Nieuw oud huis gekocht. Indeling omgooien... of niet?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Swift

Re: Nieuw oud huis gekocht. Indeling omgooien... of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 22:20

Wij hebben schuimbeton laten storten, daarboven op de vloerbedekking en daaroverheen een dunne cementdekvloer. Schuimbeton is echt ideaal spul, je hebt een vloer en isolatie in één en omdat het zo licht is is het heel makkelijk te verwerken.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-16 22:28

Wat er op is gegaan is gewoon een mengsel van zand, cement en water.. En wat er onder ligt is een laag schuimbeton.. Klinkt heel simpel, en dat is het eigenlijk ook wel... :D

Zitten heerlijk buiten, te wachten totdat het donker genoeg is om de vallende sterren te zien.. Wel een vallende Gerard gezien.. Alhoewel, meer gehoord.. We gingen een stukje met de honden fietsen, ik voorop, steekt er vlak voor mij opeens een ree over.. Gerard had Abby vast, die duikt in zijn voorwiel om achter de ree aan te gaan, waardoor Gerard een nare smak maakt op het asfalt... Voorwiel en voorvork krom, flinke schaafwonden, maar gelukkig niets gebroken ofzo.. Hij is de pijn nu aan het verdoven met whisky :D

@swift: Ik mag toch hopen dat je met vloerbedekking vloerverwarming bedoeld.. Ik zou op vloerbedekking geen cement storten :D

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 22:39

rommulus schreef:
Dat is een enorme verbetering !!!
Al ben ik heel benieuwd naar jullie vloer verwarming en beton wat er gestort is.
Wij moeten ook binnenkort en los van een klein stukje moeten wij ook stukken vloer er uit breken (het is deels hout) storten verwarming er op en dan weer storten...
We zijn al voorzichtig aan het puzzelen maar we kunnen niet echt 123 vinden hoe dit het beste aan te pakken..

http://www.renomaat.nl
Neus eens rond, staan zinnige ideeën op, die je niet per se daar vandaan hoeft te halen.

Ik kwam ze op een bouwbeurs tegen en ik kreeg zinvolle adviezen met goede onderbouwing van ze.
Hun werkgebied is voornamelijk renovatie van huurwoningen maar voor de particulier hebben ze ook goede ideeën.

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 23:14

vloerverwarming inderdaad :') anders was het een erg bijzondere constructie geworden :D

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-16 23:14

Mmmm stationaire sterren... Knipperde sterren die vliegtuigen zijn... Nog geen vallende ster gezien...

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 23:23

Arme gerard!! Die ziet zeker wel sterretjes hihi.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-16 23:29

Avelienvd schreef:
Arme gerard!! Die ziet zeker wel sterretjes hihi.

Die ziet volgens mij nu eerst roze olifantjes haha...

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 23:34

Hihi. Eens wat anders he

rommulusJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 10:43

Dank voor de tips !!
De houten vloer gaat er uit ...
Als deze nog te redden was hadden we dat waarschijnlijk nog wel gedaan maar helaas ....
Ondanks dat de vorige bewoner ze waarschijnlijk wilde behouden en daar zijn laminaat overheen wilde leggen is deze gewoon door/op Van wat we gezien hebben (we hebben de hans knutsel vloer er nog niet af) zijn we nog geen rand tegen gekomen die wel de wanden raakt.
vooral waar de oude keuken heeft gestaan ben ik gaten tegen gekomen waar ik in mijn oude vorm nog wel doorheen kon kruipen.

Van wat we konden vinden aan de buiten muren zijn er nog wel wat vocht problemen "geweest" .

Ik ga vanmiddag de linkjes even door spitten kijken of ik een gemiddelde prijs per 2m kan vinden.
We hebben nogal een oppervlak :o .....

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-16 17:48

Vanavond gegeten in de nieuwe keuken.. Niet omdat het moet maar omdat het kan :D
Afbeelding

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 18:50

Gezellig, echt al sfeer :P .
Fijn dat het kan!

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 18:55

Haha geweldig.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-16 19:16

Haha ja was heel romantisch :D

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-16 21:14

Oké, dilemma.. Ik heb jullie hulp weer nodig..

