Ontzettend hoge gas/electra jaar afrekening oxxio

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Re: Ontzettend hoge gas/electra jaar afrekening oxxio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-15 15:00

de ijking is duurder dan ik verwacht...
Afbeelding

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 15:01

Bedenk trouwens dat de bureaucratie bij veel bedrijven groot is, de contactpersoon op vakantie, u krijgt antwoord binnen 14 dagen... Pinksterweekend... en dat soort zaken.

Wat gebeurt er eigenlijk na 26 mei, als je rekening weer open komt?

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 15:02

Ja, maar denk je nu echt met dit achterlijke verbruik dat er niks uit je ijking komt? Lijkt me sterk hoor,
denk dat je dit risico wel kan nemen, pakt voor 90% toch in jouw voordeel uit als het goed is!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-15 15:05

Rekening is uitgesteld tot 26 juni en als er dan nog niks uit is gekomen word het weer uitgesteld :)
Heb net contact gehad met de contactpersoon.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 15:05

En?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-15 15:06

Hij raad mij aan om via de woningbouw een monteur te laten komen om het te onderzoeken. Maar de woningbouw heeft aan mij kenbaar gemaakt dat als er niks word gevonden ook die kosten voor mij zijn. Ze waren ook duidelijk een beetje klaar met mij omdat ik "al" voor de tweede keer had gebeld.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 15:09

Dat is dan heel jammer dat ze klaar met jou zijn, er is een probleem en dat moet opgelost blijven,
je hoeft geen vrienden met ze te blijven, ze moeten jouw helpen en daarna spreek je ze niet meer. Dus gewoon jammer voor hun, dan bel je ze nog maar een derde keer, met dat Oxxio vind dat hun jouw moeten helpen, dus dat ze maar gewoon actie gaan ondernemen.

Je snapt zelf ook dat er duidelijk iets mis is met de meter,
dus snap niet waarom je je zo druk maakt dat "als er niks gevonden word, de kosten voor jou zijn". Je hebt zelf gecheckt wat je apparaten gebruiken en dit is duidelijk niet zoveel als de meter aangeeft; dus er mankeert iets.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 15:10

En net was oxxio dicht? Ik snap het nu niet meer hoor. Belastingdienst ook al dicht. Gaat lekker met al die instellingen

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 15:10

purny schreef:
En net was oxxio dicht? Ik snap het nu niet meer hoor. Belastingdienst ook al dicht. Gaat lekker met al die instellingen

Denk dat ze contact gehad via de facebook, gezien ze daar op feestdagen etc wel op online zijn.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-15 15:10

De woningbouw vind dat het allemaal aan de netbeheerder/energiemaatschappij/mij ligt en dat zij er compleet buiten staan. Vind ik niet want zij verhuren een woning die de afgelopen 4 jaar idiote verbruiken vertoont en niet eens de moeite nemen het uit te zoeken...

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-15 15:11

Joscaa schreef:
purny schreef:

Denk dat ze contact gehad via de facebook, gezien ze daar op feestdagen etc wel op online zijn.

idd en ook via mail :j

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 15:12

lifaya schreef:
De woningbouw vind dat het allemaal aan de netbeheerder/energiemaatschappij/mij ligt en dat zij er compleet buiten staan. Vind ik niet want zij verhuren een woning die de afgelopen 4 jaar idiote verbruiken vertoont en niet eens de moeite nemen het uit te zoeken...

Ja, dus hup, beetje geirriteerd worden en zeggen dat ze het maar gaan oplossen. Ze kunnen je wel van het kastje naar de muur sturen, maar daar schiet je niks mee op. Ze moeten actie ondernemen, zin of geen zin. En anders nemen hun maar contact op met de netwerkbeheerder of whatever en vechten ze onderling maar uit wie er actie moet ondernemen, maar er moet iets gebeuren.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 15:14

lifaya schreef:

Tja, hoe vreemd het ook klinkt, ze hebben gelijk want daar zijn ze inderdaad niet verantwoordelijk voor maar even meedenken en zelf ook de netbeheerder inseinen kan geen kwaad want zo te horen hebben meer mensen daar er last van. Misschien kun je bij de andere bewoners in dezelfde woningen langsgaan en gewoon vragen hoe hun stroom verbruik is??

