[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 14:18

WillemYntJee schreef:
Jullie huis staat nog wel op funda moska, wel mooi dat t nu helemaal rond is met de verkoop! Jammer dat t huis al verkocht is, ook in ljouwert?
Ons huis staat nu ook als verkocht onder voorbehoud op funda! :-) straks m'n werkgeversverklaring inleveren bij de hypotheker en dan kan alles volgens mij naar de bank.

Ja, snap er niks van. Het bord zit er ook nog op met 'te koop'. Hun financieringsvoorbehoud was vorige week al afgelopen en de overdracht is donderdag. Neem toch aan dat het dan wel van Funda af gaat.

Huis wat ik had gezien was ook in Leeuwarden idd, er zijn nog wel een paar, maar deze vond ik het leukst. Maar goed, moet toch eerst de NHG afwachten en dan kan ik pas echt verder.

WillemYntJee

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 14:21

Volgens mij haalt funda de gegevens bij de makelaar weg, maar weet ik niet 100% zeker. Bij vriendinnetje van me hing t te koop bord er ook nog toen ze al bezig met klussen waren, moet de makelaar gewoon een keer ophalen. T is natuurlijk pas echt verkocht als t overgedragen is.

gemske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 15:16

Ja de makelaar moet dat aangeven bij funda. Duurde bij ons ook lang voor het veranderd werd.
Als het "verkocht" bord er volgende week nog staat :) dan maken we een foto met ons erbij voor in het plakboek, en dan gaat ie daarna op de bbq ;)

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 16:00

Denk dat je makelaar dat laatste niet zo grappig vindt gemske, al had ie t natuurlijk al weg moeten halen als jullie er al een tijdje wonen.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 16:21

Ik zit nog eens te googlen, maar de meningen over een openingsbod zijn zeer verdeeld. De ene zegt 10% onder de vraagprijs, de andere 20%.
Afhankelijk van hoe lang het te koop staat ed.
Ik zit met mijn 1e bod op 19% omder de vp. Dat kan toch wel?
Huis staat al 2 jaar te koop. Is al wel 20.000 in vp gezakt. Mijn bod zou 25.000 onder de huidige vp zijn.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 16:27

Heb je een makelaar? Die kan nagaan hoe het met vergelijkbare woningen in de buurt zit. Ze hebben daar een website van (althans, mijn makelaar heeft dat) Als het verschil in verkoopprijs met vraagprijs in een bepaalde buurt erg groot is, dan kun je zelf ook een scherper bod neerzetten.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 16:29

Nee heb ik niet. Ik wil dit zelf doen :j
Heb al wel via Funda gekeken, maar er zijn niet echt vergelijkbare huisjes in die buurt.
Of er moet meer aan gebeuren, of het is groter, meer grond.
Ik heb wel een prijs in mijn hoofd waar ik op uit wil komen en dat is wel realistisch :j

Dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 16:35

@Amanda je kunt via het kadaster een lijst opvragen van woningen die in de buurt verkocht zijn met daarop de verkoopprijzen.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 16:37

Koopsommenoverzicht opvragen bij t kadaster inderdaad, kost 3,20 maar dan heb je een overzicht van 6 vergelijkbare woningen in de buurt.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 17:01

Net weer een huis bekeken, die mensen hadden duidelijk wél begrepen hoe je je huis moet presenteren :j Wel veel spullen in huis, maar wel opgeruimd en schoon. We zijn ontzettend gecharmeerd van de keuken en de tuin. De woonkamer is aan de kleine kant en de zolder moet geïsoleerd worden en voor de ruimte aan de voorzijde een dakkapel. Groot nadeel is dat de badkamer erg klein is en dat er alleen beneden een toilet is. In ieder geval wel een huis om in gedachten te houden.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 18:20

mijn huis staat ook te koop wegens scheiding, ruim 2 jaar inmiddels. Het staat nu ook al een hele tijd leeg. en de zin om er nog wat aan te doen is ver te zoeken... maar ja, het moet toch wel (we kregen al commentaar van de buurvrouw over het onkruid in de voortuin). Dus af en toe maken we ons weer even kwaad en rausen we er doorheen. omdat er niet in geleefd wordt blijft het ook redelijk netjes, maar de ramen worden toch vies, en afstoffen blijft ook nodig.

ik heb geen idee wat je het best kan bieden, maar ik weet wel dat mijn huis inmiddels teab gaat... (oeps... moet ik misschien beter niet op internet zetten he... :) :D ... ik wil er gewoon zooooo graag vanaf)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 18:28

Jammer dat het niet hier staat :+
Dat huisje staat ook al bijna 2 jaar te koop. Heb maar gewoon die 20% aangehouden en merk het vanzelf wel :j
Spannend hoor! :):)

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 20:26

Spannend, hopelijk gaan ze akkoord met je bod :j

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 20:32

Dat denk ik niet :D
Het is vrij laag. Maar je moet ergens beginnen. En ik verwacht wel dat we het bedrag halen dat ik in mijn hoofd heb :j

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 20:37

Dat bedoelde ik eigenlijk ook. In ieder geval, hoop dat jullie er uit komen :j

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 20:41

Ik ook, bedankt!
Duimen maar :):)
Ik denk dat het wel gaat lukken. En dan de rest. Keuring, hypotheek, contract, notaris, sleutel, klussen, verhuizen....

