Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 22:31

nou, ik heb dus ergens ook wel enige twijfel over het hele verhaal hoor :j
maar het lastige is, ik heb de verkoper alleen via mail en telefonisch gesproken, ben zelf ook al bij het huis geweest nadat hij aangaf op vakantie te zijn, maar ik alvast al wel even kon gaan kijken voor ene indruk. toen was er niemand thuis... logisch, want hij was op vakantie .
maar nu blijkt dus dat hij er helemaal niet woont, maar het verhuurt.
de vader van de huurder gaf aan dat zijn dochter daar waarschijnlijk niets van af wist. maar hoe het nu echt zit?? geen idee, vaag verhaal in ieder geval.
maar wel echt typisch iets voor mij :j

maar ja, weet die huurder inmiddels wel dat er wij dus morgenavond op de stoep staan? kom je daar aan en is de huurder gewoon aanwezig , heeft de verkoper de huurder op de hoogte gesteld?
of krijgt die het gewoon op haar bordje geparkeerd?
en volgens mij mag je als huisbaas niet zomaar binnen komen baggeren als het je zo uitkomt... geen idee of we wel moeten gaan kijken morgenavond...denk toch maar even bellen of mailen morgen denk ik om even wat duidelijkheid te creëren. We hebben allebei geen zin om morgen daar te staan en in 1 of andere rare situatie te belanden

en mocht het wat zijn, dan is het misschien toch niks, want kom je überhaupt wel van die huurder af, of koop je die er bij zeg maar? :+

maar om toch weer bij de tuin uit te komen, vandaag bij de aldi een mini tunnelkasje gekocht en rabarber en aspergeplanten
alles gaat trouwens in pot, want met al dat huizen kijken kan ik de moestuin maar beter mobiel houden :+
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 20-03-13 22:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 22:42

Oo rabarber <3

Ik zou inderdaad op m'n hoede zijn. Huurders zijn volgens mij flink beschermd door de wet.

Sonja_vR

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 11:18

ik ga zo de rabarber maar eens in een grote pot zetten...of eerst nog een rondje Aldi, nog zo ene tunneltje halen en dan wta potgrond van de MCD< die zit er vlak bij en heeft nog steeds een leuke aanbieding.

huis van vanavond is uitgesteld, huurder kon niet afwezig zijn vanaaf. maar over twee weken staat het als het goed is leeg, dan kunnen we op het gemak het huis eens checken.

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 21:15

Nou benieuwd hoe dat gaat aflopen met het huis.

Heb je niet van die hele mooie ouderwetse rabarber potten?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 19:14

momenteel staan ze in grote kunststof boompotten , meer ook omdat het sowieso te koud is om ze in de grond te zetten, ze staan nu ook in de kas :j
we wachten het verder allemaal maar even af :)

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 20:30

O jij hebt ook nog een kasje?

* jaloers

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 20:58

Nou.. een houten border wordt het toch niet. We gaan eerst grind of split leggen op de plek waar de border zou komen en daar zetten we een paar hoge en lage potten op. Die zijn in de aanbieding bij de gamma en daar hebben we nog een bon van.

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 21:16

O dat is wel heel wat anders. Maar het klinkt ook leuk! (En minder werk)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 22:13

laura, ik heb vorig jaar een muurkasje van iemand overgenomen. wel lekker, je kunt ene hoop wat vroeger de grond in doen, maar ook wat tropischer spul groot krijgen :j

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 22:22

O dat lijkt me heerlijk Sonja, maar daar hebben we hier helaas geen plek voor.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 22:53

De moes/siertuin van mijn vader moest leeg. Vandaag nog wat vaste planten lopen zoeken, veel phloxen, en campanulaas eruit gehaald. Ook nog lage buxus ter vervanging voor de kruidentuin, en grotere om een nieuwe afscheiding te maken.
En toen keek hubbie om zich heen en zag vrij grote laurierkers staan! En vorige week hebben we de coniferen eruit getrokken, en hebben sinds die tijd een gat in mijn laurierkershaag. Die kan ik nu mooi dichten met de gevonden lauriers. Fijn! Scheelt een rondje kwekers. :)

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 22:57

Ohja, ik heb ook een enorme vlinderstruik uitgegraven. Ik weet wel dat je die flink kunt terugsnoeien. Hij is niet mooi bijgehouden en de takkenschaar gaat er zeker in. Nu vertelde mijn vader dat ik hem ook kon stekken. Heeft iemand daar ervaring mee?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 23:46

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 00:19

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 10:10

Thanx neon!

Ga m'n vader z'n struik maar even leegknippen haha

Vraagje, er staat op die pagina 20 cm en minstens 2 bladknopen. Betekent dat gewoon dat je een takje van 20 cm moet afknippen waar iig 2 knoppen op zitten?
hoeveel van die takjes kun/moet je knippen?
kan ik dat nu(naja als de temperatuur normaal is) bijv doen? Tijdelijk in een pot doen en dan in mei/juni als de tuin gedaan is overzetten op de juiste plek?

Madeliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 10:14

Michelle77 schreef:
Thanx neon!

