Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 11:49

Lol, _O- Een bijzettafel die is goed bedacht :P

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 11:54

Wat een luxe dat ik (best groot) woon........Wasmachine, droger, vriezer en alle meuk in de bijkeuken. Heerlijk!

Nou ja, mocht ik nog wat leuks bedenken dan zal ik het je laten weten :P
Waar hang je de was nu ook alweer op??

_bloempje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 11:54

Haha creatieviteit kent geen grenzen, je wordt creatief van kleine ruimtes maar ook van bezuinigen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 11:55

Nu nog op mijn kamer, mocht het lekker weer worden dan hangen we misschien waslijnen aan het balkon en kunnen het daar ophangen, of ik zet mn wasrekje buiten :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 11:55

Ik heb trouwens werk gevonden dus ik ga binnenkort wat breder hebben :D

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 12:05

Over was drogen: ik woonde een tijdje op 6 vierkante meter en liet mijn was ook gewoon op mijn kamer drogen (ik klemde een rekje tussen het plafond en de muur en hing de rest over de lattenbodem van mijn hoogslaper). Nooit last van gehad. Mijn viool heeft een vochtigheidsmetertje, en het kwam nooit boven de 60%. Als de verwarming aan stond was het keurig 40 tot 50%, maar als die het een keer niet deed gewoon 60. En ook niet bijzonder koud. Alleen minder last van statisch haar en dat is prima :P

_bloempje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 12:07

Gefeliciteerd. waar als ik vragen mag?

liesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 12:12

in de folder van lidl staan aanbiedingen voor zaadjes voor kruiden en groente..
ook staan er kweekkasten en een grotere kas...
hier ga ik maar eens wat van aanschaffen, scheelt weer wat centjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 12:16

Bij een ijssalon :D en aangezien ik een opleiding pattiserie doe komt dat super uit, heb er heeel veel zin in!

_bloempje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 12:31

Leuk zeg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 12:32

Ja super haha :D

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 12:35

Het zou fijn zijn als we hier weer wat meer ontopic kunnen blijven. Nu vallen de "bezuinigen op boodschappen" tips weg in het niet. Het zou zonde zijn als dit topic naar HK verplaatst gaat worden.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 12:43

manzano schreef:
Keer goed de verwarming stoken helpt ook tegen vocht.

Ja, dat kost dus ook geld ( energie) .. er zijn tegenwoordig energiezuinige drogers, lijkt me veel handiger ( AA-klasse)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 12:47

Behalve als je een kamer huurt en inclusief betaalt. Dan is een eigen droger aanschaffen vele malen duurder.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 12:57

Jannepauli schreef:
manzano schreef:
Keer goed de verwarming stoken helpt ook tegen vocht.

Ja, dat kost dus ook geld ( energie) .. er zijn tegenwoordig energiezuinige drogers, lijkt me veel handiger ( AA-klasse)

Dan moet je een warmtepompdroger nemen en die zijn reteduur. Condensdrogers zijn nog steeds bijna allemaal klasse B (heb er recent een gekocht).

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 12:58

Vocht is vaak maar tijdelijk probleem bij bepaalde weersomstandigheden. Dan is een keer een dag goed stoken net zo goed. Zoveel kost dat nou ook weer niet.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 13:16

Gister wou ik kaasfondue eten, want we hebben nog een pakje fondue en een wit afbak stokbrood liggen. Normaal halen we dan nog wat lekkere dingen voor er omheen (salade, bruin stokbroodje, verschillende groentes) maar omdat we vorige week zoveel uit hebben gegeven konden we er nu niets bij halen. We hebben dus gewoon AVG gegeten. Dan opeens besef je hoe luxe je het al die tijd hebt gehad! Ruim een jaar geleden zijn we al flink gaan bezuinigen, maar toen konden we wel altijd tussendoor nog even iets erbij halen. Dat kan nu niet meer en dat is toch best jammer :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 13:19

Dames, er is net een moderator langs geweest. En dat is niet de 1e x. Er is toch ook een topic over algemene bezuinigingen? Ga dan daar veder over je wasmachine / droger etc.
Maar zou fijn zijn als we het hier gewoon over eten kunnen hebben :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 13:20

joyce2 schreef:
Gister wou ik kaasfondue eten, want we hebben nog een pakje fondue en een wit afbak stokbrood liggen. Normaal halen we dan nog wat lekkere dingen voor er omheen (salade, bruin stokbroodje, verschillende groentes) maar omdat we vorige week zoveel uit hebben gegeven konden we er nu niets bij halen. We hebben dus gewoon AVG gegeten. Dan opeens besef je hoe luxe je het al die tijd hebt gehad! Ruim een jaar geleden zijn we al flink gaan bezuinigen, maar toen konden we wel altijd tussendoor nog even iets erbij halen. Dat kan nu niet meer en dat is toch best jammer :D

Kon je de groente die je nu hebt gegeten niet bij de kaasfondue doen?
Dan kan je toch je kaasfondue eten, maar op een minder luxe manier :)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 13:23

maroescha schreef:
Dames, er is net een moderator langs geweest. En dat is niet de 1e x. Er is toch ook een topic over algemene bezuinigingen? Ga dan daar veder over je wasmachine / droger etc.
Maar zou fijn zijn als we het hier gewoon over eten kunnen hebben :)

Dat was geen moderator opmerking verder......... Ik TeM echt zoooo vaak over veel meer offtopic gedoe en krijg altijd de deksel op m'n neus bij de moderators, dus het is mij wel ff gezegend :+

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 13:41

Wat mij betreft dan maar een topic openen over algeheel bezuinigen? En dan in de dingen waar we het nu over hebben? Vaatwassers, drogers, blokjes, boodschappen etc?

En dit topic puur voor boodschappen houden? Ik vind de andere tips nl ook wel erg prettig hoor. Hoeft van mij niet alleen over eten te gaan. Dat is geloof ik hier de minste kostenpost :o

Laat maar weten of iemand opent er eentje??

Zaadjes bij Lidl, ik ga de folder even opzoeken op de Ipad en even kijken of het wat is! Vinden de kids natuurlijk ook erg leuk.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 13:52

maroescha schreef:
joyce2 schreef:

Kon je de groente die je nu hebt gegeten niet bij de kaasfondue doen?
Dan kan je toch je kaasfondue eten, maar op een minder luxe manier :)

We hebben nu witten bonen in tomatensaus gegeten, dus dat was wat lastig :D En sperziebonen in de kaasfondue vond ik ook niet zo'n goede optie, haha.

Wij hebben altijd dingen zoals bloemkool/broccoli, champignons, tomaatjes, paprika, krieltjes om erin te dopen. Want alleen met brood vind ik saai, erg he? :o Dus ik ga volgende week gewoon krieltjes kopen en een deel van bovenstaande groenten, gebruik ik die dingen gewoon voor de normale maaltijden en hou ik wat apart voor de kaasfondue.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 14:15

Manlief zeurde dat ik geen koekjes had gekocht, ik bedacht me net dat ik alles in huis heb om een appelcake te bakken. Die staat nu lekker in de oven.

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 14:16

Dimple schreef:
Wat mij betreft dan maar een topic openen over algeheel bezuinigen?

Deze is er al ;) ; [HTT] Algemeen bezuinigen in en om het huis

Vandaag de folder van de C1000 in huis en de rijst en hollandse pannetjes van maggi zijn nu voor een euro :)
Morgen maar wat inslaan.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 14:19

Er zijn nu bij de dirk/bas/digros perssinasappelen in de aanbieding. 3 kilo voor 2 euro :)