We willen op de zuidkant in het schuine deel een aantal dakramen zetten. Omdat de goot zo laag zit, worden de schuifpuien die daar komen maar 180 cm hoog.. Met de ramen willen we wat meer licht binnen halen.

Maarja, hoeveel ramen zullen we doen? Het zijn drie stukken, van 3 meter breed. Twee ramen van van 73x45 (hxb), of drie?

En uiteindelijk willen we ook de dakpannen gaan vervangen, nu liggen er loodzware beton pannen op. Maar dan zou het zo maar kunnen dat het opeens niet meer uitkomt met de ramen en de nieuwe pannen..
Afbeelding
Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 21:23

Twee is denk ik mooier.

Verder met de vloer lijkt het al weer een heel stuk meer huis.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 21:25

Boven die ramen? Die ramen worden schuifpui? dan zou ik er twee doen. Wij hebben een huis gehad met twee koepels, op het zuiden. Warm in de zomer en heel erg veel licht.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 21:28

Ik zou er twee doen dan is het mooi verdeeld :j

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 21:51

Dakpannen die maak je gewoon pas ;) boven tegen de nok is het niet zo erg als daar een stukje vanaf is, daar gaan toch de nokpannen overheen.
Er zal toch ook lood om het raam heen moeten komen voor de afwatering.

Misschien vinden jullie het niets, maar kun je boven de schuifpuien niet het dak een stukje omhoog trekken? Dan komen je ramen wel iets platter te liggen, of misschien zijn ze dan helemaal niet meer nodig als je gewoon normale maat deuren er in zet.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 22:14

Ik denk ook dat 2 ramen mooier is. En ik zou ook overwegen om er warmtewerend glas in te zetten :j

rommulusJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 22:38

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 00:54

palousa_boy schreef:
Dakpannen die maak je gewoon pas ;) boven tegen de nok is het niet zo erg als daar een stukje vanaf is, daar gaan toch de nokpannen overheen.
Er zal toch ook lood om het raam heen moeten komen voor de afwatering.

Misschien vinden jullie het niets, maar kun je boven de schuifpuien niet het dak een stukje omhoog trekken? Dan komen je ramen wel iets platter te liggen, of misschien zijn ze dan helemaal niet meer nodig als je gewoon normale maat deuren er in zet.

Of de ramen dezelfde breedte als de schuifpuien. Zoiets http://www.burobois.nl/project/verbouwing_ontwerp/

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 09:35

Een schuifpui van 1,80 werkt niet, dat blijft een krampachtig gezicht ondanks de ramen er boven.
Ik zou de hele pui een meter naar binnen halen tot onder die eerste balk, gelijklopend met dat inspringende muurtje en daar een flinke glazen pui zetten. De buitenmuur kun je dan kleine overdekte veranda van maken; dit houdt in het hoogseizoen ook de ergste zon tegen, mits die daar al staat :)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 10:22

Geen goed idee over je dakramen, maar bij de plaatsing kun je misschien ook al rekening houden met eventuele plaatsing van zonnepanelen. Zou zonde zijn als je bv net 5 cm tekort komt op een tussenruimte terwijl dat eigenlijk makkelijk verschoven had kunnen worden.

(Ook cool: een zonnepaneel op rails dat je als luik over je dakraam kunt schuiven als je juist de zon wilt weren :P )

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 10:59

Shadow0 schreef:
Geen goed idee over je dakramen, maar bij de plaatsing kun je misschien ook al rekening houden met eventuele plaatsing van zonnepanelen. Zou zonde zijn als je bv net 5 cm tekort komt op een tussenruimte terwijl dat eigenlijk makkelijk verschoven had kunnen worden.

(Ook cool: een zonnepaneel op rails dat je als luik over je dakraam kunt schuiven als je juist de zon wilt weren :P )

Dak eraf en zonnepanelen in plaats van dakpannen.
Systeem is al op de markt en aangezien de pannen er toch eens af moeten......

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 11:37

Dat is idd een mooi systeem.