Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 20:59

Bij de IKEA ga ik nooit de showrooms door :n In Amsterdam kan je meteen het hoekie om naar de accessoires.

Toen ik een klein huisje had was de IKEA perfect!
Ze hebben zóveel oplossingen voor kleine huizen, en ook de bank paste als enige beetje grotere (geen 2-persoonsje) bank tussen de deur en het raam (de Mysinge) en was ook meteen een slaapbank +:)+
Ik ben er in elk geval veel op in slaap gevallen :+

LovingTweety

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 21:52

In delft kan je idd ook gelijk naar beneden naar de extra's.

Ik heb 4 paxkasten (2x1 meter en 2 x0,50) en ik hou echt van die dingen. Zo ideaal.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 21:53

Vriendin heeft die ook, met al die handige laden en uittrekbare manden!

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 21:55

Jup. Present. Ideaaaaaal! Hiervoor had ik onmogelijke inbouwkasten. Drama was dat.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 22:00

Ik mis mijn pax nog altijd!!! Die had zelfs een juwelenkastje met slot <3
Volgens mij is die uit de collectie ;(

maaikj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 22:00

Sorry Nicole, je huis is even boven ons budget :P Je hebt wel een mooi huis!!

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 22:13

Ik wil ook dolgraag de pax kasten, maar de kant van kamer zonder schuine muur kan slechts kasten van 40 cm diep hebben ivm raam + vensterbank. De andere kant kan goed 60 cm diep, maar loopt na 150 cm schuin. -O- Bijna niets past... Officieel is het geen inloopkast dus, maar een heel kleine kamer met een klein deurtje naar een naastgelegen vliering. Die doorgang moet ook al vrij blijven. Het is dus echt een uitdaging om daar nog een fijne inloopkast van te maken!

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 22:15

Dat is drama! Een collega had zoiets en heeft op maat moeten laten maken.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 22:25

Zo zag de ruimte eruit bij de vorige bewoonster:

Afbeelding

Ik wil er een inloopkast van maken. Zachtboard is verwijderd, muur rechts geheel vervangen, alle leidingen weggewerkt, opnieuw gestuct en er komt een nieuw kozijn in. Linksachter in de kamer zit het deurtje naar de bergruimte. Ik weet nog niet zo goed wat nou 't handigst is.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 22:32

manzano schreef:
Nou ja, bij mij komt Ikea er iig niet meer in. Slaap steeds slechter en rugklachten worden steeds erger.

Maar goed, zo heb je ongetwijfeld over elk merk goede en minder goede ervaringen.
Consumentenbond hecht ik verder totaal geen waarde aan :n

Ik heb met m'n ex toendertijd een bed gekocht bij de IKEA. Ja eindelijk een 2 persoonsbed..

Nou we hadden er een. de malm.. Wat ben ik blij dat toen 't uit ging het bed bij hem bleef.. Ik wilde hem niet.
Wat een bagger bed.. Kei hard, super laag.. (ff voorruitdenkend dat als ik ooit een kind zou krijgen ik gewoon niet op kan staan van dat bed.. ben 22 maar ff een ingeving)

Ik ben nu op zoek naar een relatief goedkoop bed, maar matras wil ik goed hebben.. Dus ff rondzoeken..
En niet haastig beslissen.. Ik ben rekeningen aan het zoeken van m'n huidige matras. Die is zo fijn.. Wil die nu 2 persoons. Helaas bewaart mama alle bonnen lijkt wel..

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 22:34

Oh ons Ikea bed is dan wel weer super hoog. Maar ja..... boxspring met extra hoge poten eronder en dik matras erop.

Heb hier wel eens foto geplaatst...... ff zoeken.

edit:

manzano schreef:
Dit is ons bed....
[ Afbeelding ]

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 22:46

wowie, wel heel mooi!

Wat wat je daar totaal mee kwijt? en was dit het bed waar je niet tevreden over was?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 22:47

Oh geen flauw idee..... we hebben jaren geleden eerst het matras gekocht (voor op bed met lattenbodem) en daarna de boxsprings eronder gezet. De ombouw hebben we zelf gemaakt met MDF en stof (ook van Ikea). De MDF platen zijn nooit super goedkoop, maar de stof was misschien 20 euro ofzo.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 22:50

Lorette, heb je die inloopkast link gezien een of een paar pagina's terug (of had je die zelf geplaatst?)
Dan zou ik van die hele wand met schuin plafond kast (laten) maken! Voor die bergingsdeur zou ik hem gewoon doortrekken, want hoe vaak moet je daar nou wezen :)

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 22:52

Mootje: ehhh... nee? Ik dacht redelijk goed mee te lezen, maar die heb ik dan toch gemist! *gaat teruglezen*

*edit: deze? http://www.kastengigant.nl/schuifdeurka ... fAodpFIAfw

Heel tof, Manzano! Jij bent wel handig, of niet? :D Ik heb helaas 2 linkerhanden, dus zelf een ombouw maken zit er niet in voor mij.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 22:58

dit was 't bed dat 'ik' had.

