Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mootje

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 11:27

Proest :D

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 11:31

Hij wist niet hoe duur hij was, dus daar had het weinig mee te maken :P
Had hem overigens ook nooit voor dat geld gekocht. Maar Ebay en MP zijn geduldig en ik ook ;)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 11:33

Even over die houtblokken! Ik wil ook zoiets naast de tv straks, met vazen erop denk ik.

Ik vind het trouwens maar reuze lastig allemaal. Wij zijn druk aan het verbouwen en heb al een hele tijd behang liggen. Maar nu twijfel ik of het wel mooi is _O- Plus dat ik één muur die al behangen is niet mooi vind. Drama, drama...

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 11:34

Merel, ligt dat aan de behanger of aan het behang :')

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 12:00

Behang is er zo weer af en opnieuw behangen :)

Denk dat het toch 2 houtblokken wordt met beeld of vaas en dan duimen dat de katten het heel houden hihi

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 12:19

Mootje schreef:
Merel, ligt dat aan de behanger of aan het behang :')

Eh...... Vooral het laatste!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 13:30

Ik ben wel benieuwd naar een foto!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 13:46

Afbeelding

Het is in het echt paarsiger. Tenminste, het is een vreemde kleur. We hebben vooral veel grijs, zwart en wit en ik vind dit niet mooi eigenlijk,

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 15:32

We hebben toch maar de 3 in 1 besteld! Was van de week op de Libelle zomerweek (nou ja, zomer....) en daar stond een stand van Daalderop. Een optie voor mensen die het niet doen i.v.m. ruimte keukenkastje boiler zou nog kunnen zijn om een plintboiler te nemen! (deze geeft uit m'n hoofd 2,7 liters heet water)
Ze hadden een kaart die je in de wasbak kon leggen en als je dan de warmwaterkraan openzet totdat je warm water hebt, liet deze zien hoeveel je 'verspild' had. Is toch wel schrikken!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 15:35

Plintboiler kan weer niet in combi met de 3in1. Dat is alleen voor warm water, niet kokend.
Waar heb je hem gekocht??

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 15:39

Dat ga ik in de folder na kijken! :D Daar had die vertegenwoordiger het helemaal niet over!

Bij Bemmel & Kroon! Hadden echt een fantastische aanbieding! De complete set voor 500,00! (zelfs die vertegenwoordiger in die stand kon niet geloven dat het daar voor werd aangeboden :P ) Dit is dan wel de 'gewone' kraan en niet de matte versie!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 15:41

Hahaha, nou ik heb het wel 100x nagevraagd over die plintboiler omdat we dat anders hadden gedaan.
Bij ons ook bij Bemmel idd :D Volgens mij moeten ze er vanaf :))

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 15:46

Edit: plintboiler kan ook wel voor kokendwater, maar dat is dan een losse kokend waterkraan. Niet de 3 in 1. Althans, zo zie ik het in de folder en zo is het me ook meermalen uitgelegd in de winkel.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 15:48

Dan ben ik blij dat we niet voor de plintboiler zijn gegaan... We belden van de week onze keukenverkoper. Maar we hadden er niet aan gedacht dat een plintboiler moet liggen en ons keukenkastje daar te klein voor is... }:0 Dat kon hem dus niet worden.
Wat dan weer zo lekker is.... Wij hebben geen eiland en dus komt nu zeg maar 'het hendeltje' van de kraan tegen de achterwand. Ze hebben ook een korte versie. Als we die bestellen komt er 50,00 bij...... lekkere prijs in verhouding met de aanbieding :+

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 15:57

Ik meld me ook maar weer eens: Ook hier gaat eind deze maand de inkoop van een complete inboedel beginnen. :D Heb er zo'n zin in!!

We hadden al eerder besloten om in ons nieuwe huis voor een modern landelijk interieur te gaan, maar veel verder dan het uitkiezen van de vloer ben ik nog niet gekomen. :=
Door ons gehele huis vind je shutters, en eigenlijk lijkt het me nu wel leuk om dit ook voorzichtig in onze meubels te verwerken. Nu heb ik een leuk landelijk wit woonprogramma gevonden met louvre deurtjes dat me toch wel heel leuk lijkt... De eetkamertafel en salontafel daarintegen wil ik absoluut niet in het wit hebben. We dachten er dus aan om deze twee items in eiken hout of teak te bestellen... Maar staat dat wel? :')

Qua vloer wordt het waarschijnlijk deze Quickstep:
Afbeelding

Wij hebben in onze huidige huis een duurdere Quickstepversie liggen, en deze hierboven is de Classic-serie. Iemand van jullie hier ervaring mee?