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-15 15:16

Netbeheerder vond het ook een vreemd verbruik maar zei dat zij niet kon zien wat voor apparaten ik heb en dat zij denkt dat het daar gewoon aan lag :+ ja, lekker positief allemaal.

Mijn buurman had volgens mij voornamelijk een hoog gasverbruik? weet het even niet zeker. Ik zal wel even vragen wat zijn jaarverbruik was.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 15:17

Je hebt toch wel meerdere buren in dezelfde soort woningen, gewoon allemaal even bij langs, kost je weinig tijd en zo kun je ook een blok naar de instanties maken.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 15:20

En ts als je nou aangifte doet van aftappen bijvoorbeeld worden er dan geen stappen ondernomen?

Als je meter geijkt is natuurlijk he. :j

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-15 15:20

Ik spreek verder geen buren, die ook beneden woningen hebben :+ Dat zijn voornamelijk mensen die ik ook niet wil kennen :))

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 15:23

misschien zijn het dan wel je onder buren :P

gewoon op je poten blijven staan bij de woningbouw, als je ze weer belt en ze aangeven dat ze het vervelend vinden dat je voor de derde keer belt, zeg je gewoon: en ik blijf bellen tot er iemand komt. Dus wen er maar alvast aan.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 15:26

Dit gaat zoals verwacht dus een echt van-kastje-naar-muur verhaal worden. Ga op je strepen staan en eis actie, want anders ben je straks zo maanden verder.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 15:39

bigone schreef:
Tja, hoe vreemd het ook klinkt, ze hebben gelijk want daar zijn ze inderdaad niet verantwoordelijk voor

Dat is niet helemaal juist. Woningbouw is verantwoordelijk voor het stuk tussen meter en stopcontact, en ze hebben de plicht een fatsoenlijke woning te verhuren.

Verhuurders zouden ook kunnen proberen hun huurders te helpen. Naast hun juridische verantwoordelijkheid (die er wel degelijk is) hebben ze daar ook gewoon wel een maatschappelijke plicht. Die ze soms wel wat erg makkelijk vergeten.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 15:51

Zou je hiervoor nog bij de huurcommissie terecht kunnen eigenlijk? Wellicht nog een idee?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-15 15:56

Keet schreef:
Zou je hiervoor nog bij de huurcommissie terecht kunnen eigenlijk? Wellicht nog een idee?

Wat houd dat precies in?

Ik kan mij best voorstellen dat de woningbouw niet overal over gaat, maar dit huis heeft al jaren een gigantisch verbruik, ik sta er compleet los van en nu moet ik maar voor alles opdraaien en zelf uitzoeken, vind dat eigenlijk gewoon zeer vreemd. Als ik een huis zou verhuren en er is duidelijk dat mijn huis een ander verbruik aangeeft dan zou moeten, dan zou ik het toch gewoon uit laten zoeken?

Als er echt niks gevonden word dan verhuis ik en zal ik de nieuwe bewoners waarschuwen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 15:58

http://www.huurcommissie.nl/
Je kan eens kijken op de site wat het inhoud. Weet niet of ze er ook voor de woningbouw verhuur zijn of alleen particulier. MAar misschien heb je er wat aan :)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 16:06

Wilde ik ook net zeggen. Het minst wat een verhuurder kan doen is meedenken en alleen maar roepen is niet ons probleem is ook niet helemaal juist. Hoe het wel precies zit weet ik niet, maar daar zijn nu juist instanties voor. :D

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-15 16:08

Sammie schreef:
Wilde ik ook net zeggen. Het minst wat een verhuurder kan doen is meedenken en alleen maar roepen is niet ons probleem is ook niet helemaal juist. Hoe het wel precies zit weet ik niet, maar daar zijn nu juist instanties voor. :D

Dat is dus inderdaad het hele punt. Ik word in het diepe gegooid en van mij word verwacht dat ik het maar oplos als huurder terwijl dit gewoon echt onmogelijke verbruiken zijn...