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S69849849/

maar ik zie dat er ook een hoog model is.. wil 't goed uittesten.. en proberen.. want pff rugproblemen heb ik genoeg gehad. M'n matras nu is zo goddelijk. maar met een lover langs je is een 2 persoons net wat ruimer..

1.40 tot 1.60 is de max in m'n slaapkamer..

140 is dat te doen? of zou ik dan voor 160 gaan. wel oog voor de toekomst dat 't mee kan naar een toekomstig huis.

sorrt voor de spel;fouten. ik zit op een laptop met ontbrekende letters en het werkt nie eme

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 22:59

Lorette, ander topic maar wel dezelfde mensen :+
SAKKIA schreef:
Dan wil ik het zo maken

[ Afbeelding ]

Dan hebben we ineens heel erg veel ruimte en aagezien dat een hele grote kamer is waar we toch geen gebruik van maken is dat een ideale oplossing om veel troep kwijt te kunnen :j

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 22:59

Ik vind dat bed ook mooi manz :j

Wij hebben vanavond rolgordijnen opgehangen of nou ja 1 verder kwamen we niet want toen werd het te donker :+ maar wat een drama die dingen. Slaapkamer is wel helemaal klaar en rolgordijn hangt daar ook! Gek genoeg hadden de oude bewoners het rolgordijn er daar wel afgehaald maar niet meegenomen dis konden we daar de maat heel makkelijk mee goed krijgen.
Morgenavond gaan we opzoek naar overgordijnen voor beneden en nog wat andere dingen. Misschien toch zondag even naar de Ikea.
Gaat nu echt opschieten :j als alle rolgordijnen hangen kunnen we ook gewoon over. Dus zaterdag maar eens hard aan het werk om zoveel mogelijk op te ruimen en over te brengen :j
Heb zelfs vandaag dubbel gekookt zodat ik dat morgen niet weer hoef te doen en we alle tijd hebben.
Ondertussen ook even tijd aan mezelf besteed en nieuwe nagels laten zetten. Eindelijk weer nette handjes!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 23:01

Jolanda, ik heb 1.60 en dat vind ik echt ruim zat voor zijn tweeën... 1.40 zonder last van elkaar te hebben moet ook nog wel lukken. Hangt natuurlijk wel van je slaapgedrag af! :D

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 23:03

Mootje schreef:
Lorette, ander topic maar wel dezelfde mensen :+
SAKKIA schreef:
Dan wil ik het zo maken

[ Afbeelding ]

Dan hebben we ineens heel erg veel ruimte en aagezien dat een hele grote kamer is waar we toch geen gebruik van maken is dat een ideale oplossing om veel troep kwijt te kunnen :j

O, haha!

Dat is een super kast. :D Die wil ik!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 23:04

Nou ja, mijn vriend is handig..... ik totaal niet (al heb ik wel het inzicht om het te bedenken haha).
Op zich is het bed niet echt mooi. De boxspring is aan de zijkant gewoon kaal en Ikea-blauw, maar door het grote dekbed zie je dat niet :+

Maar verder is het een prima bed om te zien. Een ander matras zou al een boel schelen hoor.
Mogen alleen van mijn mams een nieuw bed uitzoeken voor een mooi bedrag, dus dan schuift deze maar door naar de (toekomstige) logeerkamer. Ga hem zeker niet weg doen voorlopig.

Bed is trouwens 1.60 :j Vind ik ook groot zat. Breder kan ook niet meer trouwens aangezien we een vaste kast hebben laten maken naast het bed :+

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 23:05

Wij hebben nu 140 en dat gaat prima! Alleen in de zomer is het soms warm, maar dat komt meer omdat vriendlief altijd gloeiend heet is als ie slaapt :? In de winter wel fijn in de zomer soms wat warm :+

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 23:05

Lekker Sas!!!!!!

Wij hebben na een jaar nog geen gordijnen hahahaha. Zitten deels vuilniszakken voor de ramen op zolder :')

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 23:08

Sakkia, dat heb ik ook... In IJsland heb ik alleen in een lakenzak gelegen met max. Tentventilatie :+
Fijn dat de rolgordijnen bijna hangen. Het wordt trouwens wel weer snel donker!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 23:10

Over gordijnen zullen ook nog even duren aangezien die allemaal op maat gemaakt moeten worden.
Rolgordijnen hadden we vorige week bij de karwei gekocht! Ze waren op de aanbieding en toen ook nog sticker korting er overheen :j was de korting echt behoorlijk!
Morgen toch nog maar wat simpele lampen kopen om te zOrgen dat we tenminste licht hebben en s avonds ook nog iets kunnen doen. Is al snel weer donker nu trouwens! Na half 9 kan je binnen zonder licht niks meer :n