Andere tips met soortgelijke vloer zijn ook van harte welkom. We willen overigens alleen bestellen bij een bedrijf dat ook gelijk alles legt.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 15:58

Is dat een hendel die 2 kanten op gaat??? Wij hebben nu ook een hendel kraan, maar die kan niet verder dan recht omhoog en recht naar voren. Dus dan heb je daar geen last van.
Suf zeg!!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 16:00

Een lichte kleur hout moet wel bij die vloer staan, PD :j
Ik heb 2 jaar gezocht naar mooie houten boekenkasten die pasten bij mijn kersenhouten vloer... Ging alle winkels door met een plank van mijn laminaat :+

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 16:07

manzano schreef:
Is dat een hendel die 2 kanten op gaat??? Wij hebben nu ook een hendel kraan, maar die kan niet verder dan recht omhoog en recht naar voren. Dus dan heb je daar geen last van.
Suf zeg!!

Ja, die gaat de ene kant op voor warm water en de andere kant voor koud. Vond de prijs absuurd. (onze keukenverkoper wilde zelfs beweren dat de lengte van de hendel was omdat anders Daalderop er niet op paste........ }:0 )

Pinda Dipje, wat een schitterende uitstraling op de foto!! Dacht eerst even dat het jullie huis was :P
Op zich kunnen 2 totaal verschillende meubelsoorten (kleuren) goed bij elkaar!
De louvre deurtjes zijn ontzettend leuk, alleen niet handig qua stof :)
Geen ervaring met de vloer, wij hebben nu plavuizen en nemen straks in ons nieuwe huis ook weer plavuizen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 16:09

Mootje schreef:
Een lichte kleur hout moet wel bij die vloer staan, PD :j
Ik heb 2 jaar gezocht naar mooie houten boekenkasten die pasten bij mijn kersenhouten vloer... Ging alle winkels door met een plank van mijn laminaat :+

Hihi, ik heb ook zo'n stukje om mee te nemen :))

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 16:10

@Mootje: Ja dat zou dus ook iets voor mij zijn :j Punt is dat we onze meubels naar alle waarschijnlijkheid eerder moeten bestellen dan de vloer, dus we hopen maar op een staaltje of iets :) ideaal :j!
We gaan morgen eens kijken bij wat grote laminaatleveranciers, om te zien wat ons in het echt wel en niet aanspreekt. We hebben nu een wit grijze vloer, nou nooit meer dus :+ Manlief wil het liefst kijken naar een koloniale vloer maar dat is mij te klassiek, dus ik stem voor grijseiken. Ai! :D

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 16:12

Soms kan je via de website van merken een staaltje bestellen. Of even vragen bij winkels.
Ik heb regelmatig met planken lopen zeulen om te kijken hoe het er thuis uit zag. Sowieso niet verkeerd om het buiten de winkel te bekijken.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 19:42

Naath86 schreef:
Mag ik jullie ervaringen hier ook vragen met het verwijderen van glasvezelbehang?? Kan je dit makkelijk verwijderen en de muur weer opnieuw behangen, of met er toch opnieuw gestuct worden?

Zaten zojuist Eigen huis en tuin te kijken. Daar waren ze bezig met stucroll! (van Praxis, soort van behangrol) Dit zou ideaal zijn over granol wanden, lelijke muren en over glasvezelbehang!?

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 11:28

Nou een dagje shopppen en ons interieur hebben we zowat bij elkaar. Alleen nog kiezen uit welke soort hout we de tafel etc willen. Ook gekeken voor een inbouwgashaard (incl. tv meubel zeg maar), maar dat is echt heeeeeeeeeel duur :wow: Dus maar ff zien wat we er mee doen.

@ Mootje: ik zou dat ook doen hoor, een stukje meenemen :j Lastig om iets passends te vinden...

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 12:44

Hahaha ja dat zal zeker duur zijn ja...... als ik al zie wat onze gashaard heeft gekost :=

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 13:28

Leuk Rowo!
Ik vind ouderwetse gaskachels helemaal geweldig <3 en een oldskool open haard, alleen het hout is wat minder!