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 20:45

Amanda schreef:
Keuring, hypotheek, contract, notaris, sleutel, klussen, verhuizen....

:= :$ :list: -:) :):) 8)7 :PB

of, in mijn geval := := := := *\%/* *\%/* *\%/*

Ik duim voor je ;)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 20:59

_O-
Zoiets ja :D

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 08:21

Ja ongelovelijk Juval, zo'n gevoel heb ik ook. Áls er iemand een bod wil doen, dan wil ik ook wel héél ver gaan... Dan ben je er eindelijk af :j

Wel spannend hoor ik wel. Een bod doen, wachten of het akkoord is.
Wel apart Moska, dat er nog steeds Te Koop op funda en zo staat. Zal wel aan de makelaar liggen. Laatst de vraagprijs laten verlagen, maar dit stond de volgende dag al op Funda. Was ik wel blij mee.
Wel mooi snel gegaan Moska. Alles afgerond en klaar voor je 'nieuwe' leven wat je weer moet opbouwen. Ooit komt er een tijd dat wij ook zo ver zijn, het wachten duurt wel lang |o

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 09:43

hier in de regio zijn er ook best wat makelaars die erg langzaam zijn met wijzigingen zoals verkocht onder voorbehoud en verkocht. Huizen die al lang verkocht zijn staan nog actief op funda, huizen die al heel lang verkocht zijn staan nog Verkocht ovb etc
prijswijzigingen zijn ze wel actief mee, want sja, dat trekt mensen, ik vermoed dat sommige huizen niet gewijzigd worden naar verkocht etc puur omdat als iemand om dat huis komt omdat het nog actief is, ze in ieder geval een gesprekje kunnen aangaan met de belangstellenden om eens te kijken wat ze zoeken en of ze er ene klant aan over kunnen houden ofzo.(misschien iets in de stille verkoop, of als aankoopmakelaar etc)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 09:48

Hier zijn ze ook traag. Heb ruim een maand geleden gebeld voor een bezichtiging, maar was toen verkocht onder voorbehoud. Dat staat er sinds gister pas op Funda bij. Ander huis diezelfde dag gebeld, zelfde verhaal, maar dat is nog steeds niet aangepast.

En ik weet niet of jullie het leuk vinden, maar op dit huisje heb ik gister een bod uit gebracht.
Citaat:
Erg leuke en knusse dijkwoning met toch een verrassend ruime leefruimte (65m2), nabij het centrum gelegen op 41m² eigen grond.

Onderdijks/straatniveau
Entree/hal met meterkast, aansluiting voor de wasmachine, trap naar dijkniveau en toegang tot de badkamer en een ruime slaapkamer. De badkamer heeft een hangcloset, wastafel, designradiator en een ligbad met douche.

Eerste verdieping/dijkniveau
Keuken met vaste trap naar zolder en toog naar de woonkamer. De ''doorzon'' woonkamer is d.m.v. raampartijen aan beide zijden erg licht en zonnig. De keuken heeft een wandopstelling uit 2008 en is voorzien van een 4-pits keramische kookplaat, afzuigkap, koelkast en een combi magnetron. Via de keuken is het vlonderterras aan een rustige dijk op het zuidoosten bereikbaar.

Tweede verdieping
Ruime zolder met dakkapel en opstelplaats cv ketel (Vaillant uit 2006). De zolder is in gebruik als werkkamer met bergruimte.

Algemeen
Het bouwjaar van de woning is ca. 1925, de gebruiksoppervlakte is ca. 65m² en de inhoud is ca. 200m³ (inclusief begane grond vloer). De gehele woning is v.v. dubbele beglazing (m.u.v. de zolder). Zowel de woonkamer, keuken als slaapkamer zijn voorzien van een laminaatvloer.
De woning is vanaf 1998 grondig verbouwd. Denk hierbij aan een nieuwe en verhoogde dakconstructie, het vervangen van kozijnen, het plaatsen van nieuwe dakpannen, het plaatsen van nieuwe gevelbekleding, nieuwe isolatievoorzieningen etc. De huidige eigenaar heeft een nieuwe keuken 2008, cv ketel 2006 en meterkast 2009 geplaatst. Verder is het buitenschilderwerk in 2011 uitgevoerd.
Nabij het centrum, op loopafstand van alle winkels, maar toch rustig gelegen. De oplevering is in overleg.

Circa maatvoering
Slaapkamer: 4.60 x 3.35
Badkamer: 2.00 x 1.67
Keuken: 4.92 x 1.83
Woonkamer: 4.92 x 3.53
Zolder: 5.47 x 2.00/1.00

Die hoge met de dakkapel
Afbeelding

Achterkant komt op de dijk uit
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 09:52

Mooi huis!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 09:57

Het is niet super groot, maar ik ben maar alleen en woon nu op 45m2. Dus voor mij groot zat.
En het heeft sfeer :+:
De slaapkamer en woonkamer hoeft weinig aan te gebeuren, alleen de zolder moet afgetimmerd worden. Ik wil bergruimtes aan de schuine kant rechts (loopt door tot aan de vloer) en aan de achterkant ook. De rest van de zolder is voor de katten :D

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 10:10

dat ziet er leuk uit Amanda.. spannend hoor, ik hoop dat je gauw wat hoort!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 10:25

leuk huis Amanda :j
fingers crossed dat je er snel uit komt met de verkopende partij