Malih en Miriam bedankt voor de tips. Nordhorn is hier mooi dichtbij dus daar zullen we dan zeker gaan kijken.
malih
Geplaatst: 31-12-15 12:28
Sjeempie schreef:
Malih en Miriam bedankt voor de tips. Nordhorn is hier mooi dichtbij dus daar zullen we dan zeker gaan kijken.
Als je wilt kan ik je de naam van de verkoper sturen die wij hadden. Hij doet de meeste keukens in Nederland. En t is daar bijna zo groot als een ikea maar dan vol met keukens
Alle steigers zijn weg, voordeuren zitten erin.. Alleen het tegelen van de wc's en badkamers schiet niet op, terwijl we daar al wel het termijn voor betaald hebben.. Hoop zo erg op een oplevering begin februari!
hoe doen jullie het eigenlijk met het bestellen van meubels zoals een bankstel enz? want daar zit vaak toch ook een levertijd op, dus moet overeenkomen met de oplevering/klustijd wanneer het erin kan
Mijn huis gaat mn eerste worden, woon nu nog bij mn ouders dus ik moet alles nog bij elkaar scharrelen
Miriam91
Geplaatst: 05-01-16 20:00
Op een gegeven moment kun je uitrekenen wat de uiterste datum is dat het klaar moet zijn. Bij ons na 150 werkbare werkdagen. Dan voorlopige datum daarop zetten. Veel zaken bieden ook aan dat het nog 1 jaar bij hun opgeslagen kan worden, kosteloos. Dan kun je zodra je meer zekerheid hebt over een datum dat doorgeven Wel gewoon op tijd bestellen dus. Gaan wij doen althans. Wij moeten ook alles nog
Wij nemen de meubels mee die we nu hebben. Als alles af is, gaan we telkens wat vervangen voor nieuwe en ook betere kwaliteit meubels
Onze vloer is uit voorraad leverbaar.. keuken is van Ikea, die gaan we bestellen als we de opleverdatum weten
Lisette1987
Geplaatst: 05-01-16 21:25
ik had het idee om eest "simpel spul" te halen van marktplaats oid, en dan later echt mooie sets bij elkaar te sparen ofzo, ligt eraan hoeveel geld ik over heb, ben alleen en een huis is duur
Mirjamsel hopelijk zetten ze snel de puntjes op de i en kunnen jullie er snel in!
Wij nemen ook de meubels van nu mee als we over gaan en dan langzaam aan nieuwe mooiere meubels kopen.
Gisteren hebben we de offerte voor de hypotheek getekend ( dus nog niet echt voor de hypotheek zelf) en volgend week gaan we tekenen voor het huis
Rebel_Jits
Geplaatst: 05-01-16 21:55
Hier gaan de nieuwe meubels ook wachten. Onze eet-/woonkamer is al een mooie set (van m'n vriend), maar we hebben nu twee niet passende banken. Die gaan we ooit wisselen voor een mooie hoekbank. Eerst het huis en wat gordijnen
Vandaag voor de derde (!!) keer een hypotheek-aanvraag ingediend. Telkens klopte er iets niet op papier (verkeerde naam, cijfers op de verkeerde plek). Nu hebben we alles wel 5x gecheckt en dubbel gecheckt. Hopelijk weten we volgende week meer
Ik bivakkeer nog net niet voor m'n brievenbus. Ik wacht vol spanning af op de brief wanneer de oplevering is. Zondag weze kijken, hebben ze een raam ingegooid Of had ik dat al verteld? Onze meubels gaan mee, zijn nog geen 2 jaar oud en zelf ontworpen en laten maken. Was wel even een dingetje vwb de bank, die is nml 3.26m bij 2.80m erg groot dus.
Foto komt nog, beetje druk gehad maar wel goed nieuws!!! Oplever datum is telefonisch kenbaar gemaakt. Nu nog even wachten op de brief maar zoals het nu er naar uit ziet wordt het de eerste week van februari, 2 dagen voor we op vakantie gaan
Dan nu, de bouwkeuring, hoe gaat het in z'n werk? Doen we dat bij de vooroplevering of bij de sleuteloverdracht? Mij lijkt het het makkelijkste om het bij de vooroplevering te doen of moet je dan daarna alsnog een keuring doen bij de sleuteloverdracht?
Kan allebei. Wij hebben t bij de vooroplevering gedaan, maar bij de oplevering kwamen er nog meer punten naar boven. En inmiddels een drie weken verder en is er A nog vrijwel niks gedaan aan de punten van die tijd en B heb ik inmiddels al drie grove punten die zijn doorgegeven. Morgen maar ff boos bellen! Om een perilex aansluiting gevraagd, bij Voorschoten en bij oplevering gevraagd is het een perilex.. Ja hoor is echt een perilex aansluiting. Komt de man die de electra aanlegt nou mevrouwtje.. Dat is geen perilex hoor... Dan de plees die een waterval na de doorspoeling veroorzaken. Nu wilden ze gisteren ook een draad trekken door de losse leiding van de droger.. Vast.. Geen beweging in te krijgen.. Wrs een bouwfout, maar ga dat in het beton eens opzoeken... vervolgens hebben ze de groepen in de meterkast heel anders verdeeld dan in de technische omschrijving staat, waardoor wij extra kosten moeten maken om de berging op een andere groep te krijgen. Dus.... Ik ben er wel ff klaar mee.. Morgen maar ff een pisbericht sturen.. Alle woningen worden opgeleverd en de aannemer heeft al sinds 16 dec een sleutel en er is nog geen reet gedaan. Vooral in de badkamer is dit niet acceptabel.
Ik lees hier vast mee als jullie het goed vinden wij hebben vandaag de papieren voor de optie op de grond binnen gekregen, en zijn druk in overleg met de medebouwers (twee onder 1 kap woning).. wordt al helemaal enthousiast van jullie berichtjes ga het topic later vandaag eens beter doorlezen!
Mintgroen
Geplaatst: 13-01-16 13:26
Wat een gedoe, Sammie!
Welkom Miesemuisje!!! Het begin van een leuke tijd
Maandag hebben we bij de Ikea de keuken ontworpen. Voor mensen die hun eerste keuken aanschaffen echt een aanrader! Ik heb natuurlijk nog geen ervaringen met de kwaliteit, maar we zijn zo leuk geholpen! We hebben 2 uur lang de tijd gehad om onze keuken samen te stellen en we zijn echt heel erg afgeweken van ons originele plan. De vorm van de keuken en de kleur van de keuken worden bijv. heel anders. En de Ikea heeft toch heel wat handige snufjes. De vrouw die ons hielp was ook heel eerlijk. Zo zei ze bijv. dat een zelfreinigende oven eigenlijk bullshit is en zo had ze nog wel meer dingetjes Ook zitten we onder ons budget, wat heel fijn is. We gaan in week 4 pas bestellen, want in week 4, 5 en 6 heeft Ikea 10% korting op keukens
Vanmorgen zijn bij ons de schuurtjes geplaatst en ik zag iemand bezig zijn met de elektriciteit. Schiet dus toch wel op
Het zijn vooral punten wat niet zo op te lossen is... En daar baal ik van. Dit kost gewoon allemaal extra, want je kan bij die perilex aansluiting kun je niet gaan wachten tot er iemand naar heeft gekeken.. en een fatsoenlijke oplossing zie ik zo even niet behalve dat ze de kosten vergoeden.. Kun je daar over gaan steggelen.. Hoe ga je een geknakte leiding oplossen die in het beton meegestort zit