Ga m'n vader z'n struik maar even leegknippen haha

Vraagje, er staat op die pagina 20 cm en minstens 2 bladknopen. Betekent dat gewoon dat je een takje van 20 cm moet afknippen waar iig 2 knoppen op zitten?
hoeveel van die takjes kun/moet je knippen?
kan ik dat nu(naja als de temperatuur normaal is) bijv doen? Tijdelijk in een pot doen en dan in mei/juni als de tuin gedaan is overzetten op de juiste plek?

Kijk je wel even verder op de site, want al die stekjes bij elkaar doen is niet zo goed, je krijgt als ze wortelen dan moeilijk terug uit elkaar!! Ik wist niet dat je die kon stekken eigenlijk , dus handig die tip, mijn vriend haar zus wil al lang een vlinderstruik, en mijn beste vriendin heeft er één dus ik ga ook aan het stekken gaan!

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 10:41

Wat ik van die pagina aflees is dat je de stekjes moet bundelen idd, om de verschillende soorten uit elkaar te houden. Maar aangezien ik maar 1 soort ter beschikking heb. Ik wil iig 1 struik id achtertuin, maar als stekken zo eenvoudig is, dan wil ik ook proberen aan de voorkant er 1 te gaan zetten.
vandaar ook de vraag hoeveel takjes moet je knippen/stekken voor 1 struik.
Filmpje wat op de site staat kan ik niet zien op mn telefoon.

We gaan pas over een tijdje de tuin doen, vandaar dat ik m tijdelijk in een pot wil zetten en dan de tuin in.

Madeliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 10:45

Normaal is het 1 stekje voor 1 struik!

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 10:59

Madeliefje schreef:
Normaal is het 1 stekje voor 1 struik!

thanx!

En dan 20 cm lang met iig 2 knoppen eraan.
Kan me haast niet voorstellen dat daaruit zo'n joekel ve plant kan groeien.

Zou t ook gewoon id komende weken kunnen?

Madeliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 11:09

ja vlinderstruiken groeien enorm!! toen ik in mijn vorig huisje woonde kwamen de vlinderstruiken vanzelf uit de grond, tussen de tegels!!! gewoon door zaadjes in de lucht!!! en dat haf ook al snel een grote struik!!

Ik ga het ook binnen een paar weken proberen, als ik weer eens langs mijn vriendin passeer die een vlinderstruik heeft!

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 11:13

Madeliefje schreef:
ja vlinderstruiken groeien enorm!! toen ik in mijn vorig huisje woonde kwamen de vlinderstruiken vanzelf uit de grond, tussen de tegels!!! gewoon door zaadjes in de lucht!!! en dat haf ook al snel een grote struik!!

Ik ga het ook binnen een paar weken proberen, als ik weer eens langs mijn vriendin passeer die een vlinderstruik heeft!

Mijn vader heeft vorig jaar mei een kleintje gekocht, en die was binnen no time ook mega groot, dus weet dat het zo is, maar sommige dingen blijf ik onvoorstelbaar vinden haha

Zodra de temperaturen normaal zijn ga ik mijn vaders struik even aanpakken _O- Bedenk me eigenlijk dat ik nieteens weet of hij 'm teruggesnoeid heeft.... hopelijk niet!
Heb de computer even aangezet, filmpje gekeken, ga 1 grote tak knippen en dan een paar stekjes maken. Leuk!

Madeliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 11:18

ja vlinderstruik zijn enorme leuke struiken! heb er ook al spijt van dat ik hier geen meer heb! Daarom ga ik ook ééntje stekken bij vriendin.

Voorbeeldje van hoe ze vanzelf uit de grond kwamen in mijn vroegere huis! Ze stonden toen wel nog niet in bloei. Je ziet de hond er bij één staan en verder nog één. Gewoon uit het niets er gekomen :+
Afbeelding

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 11:20

Leuk zeg!

Ben er sinds 2 jaar geleden helemaal gek op. Was bij het zomerhuisje van mijn tante (in Noorwegen) en zij had een hele mooie daar staan, midden op de berg/rotsen, en hoppa een mooie struik. Dus paps op mijn aanraden er 1 gekocht. Helaas kon ik op mijn balkon niets kwijt, maar hij wel. Plaatsvervangend genieten hahaha

Hortensia's, Clematis en Vlinderstruiken zijn echt mijn favorieten!

Madeliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 11:24

Ja dat zijn 3 leuke planten die je daar opnoemt! Hier is het ook plaatsvervangend genieten, ik woon op een appartement maar ik woon een straat van mijn ouders, dus ik plant in mjn ouders hun tuin! En later als ik dan eigen huisje heb, doe ik het terug mee. Zo waren we afgesproken!

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 11:59

Das ook ideaal!

Tuin moet hier flink onder handen genomen worden, dus blijft niet veel geld over. Gelukkig heb ik al een gave hortensia staan bij mn oude huisje, die haal ik binnenkort weg, staat een clematis hier id tuin, heb er 1 meegenomen van mn balkon en dan een vlinderstruik steken, ga ik dus een heel eind mee komen! Kan niet wachten!!