan hebben we er 6 op de planning staan. Kreeg gister toevallig wat informatie over een van de huizen waar we gaan kijken, staat blijkbaar al bijna 3 jaar te koop. Echtpaar in scheiding en woont nu niemand meer, dus die willen er wel graag vanaf. Goed om te weten hihi

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 12:42

Wanneer moest jij ook alweer je huis uit Bloem en waar ga je heen om te overbruggen? Naar je ouders toch, of niet?

Lijkt mij best lastig, overbruggen bij je ouders. Vrienden van ons doen dat ook terwijl ze wachten op hun nieuwbouw woning. Zijn vorige week getrouwd en zitten dus als vers getrouwd koppel bij hun ouders. Maar ja, je moet er natuurlijk wel wat voor over hebben, zo'n nieuw huis. :))

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 12:44

Fee_ 18 juni eruit, 28 juni is oplevering :)

En ja, wij gaan naar mijn ouders, inderdaad niet ideaal, maar ik hou mij al het geld
maar voor ogen wat het oplevert als we daar wonen en dus extra veel kunnen sparen.

Wordt wippen op afspraak grappen wij wel eens :P :')